Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 06:53   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Opdateret anlæg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hvalen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 117
Sendt: 17 November 2018 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Et eller andet sted, er hifi en fantastisk hobby, vi kan altid være på jagt efter en fantastisk lyd, og det er vidt forskelligt hvad vi fortrækker, men der er en lyd til os alle

Jeg må indrømme da jeg som helt ung ikke havde pengene kiggede jeg langt efter de middelalderende mænd som havde det fedeste udstyr, og nu det så mig selv som er blevet 40+ i år og kg, men sådan er det.

Jeg har nemlig fået nyt legetøj for voksne. Efter uheldige omstændigheder havde jeg miste mit gamle anlæg. Jeg fandt først bagefter ud af hvor meget det reelt betød for mig. Så da min bedre halvdel sagde ok, det er vigtigt du bliver glad, så jeg fik helt frie hænder til at anskaffe mig det jeg
kunne få fat i og så sker der lidt.

Har haft besøg af Primare Pre60 og A60, som flere måske har set har de været sat til salg igen. Ikke fordi de er dårlige syntes faktisk de gav en fantastisk lyd, men hvorfor så sælge. Jeg har fundet ud af at alt det der med streamer ikke just er så meget mig. Jeg er sku blevet old school. Så det jeg ledte efter var noget helt andet. Jeg havde sammen med Primaren også købt en sæt brugte Focal Sopra No.2, havde ikke hørt dem før jeg skulle hente forstærkerne, men heldigvis kom jeg i en stor bil, for de kom også med hjem. Helt igennem en lyd som jeg syntes er helt fantastisk. Så mine Sopra skal ingen steder.

Nok ikke så kendt herhjemme. Fik lyttet til Metaxas. Det var allerede et specielt design dengang og Metaxas har lavet noget af et come-back i mange år var der ikke rigtig nogen produktion. Det eneste jeg syntes er lidt mærkeligt, er den pris udvikling der er kommet de sidste mange år. Uanset hvad, kunne jeg vælge at droppe det eller hoppe med igen. Metaxas er ligesom ikke den bedste investering, det er dyrt, men jeg gjorde op med mig selv, at den lyd mine gamle forstærker ramte en lyd jeg elskede jeg. Jeg er så helt vild med det nye design, organisk, kunstværker og ikke en kedelig kasse, dem er der alt for mange af. Nu har jeg pippet lidt, så her følger et par billeder af mit nye set-up. Nå ja mens andre dropper cd fandt jeg skam også en Rega cd, som spiller fantastisk med mine nye forstærker, som nok skal dele vandene ift. udseende :)



Til top Vis hvalen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hvalen
 
hvalen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 117
Sendt: 17 November 2018 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Til top Vis hvalen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hvalen
 
Jens EK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 April 2012
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 205
Sendt: 17 November 2018 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

Det ser godt nok spændende ud. Jeg har set mange billeder af det
dine forstærkere på diverse hifi sider, men aldrig set eller hørt det
live. Rega isis kender jeg og det er en seriøs kilde. Hvad med
pladespiller når nu det skal være old school?

Vh
Jens
Til top Vis Jens EK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jens EK
 
Gekkofinger
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Februar 2015
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1060
Sendt: 18 November 2018 kl. 08:04 | IP-adresse registreret  

Forstærkerens Dali! Ser spændende ud. Du må da have et pænere møbel til dem end en gang Ikea pap?
Til top Vis Gekkofinger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gekkofinger
 
Morfar123
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Morfar tager en lur!

Bruger siden: 19 April 2017
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 364
Sendt: 18 November 2018 kl. 09:13 | IP-adresse registreret  

Jeg ved ikke om jeg skal grine eller græde over forstærker designet,
Sopra er heller ikke min boldgade og vildt overpriced,

Isis'en er fantastisk og højt på min liste,

Enig, du behøver noget møbel, endnu bedre et godt rack

Til top Vis Morfar123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morfar123
 
hvalen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 117
Sendt: 18 November 2018 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

Ja Isis spiller fantastisk og det gør forstærkerne også. Helt enig I jeg skal have et bedre møbel :). Sopra fik jeg brugt, syntes de spiller fantastisk og det er jo det vigtigste.
Til top Vis hvalen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hvalen
 
hvalen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 117
Sendt: 18 November 2018 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Jens EK skrev:
Det ser godt nok spændende ud. Jeg har set mange billeder af det
dine forstærkere på diverse hifi sider, men aldrig set eller hørt det
live. Rega isis kender jeg og det er en seriøs kilde. Hvad med
pladespiller når nu det skal være old school?

Vh
Jens


Nu lyder min Rega Isis jo helt fantastisk, men jeg har en Roksan Radius, som jeg er ret glad for når jeg leger lidt med vinyl
Til top Vis hvalen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hvalen
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9869
Sendt: 18 November 2018 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

De ligner noget, der flået ud af instrumentbrættet fra en MG...... Men ellers sjovt og anderledes.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6250
Sendt: 18 November 2018 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg haft både MG Midget og MGC, og kan skrive under på: "At det er i hvert fald løgn"

Ud over det, så tillykke til trådstarter med dine meget futuristisk udseende Metaxas. De spiller musik på højt plan. Og som Gekko og andre skriver, ville de præsentere sig selv noget mere fornemt på et smukt rack

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
hvalen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 117
Sendt: 16 Januar 2019 kl. 00:18 | IP-adresse registreret  

Jens EK skrev:
Det ser godt nok spændende ud. Jeg har set mange billeder af det
dine forstærkere på diverse hifi sider, men aldrig set eller hørt det
live. Rega isis kender jeg og det er en seriøs kilde. Hvad med
pladespiller når nu det skal være old school?

Vh
Jens


Hej Jens

Ja pladespilleren er også ved at blive sat op igen. Jeg har en Roksan Radius som jeg er ret øm over. Da jeg har en lille dreng, som piller i alt og selvom den står baganlægget vil han finde den meget spændende. Faktisk er den old, selvom den også har et lækkert design. Gennem årene har jeg fået mit er godt pladespiller-sæt-up, som jeg er så tilfredsmed at jeg ikke kigger efter nyt overhovedet :). Har købt flere plader jeg glæder mig til at høre, mest fordi det er rigtigt hyggeligt, men den Rega Isis spiller dælme godt og i mine øre ret analog ( dog helt uden gnistre). Samtidig har jeg en RIAA med rør, det kan man jo leje med, den fik jeg brugt for en del år siden. Prøv at søg på Manleysteel hvis du ikke kender den
Til top Vis hvalen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hvalen
 
Claus Jensen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 December 2013
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 121
Sendt: 17 Januar 2019 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

De er ret specielle de de Metaxa på den fede måde. Jeg har også sat det meste af mit gamle anlæg til salg og har bestemt jeg
går drengerøvs vejen og køber nyt i 70/80 stil. Starter med forstærker og cd spiller. Beholder min Td 320 indtil videre og min
Martin Logan. På sigt smider jeg et Tannoy Arden eller Klipsch Cornwall ind i stuen istedet. mL er fantastisk til især akustisk
musik. Nu vil jeg have nogle mere rock HT. Det er jo det jeg lytter mest til. Så der er også gået drengerøv i mig +50.
Fed hobby men lidt dyr.

__________________
Claus Jensen
Til top Vis Claus Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus Jensen
 
hvalen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 117
Sendt: 30 Januar 2019 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

En øv dag, vi har haft indbrud og mit anlæg ovenfor er blevet stjålet, så hvis du får tilbud eller ser en som har Metaxas forstærkere som
ovenfor er der en god chance for det er hælervare, kontakt mig gerne med en besked privat, hvis du har set noget mistænkeligt.
Til top Vis hvalen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hvalen
 
PTHJ
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 425
Sendt: 30 Januar 2019 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

NEEEEJJJJ
Det gør virkelig ondt i mig at læse !
Jeg har læst dit indlæg og kigget billederne med stor interesse, da jeg selv er den glade ejer af flere Metaxas effektrin og forforstærkere,, dog af de
gamle modeller. Men ens for dem er, at jeg synes det er noget af det bedste jeg har hørt i min stue.
Jeg krydser fingre for at du får dit anlæg tilbage.   
Til top Vis PTHJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PTHJ
 
hvalen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 117
Sendt: 30 Januar 2019 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Går det helt galt, må jeg jo prøve at se om jeg kan lokke dig til at sælge et sæt hvis du har flere, syntes også de lød helt fantastisk. Heldigvis har jeg da stadigvæk højttalere og Subs stående, så er resten vel op til politi og forsikring. Faktisk er det så anden gang jeg prøver det her, første gang var træls men nu jeg mega træt af det. Ender jo med at jeg bliver smidt ud, tør jeg så smide mange penge i hifi igen, ved det ikke. Det rammer også mine børn som bliver mere usikre i deres eget hjem.
Til top Vis hvalen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hvalen
 
hvalen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 117
Sendt: 30 Januar 2019 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

@ PTHJ

Faktisk har jeg en strømforsyning stående til Marquis Mk II, hvis du er interesseret. Klaphatten/hattene fik den ikke med sidste gang. Jeg har ikke noget at bruge den til, men har ikke smidt den ud af sentimentale årsager. Men tiden går jo og hvad jeg egentlig bruge den til ? Den har som sådan ikke nogen værdi for mig, mere så du må få den hvis du betaler portoen. Den har stået i min garage i et årstid.

Til top Vis hvalen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hvalen
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes