Tilbage til HIFI4ALL.DK 2. maj 2024 | 17:53   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Fransk design - Advance. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. Chromosome

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1612
Sendt: 11 April 2012 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

Har i et par dage gået og funderet over hvad jeg skulle give mig i kast med af stereo forstærker til mine Mentor 6 LE og har været lidt skræmt af dette Advance.....

Har så idag lånt en "Advance MAP 800 II" & tilhørende "MDX 600 DAC" med hjem på prøve og det tegner sig alligevel anderledes bedre indtil videre!

Skal love for den kan skubbe gang i de Mentor! Hvordan den lyder sådan i alle detaljernes hjørner, skal der flere indtryk til, for at kunne vurdere. Men af den smule jeg har hørt indtil videre har i hvert fald gjort mistanke om Fransk/kina produktion, til skamme. Da helt utroligt. Har indtil videre kun hørt noget Allan Taylor med kilde fra: pc/FLAC/optisk til DAC. Der er ikke bare gang i den. Der er vitterligt flere detaljer i lydbilledet her, end med før brugte denon receiver + NAD effekt-blokke (skulle vel også være mærkeligt hvis det var anderledes, men hvor anderledes er og bliver det?) Har egentligt aldrig troet jeg skulle have ører der kan høre så megen forskel fra det ene til det andet, men det er nu altså bare sådan det er!

Har været meget i tvivl omkring Advance produkter, da det er produktion fra kina, DOG fransk designet hele vejen igennem?.. og dermed, ikke udaftil, noget "billigt skrammel", men meget af det man læser på nettet, giver udtryk for det er (af det jeg har læst og selv vurderet og vendt i hovedet). Så det synes jeg der skal findes ud af, omend ikke andet, kigges nærmere på.. 

Er nogen interesseret i lyttetest med dyret + Mentor 6LE, så giver jeg en kop kaffe ved lejlighed. Nu bliver det lige pludselig rigtig interessant med det HIFI skidt der.

Mvh.

Til top Vis Andromeda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andromeda
 
Mojoz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Januar 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 11 April 2012 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Hvilken forstærker er der helt præcis tale om :-)?
Til top Vis Mojoz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mojoz
 
Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. Chromosome

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1612
Sendt: 11 April 2012 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Mojoz skrev:
Hvilken forstærker er der helt præcis tale om :-)?

Ja, nok pænt fornuftigt det kom med.  rettet imens du skrev posten Mojoz.

Til top Vis Andromeda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andromeda
 
Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. Chromosome

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1612
Sendt: 12 April 2012 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

Første spørgsmål:

Har efter lidt forsøg prøvet at få MAP 800`eren til at fungere som KUN effekt-del til min surround receiver.. Men synes ikke at kunne hitte ud af det?

Skal jeg ikke bare som udgangspunkt sætte et sæt signal kabler fra min receiver fra PRE-OUT og til AMP-IN på Advancen?? Der kommer ingen lyd fra fronterne i film, trods jeg kører fronterne gennem Advancen. Har jeg misset et eller andet som givetvis burde være åbenlyst?

Skal jeg sætte Advancen, som sikkert så mange andre forstærkere, sat op på samme måde, til en speciel udgang, eller hvordan og hvorledes, hvis i forstår!

 

Til top Vis Andromeda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andromeda
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 12 April 2012 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Du skal holde knappen inde på fjernbetjeningen i 4 sekunder, for at skifte om til ren effektforstærker-drift. Den hedder vist, som jeg husker det, Power amp, eller lign.

Og iøvrigt, for lige at kommentere den med fransk udviklet/kinesisk bygget. Jeg forstår slet ikke hvorfor den bemærkning ikke bare bliver parkeret hvor den blev skrevet.

Skal man tage outsourcing af produktion som emne så ser stykket sådan ud:

Advance Acoustic - udviklet i Frankrig, bygget i Kina

Emotiva - udviklet i USA, bygget i Kina (Advance og Emotiva laves samme sted, og her enkelte ligheder)

Krell (for at tage lidt high-end) - amerikansk, men får bl.a. bygget deres S300i integreret amp i Kina

NAD - Canadisk udviklet, bygget i Kina

Denon/Marantz - japansk/europæisk udviklet, stort set alle modeller under de tungere er bygget i Kina

Sony - japansk udviklet, primært bygget i Kina og Malaysia samt enkelte markedsbestemte apparater andre steder (TV dog i Europa)

B&W - engelsk udviklet, bygget i Kina på egen fabrik (undtaget 800-serien)

Arcam - engelsk udviklet, men en stor del lavet i Kina

Onkyo - japansk udviklet, men stort set alt sammen lavet i Malaysia og Kina

Yamaha - japansk udviklet, men stort set altsammen bygget i Malaysia og Kina

Primare - svensk udviklet, men stort set alt bygget i Thailand og Kina

Anthem - canadisk udviklet, men bygget i Kina (deres receivere)

JBL - amerikansk udviklet, men de fleste modeller lavet i Kina

Harman/Kardon - amerikansk udviklet men stort set alt bygget i Kina

Cambridge Audio - Engelsk udviklet, men bygget i Kina

DLS - svensk udviklede højttalere, men bygget i Kina

XTZ - svensk udviklet men kinesisk bygget

Oppo - amerikansk udviklet, men bygget i Kina

Monitor Audio - engelsk udviklet, men primært bygget i Kina

Micromega - fransk udviklet, men primært bygget i Kina

Musical Fidelity - engelsk udviklet, men primært bygget i Taiwan og Thailand

Pioneer - Japansk/europæisk udviklet, produceret i Kina og Malaysia

Rotel - engelsk/japansk udviklet, primært produceret i Kina

Listen er uendelig, men det fortæller jo intet om produkterne - sådan er udviklingen bare, om man kan lide det eller ej.



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. Chromosome

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1612
Sendt: 13 April 2012 kl. 00:10 | IP-adresse registreret  

Jamen tak for det, det virker sku og tilmed godt.

Meget mere er der vel ikke at sige til det, håber andre også læser og husker...  Og ja, lad os begrave den kamel så!

Input til Advance. Spørgsmål og deslige. = skriv!

Til top Vis Andromeda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andromeda
 
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6631
Sendt: 13 April 2012 kl. 08:10 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Du skal holde knappen inde på fjernbetjeningen i 4 sekunder, for at skifte om til ren effektforstærker-drift. Den hedder vist, som jeg husker det, Power amp, eller lign.

Og iøvrigt, for lige at kommentere den med fransk udviklet/kinesisk bygget. Jeg forstår slet ikke hvorfor den bemærkning ikke bare bliver parkeret hvor den blev skrevet.

Skal man tage outsourcing af produktion som emne så...

Ja det er kedeligt,, det er den vej det er gået, vi behøver jo bare se på hvordan det går i hele eu og i usa,, total nedtur, og vi er selv skyld i det.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4017
Sendt: 13 April 2012 kl. 08:40 | IP-adresse registreret  

Der er jo sågar dem som hævder at for at noget skal bygges ordentlig skal det bygges i Kina. Det er jo der de har de nyeste og bedste
produktionsfaciliteter.


__________________
Mvh Thue
Til top Vis thuekay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thuekay
 
velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline
Indlæg: 1740
Sendt: 13 April 2012 kl. 09:35 | IP-adresse registreret  

måske der kunne være nogen der bare ville tjene flere penge på deres produkter, og derfor har flyttet produktion til kina, alle vil hvis gerne købe deres ting billigst muligt, og det er der vel ikke noget fordækt i......

har selv to xindak A600P effektrin som er ren kinesisk produkt.....og der er bestemt vallue for alle jyske dollars.....

vh velkommen

Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen
 
Cesse
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Juni 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 324
Sendt: 13 April 2012 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Du skal holde knappen inde på fjernbetjeningen i 4 sekunder, for at skifte om til ren effektforstærker-
drift. Den hedder vist, som jeg husker det, Power amp, eller lign.


Og iøvrigt, for lige at kommentere den med fransk udviklet/kinesisk bygget. Jeg forstår slet ikke hvorfor den bemærkning
ikke bare bliver parkeret hvor den blev skrevet.


Skal man tage outsourcing af produktion som emne så...




Men det er så kun få mærker der fortæller direkte at det er produceret i Kina/Malaysia/Taiwan/Thailand. Men de få mærker
der gør, ligger også meget vægt på at de er produceret der og derfor er billigere og mere "high-end" end alt det andet til
nogenlunde samme pris.

XTZ, Advance og Vincent er nogle af de mærker, der ligge meget vægt på at de er produceret i Kina og kunderne vil derfor
få mere for deres penge. Hvor ældre og mere "veletablerede" virksomheder, "snyder" deres kunder ved ikke at fortælle den
hele sandhed om hvor det er produceret.

Men jeg har hørt alle de mærker jeg har nævnt, og de spiller rigtig godt, og kvaliteten virker også til at være virkelig god.
Men tag ud og lyt

__________________
Hilsen Cesse ;)

Nakamichi og DIY
Til top Vis Cesse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cesse
 
nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3481
Sendt: 13 April 2012 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

thuekay skrev:
Der er jo sågar dem som hævder at for at noget skal bygges ordentlig skal det bygges i Kina. Det er jo der de har de nyeste og bedste
produktionsfaciliteter.

det er kun for de kan få smør på brødet på bække sider dem der får lavet deres vare i kina, varen bliver jo ikke biliger af det bliver lavet i kina med de lave lønninger de får der nede, og mange af de ting jeg har set der fra syntes jeg ikke er ok

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4
 
Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. Chromosome

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1612
Sendt: 15 April 2012 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

Kan se der er meget delte meninger på kina made!  Men de af jer der har tænkt som jeg lige mht. dette mærke. Prøv at ta ud og mærk!, lyt..

Nu har svinet stået i lejligheden nogle dage efterhånden... De første bekymringer har lagt sig igen. Og flere lytte-indtryk har vundet ind i løbet af weekenden. Og synes egentlig MAP 800 viser MEGET saft & kraft, med god lyd til følge. Nu ER GOD lyd individuelt... Og må erkende jeg ikke har hørt andre "tunge" intg. forstærkere på mit anlæg, tættest kommer mine NAD blokke og med Denon receiver som pre-amp.

Der er en utrolig kontrol over de Mentor 6 LE nu!! Det er klart flere detaljer der kommer frem i toppen af lydbilledet, til forskel fra før, hvor også bassen og mellemtone har fået noget af et vildt twist, i form af super dynamik. (Her synes jeg ikke rigtigt NAD`erne er af samme kraftfulde/magtfulde liga). NAD 2*150w 8 Ohm (var bi-amp`et). Advance 2*200w 8 Ohm (Er Bi-wired). 

Synes dog til gengæld at mellemtonen er lidt "kras" i det... for MEGET dynamik?? Kan det være fordi forstærkeren skal spilles mere til inden eller forkert opsætning? Jeg har lige taget et par billeder der viser hvordan kabelføringen er og ellers lidt lækkerier!

Sidst, så synes jeg DAC`en er en fin ting. Dog synes jeg det er underligt at den LYD-forbedrende funktion (4 forskellige indstillinger) ofte giver ringere lyd end havde det ikke været aktiveret, hvorfor? Når jeg hører FLAC bliver det helt galt og forståelifgt nok, der er ikke meget der kan gøres bedre her, samt andre lossless formater. Men også ved mp3 går det nogle gange fuldstændig galt med funktionen!

Mvh.  

Til top Vis Andromeda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andromeda
 
Bulletdodger
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
KT Radio

Bruger siden: 26 April 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 374
Sendt: 15 April 2012 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Naim Audio - Designet i England. Bygget i England....
Til top Vis Bulletdodger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bulletdodger
 
Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. Chromosome

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1612
Sendt: 15 April 2012 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

Hehe... Så kører krigen igen!

Kan vi ikke prøve at holde os til Advance her i tråden, tak

Men bevares.. Det Naim ser også p***e frækt ud. Og sikkert lækkert grej. Og prisen er da også høj for det og lur mig ikke om den samtidig afspejler hvor det er produceret henne.

Til top Vis Andromeda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andromeda
 
Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. Chromosome

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1612
Sendt: 15 April 2012 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Andromeda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andromeda
 
Tifo
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 01 Februar 2010
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 180
Sendt: 15 April 2012 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

Hej! Fedt at læse du har glæde af den, håber du bestemmer dig til den positive side. ;) Hehe.. Savner lidt at have noget lyd, men fårk det når andre
har ligeså stor glæde af produktet.. Og ja, selvom det er Kina bygget, så er det ikke dårligt!
Til top Vis Tifo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tifo
 
Sonic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 21 Februar 2010
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 754
Sendt: 15 April 2012 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Du skal holde knappen inde på fjernbetjeningen i 4 sekunder, for at skifte om til ren effektforstærker-drift. Den hedder vist, som
jeg husker det, Power amp, eller lign.


Og iøvrigt, for lige at kommentere den med fransk udviklet/kinesisk bygget. Jeg forstår slet ikke hvorfor den bemærkning ikke bare bliver parkeret
hvor den blev skrevet.


Skal man tage outsourcing af produktion som emne så...



Heldigvis er der ikke nogen af de mærker der kommer ind i min stue, synes ikke nogen af de nævnte mærker der siger mig noget det er lowfi
produkter



__________________
Til top Vis Sonic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sonic
 
Tifo
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 01 Februar 2010
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 180
Sendt: 15 April 2012 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Og sikke nogle pæne strømkabler ;)
Til top Vis Tifo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tifo
 
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6631
Sendt: 15 April 2012 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

thuekay skrev:
Der er jo sågar dem som hævder at for at noget skal bygges ordentlig skal det bygges i Kina. Det er jo der de har de nyeste og bedste
produktionsfaciliteter.

Ja men der hopper jeg fra, er ligeglad med det er kina, det er mere den måde de går det på og hvordan de behandler mennsker,, men der er kina nu ikke de værste, indien er nogle slemme svin,,,...

 

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6631
Sendt: 15 April 2012 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

Bulletdodger skrev:
Naim Audio - Designet i England. Bygget i England....

uha pas på med at sige det, for kun de ved det,,, har set meget som jeg ikke trode på indtil jeg så det..

 

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes