Tilbage til HIFI4ALL.DK 3. maj 2024 | 23:36   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Begyndelsen til noget stort? + Billeder (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Riverwind
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Marts 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 122
Sendt: 29 Juli 2004 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

Ja, vil da også gerne lige give mit besyv med, omkring hvad jeg har fået samlet. Jeg har indtil for 8 måneder siden aldrig skænket hverken HiFi eller surround en tanke, men har hurtigt fået blod på tanden og ondt i tegnebogen.

Oprindelig var det tanken at jeg skulle have et surround-anlæg, men på det seneste har jeg indset at stereo må komme først. Surround-lyden må følge efter, og der får nok en rum tid inden det bliver til noget. Det har dog hele tiden været meningen at jeg ville investere i ét stk. udstyr af gangen. Så er det ligesom lidt nemmere at overskue.
Anyway, I får lige hele smøren.

CD-afspiller:
Cayin CDT-15A. Har lige fået den idag, så jeg er kun lige begyndt at lytte til den. En solid sag på godt 10 kg. Lige nu er den sat til på den almindelige udgang, men jeg glæder mig til at høre den med rør. Umiddelbart tegner det godt med langt flere detaljer i forhold til Sony'en.

Nu pensioneret:
Sony CDP-591. En gammel sag, som jeg har overtaget fra min storebror. Den fungerer udmærket, selvom den vel er ved at være 8-10 år gammel. Masser af de sædvanlige Sony-gimmicks. Den spiller lige vel lyst, men det kan der jo gøres noget ved. Se under højttalerne.

DVD-afspiller:
NAD T550. Købt i HIFI-klubben for 3½ år siden. Den er forsåvidt ok, men jeg er ikke imponeret; fjernbetjeningen stinker og den er generelt langsomt opfattende, når man skifter kapitel, ved fast forward osv. Desuden larmer den, og så har den et ikon i displayet der blinker kraftigt under afspilning. Sidst men ikke mindst kan den ikke afspille CD/DVD-R(W). Den får dog lov at leve indtil jeg engang skal have mig en DVD/HD-recorder.

Surround-receiver:
Yamaha RXV-740. Da jeg ville til at have surround købte jeg denne. Masser af funktioner og et fint interface og fjernbetjening. Jeg har aldrig prøvet den i surround (købt på postordre fra Media Checkpoint i Tyskland). Indtil jeg får højttalere til surround skal den udelukkende bruges som radio.

Effekt-forstærker:
Rotel RB850. Den kan levere varen. En ældre sag, som jeg fik for 800,-. Den skulle bare aflaste Yammien, og det gjorde den fint i den korte tid jeg fik den brugt. Eneste minus var at det kunne blive en anelse trættende at lytte til, pga. en temmelig lys lyd, dvs. en skærende diskant.

Stereoforstærker:
Cayin 265Ai. Mit seneste køb (kun en uge gammel), og den beholder jeg! Der er en verden til forskel i forhold til Yamaha-Rotel stereolyden fra førhen. Et helt andet perspektiv og varme i lyden. Lisa Ekdahl lyder helt fantastisk nu.
Det er 2x40 watt klasse A, og den har fint styr på højttalerne. Desuden sparer jeg et varmeapparat når det bliver vinter.

Højttalere:
DLS R55. Fik dem anbefalet af Otto fra TC, og jeg er rigtig glad for dem. Ingen tvivl om at de havde godt af at få spændt noget ordentligt stereo-grej foran sig. De har forholdsvis små enheder, så man kunne bekymre sig lidt om bassen. Men det skal man ikke! Jeg har masser af bas, af den stramme slags forstås. Jeg har stoppet en sok i basportene (sugerør var ikke nok) for at forhindre for meget rumlen, men det skyldes mest placeringen af dem. For at afbøde for den lidt skarpe diskant fra Sony'en har jeg placeret et stykke toilet-papir over diskanten. Det virker skal jeg hilse og sige, hvis det vel og mærke ikke er brugt

Kabler:
Signalkabel CD->Forstærker: Tara Labs Prism 300i
Højttaler Kabel: Harald Nyborg's 2x2,5mm2, bi-wiret
Eichmann eXpress 4, single-wiret

Bænken:
Det hele står på en Audio Magic Xenta 3 S Twin i kirsebær. Mit Sony KV-32WX2E øverst og så ellers dernedaf. Der er ikke plads til min PS2 og min XBox, men de må vige for vigtigere ting nu

Næste investering:
Tjaeh, planen var jo oprindeligt surround, så mon ikke det næste bliver højttalere hele vejen rundt? DLS har jo det jeg skal bruge.

Billeder:
Et overblik (med toiletpapir):

DLS'erne:

Og bagfra (sugerørerne bruges ikke lige nu):

Forstærkeren:

Den gamle Sony:

Yammien:

NAD'en:

Lidt kabelsalat bagved:

Og lidt mere:

Rotel'en er blevet overmandet af en XBox:

Og hér står musikken:

Og her lyttes der fra:

Den nye afspiller:

Til top Vis Riverwind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Riverwind
 
Daring Dane
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 200
Sendt: 30 Juli 2004 kl. 00:37 | IP-adresse registreret  

Jeg kan bekræfte dig i, at det er et par rigtig gode højttalere, de DLS R55. De spiller virkelig godt. Og bas - ja, som du siger - det er ikke noget problem! Det ser ud til at være et system, der kommer til at spille endnu bedre med tiden.

Happy HiFi

Daring Dane



__________________
Harman Kardon AVR 5500, Harman Kardon DVD 25,
Dynaudio Audience 82, Dynaudio Audience 122C, Tannoy R1
Til top Vis Daring Dane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Daring Dane
 
OceanMan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 April 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 516
Sendt: 30 Juli 2004 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

Riverwind skrev:
Billeder:
Kommer senere - jeg skal lige låne et digitalkamera et sted.

Vi venter....

Ellers er ret stilet setup, der bestemt er fremtid i!!
Til top Vis OceanMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af OceanMan
 
Live21
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2377
Sendt: 30 Juli 2004 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

Ja, bestemt starten på et seriøst setup    men vi vil jo så gerne se billeder
Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21
 
music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1467
Sendt: 30 Juli 2004 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

 ahh en skam jeg aldrig har lyttet til de ht'ere, bestemt starten til endnu en

 hifi nørd(ment i den bedste betydning)

Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all
 
Micker
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Hi-Fi Klubben

Bruger siden: 04 Februar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 461
Sendt: 01 August 2004 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

Fedt setup. Hvordan syntes du bassen er i dine højttalere? Jeg hørte nemlig samme model i TC hvor jeg syntes bassen var lidt for "tynd"?
Til top Vis Micker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Micker
 
Riverwind
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Marts 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 122
Sendt: 01 August 2004 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Jeg synes bassen er fin, med godt punch. Jeg har samtidig stoppet sokker i basporten, men det kunne man sikkert godt undgå ved at flytte højttalerne længere væk fra bagvæggen.
Til top Vis Riverwind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Riverwind
 
F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 4023
Sendt: 01 August 2004 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Music4all; det er ikke for sent, at lægge øre til disse højttalere!!! De spiller glimragende, et hit til 5000kr/stk!  Riverwind; 2 ting springer i mine øjne: Dine højttalerkabler, du burde mindst købe Tara-labs nexus, det vil give lidt flere detaljer og en mere fast bas!!! Din netliste/fordelerdåse må IKKE have glimlampe (den røde kontakt), den brummer 10hver10fald!!! Ellers nydeligt!!!  
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians
 
Riverwind
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Marts 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 122
Sendt: 01 August 2004 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:
Music4all; det er ikke for sent, at lægge øre til disse højttalere!!! De spiller glimragende, et hit til 5000kr/stk!  Riverwind; 2 ting springer i mine øjne: Dine højttalerkabler, du burde mindst købe Tara-labs nexus, det vil give lidt flere detaljer og en mere fast bas!!! Din netliste/fordelerdåse må IKKE have glimlampe (den røde kontakt), den brummer 10hver10fald!!! Ellers nydeligt!!!  

Tak, tak

Ja, kablerne er måske lidt "tynde", men skal jeg købe noget nyt så skal det være så jeg kan høre forskel. Jeg tvivler lidt på mine evner til at høre forskel, når det kommer til kabler, så jeg ved ikke rigtigt...

Mht. dåsen, så har jeg aldrig hørt om det før. Hvilken indflydelse har det at den brummer?

Til top Vis Riverwind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Riverwind
 
F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 4023
Sendt: 01 August 2004 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Riverwind; angående netlisten, så lav en A-B test med en hvilken som helst anden netliste. Husk at småsignal-apparaterne skal i først og forstærkeren til sidst! TV´et skal i en helt anden netliste!!! Det er ikke kvadratet på højttalerkablerne, som bekymrer mig, men den ikke helt ilttætte kappe på "discount"-kabler!!!  
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians
 
Riverwind
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Marts 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 122
Sendt: 12 August 2004 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

Så har jeg fået ny cd-afspiller, netop hentet idag
Til top Vis Riverwind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Riverwind
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 12 August 2004 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

Topnice, og tillykke med den - skønt når det bare bliver bedre og bedre!

__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
Therac
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 158
Sendt: 12 August 2004 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

Savle, savle, savle.... Lige det grej jeg ønsker mig!  Rigtig lækkert!

Nu hvor du har fået din nye cdspille så er toiletpapiret vel forsvundet! Det klædte jo ikke ligefrem de ellers så smukke højttalere!

Til top Vis Therac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Therac
 
Riverwind
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Marts 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 122
Sendt: 12 August 2004 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Therac skrev:

Savle, savle, savle.... Lige det grej jeg ønsker mig!  Rigtig lækkert!

Nu hvor du har fået din nye cdspille så er toiletpapiret vel forsvundet! Det klædte jo ikke ligefrem de ellers så smukke højttalere!

Nej, kønt er det ikke, så det ryger sig en tur ud i lokummet

Til top Vis Riverwind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Riverwind
 
MagnusHolm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2004
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 554
Sendt: 12 August 2004 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

damn en lækker sofa, hvor har du købt den ?
Til top Vis MagnusHolm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MagnusHolm Besøg MagnusHolm's Websted
 
Riverwind
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Marts 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 122
Sendt: 12 August 2004 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

MagnusHolm skrev:
damn en lækker sofa, hvor har du købt den ?

Hos Idé Møbler. Serien hedder Creativo, og det er vist et af deres egne mærker.
Prøv at se http://www.ide.dk/sw5771.asp.

Mangler stadig puffen, men den kommer om et par uger. Med den slipper jeg for at have et bord stående foran højttalerne. Isteder får jeg lavet en plade i stål, der kan lægges over puffen som bord, og ind under sofaen når der ikke er brug for et bord.

Se også http://www.raun.com for noget i samme stil, blot i en højere prisklasse. Der er nogle rigtig fede flydere

Til top Vis Riverwind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Riverwind
 
mortenkongsfelt
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 193
Sendt: 15 August 2006 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

Går lidt og leger med samme forstærker/højtaler-kombination?

Hvordan fungerer Cayin 265Ai og DLS sammen? Da jeg nok snart skal flytte, bliver jeg nok nødsaget til kompakthøjtalere, så tænker på R50/R60 - vil Cayin'en være for kraftig i sammenligning?

Til top Vis mortenkongsfelt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mortenkongsfelt
 
Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2539
Sendt: 16 August 2006 kl. 00:15 | IP-adresse registreret  

Fedt setup. Tillykke med det.

Cayin 265Ai var en forstærker som var med i mine overvejelser i sin tid. Blev dog til Primare i stedet for.

Ps: Cayin´en har ikke 40 watt. Den har 50



__________________
Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
Til top Vis Scatcat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scatcat Besøg Scatcat's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes