Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. maj 2024 | 22:08   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Ny forstærker 100w Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Chrintz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Oktober 2021
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 13
Sendt: 02 Maj 2024 kl. 15:12 | IP-adresse registreret Citér Chrintz

Jeg har en Kenwood KA-7050R der er begyndt at hakke i lyden efter den har spillet lidt tid, så jeg tænker den skal skiftes ud.

Kenwood 'en har 100w udgangseffekt i hver kanal ved 8ohm og det har fungeret meget godt (højtalerne er Avance Alpha 880) så jeg tænker
at erstatningen skal ligge ca. samme sted. Vi kunne godt tænke os at erstatningen var noget mindre - visuelt.

Mit problem er at jeg har svært ved at finde noget der kommer der op. Det meste jeg kan finde af forstærkere ligger på 50-60w per kanal.

Er der nogen der har et bud på hvad der kunne være godt at kigge efter? budgettet er ca. 3.000-4.000kr. brugt eller nyt.
Det er et plus hvis den har indbygget bluetooth men ikke et must.

Mvh.
Christoffer
Til top Vis Chrintz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chrintz
 
Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1925
Sendt: 02 Maj 2024 kl. 18:18 | IP-adresse registreret Citér Mik112

Når jeg tænker tilbage på Avance Alpha 880 kan jeg ikke undgå at tænke på Thule IA100 eller Avance 910, begge på 2*100W
i 8 Ohm. IA100 (2002 og frem) fylder ikke ret meget ifh.t KA-7050R, og passer perfekt til Alpha 880.
Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112
 
Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1925
Sendt: 02 Maj 2024 kl. 18:23 | IP-adresse registreret Citér Mik112

Fortsat - Alternativt, hvis du er glad for din KA-7050R, så indhent at tilbud på rep.
Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2780
Sendt: 03 Maj 2024 kl. 06:38 | IP-adresse registreret Citér Kaj.

Forstærkeren er en af de mange Kenwood forstærkere jeg solgte i Fredgård/Super Radio regi i starten af 90’erne.
Modellen var kendt for sin ydeevne og gode gengivelse blandt andet fordi den er bestykket med FET transistorer i udgangen
understøttet af en solid strømforsyning. MEN …….
Vi opdagede allerede dengang, at dens indgangsvælger med logikstyring til de mange relæer til valg af indgange og supplerende
funktioner til tider periodisk svigtede. Og jeg vil næsten garantere at det er her fejlen skal findes. Som jeg husker det har den
mulige fejl forbindelse med indgangvælgerens pulshjul med tilhørende lyskilde. Hvor “falsk” lys kan få relæerne til at reagere
(afbryde eller skifte til en anden indgang kortvarigt).
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj.
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2780
Sendt: 03 Maj 2024 kl. 07:08 | IP-adresse registreret Citér Kaj.

Der er jo sket mange tiltag og ændringer siden da. Det skulle vel ikke være sådan at der befinder sig en LED eller anden
elsparepærer i nærheden af forstærkeren? For pulser fra disse lyskilder kan (?) være årsag til fejlen du oplever. Måske ……..

Pulserende lysglimt kan være årsag til lidt af hvert. Jeg blev kontaktet af en kunde, en kvinde som efterhånden var godt træt af
at hendes fjernbetjening (med infrarødt lys) ikke fungerede når det blev aften. Om dagen var der intet galt med den. Det kunne
hverken hun eller jeg finde nogen umiddelbar logik i. En ny fjernbetjening gjorde heller ingen forskel ………. indtil det slog mig
…….”det skulle vel ikke være sådan, at du har en elsparepærer siddende i lampen over sofabordet eller nærhed af apparatet”. Og
ganske rigtigt …….. sluk for pæren og alting fungerede. Blinkene fra pæren som blev tændt om aftenen hindrede
fjernbetjeningens funktion.
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj.
 
Chrintz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Oktober 2021
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 13
Sendt: 03 Maj 2024 kl. 09:00 | IP-adresse registreret Citér Chrintz

Mik112 skrev:
Når jeg tænker tilbage på Avance Alpha 880 kan jeg ikke undgå at tænke på Thule IA100 eller Avance 910, begge på
2*100W
i 8 Ohm. IA100 (2002 og frem) fylder ikke ret meget ifh.t KA-7050R, og passer perfekt til Alpha 880.


Tak! dem må jeg få set på
Til top Vis Chrintz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chrintz
 
Chrintz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Oktober 2021
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 13
Sendt: 03 Maj 2024 kl. 09:03 | IP-adresse registreret Citér Chrintz

Kaj. skrev:
Der er jo sket mange tiltag og ændringer siden da. Det skulle vel ikke være sådan at der befinder sig en LED eller anden
elsparepærer i nærheden af forstærkeren? For pulser fra disse lyskilder kan (?) være årsag til fejlen du oplever. Måske ……..

Pulserende lysglimt kan være årsag til lidt af hvert. Jeg blev kontaktet af en kunde, en kvinde som efterhånden var godt træt af
at hendes fjernbetjening (med infrarødt lys) ikke fungerede når det blev aften. Om dagen var der intet galt med den. Det kunne
hverken hun eller jeg finde nogen umiddelbar logik i. En ny fjernbetjening gjorde heller ingen forskel ………. indtil det slog mig
…….”det skulle vel ikke være sådan, at du har en elsparepærer siddende i lampen over sofabordet eller nærhed af apparatet”. Og
ganske rigtigt …….. sluk for pæren og alting fungerede. Blinkene fra pæren som blev tændt om aftenen hindrede
fjernbetjeningens funktion.


Vi har LED lys i rummet hvor den er, men ikke lige over den... Jeg syntes også at kunne opservere at det kommer efter den har spillet højt
eller med mellem volumne i lidt tid, og problemet bliver også mindre hvis man skruer ned igen.
Til top Vis Chrintz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chrintz
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2780
Sendt: 03 Maj 2024 kl. 13:44 | IP-adresse registreret Citér Kaj.

Fejlen på din forstærker behøver ikke at have relation til den jeg har beskrevet.
Hvad sker der helt præcis når den viser fejlen. Forsvinder lyden i den ene eller begge kanaler eller ..........?
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj.
 
Chrintz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Oktober 2021
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 13
Sendt: 03 Maj 2024 kl. 14:02 | IP-adresse registreret Citér Chrintz

Kaj. skrev:
Fejlen på din forstærker behøver ikke at have relation til den jeg har beskrevet.
Hvad sker der helt præcis når den viser fejlen. Forsvinder lyden i den ene eller begge kanaler eller ..........?


Det er begge kanaler, det er som om den "taber" lyden i et kvart sekund ind i mellem, og det bliver så oftere og oftere jo længere den har
spillet ved høj volumen
Til top Vis Chrintz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chrintz
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2780
Sendt: 04 Maj 2024 kl. 06:45 | IP-adresse registreret Citér Kaj.

Fejlbeskrivelsen lyder ikke mere komplseret end en erfaren reparatør er i stand til at finde fejlkilden og reparere forstærkeren.
For er den i øvrigt velfungerende og vellydende i sammenhængen er mit forslag at reparere den. Med mindre fejlkilden ligger i
en komponent, som grundet forstærkerens alder er umulig at skaffe.
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj.
 

Hvis du vil besvare dette indlæg skal du først trykke log ind
Hvis ikke du allerede er oprettet skal du først oprettes som bruger

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes