Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 21:29   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Line in/out forbundet? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
henrikn
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 April 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 190
Sendt: 09 April 2018 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

Hej

På min Audiolab 8000M er der udover Line IN en Line out, til Bi-amping. Er der nogle som ved hvordan de er forbundet. Er det bare en lus, så jeg faktisk kan bruge begge som Line IN?

Grunden til at jeg spørger er fordi jeg går med planer om at udvide mit anlæg med surround. Og vil gerne bruge mit eksterende anlæg som front. Så tanken var at forbinde surround Preamp til Line out. På den måde vil mit eksisterende anlæg være “urørt”. Men kan det overhovedet lade sig gøre?

Jeg ved, jeg kan route via min alm. Preamp. Men så skal jeg have styr på volumen hver gang. Planen var at købe flere Audiolab effektforstærkere, så jeg har samme gain.

__________________
Mvh
Henrik
Til top Vis henrikn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af henrikn
 
Neustadt
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 43
Sendt: 25 April 2018 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

OUT betyder udgang. så du kan ikke sende et signal ind i et OUT udtag så vidt jeg ved.
Til top Vis Neustadt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Neustadt
 
henrikn
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 April 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 190
Sendt: 25 April 2018 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Tænker du har ret. Men tænkte der kunne være en undtagelse. Men normalt har udgange lav impedans, så det er nok ikke en
mulighed. Indtil videre har jeg løst det ved at sende signal fra surround forforstærker til front højtalerne, via min alm. stereo
forforstærker... ikke optimalt. Men det fungere ok

__________________
Mvh
Henrik
Til top Vis henrikn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af henrikn
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6250
Sendt: 26 April 2018 kl. 07:48 | IP-adresse registreret  

henrikn skrev:
Tænker du har ret. Men tænkte der kunne være en undtagelse.


Læs, hvad du selv skriver

Det skulle eddermaneme være en utjekket fabrikant (jeg ville i hvert fald ikke købe noget derfra), hvis der stod "OUT" på en indgang. Det er nok nærmere ønsketænkning fra din side, da det ville afhjælpe problemet .

På en forstærker/båndoptager/dac m.m. er "IN" = bøsninger, hvor man sender signal ind. Så gi´r "OUT" ligesom sig selv, måtte det være højttaler- eller signalbøsninger

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
henrikn
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 April 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 190
Sendt: 26 April 2018 kl. 08:41 | IP-adresse registreret  

Ikke desto mindre har jeg været ude for det, på Sony.

__________________
Mvh
Henrik
Til top Vis henrikn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af henrikn
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6250
Sendt: 26 April 2018 kl. 08:45 | IP-adresse registreret  

Nej......
Du har måske været heldig at kunne få lyd igennem ved at sætte f.eks en CD-afspiller til tape-out.
Det kommer helt an på hvordan det kredsløbteknisk er konstrueret med hensyn til omskiftning af de forskellige ind/udgange. Men selvom du er heldig, at der er lyd igennem, så kan du være 100% sikker på, at det impedansmæssigt bestemt ikke er en korrekt løsning, og ikke vil lyde optimalt i.f.t. at bruge en korrekt "INDgang"

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2703
Sendt: 26 April 2018 kl. 09:38 | IP-adresse registreret  

Henrikn

Audiolab 8000M - en monoforstærker - har to stik. ....... og vi er enige om at vi taler om monomodellen!
Meningen med to stik er at du forbinder fra preamp til line in og videre fra out til næste effekttrin og næste igen om nødvendigt.
Stikkene er forbundet med hinanden. Ja.

MEN er din hensigt at tilslutte to forskellige signalkilder til de to stik på udgangstrinnet til skiftevis brug af signalkilderne er det no go!
MED MINDRE de to signalkilder har relæ i udgangen der HELT afbryder signalvejen når de er slukket. Har de det er metoden OK,
så længe du husker at slukke den signalkilde du ikke bruger. Relæet der afbryder signalet er vigtigt. For ellers modarbejder signalkilderne hinanden.


Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes