Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. maj 2024 | 01:14   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: LG 42PM1MA Billigt men Godt!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 957
Sendt: 28 Marts 2007 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Har lige købt mig en LG 42PM1MA Plasma 42" 1024x768 til 7200kr hos Proshop. Kæft den viser et godt billede på MCE analogt.... Kan anbefales......

Lidt billederhttp://www.prisjakt.nu/produkt.php?g=76101

Tråd på Hifi4all om subj. http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=38612&P N=1

Den er dog ikke nem at sætte op......Den skal have 1080i 60hz interlaced via vga og double scan på advanced timings, og overscan correction via TweakMCE eller registry på TOP 32, Bottom 32 Left 56 right 56....men så skallerer den et 576i signal så flot at det er tæt på at kunne måle sig med et 720p HD klip og det er igennem en Ati Theater Mpeg2 encoder chip, MCE og Nvidia PureVideo Decodere...

Jeg er sindsygt imponeret af en skærm til lidt over 7kilo....Faroudja linedoubleren og 3d NR + XD engine og Mpeg motion filteret er suveræne i den rette kombo....Granted det tog et par dage at tweake til perfection....

Synes faktisk at den viser flottere billeder end alle de skærme jeg har set i HIFI klubben, Fona, og Expert i Aalborg.......Måske ikke helt på højde med 50xde fra Pioneer....men det er sgu tæt på....

Arken out


__________________
DK's bedste HTPC Forum
Til top Vis Patriarken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Patriarken Besøg Patriarken's Websted
 
Dr Gonzo
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 August 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 39
Sendt: 28 Marts 2007 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

Det ser godt nok ud til at være et rigtigt niced tv til pengene, men nu sværver jeg godt nok til projektorer.

Der er nogle ret vilde billeder imellem de setups der er på det link du har posted ;)

Til top Vis Dr Gonzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr Gonzo
 
andersena
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
PowerMill Service

Bruger siden: 09 Februar 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 758
Sendt: 29 Marts 2007 kl. 07:20 | IP-adresse registreret  

har flere gange summet om at V8 panelet er virkelig godt. dejligt at høre andre er enige. flotte farver og lækker skarphed.
eneste man kan ærge sig en smule over er at den ikke krøer en wide opløsning, og den ikke kan vise fuld 720P

ellers et tv jeg ville voerveje hvis jeg skulel købt tv nu
Til top Vis andersena's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andersena
 
zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Marts 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1490
Sendt: 29 Marts 2007 kl. 09:31 | IP-adresse registreret  

Det lyder rigtigt spændende bliver jo helt fristet selv...
Kan den ikke køre 50 Hz? Det ville da være en fordel med PAL-materiale, men det har du vel prøvet?
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK
 
vikings
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Marts 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 70
Sendt: 29 Marts 2007 kl. 09:35 | IP-adresse registreret  

Jeg kender ikke selv så meget til hd formatet.

Er der nogen der kan forklare mig hvad forskellen er på 1080i og 1080p.

I går jeg ud fra er interlaced men hvad vil det siger i forhold til p som jeg tror er "ful mode"?

Jeg står selv og skal investere i et hdtv så det tiltaler mig med et til 7200,- og hvis det samidig er godt så vil det jo være perfekt.

Men hvis den ikke kan vise 1080p og i er noget l**t så kan det måske være ligemeget.

Til top Vis vikings's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vikings
 
borupborup
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Marts 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 29 Marts 2007 kl. 09:47 | IP-adresse registreret  

Hej Patriarken

Jeg har et LG 42PM1MA og Nvidia 7600 grafikkort. Jeg kører med Vista.
Jeg har harft lidt problemer med at for opløsningen og dermed billedet til at være pænt, fordi og LG'en er designet til 1024x768. Sætter jeg opløsningen til 1024x768 er blillet godt men MCE fatter ikke at det er widescreen og sætter jeg opløsnignen til en widescreen opløsning står det ikke godt.

Vil din tweak på http://patriarken.mine.nu/nvidia.htm hjælpe mig?

Hvad skal der stå i filen?

@echo off
echo Skifter til LG
rundll32.exe NvCpl.dll,dtcfg setview 1 dualview
rundll32.exe NvCpl.dll,dtcfg setdelay pre 500
rundll32.exe NvCpl.dll,dtcfg setmode 2 1280 720 32 60
rundll32.exe NvCpl.dll,dtcfg setdelay pre 500
rundll32.exe NvCpl.dll,dtcfg setview 2 standard
exit

PS: jeg har kun en primær skærm og det er LG'en.

Til top Vis borupborup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af borupborup
 
andersena
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
PowerMill Service

Bruger siden: 09 Februar 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 758
Sendt: 29 Marts 2007 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

vikings skrev:

Jeg kender ikke selv så meget til hd formatet.

Er der nogen der kan forklare mig hvad forskellen er på 1080i og 1080p.

I går jeg ud fra er interlaced men hvad vil det siger i forhold til p som jeg tror er "ful mode"?

Jeg står selv og skal investere i et hdtv så det tiltaler mig med et til 7200,- og hvis det samidig er godt så vil det jo være perfekt.

Men hvis den ikke kan vise 1080p og i er noget l**t så kan det måske være ligemeget.



1080i er interlaced, hvis du ved hvordan interlacning virker så ved du også at hvis du ser et program i 1080i med meget langsomme bevægelser og du har en god de-interlacer, vil 1080i være lig med 1080P
men har du meget bevægelse i billedet vil 720p være bedre end 1080i efter min mening.
min mening mht om tv der kun kan vise 720p fordi panelet ikke kan køre højere opløsning er at hvis du sidder over 3 meter fra en 40 tror jeg ikke du kan se forskel på 1080p og 720p
Til top Vis andersena's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andersena
 
Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 957
Sendt: 29 Marts 2007 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Skærmen kan godt køre alle HD opløsningerne i 50hz. via component,  HDMI og vga. Den skalerer for såvidt også flot i disse opløsninger.

1024x768 synes jeg ikke ser så pænt ud med MCE.

Jeg er jo lidt af en nørd vil nogen mene og derfor forsøgte jeg mig med DoubleScan i en 1080i på hhv 50hz og 60 hz hvilket i mit setup gør en KÆMPE forskel, og jeg tror seriøst de fleste vil måbe. 1080i opløsningerne giver et fornuftigt billede men ulogisk nok giver 1080i 60hz med doublescan på et PAL signal det bedste resultat....Man skulle jo mene at opdateringshastigheden skulle være deleligt med FPS dvs Pal=25=50 og NTSC=30=60. Nok det ZuluDK har i tankerne hvis jeg kender ham ret...Altså en anomali...

Det er dog en nødvendighed at korigere for overscan via TweakMce eller registry som sagt.

Jeg er ikke så ferm i hvad linedoublere reelt gør ved et billede udover hvad jeg kan læse på Wiki og hvad jeg selv kan rationalisere mig frem til, men jeg har på fornemmeren at den faroudja der sidder i dette panel gør en stor forskel. Dertil kommer at jeg har en række erfaringer med  andre paneler og også med min projektor og fælles for disse har været at de ikke vil acceptere  doublescan, men ingen problemer på LG'en....Derfor har jeg en mistanke om at billedet bliver = Interlaced >progressivt> progressivt hvorfor man kan opnå denne kvalitet. Det er gætværk, men det er jeg for såvidt også ligeglad med...Det virker og billedet er suverænt og til 7kilo...




__________________
DK's bedste HTPC Forum
Til top Vis Patriarken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Patriarken Besøg Patriarken's Websted
 
borupborup
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Marts 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 29 Marts 2007 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

Er vi enige om at 1080i er lig med 1920*1080 interlaced 60Hz?

Hvis nu man kører med Vista og MCE Tweak ikke kan kører her.

Hvor i registry skal man så ændre på disse værdier?
(Altså det med TOP 32, Bottom 32 Left 56 right 56 og doublescan)

Til top Vis borupborup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af borupborup
 
Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 957
Sendt: 29 Marts 2007 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

borupborup skrev:

Er vi enige om at 1080i er lig med 1920*1080 interlaced 60Hz?

Hvis nu man kører med Vista og MCE Tweak ikke kan kører her.

Hvor i registry skal man så ændre på disse værdier?
(Altså det med TOP 32, Bottom 32 Left 56 right 56 og doublescan)



Hejsa...overscan kan korigeres i Vista MCE med registry i "pr usersettings"....Mht Doublescan og Vista er jeg ikke sikker fordi jeg ikke har testet det....Jeg kører indtil videre med XPMCE....Men jeg har instillet det i advanced timings i i classic Nvidia kontrol panel i XPMCE. Classic cpl virker ikke i Vista så jeg er ikke klar med en løsning til Vista endnu. Men det kommer når jeg får hardware til min dedikerede MCE computer her en af dagene som jeg har planer om skal køre VistaMCE...Men vil da umiddelbart tro at du vil kunne opnå samme resultat vha registry editing eller powerstrip...




__________________
DK's bedste HTPC Forum
Til top Vis Patriarken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Patriarken Besøg Patriarken's Websted
 
zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Marts 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1490
Sendt: 29 Marts 2007 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

Er der nogen mulighed for at korrigere/ slå fra overscan på selve skærmen?
Hvordan ser det ud hvis du sender 720p50 eller 60 til skærmen uden diverse tweaks? Hvor meget overscan er der så?

Jeg går ud fra at du også har leget med DVI/ HDMI, hvori (opløsningsmæssigt) består forskellen ift. VGA? Altså behandler skærmen et HDMI-signal meget anderledes end VGA?
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK
 
Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 957
Sendt: 30 Marts 2007 kl. 08:46 | IP-adresse registreret  

Hejsa

zuluDK skrev:
Er der nogen mulighed for at korrigere/ slå fra overscan på selve skærmen?
Hvordan ser det ud hvis du sender 720p50 eller 60 til skærmen uden diverse tweaks? Hvor meget overscan er der så?


Der er lidt overscan måske 3-4%, og dette kan ikke slåes fra på skærmen sådan direkte. Man kan dog køre i forskellige HD modes via TV'ets indstillinger, hvilket ikke korigerer for overscan men gør en forskel i måden som billedet skalleres på....Dvs jo højere HD opløsning jo bedre skallerer den det signal den får.


zuluDK skrev:

Jeg går ud fra at du også har leget med DVI/ HDMI, hvori (opløsningsmæssigt) består forskellen ift. VGA? Altså behandler skærmen et HDMI-signal meget anderledes end VGA?


Forskellen består i at du tilsyneladende har mere kontrol over de opløsninger du sender fra grafikkortet, men det ved du jo alt om, og det er der i og for sig ikke noget nyt i. Dvs i HDMI, DVI, og component  mode kan jeg ikke styre præcist hvilket opløsning jeg sender til skærmen. Tror dog i denne sammenhæng at Nvidia driverne er skyld i dette problem fordi den disconnecter og reconnecter hver gang jeg jeg klikker i Nvidia CPL.

Default though laver den et flot billede i 720p via dvi/hdmi i 50hz...



__________________
DK's bedste HTPC Forum
Til top Vis Patriarken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Patriarken Besøg Patriarken's Websted
 
eds1
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Juni 2007
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 12 Juni 2007 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

andersena skrev:
eneste man kan ærge sig en smule over er at den ikke krøer en wide opløsning, og den ikke kan vise fuld 720P

Vil det sige at den ikke kan vise 720p korrekt?
Og hvad er årsagen til at den ikke kører "fuld" widescreen, når tvét jo ellers har widescreen-"størrelse"?
Til top Vis eds1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af eds1
 
zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Marts 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1490
Sendt: 12 Juni 2007 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Tv'et har en opløsning på 1024x768 og dermed skal de 1280 pixels i hver linie i 720P fordeles på disse 1024 pixels.
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK
 
eds1
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Juni 2007
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 12 Juni 2007 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

Okay, hvor meget har det at sige i praksis hvis tvét skal bruges primært til hd-dvdér?
Til top Vis eds1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af eds1
 
zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Marts 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1490
Sendt: 13 Juni 2007 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

Det kommer an på hvor langt du sidder fra TV'et.


Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK
 
Primeradk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 276
Sendt: 13 Juni 2007 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg et Pioneer 427Xd som jeg er super glad for. Det har samme opløsning,  og har også prøvet vga, jeg har som i andre siger at mce tror det er 4:3 pga opløsning. jeg har dog valgt DVI til HDMI pt og kører 1280 x 720P som så scalleres ned via overscan manager, så jeg får noget der ligner en opløsning der hedder 1116 x xxx kan sku ikke helt huske det, så passer det til skærmen. Her står film, MCe klart og flot, hvis jeg vælger tekst, så står det lidt sløret pga opløsning.

Det su snakker om Anders med  dobble scan vil jeg kunne bruge det via vga også og få et bedre billed end jeg har nu?

 

\René



__________________
Glem ikke at huske Længe efter glæden over en lav pris er glemt huskes ærgelsen over en dårlig kvalitet.

QX9650 i alm + QX6700 i MCE

Pioneer 427XD

Nyt grej QX9650

Sælges 2 x QX 6700
Til top Vis Primeradk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Primeradk
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes