Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. maj 2024 | 10:54   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Reolht/forst. max 30k (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dreamwatch.dk
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Marts 2011
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 12 Maj 2014 kl. 08:52 | IP-adresse registreret  

Lidt hjælp søges til dette set up:

- Vi skal have en tømmer til at lave en indbyttet reol i stuen, hvor der skal blandet andet skal være plads til et anlæg. Væggen er ca 4 x 2.5 m.

- De skal altså stå i reolen i et "hul".

- Strøelsen er ikke så vigtig, da den ikke er lavet i nu, så det kan passe til, men jeg vil ikke have kæmpe højtaler, men de skal se godt ud når de står i reolen.

- Så skal jeg bruge en forstærker (den kommer primært til at køre på iPhone og så ellers lidt med plader).

- Har intet i mod at købe brugt.

- Skal se flot ud

- Være praktisk at bruge (forstærker, så ikke en rør forstærker der tager 1/2 time at varme op).

- Gerne i ægte træ (højtaler)

- Max pris samlet ca 30.000 kr.

Jeg har svært ved at finde ud af med højtaler når de skal stå i reolen hvad der er at fortrække.


Til top Vis dreamwatch.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dreamwatch.dk Besøg dreamwatch.dk's Websted
 
Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2520
Sendt: 12 Maj 2014 kl. 09:17 | IP-adresse registreret  

Du skal have nogle højttalere der ikke er kræsne med hvor de står, det kan være lidt svært at finde, men de er der. Dem jeg tænker på i første
omgang er KEF LS 50, syner ikke af meget, men både test og brugertilfredshed er i top.
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren
 
svendborg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 940
Sendt: 12 Maj 2014 kl. 09:35 | IP-adresse registreret  

hvis du skal have reolhøjtalerne til at stå inde i reolen, skal du efter nogle med fremadvent refleksport. Alternativt trykkammer.
Har du overvejet aktive højtalere? Hvilke af disse der ikke har bagudvent refleksport ved jeg ikke.
Desværre mener jeg Dynaudio Xeo 3 har bagudvent...

Til top Vis svendborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af svendborg
 
dreamwatch.dk
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Marts 2011
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 12 Maj 2014 kl. 09:52 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke lige tænkt så meget over aktive højtaler, vil de virke med en plade spiller?

Dvs, at alle højtaler hvor der er en bagudvent baspost er no go?

--

Fint bud med KEF LS 50, men vil jeg prøve at læse lidt op på og se om jeg kan få dem hørt live.
Til top Vis dreamwatch.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dreamwatch.dk Besøg dreamwatch.dk's Websted
 
svendborg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 940
Sendt: 12 Maj 2014 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

Nej jeg tror ikke der er riaa i de aktive højtalere :-) Jeg fik af en eller anden grund den opfattelse at det var cd du mente, det er jo også mandag :-)
Men bagudvent refleksport er ikke godt, når den står inde i en reol. Ikke som udgangspunkt.
Til top Vis svendborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af svendborg
 
dreamwatch.dk
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Marts 2011
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 12 Maj 2014 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

Tak for svar, ja det fjerner jo en del muligheder desværre.

Jeg har før haft disse, de spillet rigtig godt hvor de stod frit og de har fremad vendt port, kunne være en mulighed, men kom meget gerne med flere forslag hvad der spiller super godt og kan passe i en reol.

http://www.stringamp.com/audio/speakersda.html
Til top Vis dreamwatch.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dreamwatch.dk Besøg dreamwatch.dk's Websted
 
Newbiee2
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Marts 2014
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 266
Sendt: 12 Maj 2014 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

paradigm studio 10 fremad vendt basport.....kt radio 10 af de lange men du kan sikkert godt forhandle med dem.....
Til top Vis Newbiee2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Newbiee2
 
Morgenstjerne
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 03 August 2012
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 680
Sendt: 12 Maj 2014 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

Vienna Accoustics Haydn og ModWright KWI 200 er et rigtig godt match.
Lån det ved Vassagohifi.

__________________
PRaT er nr.1!
Til top Vis Morgenstjerne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morgenstjerne
 
dreamwatch.dk
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Marts 2011
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 12 Maj 2014 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

Super fine bud, har ikke lige set den KT Radio side før, hold nu op der er mange fine ting der, så lige det havde en super pris på denne højtaler, måske man skulle smide lidt flere gryn i puljen og nappe dem?

KEF - Reference 201/2
Til top Vis dreamwatch.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dreamwatch.dk Besøg dreamwatch.dk's Websted
 
Newbiee2
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Marts 2014
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 266
Sendt: 12 Maj 2014 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

kef ref 201/2 er super.....
Til top Vis Newbiee2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Newbiee2
 
Newbiee2
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Marts 2014
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 266
Sendt: 12 Maj 2014 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

http://www.lydogbilde.no/test/kef-reference-2012
Til top Vis Newbiee2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Newbiee2
 
Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2520
Sendt: 12 Maj 2014 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

Og til den pris, tja så er det kun spørgsmålet om du vil have dem
Men husk at der skal en god stærk forstærker til, måske en Vincent? Når du alligevel måske skal til Staden, kunne du drage forbi Dans og høre sådan
en fætter. Du kunne også, hvis du tager over den store rasteplads, svinge ind til Odense og besøge Audiocompagniet eller Vassago og kigge hvad de
har af intregreret forstærker her? Også KT har et fint udvalg
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren
 
Live21
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2377
Sendt: 12 Maj 2014 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

De kef ser afsindigt lækre ud
Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21
 
Henrik Rossel
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Juli 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 32
Sendt: 12 Maj 2014 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Jeg står i samme situation som dig og regner stærkt med at købe Audiovectors nye aktive serie Discreet. De kan købes i
mange prisklasser, men jeg har primært kigget på deres Ki1 Super Discreet, som er en lille reolhøjttaler med fremadvendt
refleksport. Jeg skal også tilslutte en pladespiller, og der skal så lige en RIAA til. Men der er indbygget Analog-digital converter
i. Der er mange muligheder og jeg blev dybt imponeret over lydkvaliteten - du kan evt. se mere her:
http://www.audiophile.no/articles-in-english/articles-tests- reviews/item/846-audiovector-discreet-the-danish-response-to -linn-
exakt
Jeg fik selv god service og demo i Lydportalen. God jagt :-)
Til top Vis Henrik Rossel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik Rossel
 
Peter X
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 December 2009
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 335
Sendt: 12 Maj 2014 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

Sjovt at du har haft MusikLab EA2 den ligner jo meget System Audio SA2K som lige er kommet i en opdateret version SA Pandion 2 men den skal stå frit, og det skal de fleste gode højttalere.

Men lige nu lytter jeg til en DIY version (Q113) som jeg er meget glad for. Enhederne kan købes hos SA Factory outlet og det koster ca. 10.000kr i dele, Du kunne jo tale med snedkeren om at lave et indbygget kabinet på 10-12L og så bygge baffelen selv. 
Så har du lige pludselig 20.000 til en high-end integreret forstærker f.eks. Primare I32 eller Naim Uniti

Hvad har du i øvrigt gjort af dine EA2? 

 

Til top Vis Peter X's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter X
 
Nørd
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 807
Sendt: 12 Maj 2014 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg havde lidt samme problem som dig. Jeg havde brug for god lyd i stuen og gerne i sammenhæng med TVet og diskret.
(Jeg har lytterum i kælderen - så jeg klager ikke ;O)

Men jeg endte op med at købe Montanas nye reolserie - hvor der er plads til skjule ledninger mm.
Montana har der egne højttalere - men ikke en der passede i den reol som vi havde valgt.

Nu kan jeg jo ikke drømme om at købe højttalere ;O) - så jeg konstruerede et sæt reolhøjttalere der passer lige
ind i reolen. Højttaleren er lavet sådan at de har en plan front, når stoffet er på. Frontstoffet dækker hele åbningen.

Resultatet ser således ud.






Højttaleren har en 5,5 tommer bas/mellemtone fra Vifa og en Peerless diskant.
Bassystemet er et to-kammer basrefleks - der både giver forholdsvis dyb bas og dynamik i mellemområdet.

De ser ikke ud af meget - men kan snildt spille op med diverse konkurrenter i størrelsen.
De er udviklet på en NAD 3020i - men du skal ikke være bekymret for at spille på dyrt grej på dem.

Her er de før fronten er malet om monteret med frontstof.



Mvh

Nørd
Til top Vis Nørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nørd
 
Frederik B
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Maj 2014
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 42
Sendt: 12 Maj 2014 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

Prøv at lytte til linn majik 109
Til top Vis Frederik B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frederik B
 
dreamwatch.dk
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Marts 2011
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 13 Maj 2014 kl. 08:58 | IP-adresse registreret  

Prisen virker ret skarpe på de KEF, så de skal helt sikkert høres.

Jeg er mest til det "gamle" set up med højtaler + forstærker, der er en eller anden charme ved det og pladsen bliver ikke noget problem, da det bliver en ret stor reol den tømmer kommer til at lave :-)

Med montane så har jeg kikket på det også, men da der skal bruges 4 x 2.5 meter og vi vil gerne have hele vægen fyldt op af en stor reol, så bliver prisen alt for dyr, da det skal være åbne rum. Så en tømmer kan lave det for ca 15.000-20.000 kr, hvor montane nok vil løbe op i + 100.000 kr, men det bliver ellers gemt godt væk. Hvad med lyden, er den god i de højtaler?

Jeg var rigtig glad for de Musiklab, men da vi flyttet så kom de ikke op og stod bare pakket ned i kælderen 1/2 år, så solgte jeg dem for en slik (top fortrudt den dag i dag).

Det med at bygge en højtaler selv, kunne være sjovt, MEN har aldrig prøvet det så jeg er bare bange for at brænde en del penge af og de så ikke lyder godt når man er færdig :-)

Linn kan man høre her i Aarhus, så det er dejligt nemt med dem, ellers skal jeg vist også tag en fridag og køre en tur til KBH og besøge de større steder der over.
Til top Vis dreamwatch.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dreamwatch.dk Besøg dreamwatch.dk's Websted
 
rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2315
Sendt: 13 Maj 2014 kl. 09:29 | IP-adresse registreret  

Beslutter du at drøne til KBH, bør du næsten lige stikke snuden forbi vassagohifi på turen derover. Har ikke lige luret hans
sortiment om der er noget interessant for dig, men han har et bredt udvalg af spændende produkter og rygtet melder super-
service
Vassago



Vil du gå byg-selv vejen, så kig på troels' hjemmeside. Han er verdenskendt for sine projekter.
troels gravesen


Er en given højttaler designet med bagudvendt basrefleks, kan du roligt vælge at placere den fremadvendt i stedet.
Det udvider jo lidt mulighederne . Så har du tiden og lysten får du jo en højttaler der koster 1/4 af kommercielle pris,
men det tager timer så lysten skal jo som sagt være der.
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver
 
dreamwatch.dk
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Marts 2011
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 13 Maj 2014 kl. 09:37 | IP-adresse registreret  

Jeg må helt sikkert tag Vassago med på vejen.

Hold nu op et håndværk han laver, men skulle de laves i nærheden af de finish, så skulle jeg få en snedkermester ind over, men det er måske også en mulighed.

Har du evt andre link, hvor man kan få idder til at bygge selv og hvor man kan købe de komponenter man skal bruge?
Til top Vis dreamwatch.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dreamwatch.dk Besøg dreamwatch.dk's Websted
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes