Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. maj 2024 | 09:52   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Pop’s Wannabe Hifi ;-) UPDATE: 1/3/2005 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
popeye_2k
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 157
Sendt: 17 Maj 2004 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

1/3/2005: Update længere nede...

Hejsa...

Fik lige taget et par halvdårlige billeder af mit lille anlæg..

Her er så det der er sat til lige for tiden.:

Højtalere (My babies) Dali 104, 6 år gamle.:

Forforstærker og CD
Technics SU-C800U Reference
Denon DCD-625

Og så er der lige Effekten Technics A900S Reference..:

Hele skidtet og mere til er købt på en sølle lærlige løn og det man nu tjente før man blev lærling..

meeen det meste står til udskiftning, blandt andet højtalere som bliver et par byg-selv dimser fra frequence, som forhåbentligt spiller godt, men vi får se .

Ris og ros, tips og triks, hash og piller modtages gerne

PS: Kabler til højtalere: tara labs omni, OK kabler bare et helvede og få sat ordentlig i forstærkeren pga de hårde ledere.

 

Har forresten et problem med min cd afspiller skuffen har det med og køre ind med det samme den er kommet ud, nogen forslag til hvad det kunne skyldes??

Har ikke lige haft den skilt ad endnu.

Pops, som forhåbentlig en dag kommer op på niveau med resten herinde :-)



__________________
Denon, Yamaha og DIY Speakers
Se hjemmesiden for billeder osv

Mit Setup
Til top Vis popeye_2k's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af popeye_2k Besøg popeye_2k's Websted
 
jetz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 714
Sendt: 17 Maj 2004 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Så så, nu ikke så beskeden, vi er flere der ikke har milliarder at kaste efter et anlæg

 

Angående CD-afspilleren, så gør min det samme, jeg har en mistanke om at det er knappen(open/close) der sidder fast.

Til top Vis jetz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jetz
 
popeye_2k
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 157
Sendt: 17 Maj 2004 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

tjae kunne måske godt være knappen det er jo næsten det "eneste" der styrer det, kunne det måske være lidt støv på kontakt fladen på den mon?

og nej milliarder ville nok være synd og sige

så håber da at et par home made højtalere retter lidt op på lyden, har kigget på VP6 som kommer i en MKII udgave nu her med lidt større kabinet og en anelse bedre delefilter. http://frequence.dk
Nogen siger jo at man får lidt mere for pengene på den måde.

Til top Vis popeye_2k's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af popeye_2k Besøg popeye_2k's Websted
 
music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1467
Sendt: 17 Maj 2004 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

 

 haha min denon cd har det med at gøre det samme,måske et generelt

 denon problem?det er super du har mod på at bygge egne ht'ere,men pas

 nu på ikke at gøre det for godt = god lyd , du kan blive ramt af hifibacillen

 og det bliver dyrt

Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all
 
popeye_2k
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 157
Sendt: 17 Maj 2004 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

hehe den er jeg skam ramt af for længe siden, det er min økonomi bare ikke =)

Til top Vis popeye_2k's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af popeye_2k Besøg popeye_2k's Websted
 
Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 706
Sendt: 18 Maj 2004 kl. 01:46 | IP-adresse registreret  

Ikke dårligt :)

Har altid godt kunne lide Technics' effektforstærkere, rent designmæssigt. Det er kool  



__________________
Mvh Rasmus
www.therasmus.dk
Friends are the family we choose for ourselves.
Til top Vis Rapper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rapper Besøg Rapper's Websted
 
kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3396
Sendt: 18 Maj 2004 kl. 07:37 | IP-adresse registreret  

popeye_2k skrev:

Har forresten et problem med min cd afspiller skuffen har det med og køre ind med det samme den er kommet ud, nogen forslag til hvad det kunne skyldes??

Der skal blot en lille justering af skuffedrevet til, dette har intet med knappen at gøre.

 

 

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn
 
popeye_2k
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 157
Sendt: 18 Maj 2004 kl. 07:51 | IP-adresse registreret  

okee, og hvordan laver man den lille justering ?? ;-)
Til top Vis popeye_2k's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af popeye_2k Besøg popeye_2k's Websted
 
kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3396
Sendt: 18 Maj 2004 kl. 07:53 | IP-adresse registreret  

tja, jeg smed min på værksted og blev 400-500kr fattigere, men man burde kunne gøre det selv.
Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn
 
popeye_2k
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 157
Sendt: 03 Juni 2004 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

Så er der lige bestilt en lille opgradering fra frequence.

det består i:

VP 6 MK II højtalere, som jeg bygger selv

Og lidt nye signalerkabler...

Til top Vis popeye_2k's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af popeye_2k Besøg popeye_2k's Websted
 
Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3070
Sendt: 03 Juni 2004 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

Du lyder totalt ydmyg. Lad være med det!

Dine DALI104'ere er fremragende højtalere. Nyprisen er godt nok kun 1200,- pr stk. Men.... de sparker røv på mange af nutidens højtalere op omkring 5000,- pr stk. Behold dem!! Ikke fordi jeg ikke tror på frequence, men jeg tror dine DALI'er er bedre på de fleste områder.

Din Denon CD er også udemærket. Den er bestykket med en ganske fin multibit converter, og er et oplagt mål for tweaks. Skriv en besked, så kan jeg uddybe.

Dog har denne model haft tendens til laser-problemer. Men så længe den ikke har vist problemer, er der jo ingen ko på isen.

Forstærkeren er nok faktisk det svageste punkt. Det er en rigtig papir-løve. Stærk på papiret, men ikke imponerende i praksis. Der er brugt alt for meget energi og penge på de store VU-metre, knapper og små lamper. Frslet ikke at tale om de to kabinetter, som er helt åndsvagt. Specielt fordi forforstærkeren alligevel benytter sig af effektforstærkerens strømforsyning. Så kan man lige så godt nøjes med et kabinet. Så mit bud er at købe en NAD forstærker, som eks NAD314. Så er du rigtig godt kørende.

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig
 
popeye_2k
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 157
Sendt: 03 Juni 2004 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

hey Hurtig..

Dali højtalerne sparker røv, det gir jeg dig ret i dog har jeg hørt rundt omkring at deres delefilter ikke er det bedste.
Også meget for og prøve og bygge noget selv at jeg er begyndt og lege med nye højtalere

Forstærker sættet er jeg heller ikke vildt imponeret af, men i forhold til min gamle bilka sony dolby prologic surround forstærker tjaae Hehe

Og det med Denon'en er jeg da interresseret i, du får lige en besked. :-)

 

Pops

Til top Vis popeye_2k's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af popeye_2k Besøg popeye_2k's Websted
 
Sezuan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 222
Sendt: 03 Juni 2004 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Det er da et fint HIFI anlæg du har samlet dig der, selvom den på nogle punkter godt kunne trænge til en opgradering - f.eks har jeg aldrig brudt mig særlig meget om DALI generelt og heller ikke deres 104 version. Det er dog bare min personlige holdning, der er sikkert mange som er ellevilde med dem.

Derudover kan jeg fortælle at mit gamle JVC anlæg havde samme tendens med skuffen...fik det dog aldrig lavet :)

Til top Vis Sezuan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sezuan
 
popeye_2k
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 157
Sendt: 03 Juni 2004 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Dali 104 er en klasse højtaler til pengene, tror ikke man får meget mere valuta for pengene andre steder..

Så er spændt på og se om et par hjemmebyggede højtalere kan følge med, men håber da

Til top Vis popeye_2k's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af popeye_2k Besøg popeye_2k's Websted
 
popeye_2k
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 157
Sendt: 24 Juni 2004 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

Så er der bygget et sæt VP6 MKII fra frequence som har afløst mine dali 104, de spiller kanon :-)

Skal nok få taget nogle billeder af de "kønne" nye babyer 
Til top Vis popeye_2k's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af popeye_2k Besøg popeye_2k's Websted
 
ZAP4EVER
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 58
Sendt: 25 Juni 2004 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

popeye_2k skrev:
Så er der bygget et sæt VP6 MKII fra frequence som har afløst mine dali 104, de spiller kanon :-)

Skal nok få taget nogle billeder af de "kønne" nye babyer 

Hvä' så der POPeye!
Kan godt se at det kan være et problem at beskrive lyd i ord.
Da jeg stadigvæk er interesseret i dit VP6 projekt kan jeg måske hjælpe dig lidt på vej?!

Først af alt ville det være rart at få klarlagt om dine nye VP6 er markant bedre end din gl. DALI? og på hvilke punkter?
En god højttaler er kendetegnet ved at den f.eks. er akustisk gennemsigtig - dvs. at musikken virker som om den opstår i rummet, at man f.eks. har en god fornemmelse af det rum som en given optagelse er foretaget i. På rigtige gode anlæg kan man på mange "lagkage optagelser" meget tydligt høre at f.eks. sangstemmen er optaget i et lille rum, men f.eks. en guitar står i et større rum. Man kan faktisk "se" el. nærmere høre de forskellige rum som de forskellige musik instrumenter befinder sig i.

Når du står lige foran højttaleren burde du ikke være i stand til at høre de enkelte enheder spille - det skal virke som om lyden kommer alle andre steder end fra selve enhederne. Endvidere skal enhederne helst "smelte" sammen så det lyder som en stor enhed - hvis det ikke er tilfældet kan det være tegn på at delfilteret ikke er optimalt til enhederne. 

Gode højttalere/anlæg kan få lydbilledet til at ekspandere kraftigt. Hvis du ser f.eks. film og kører lyden ud over din VP6 skal oplevelsen af "at være der selv" være markant. En stue skal lyde indelukket, kort efterklang etc. - et forbolsstadium skal nærmest eksplodere og i bedste fald rive dine vægge ned. Du kender sikkert fornemmelsen af at stå på et stadium - den fornemmelse kan man faktisk godt genskabe over et godt anlæg!

Nu ved jeg godt at der er nogle begrænsninger i dit anlæg (det har du selv tidligere beskrevet). Håber at du får råd til at skaffe noget bedre med tiden - det behøver ikke nødvendigvis være dyrt! for at lyde godt. Det er måske derfor SP6 er interessant! - hvis en konstruktion til ca. kr. 4.400,- kan konkurrere med f.eks. Audivector M3 etc. så er det jo bare med at få bestilt dem!

Et sidste godt råd er at få sammenlignet dit udstyr med andres!
Tag f.eks. dine nye HT under armen og sammenlign dem med andre.
I det netværk jeg p.t. er medlem af har vi haft nogel meget spændende seanver f.eks. med sammenligning af ZP2.1SE og B&o IcePower m.flere.

Det var en hulens masse ord - ved ikke om det var en hjælp?!

Vh.

Ole

Til top Vis ZAP4EVER's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ZAP4EVER Besøg ZAP4EVER's Websted
 
popeye_2k
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 157
Sendt: 01 Marts 2005 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

Hejsa folkens

Tænkte at i måske var interreseret i en lille update
Hvis ikke så smut igen 

Jeg er flyttet i ny lejlighed med kæresten så i den forbindelse skulle i jo næsten se lidt billeder af setup'et som det står nu.

Det hele er langt fra perfekt, og er i særdeleshed præget af at det er en fattig studerende der står bag

Hele setup'et kan se her: http://popeye2k.dyndns.org/Default.aspx?tabid=29&path=Hi Fi/Setup

Og her er lige et par stemnings billeder.:

Fronten af setup'et:

Fra den anden side:


Og så lige den ene baghøjtaler (bemærk venligst blomsterne som gav øl på valentins dag;-):


Der er lidt flere billeder på hjemmesiden (tjek link længere oppe...)

Spørgsmål ris og ros modtages gerne

Af fremtidige planer kan nævnes.:

  • Center fra frequence (VP5-C)
  • Sub 10" fra frequence
  • VP5 til baghøjtalere (Custom kabinet til placering på gulvet)

Det var vidst det

/Søren



__________________
Denon, Yamaha og DIY Speakers
Se hjemmesiden for billeder osv

Mit Setup
Til top Vis popeye_2k's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af popeye_2k Besøg popeye_2k's Websted
 
popeye_2k
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 157
Sendt: 02 Marts 2005 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

Lukker lige tråden her, er jo egentlig gået over til surround så må jo hellere hoppe derover ;-)

 

/Søren



__________________
Denon, Yamaha og DIY Speakers
Se hjemmesiden for billeder osv

Mit Setup
Til top Vis popeye_2k's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af popeye_2k Besøg popeye_2k's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes