Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. maj 2024 | 07:44   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Sony ES (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dovendyret
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Januar 2009
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 17
Sendt: 13 April 2012 kl. 10:13 | IP-adresse registreret  

Jamen det er fordi jeg gerne vil have mig et sony es anlæg igen..... Har fundet mig et par forstærkere, men der er lige noget jeg skal bruge jeres hjæp til. Det drejer sig om 2 forskellige. Ta-F690ES Og Ta-F707Es.

Mit spørgsmål er. Den ene(690es) Har en ringkerne transformer, det har den anden(707es) ikke. Hva er forskellen og har det nogen betydning.

690eren vejer knap 13 kilo, 707 vejer knap 23 kilo

Til top Vis dovendyret's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dovendyret
 
high5
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Marts 2006
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 111
Sendt: 13 April 2012 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg er selv ejer af en Ta-F707ES, som jeg godt nok ikke har i brug for tiden, men det er en betydeligt bedre forstærker end 690'eren. For det første mener jeg, at den er en serie nyere end 690'eren (ikke at det dog automatisk betyder, at den er bedre...). Den hedder 606 i samme serie som 707'eren.

707'eren er betydeligt kraftigere bestykket, hvilket også afspejles i vægten. 707'eren har en særlig indkapslet trafo, som jeg ikke tror lader noget tilbage at ønske i forhold til den ringkerne, som sidder i 690'eren. 707'eren kører desuden klasse A op til 10 watt, så vidt jeg husker, hvilket jeg oplever som en fornøjelse rent lydmæssigt. Til gengæld bliver den også temmelig varm pga. den relativt høje bias/tomgangsstrøm - der er ikke tale om en energiklasse A forstærker.

I 1992/93 var nyprisen i Tyskland ca. 4400 kr for 690'eren og ca. 6400 kr. for 707'eren.

Alt i alt bør 707'eren være den bedste forstærker af de to, så den ville jeg vælge, hvis det var mig.



__________________
Mvh. Steen Kjeldsen
Til top Vis high5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af high5
 
dovendyret
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Januar 2009
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 17
Sendt: 13 April 2012 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

jamen takker mange gange. bliver den meget varm?? og så lige et andet spørgsmål, vil jeg kunne sætte en aktiv sub til den, sammen med et effektrin. for der er jo kun 1 stk L/R pre out.
Til top Vis dovendyret's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dovendyret
 
dovendyret
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Januar 2009
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 17
Sendt: 13 April 2012 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

og den 707 du har, er den sort eller champagne, og vil en 707 køre godt med mine Dali 18
Til top Vis dovendyret's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dovendyret
 
high5
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Marts 2006
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 111
Sendt: 13 April 2012 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Den bliver så varm, at der i hvertfald skal være fri passage for luft både under og over forstærkeren - jeg ville f.eks. ikke stille en cd-afspiller eller andre apparater på forstærkeren. Som jeg husker det, bliver den dog ikke varmere end at man kan holde hånden på toppladen uden at skrige eller få brandvabler .

Mht. opkobling med en aktiv sub samt yderligere en effektforstærker, så kan du jo bruge det ene sæt højttalerterminaler, hvis der er en indgang på subben til sådanne (High kaldes det vist ofte). Det bedste ville dog være at bruge pre-out, som der ganske rigtigt kun er et enkelt sæt af. Der er også en Adaptor In-Out, som kan bruges til Equalizer og lign. Jeg ved dog ikke om udgangen er styret af volumenkontrollen. Hvis den er styret af volumen, så vil den jo kunne fungere som en ekstra pre-out. Du kan også overveje, at bruge et Y-splitter kabel på pre-out, så du kan tilslutte både effektforstærker og sub til pre-out.

Min 707'er er sort og den vil helt sikkert kunne drive et par Dali 18 rigtig godt. Jeg har dog aldrig hørt den på et par Dali'er, men jeg tror ikke der er mange højttalere, der ikke ville trives med 707'eren (måske nogle lav ohmske elektrostater/magnetostater og lign.).



__________________
Mvh. Steen Kjeldsen
Til top Vis high5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af high5
 
dovendyret
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Januar 2009
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 17
Sendt: 13 April 2012 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

tak for info:-)
Til top Vis dovendyret's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dovendyret
 
madmax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 06 Oktober 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1092
Sendt: 13 April 2012 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Dali 18 , hvis det er en mkII er den ikke så slem at trække , jeg kender ikke den første Dali 18 så godt .Men kig evt. på basserne om der gummibølge på hvis der er det og terminalerne sidder ca. mit på bagstykket , ja så er det en mkII.

 

madmax

 

Til top Vis madmax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madmax
 
dovendyret
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Januar 2009
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 17
Sendt: 13 April 2012 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

jamen det er den 1 model dali 18
Til top Vis dovendyret's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dovendyret
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes