Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 00:42   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: De første skridt ind i HIFI (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lajep1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2009
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 28
Sendt: 16 August 2016 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Hej alle sammen
Mit navn er Lasse, jeg er 24 og har samlet på hifi i 5år og er efterhånden ved at have en ok samling, som jeg gerne vil dele med
jer.
Mit nuværende setup består af:
Højtaler: Von Schweikert VR-1 små højtalere der er lyder fantastisk, til prisen. Da de kom ud spillede de op med langt dyrere
højtalere. De står på hjemmelavede standere, lavet i aluminium. Med skjult kabel føring i det bagerste rør, hvilket giver dem et
ret clean look.
Effektforstærkeren: Sirius DM100 som leverer 100watt og lyder fantastisk, men har meget lille WAF.
Forforstærkeren: Meridian 501 det er dejligt med fjernbetjening
DAC: Meridian 563
Drev: Meridian 500 som kører virkeligt godt og noget af det sidste jeg kommer til at skifte ud i anlægget.
RIAA: Music fidelity M1 LPS Fungerer rigtig godt og giver god klar lyd
Pladespiller: Rega Planar 3 fra slut 70er'ne med den bugede arm på. Hvis der er nogen der ved hvad modellen hedder ville jeg
sætte stor pris på at i vil skrive en kommentar.
PU: Grado ZT+




Til top Vis lajep1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lajep1
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 16 August 2016 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

Rega RB 200
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
lajep1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2009
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 28
Sendt: 16 August 2016 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

Analogueman skrev:
Rega RB 200

Tak skal du have !
Til top Vis lajep1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lajep1
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 16 August 2016 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

Undskyld ... R200, naturligvis

Du kan læse mere om den bl.a. her

http://www.vinylengine.com/library/rega/r200.shtml
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
e-type
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 263
Sendt: 16 August 2016 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

velkommen til en hobby som kan suge enhver overskydende krone ud af dine lommer :-) Det er et imponerende setup du har fået skabet sammen på 5 år - det skal nok blive sublimt.
Din regA er en gammel svend med Rega's egen s-arm.
Og om din ældre Sirius har høj/lav Waf er jo en smagssag. Jeg ved ikke hvad man skal kalde min Mark Levinson 332 - den er stor, vejer som et ondt år og har skarpe køleprofiler, men den skal ingen steder, da jeg ikke har haft lånt og lyttet til noget som kan det den kan - til prisen.

Jeg syntes, at det er fredt, hvis du kan holde fast i, at det er din lydsmag som bestemmer dit anlæg. ikke anmeldelser, eller andres subjektive mening, men din smag. HOLD FAST.

Endnu engang velkommen i denne verden - jeg har været her i mere end 40 år.

 
Til top Vis e-type's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af e-type
 
lajep1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2009
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 28
Sendt: 16 August 2016 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

e-type: Tusind tak for velkomsten, jeg regner bestemt med at mine indkøb fortsat bliver bestemt af mine ører og pengepung.
Til top Vis lajep1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lajep1
 
knaldhætten
Branchemedlem
Branchemedlem

DacapoAudio.com

Bruger siden: 23 Marts 2011
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 375
Sendt: 16 August 2016 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

Glem ikke hifishark.com - det hjælper lidt på pengepungen...
Til top Vis knaldhætten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af knaldhætten
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 16 August 2016 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

e-type skrev:
Din regA er en gammel svend med Rega's egen s-arm.

Det er vist ikke helt korrekt

Så vidt jeg ved, og som jeg også henviser til i mit link til Vinylengine, så er den designet og bygget af Acos i Japan. Men jeg kan selvfølgelig være fejlinformeret (i givet fald er Vinylengine det så også).
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
Aragon
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 December 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 296
Sendt: 16 August 2016 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg er enig med E-Type - den monterede/ viste arm er en REGA R200.

Det er de helt tidlige udgaver af Rega, der var monteret med en Acos Lustre GST-1 arm.

MVH
Jan

__________________
Air Bearing Rules
Til top Vis Aragon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aragon
 
mesteren
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Oktober 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 143
Sendt: 16 August 2016 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

Bestemt en sammensætning der spiller musik.
None the less er jwg sikker på at Rega ikke besværede sig med at
bygge tonearme selv og at vinylengine dermed er helt rigtig på den!
Til top Vis mesteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mesteren Besøg mesteren's Websted
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 16 August 2016 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

Ja, og jeg prøver lige igen som en slags uddybning til E-Type og Aragon:

Jeg skriver i mit første indlæg, at armen er en Rega R200 - det er vi helt enige om. Jeg supplerer så med en bemærkning om, at Rega R200-armen er designet og bygget af Acos i Japan.

Hvis jeg ikke tager fejl heri, så mener jeg derfor ikke, at man kan tale om, at det er Regas "egen" arm.

Til sammenligning kan jeg nævne, at jeg bl.a. har en Oracle 345, som jeg heller ikke på nogen måde vil kalde Oracles "egen" arm. Den er designet og bygget af SME. Oracle har fået deres navn på, da de har bestilt en version hos SME, hvor man kombinerer forskellige elementer fra 300-serien og IV og V modellerne.

Hvis jeg tager fejl omkring Rega R200-armen, og den vitterlig er designet og bygget af Rega, så bøjer jeg mig naturligvis i støvet
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2148
Sendt: 16 August 2016 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Den Meridian 500 CD transport har den med dac'en ikke noget bedre lydkvalitet end din pladespiller. En god CD afspiller kan ikke undværes i et godt
setup for meget musik udgives ikke på vinyl, og en del ting er nu bedst på CD, for de kan høres overalt. selv i bilen.

Og du kan få second hand CDer for 10 - 30 kr pr stk så det er bare at opsøge mulighederne, for udvalget er enormt.

__________________
Venlig hilsen
Hermann
Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 16 August 2016 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Tal nu for dig selv, Hermann.

Det er faktisk muligt at undvære en god (eller for den sags skyld dårlig) CD-afspiller ... jeg har fx ingen CD-afspiller, savner ikke en og vil aldrig savne en. Og mine set-ups er langt fra verdens bedste, men ej heller nok de dårligste.

Så fint med en holdning/et synspunkt - det er mit eget indlæg også udtryk for - men lad nu være med at gøre det til en (slags) sandhed

Det er i øvrigt muligt at købe glimrende second hand lp'er for under 5 kr. De er dog lidt besværlige at afspille i bilen (hvilket også gælder for nye lp'er)
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
Supercharger
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Maj 2009
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 629
Sendt: 17 August 2016 kl. 05:08 | IP-adresse registreret  

Analogueman. Arh. hvis man kunne dengang, så kan man også nu.



__________________
Alt under 1000 Watt er kun til skrot....
Til top Vis Supercharger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Supercharger
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 17 August 2016 kl. 06:55 | IP-adresse registreret  



Bemærk, at jeg nævnte lp'er ... ikke singler (men man kan sikkert også finde en egnet konstruktion til lp-afspilning)

Nu mangler vi bare, at bilproducenterne for alvor hopper på retrobølgen og får installeret vinylafspillere i kommende bilmodeller. Hvem kommer
først?!?

PS. Undskyld kapringen af tråden
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
lajep1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2009
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 28
Sendt: 17 August 2016 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

Hej allesammen
Godt vi fandt ud af at den hedder r200 og er designet og bygget af Acos

Hermann. skrev:
Den Meridian 500 CD transport har den med dac'en ikke noget bedre lydkvalitet end din pladespiller. En
god CD afspiller kan ikke undværes i et godt
setup for meget musik udgives ikke på vinyl, og en del ting er nu bedst på CD, for de kan høres overalt. selv i bilen.

Og du kan få second hand CDer for 10 - 30 kr pr stk så det er bare at opsøge mulighederne, for udvalget er enormt.


CD afspilleren spiller fantastisk og spiller bedre end mit plade setup. Dog vil jeg sige at når jeg virkelig skal lytte så sætter jeg
vinyl på, da hele oplevelsen bliver et ritual og det at man kan hører knitren når man sætter en gammel blues plade på fra 78, så
smelter hjertet bare specielt hvis man har en Ron Zacapa 23 i hånden . CD bruger jeg hovedsageligt når musikken fungerer
som soundtrack til dagligdagen, men sætter mig også og lytter en gang imellem

Analogueman skrev:


Bemærk, at jeg nævnte lp'er ... ikke singler (men man kan sikkert også finde en egnet konstruktion til lp-afspilning)

Nu mangler vi bare, at bilproducenterne for alvor hopper på retrobølgen og får installeret vinylafspillere i kommende bilmodeller.
Hvem kommer
først?!?

PS. Undskyld kapringen af tråden


De ville nok skulle udvide handskerummet hvis der skulle være plads til lp'er Men hvem ved de kan være det kommer :P
el biler er vel også mere vibrationsfrie end deres fossile fætre, hvilket jo nok hjælper på lyd kvaliteten hvis man skal hører lp'er
Til top Vis lajep1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lajep1
 
Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2148
Sendt: 17 August 2016 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Analogueman skrev:
Tal nu for dig selv, Hermann.

Det er faktisk muligt at undvære en god (eller for den sags skyld dårlig) CD-afspiller ... jeg har fx ingen CD-afspiller, savner ikke en og vil aldrig savne en. Og mine set-ups er langt fra verdens bedste, men ej heller nok de dårligste.

Så fint med en holdning/et synspunkt - det er mit eget indlæg også udtryk for - men lad nu være med at gøre det til en (slags) sandhed

Det er i øvrigt muligt at købe glimrende second hand lp'er for under 5 kr. De er dog lidt besværlige at afspille i bilen (hvilket også gælder for nye lp'er)


Jeg angreb overhovedet ikke LP formatet. Men vi har vel anlægget for at høre musik, og det er vel i den sammenhæng rimeligt ligegyldigt om det er en CD eller en LP. Der er da absolut ingen modsætning i den ene dag at diskutere Riaa og vinyl og den næste dag et CD setup. For CDen og LP fungerer da godt side om side.

Lige nu hører jeg endnu engang CD 1 fra Clapton: Crossroads revisited og den er ikke udkommet på vinyl, men heldigvis på CD. Jeg vil nok også i fremtiden købe de fleste nyudgivelser på CD, men jeg vil også købe vinyl engang imellem. Alt efter hvad prisen er og hvad det er for noget musik. Hvis jeg skulle købe min CD samling på vinyl, så ville jeg stadig mangle meget efter at have betalt 100K, så det er slet ikke muligt. Og CD systemet har været et godt system for os musikelskere, og hvis der er noget jeg aldrig går af med så er det CD samlingen, samlet over mere end 30 år.

__________________
Venlig hilsen
Hermann
Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 18 August 2016 kl. 01:12 | IP-adresse registreret  

Hermann., jeg beskylder dig da heller ikke for at angribe lp-formatet?!?

Jeg skriver sådan set bare, at det for mit eget vedkommende er muligt at leve et nogenlunde givtigt musik- og hi-fi-liv uden en cd-afspiller. Jeg mener,
det er en individuel betragtning, at en god cd-afspiller ikke kan undværes i et godt set-up, og som sådan måtte jeg nødvendigvis angribe, at du
fremstillede det som en universel sandhed/kendsgerning.

Hvis jeg skulle samle min lp-samling på cd ville jeg stadig mangle meget efter at have betalt en mia. kr. ... for rigtig meget er slet ikke udgivet på cd.
Lp-mediet har været et godt system for os musikelskere, og hvis der er noget, jeg aldrig går af med, så er det lp-samlingen, samlet over mere end 30
år

PS. Husk, det er kun for sjov ... især de sidste par linjers omskrivning af tekst fra det forudgående indlæg
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2888
Sendt: 18 August 2016 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

Syntes også det irrelevant, om CD er bedre end LP.

Al min yndlingsmusik (fra midt-50 til midt-80) er indspillet på vinyl,
og grunden til jeg overhovedet har hifi.   
Til top Vis nils valla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nils valla
 
Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2148
Sendt: 18 August 2016 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:
Den Meridian 500 CD transport har den med dac'en ikke noget bedre lydkvalitet end din pladespiller. En god CD afspiller kan ikke undværes i et godt setup for meget musik udgives ikke på vinyl, og en del ting er nu bedst på CD, for de kan høres overalt. selv i bilen.


Det er der da absolut intet overraskende i, CD mediet har været nærmest standarden for musik i 25 år fra 1990 - 2015, hvis det skulle have undgået enkeltes opmærksomhed.

Og det kan da godt være det er muligt idag udelukkende at købe vinyl, men så vil der være meget der ikke er tilgængeligt, fordi det ikke er blevet genoptrykt, eller slet ikke udgivet på vinyl som f.eks Clapton Crossroads revisited. Derfor vil det da være svært for musikfans kun at have en pladespiller, en CD afspiller vil være nødvendig som supplement, det omvendte er derimod meget nemt, for stort set alt er udgivet på CD. For det er vel musikken der er det centrale ikke formatet.

Men egentlig drejede indlægget sig om den Meridian CD afsp.


__________________
Venlig hilsen
Hermann
Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes