Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 11:14   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Forstærker til Dynaudio Contour 20 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Unmack
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Januar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 26
Sendt: 07 April 2020 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Jeg har købt Dynaudio Contour 20 og bruger dem nu sammen med en Naim Superuniti. Lyden er sådan set fin, men jeg savner
lidt mere åbenhed - og eventuelt også en klang, der er en anelse lysere samt lidt mere punch i bassen.

Hvilken forstærker kan hjælpe mig i den retning?
Til top Vis Unmack's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Unmack
 
2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Maj 2007
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 861
Sendt: 07 April 2020 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

Mange har skrevet at Hegel forstærkere også skulle gå godt i spænd med Dynaudio ht. Har dog ikke selv erfaring i den kombination endnu, men
håber på at få det prøvet af. Hvad er din(e) kilde(r) ?
Til top Vis 2-mas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2-mas
 
Unmack
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Januar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 26
Sendt: 08 April 2020 kl. 00:34 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret.

Jeg hører udelukkende musik fra et Tidal hi-fi-abonnement direkte igennem Naim Superuniti.
Til top Vis Unmack's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Unmack
 
Darwin
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Februar 2010
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 780
Sendt: 08 April 2020 kl. 04:33 | IP-adresse registreret  

Jeg har en ide om at det er Tidal , der kan være din udfordring her..

Jeg bruger selv Tidal Hifi og tilfreds med det jeg får i dagligdagen

I stuen spille jeg Naim og Audiovector On wall HT Plus Sub og nyder det store udvalg Tidal giver det er heller ikke det bedste musik rum

jeg har et Herreværelse hvor jeg er mere til musik lytning et rum som kun er lavet for musik og hygge,   elektronik Primare Pre60 2xA32 Effekt, Gradientakiv Højtaler med extra bass sektion aktiv delfilter bygget af Gamut i sin tid. et setup som lever musikken musikalsk, levende ikke oppustet på nogen måde men du får sandheden jeg har spillet på det set op gennem flere år   signal kilde har jeg NAS hvor musikken er rippet i waw format, Primare CD afspiller og Rega 6 Grammofon med MM PU

jeg har nydt musikken i det rum rummet er på loftet 25M2 skunk vægge skrå lufter ikke mange parelle vægge dejligt tykt tæppe over hele gulvet måske dæmpet i overkant

jeg kender rummet og har haft flere systemer spillende deroppe og ved hvad rummet gør

for et halv år siden begynde jeg selv med Tidal HIFI og nød de muligheder det gav, ved et tilfælde prøve jeg et musik nummer fra Tidal og så samme nummer fra NAS der blev jeg ganske overrasket over hvor stor forskel der var til NAS fordel meget større åbenhed timingen bassen og specielt Bassen er mit system force

efterfølgende prøvede jeg ud flere typer musik med samme oplevelse , har siden vendt det med folk i Århus musik club de har samme oplevelse

ved nogen prøver med beder strøm forsyninger til NAS switch og DAC Router cat cable strømkabler osv men det vil jeg ikke ind over her

jeg har selv skiftet mine Cat 6A industri kabler ud til Chord Cat Kabler der var en smule at hente på timingen for mit vedkommende

Men der er meget stor forskel mellem Tidal og NAS

Så mit forslag til dig vil være at du evt. låner en god CD spiller og bruger nogle gode CDer du kender også samlinger Tidal og CD om du skulle få din åbenhed, timing og bassen på plads før du går i gang udskiftning af forstærker . jeg ved Naim til mange af deres enheder har ext. strøm forsyninger som løfter kvaliteten hørbart men jeg kender ikke din enhed    hvad der er af muligheder det kan være en mulighed at høre hos en forhandler

lykke til med ud prøvningen

Til top Vis Darwin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Darwin
 
BCBC
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2010
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 368
Sendt: 08 April 2020 kl. 06:54 | IP-adresse registreret  

Skal ikke kunne sige hvad problemet er i den konkrete situation, men tror ikke det er Tidal. Hos os er der glimmerende lyd med
Tidal, og de sender jo de Et-taller og Nuller De skal. Spørgsmålet er mere hvad man som slutbruger gør med dem.
Men jeg er enig Darwin, lån evt en CD afspiller og sammenlign. Det handler om at finde ud af hvor det går galt, og det er ikke
altid der hvor man tror, og kan sagtens være mere end et sted i lydkæden. HusK også rum og placering.


__________________
Livet er som en BOX med hifi, man ved aldrig hvad man får!
Til top Vis BCBC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BCBC
 
Newbiee2
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Marts 2014
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 266
Sendt: 08 April 2020 kl. 07:01 | IP-adresse registreret  

Jeg er også på den med at det evt kan være Tidal alt for komprimeret muzak derude.....at det er en jammer at lytte til

Men ellers kan jeg da godt anbefale en Hegel og Dynaudio som værende en god og super combo sammen har været der....men igen inden du render ud og investere den mindre formue på en anden forstærker så prøv som Darwin forslår....

PS. Dynaudio elsker power bare lige at have det i mente, det er min personlig erfaring med dem, har du det power så er det som skrevet en god og super combo
Til top Vis Newbiee2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Newbiee2
 
Newbiee2
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Marts 2014
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 266
Sendt: 08 April 2020 kl. 07:36 | IP-adresse registreret  

Glemte helt at spørge indtil hvor når du har fået de dynaudio'er for er de nye så er der jo burn in tiden at tage højde for, før de er brillere til deres fulde og så er der mange streaming tjenster der har skruet ned for hastigheden her under coronaen fordi der er meget tryk på, folket går jo hjemme for øjeblikket det kan også være en grund til at du mangler punch i bassen og åbenhed i klangen.....
Til top Vis Newbiee2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Newbiee2
 
BCBC
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2010
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 368
Sendt: 08 April 2020 kl. 08:21 | IP-adresse registreret  

Mangler ikke punch i bassen eller åbenhed her, selv om jeg anvender Tidal. Der er gode og dårlige indspilninger derude, og det
gælder alle steder også på Tidal, men ligefrem at give Tidal skylden er nok en fornægtelse af at der kan være andre ting der skal
kigges på. Just my to cent.

__________________
Livet er som en BOX med hifi, man ved aldrig hvad man får!
Til top Vis BCBC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BCBC
 
Unmack
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Januar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 26
Sendt: 08 April 2020 kl. 09:31 | IP-adresse registreret  

Tak for jeres svar!

Tidal hi-fi spiller musikken i flac-format, som er et tabsfrit format, så det burde jo ikke påvirke lydkvaliteten, men jeg har al min
musik rippet til en NAS et sted, så må lige prøve at sætte den til ved lejlighed og sammenligne. Jeg kommer dog ikke uden om
Tidal som kilde i længden, da jeg hører rigtig meget forskelligt musik.

Det skal også lige siges, at jeg inden køb hørte højttalerne flere forskellige steder. Også her savnede jeg en anelse mere
åbenhed, som fx den meget billigere Dynaudio Evoke 20 efter min mening har (den mangler så noget på andre områder). Det er
derfor, jeg tænker, at en anden forstærker evt. kan trække mig i den retning, jeg ønsker.
Til top Vis Unmack's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Unmack
 
BCBC
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2010
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 368
Sendt: 08 April 2020 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

Hvad prisklasse skal det være, og skal det være effekt eller integreret Med eller uden steamer/ria osv.

__________________
Livet er som en BOX med hifi, man ved aldrig hvad man får!
Til top Vis BCBC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BCBC
 
itjf
Lukket konto
Lukket konto

Eget valg!

Bruger siden: 13 Oktober 2013
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 147
Sendt: 08 April 2020 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

Ja, prisklasse og om det skal med intern eller ekstern DAC.
Personligt foretrækker jeg indbygget DAC.
Til top Vis itjf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af itjf
 
Unmack
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Januar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 26
Sendt: 08 April 2020 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Jeg vil nok foretrække en integreret forstærker med indbygget afspiller og det hele, så der er færre bokse, der kan være det
svage led (= evigt behov for opgradering), men jeg kan også godt have plads til separate enheder. Har også overvejet
rørforstærker, men har aldrig prøvet det før.

Samlet pris maks. 35.000, og det må gerne være brugt.
Til top Vis Unmack's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Unmack
 
itjf
Lukket konto
Lukket konto

Eget valg!

Bruger siden: 13 Oktober 2013
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 147
Sendt: 08 April 2020 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Tre bud i forskellige prisklasser med indbygget DAC:
- NAD C388
- Hegel 190
- Hegel 390

Til top Vis itjf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af itjf
 
BCBC
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2010
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 368
Sendt: 08 April 2020 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

Unmack skrev:
Jeg vil nok foretrække en integreret forstærker med indbygget afspiller og det hele, så der er færre bokse,
der kan være det
svage led (= evigt behov for opgradering), men jeg kan også godt have plads til separate enheder. Har også overvejet
rørforstærker, men har aldrig prøvet det før.

Samlet pris maks. 35.000, og det må gerne være brugt.


Sandt nok en boks er lig med færre Antal bokse der kan være det svag led. Men hvis den så er det svage led er det hele skidtet
der skal skiftes. Tog selv konsekvensen for mange år siden. Er gået til separat enheder. Har ikke set mig tilbage siden, men der
skal være mening med det, og plads penge osv. spiller en rolle. Med 35000 kr kan du nå et god stykke, specielt når det godt må
være brugt.


__________________
Livet er som en BOX med hifi, man ved aldrig hvad man får!
Til top Vis BCBC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BCBC
 
Unmack
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Januar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 26
Sendt: 08 April 2020 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg vælger separate enheder, skal jeg også have en separat afspiller til Tidal. Hvilken prisklasse skal den ligge i, for at den
ikke trækker øvrigt udstyr ned i niveau? Jeg har ikke rigtig forstand på medieafspillere. Har før haft Sonos med billigere
højttalere, men den er jo klart ringere end afspilleren i den integrerede Naim Superuniti, så det skal jeg jo ikke tilbage til.

Nogen forslag til afspiller, hvis man fx parrer højttalerne med en god Hegel-forstærker?
Til top Vis Unmack's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Unmack
 
Bevensee
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Marts 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 334
Sendt: 08 April 2020 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

Hvis budgettet er 35000, ville jeg da klart anbefale at teste Lyngdorf. Dynaudio'erne kkan godt lide både strøm og effekt, så måske man skal op i den store Lyngdorf.

Er ikke specielt overrasket over, at det savnes lidt punch i kombo'en NAIM/DYN. Dynaudio vil have strøm, Naim vil have let belastning, da de har en ret lav, næsten-rør-agtig dæmppningsgrad.


__________________
StrictlyStereo
- Bevensee
Til top Vis Bevensee's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bevensee
 
Dk11706
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 357
Sendt: 08 April 2020 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  



Hvor gamle er dine Dynaudio, og er de spillet til?
Til top Vis Dk11706's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dk11706
 
Unmack
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Januar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 26
Sendt: 08 April 2020 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

Ja, de er spillet til.

Til top Vis Unmack's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Unmack
 
Dk11706
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 357
Sendt: 08 April 2020 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  


Ok, jeg har selv et sæt Contour nemlig, og de var meget lang tid (8-9 måneder) om at åbne helt op. Jeg havde samme oplevelse som dig, men nu syntes
jeg faktisk at de næsten er for lyse til mig smag.


Anthem STR integreret kunne også være et godt bud på en forstærker, den har indbygget DAC, rumkorrektion samt massere af effekt og hul igennem.
Til top Vis Dk11706's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dk11706
 
Bettebas
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 144
Sendt: 08 April 2020 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

Hej Unmack,

Et indspark herfra:

Har du overvejet en kombineret streamer/dac med volumekontrol og dertil en effektforstærker?

Er iøvrigt stor Dynaudio fan og ejer/har ejet flere af deres modeller.
De kræver, efter min mening, en god strømstærk forstærker. Uanset model iøvrigt. (Tror det gælder for de fleste almindelige højttalere)

Lydsignatur er en personlig smagssag, så der må du ud og låne dig frem. Akustikforbedringer er sikkert også en mulighed.


Mvh
Thomas
Til top Vis Bettebas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bettebas
 

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes