Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. maj 2024 | 18:27   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Fordelen ved en extender? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MortenSJ
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 Februar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 44
Sendt: 25 Januar 2007 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

Nu vil jeg gerne lige høre hvorfor det er så smart med sådan en extender (xbox360)

Kan det passe at fordelen kun er at man kan gemme computeren væk og så have en xbox f.eks. i studen og en i soveværelset?

Er der andre fordele?
Til top Vis MortenSJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenSJ
 
Seeker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Februar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 439
Sendt: 25 Januar 2007 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

KUN?
Da Xbox360 kun har en 20gb HD og man i øvrigt hverken kan stream eller ligge film (andet end dem fra Live-Marketplace) på den, så er det klart en fed funktion da man på den måde har en relativt billig HTPC såfrem man har serveren i forvejen.

Downside er at den kun tager gamle eller MS specifikke formater. Man skal dermed have DivX, Xvid og H264 film i gennem en konverter for at få den i "Xbox format". Jeg ved ikke om det kan gøres looseless.

Det skal ses som et alternativ til:
Rigtig HTPC
+
Man kan smide en stor HD i og slipper for serveren
Man har frihed til at vælge OS og kan stream direkte fra nettet/antennen
-
Vil typisk være dyrere end Xboxen

Xbox1 + XBMC
+
En brugt Xbox med chip og HDD er generelt billigere end en ny Xbox360
Open source software
Kan benytte almindelige SMB share (delte mapper) til at afspille fra og man slipper dermed for MS properitære "media shares".
-
Man kan stadig ikke streame fra nettet og TV integration kræver en "server" med TV-kort og lidt opsætnings bøvl
Den er for langsom til at spille 720p uden problemer (alt efter formatet)
Til top Vis Seeker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Seeker
 
MortenSJ
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 Februar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 44
Sendt: 25 Januar 2007 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Fedt!

Det vil sige at hvis jeg bruger en xbox360 som extender behøves jeg ikke at køre TV'et gennem et tvkort på computeren, men kan køre det igennem xbox'en? Jeg synes nemlig ikke kvaliteten i det tv-kort jeg har er specielt god!
Til top Vis MortenSJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenSJ
 
Seeker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Februar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 439
Sendt: 26 Januar 2007 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

Desværre. Der er ingen antenne tuner i 360'eren. Så eneste mulighed for TV er stadig at sætte det op på "serveren" og så streame det til Xboxen.
Til top Vis Seeker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Seeker
 
ThomasArdal
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 80
Sendt: 26 Januar 2007 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

Jeg synes extender løsning er rimelig genial og forventer meget af de kommende extendere til Vista. Med Vista får vi også mulighed for at få nogle ordentlige addins helt ud på extenderen.

Jeg overvejer selv at smide mit media center ind i skabet og så købe en extender mere til stuen.

Som nævnt tidligere, er det en ulempe at Xbox360 kun streamer mpeg2 og wmv.


__________________
MCE setup: Monster kontor pc med to Linksys DMA2100 extendere.
Website: http://www.myrating.dk
Blog: blog.myrating.dk
Til top Vis ThomasArdal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ThomasArdal Besøg ThomasArdal's Websted
 
Eeyore
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 357
Sendt: 27 Januar 2007 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

Ja, det er lidt surt at skulle transcode divx/xvid for at kunne streame til Xbox360. Men når det først er sat op, kører det af sig selv. Det kræver nu heller ikke det helt vilde hardware for at transcode. Se denne tråd:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=48367&K W=Eeyore

Til top Vis Eeyore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eeyore Besøg Eeyore's Websted
 
Stay_Bamboocha
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 97
Sendt: 29 Januar 2007 kl. 08:24 | IP-adresse registreret  

ThomasArdal skrev:
Jeg synes extender løsning er rimelig genial og forventer meget af de kommende extendere til Vista. Med Vista får vi også mulighed for at få nogle ordentlige addins helt ud på extenderen.

Jeg overvejer selv at smide mit media center ind i skabet og så købe en extender mere til stuen.

Som nævnt tidligere, er det en ulempe at Xbox360 kun streamer mpeg2 og wmv.

kender du noget til hvad foreksemple der kunne komme til Extender/Vista, hvad det er for nogle "ordentlige addins helt ud på extenderen." for pt. er jeg faktisk lidt skuffet over hvad man kan bruge ens Extender til....bl.a at man ikk kan download til 360'erens HD.

Til top Vis Stay_Bamboocha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stay_Bamboocha
 
ThomasArdal
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 80
Sendt: 29 Januar 2007 kl. 08:55 | IP-adresse registreret  

Jeg ved blandt andet af Kiss (nu Linksys) kommer med en extender boks. Og jeg kunne da forestille mig at også HP kommer med en ny version af deres 2005 extender. Ellers har Microsoft jo åbnet op for at bygge extendere ind i alt ting, så vi vil sikkert komme til at se extendere i alt fra fladskærme til selvstændige bokse.

Med ordentlige addins mener jeg, at vi får MCML addins i stedet for de meget begrænsede HTML og background addins som findes til 2005. MCML giver nogle helt nye grafiske muligheder helt ud på extenderen.

Mht. hvad du kan bruge extenderen til, så har jeg selv et medie center stående i stuen, som står for al optagelse, her ligger alt mit musik, mine digitale billeder osv. Alt dette kan jeg så streame til soveværelset uden at skulle have en dyr pc stående her. Og så er det for øvrigt en god undskyldning for at få en xbox 360 :)


__________________
MCE setup: Monster kontor pc med to Linksys DMA2100 extendere.
Website: http://www.myrating.dk
Blog: blog.myrating.dk
Til top Vis ThomasArdal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ThomasArdal Besøg ThomasArdal's Websted
 
Stay_Bamboocha
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 97
Sendt: 29 Januar 2007 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

ThomasArdal skrev:
Jeg ved blandt andet af Kiss (nu Linksys) kommer med en extender boks. Og jeg kunne da forestille mig at også HP kommer med en ny version af deres 2005 extender. Ellers har Microsoft jo åbnet op for at bygge extendere ind i alt ting, så vi vil sikkert komme til at se extendere i alt fra fladskærme til selvstændige bokse.

Med ordentlige addins mener jeg, at vi får MCML addins i stedet for de meget begrænsede HTML og background addins som findes til 2005. MCML giver nogle helt nye grafiske muligheder helt ud på extenderen.

Mht. hvad du kan bruge extenderen til, så har jeg selv et medie center stående i stuen, som står for al optagelse, her ligger alt mit musik, mine digitale billeder osv. Alt dette kan jeg så streame til soveværelset uden at skulle have en dyr pc stående her. Og så er det for øvrigt en god undskyldning for at få en xbox 360 :)

kan godt se din idé med 360'eren men den skuffer for meget syens jeg, havde håbet nu hvor den havde HD af den ville fungere lidt lige som XBOX1 med XBMC bare i den bedre/smartere version hvor den snakker sammen med et Medie Center men at den OGSÅ kan fungere UDEN at ens PC er tændt......og så kan den ikk Streame .Vob-filer som jeg syens er et MEGA minus + at den ikk understøtter NAS-enhed som ville være et smart samlingspunkt for ALT ens medie-filer og så bruger den meget lidt strøm.

en enhed som denne synes jeg faktisk rigtig godt om, http://www.tvix.co.kr/Eng/products/HDM4000P.aspx, den har sgu det hele og kan det hele - har LAN så det er nemt og overfører til/fra ens pc til den HD og så har den det super at der er display så man ikk behøver at ha' ens fladskærm stående tændt 24/7, ved når man skal høre/vælge musik-numre osv..... men nu fik jeg min 360'er af kæresten til at spille på men også til at samle mine medie-filer til et sted (dens HD som jeg troede man kunne) og så kunne mine børn bare vælge udfra der om de ville se deres Hugo-film eller høre Åh-abesangen osv....

ØV.....M$

Til top Vis Stay_Bamboocha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stay_Bamboocha
 
ThomasArdal
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 80
Sendt: 29 Januar 2007 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

Jeg er skiftevis skuffet over og glad for min xbox'en. Skuffet over at den larmer, skuffet over at den kun kan streame mpeg2 og wmv, skuffet over at dvd drevet sutter med dvd backups. Men det er nu dejligt at for den beskedne pris af 2000 kr. at kunne streame alt fra stuen, sætte den til at optage, spille spil osv.

Jeg synes ikke at det er en ulempe at xbox'en ikke selv optager. Tværtimod! Hvorfor have optagelser liggende spredt over hele hytten, når det hele kan ligge på en server med webadgang. PC'en behøver kun at være tændt når du bruger xbox'en. WakeOnLan klarer det problem.

Men der er uden tvivl behov for forbedringer. Jeg har faktisk med success omdøbt vob filer til mpg og streamet dem til xbox'en. Dette virker dog ikke for alle, så jeg ved ikke hvorfor det virker i mit tilfælde. Venter stadig på den fede løsning til dette!

NAS understøttes fint. Bare tilslut den til media centeret. Så kan xbox'en se indholdet. Men igen ingen mulighed for vob eller divx desværre.


__________________
MCE setup: Monster kontor pc med to Linksys DMA2100 extendere.
Website: http://www.myrating.dk
Blog: blog.myrating.dk
Til top Vis ThomasArdal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ThomasArdal Besøg ThomasArdal's Websted
 
Stay_Bamboocha
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 97
Sendt: 29 Januar 2007 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

ThomasArdal skrev:
Jeg er skiftevis skuffet over og glad for min xbox'en. Skuffet over at den larmer, skuffet over at den kun kan streame mpeg2 og wmv, skuffet over at dvd drevet sutter med dvd backups. Men det er nu dejligt at for den beskedne pris af 2000 kr. at kunne streame alt fra stuen, sætte den til at optage, spille spil osv.

Jeg synes ikke at det er en ulempe at xbox'en ikke selv optager. Tværtimod! Hvorfor have optagelser liggende spredt over hele hytten, når det hele kan ligge på en server med webadgang. PC'en behøver kun at være tændt når du bruger xbox'en. WakeOnLan klarer det problem.

Men der er uden tvivl behov for forbedringer. Jeg har faktisk med success omdøbt vob filer til mpg og streamet dem til xbox'en. Dette virker dog ikke for alle, så jeg ved ikke hvorfor det virker i mit tilfælde. Venter stadig på den fede løsning til dette!

NAS understøttes fint. Bare tilslut den til media centeret. Så kan xbox'en se indholdet. Men igen ingen mulighed for vob eller divx desværre.

Jeg ville nemlig heller ikk ha' ens medie-filer spredt over flere enheder - derfor tilslutning af en NAS direkte og ikk først igennem ens pc som så igen skal være tændt, har godt nok hørt ordet WAKEONLAN men aner ikk hvordan det fungere??? og det med at omdøbe .Vob-file virker heller ikk....  bruger slet ikk min til at optage på, har en HD-optager som gør dette arbejde.

så, den er fin til at spille på og .............-håber meget på at man vil kunne tilslutte en NAS-enhed direkte på et tidspunkt.

Til top Vis Stay_Bamboocha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stay_Bamboocha
 
antonboy
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Juni 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 204
Sendt: 07 Februar 2007 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

 

Hej kender i noget til denne http://www.tvix.co.kr/Eng/products/HDM4000P.aspx, jeg har en kiss dp600 nu som virker meget fin.. skal bare have tv tændt :-(

Til top Vis antonboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af antonboy
 
Eeyore
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 357
Sendt: 07 Februar 2007 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

Jeg kender ikke lige den model. Jeg har selv en Snazio 1350HD afspiller og bestiller snart en co-world N35 (Rapsody N35). Jeg har fået nok af Xbox360 som extender. Dem jeg har haft larmer helt enormt pga. billige skod blæsere og nu gider jeg ikke at blive ved med at bytte dem. Godt at el-giganten har 30 dages fuld returret.

Du kan se anmeldelser af forskellige afspillere her:

http://www.mpcclub.com/modules.php?name=Reviews

De er sorteret efter den bedste øverst og nedefter. Der er også et godt forum på siden, hvor der er masser af info og hjælp til de forskellige modeller.

Til top Vis Eeyore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eeyore Besøg Eeyore's Websted
 
antonboy
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Juni 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 204
Sendt: 07 Februar 2007 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

 

ok vil du ikke skrive lidt om den når du for den...

Til top Vis antonboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af antonboy
 
Eeyore
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 357
Sendt: 08 Februar 2007 kl. 07:19 | IP-adresse registreret  

Det skal jeg nok. Der går dog nok et par uger, da den er i restorder i England.
Til top Vis Eeyore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eeyore Besøg Eeyore's Websted
 
Eeyore
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 357
Sendt: 09 Februar 2007 kl. 08:44 | IP-adresse registreret  

Nå, nu er den på vej fra England, så mon ikke jeg har den i starten af næste uge
Til top Vis Eeyore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eeyore Besøg Eeyore's Websted
 
Eeyore
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 357
Sendt: 13 Februar 2007 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg modtaget den. Den korte tid jeg har leget med den har været en positiv oplevelse. Lige på nær da jeg ved en fejl kom til at slette partionen på min fyldte 320GB harddisk. Jeg håber, at den er færdig med at gendanne data, når jeg kommer hjem fra arbejde i dag.

Indtil videre er der dog et par negative. Hvis man forbinder USB diske til den, er der ingen mulighed for at dele dem gennem N35. Lidt surt da jeg har brug for adgang til dem fra andre afspillere og computere. Dette kan dog løses ved at forbinde dem til min server og derfra dele dem derfra.

Billedet på mit TV er forskudt til venstre ved brug af DVI-HDMI kabel. Jeg kan dog ikke afvise, at det er Tv’ets skyld, da det samme problem gør sig gældende, når jeg bruger min Snazio 1350.

Ved afspilning af .ts filer forekommer der flimmer i billedet ved scene skift. Jeg skal have prøvet, om dette kun er ved DVI, eller om det også forekommer ved brug af component.

Jeg har taget nogle billeder af den, som jeg uploader, når jeg kommer hjem fra arbejde.

Til top Vis Eeyore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eeyore Besøg Eeyore's Websted
 
Eeyore
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 357
Sendt: 13 Februar 2007 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

Her er lige et par billeder:

Kassen

Indholdet

Fjernbetjeningen

Fronten

Bagsiden

Størrelsen

 

Til top Vis Eeyore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eeyore Besøg Eeyore's Websted
 
Stay_Bamboocha
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 97
Sendt: 16 Februar 2007 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

ja...........?? kommer der mere feet-back om hvordan den "spiller" og kvaliteten af billedet
Til top Vis Stay_Bamboocha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stay_Bamboocha
 
Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 957
Sendt: 17 Februar 2007 kl. 09:41 | IP-adresse registreret  

fødderryg???? hedder det ikke mulepose?

__________________
DK's bedste HTPC Forum
Til top Vis Patriarken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Patriarken Besøg Patriarken's Websted
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes