Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. maj 2024 | 00:52   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: A dream came true... Billeder.. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lux550 Freak
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 392
Sendt: 15 Januar 2005 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

Så kom der osse billeder på...

Dén gang i starten af '80-erne læste jeg første gang om Krell KSA-100. Om den klasse-A drift, dens kraft-overskud og om Krell og Apogee højttalere. Den artikel placerede Krell for mig som noget uopnåeligt, noget ophøjet.. Om det så var berettiget eller ej.

Senere cementerede min Musical Fidelity A1-x min trang til klasse-A drift.. dybden - bassen.. Der er forøvrigt en MF A1-x til salg lige nu - jeg sælger aldrig min igen.

Netop i dag er jeg kommet hjem fra en parkeringsplads i Sverige, hvor jeg har udvekslet kolde SEK mod en kasse på knap 50kg. Nu står der en Krell KSA-80B i min stue..... En barndomsdrøm er gået i opfyldelse. Jeg vidste bare at jeg måtte eje een på et tidspunkt. Prøve lyden, strømforbruget (og -regningen), ejerglæden... Bare på eet tidspunkt i mit liv. Og det blev nu. Nyligt renoveret hos aut. Krell-værksted (så vidt jeg kan se er alle lytter udskiftet), gennemmålt (2x625W i 1ohm) og gennemlyttet hos hi-fi forhandler gjorde, at jeg følte mig tryg nok til at springe på denne 15 år gamle kæmpe (Snakkede endda med forhandleren der lytte-testede den - fandme svært at forstå de svenskere ).

Jeg benytter i øjeblikket min SPA20 som forforstærker til min Copland CDA-288, og spiller på Sonus Faber Concerto. Jeg mangler stadig at overskride den mentale grænse det er, at bruge en tilsvarende formue på kabler - så det er forholdsvist almindelige kabler, uden at være lakrids-udgaverne..

Iøvrigt en stor tak til Copland, der lige kunne klare at lave min CDA-288 alu-farvet i stedet for sort. Hvad kan jeg sige? Køb Hi-Fi hos din lokale producent - smut ned i Ryesgade  - det er sgu da fantasktisk at vi i Danmark kan producere så flot og go' Hi-Fi, og så være totalt uden stjerne-nykker.

Min datter har lige været forbi med spørgsmålet.. "far, hvad er det man kan høre dér?"  - det var da George Michæl trak vejret til sidst i eet af sine numre. Hun (og jeg) har hørt det nummer 100 gange - men denne gang lagde hun åbenbart mærke til en ny detalje...

Nu er det jo Stereo-forum - men vil da lige nævne surround-delen af setup'et. Bruger jo SPA20 som surround, med SA 1280 MkII som baghøjttalere, Sonus Faber Gravis B1 som sub, og SA 720AV som center-højttaler - og nu Krell og SF Concerto som fronter.

Jeg ville bare lige sprudle ud af min barnlige glæde over den Krell der står på gulvet - lige herhenne... A dream came true.....

et vue af mit rack - hjemmelavet af massiv mahogny, dvs. een af mine venner er temmeligt dygtig til at arbejde med træ - så jeg "gik ham til hånde".

 

Og her er så eet af ny-erhvervelsen.. Man kan faktisk ikke se de mange år den har på bagen. Rart med noget som folk passer på. Jeg er så 4. ejer.

 

Og herligehden set lidt fra oven - til dem der ikke har en fornemmelse af størrelsen.. Jeg synes den er stor (og tung).

Et indtryk af SF Concerto, centeren SA720AV (det er en "lånt" - indtil den kommer hjem i kirsebær). Den skal iøvrigt ikke ligge på fjernsynet når den endelige kommer hjem... Den skal sikkert op på væggen på een eller anden måde..

Og hvor jeg så sidder og nyder musikken.. og filmene... Man kan skimte baghøjttalerne SA1280 mkII.

Endeligt subwooferen - SF Gravis B1.. Den kom oprindeligt fra Tyskland, og igen i varetægt på ægte audiofile, der sikkert passer bedre på deres udstyr end deres forhold... :-)

Undskyld, hvis billederne er lidt slørede.. Efter jeg fik smidt børnene i seng, prøvede jeg at fange aften-stemningen uden blitz.. Så det er håndholdt - dog med lidt støtte hist og her..

Jeg er ikke helt tilfreds med indretningen - det er ligesom den dér Krell skal være en anelse mindre dominerende, så det blir sikkert noget med at modificere rack'et så Krell'en kan stå nedenunder, med hensyntagen til at den skal kunne komme af med varmen.

Endeligt vil den kvikke lytter bemærke fraværet af min Luxman L-550.. Den er jo som en gammel jaguar - til rep. Hele tiden...

 

Til top Vis Lux550 Freak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lux550 Freak
 
Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Indlæg: 1117
Sendt: 15 Januar 2005 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

Det lyder da sgu da godt det der du.
Jeg har desværre ikke hørt de gamle klasse a ting fra Krell, men jeg tror det rykker.

Ha Ha, jeg kom før Kim Olsen
Til top Vis Mr. High Fy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. High Fy
 
Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Indlæg: 1117
Sendt: 15 Januar 2005 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Da jeg fik min lille Accuphase 211, var det også, om end ikke en barndomsdrøm, men en voksendrøm opfyldt. Jeg så for ca. 8 år siden noget accu. og blev forelsket i det design. Nu har jeg enlig selv enlig fået en............. 
Til top Vis Mr. High Fy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. High Fy
 
marty
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket på anmodning fra bruger

Bruger siden: 27 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 205
Sendt: 15 Januar 2005 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

Der kommer forhåbentlig billeder af den?

Det koster nok mellem 5 og 7000 kr om året i strøm for forstærkeren alene (hvis du har den tændt i døgndrift)
Til top Vis marty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af marty
 
Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3139
Sendt: 15 Januar 2005 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Vi vil se billeder nuuuu.

__________________
Jesper Juul
Til top Vis Jesper Juul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Juul
 
gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1469
Sendt: 15 Januar 2005 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

 Hjertens tillykke med drømmekøbet. Det er bestemt ikke barnligt at boble over af sand velvære, når ens hifidrøm endelig står i stuen. Sådan skal det sq være. Vi lytter og lever vel med hele sjælen

Glædelig og inspirerende læsning.



__________________
My other toy has tits.
                                                                               
    
Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas
 
Lux550 Freak
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 392
Sendt: 15 Januar 2005 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

Mr. High Fy skrev:
Da jeg fik min lille Accuphase 211, var det også, om end ikke en barndomsdrøm, men en voksendrøm opfyldt. Jeg så for ca. 8 år siden noget accu. og blev forelsket i det design. Nu har jeg enlig selv enlig fået en............. 

Ja, sjovt som man skal blive enlig igen før man kan forfølge sine drømme for alvor... Sætter tankerne i sving om WAF'en...
Edit: Hmm... det var vist ikke den helt rigtige måde at tolke Mr. High-Fy's svar.. jeg beklager...

De kloge siger at den lige skal varme op et par dage(!) før den lyder optimalt. Men det er jo stadig spørgsmålet om kabler og placering af højttalere ikke overskygger de nuancer som en gennemvarmning vil åbne op for...

Umiddelbart har jeg bemærket nogle detaljer på min George M-plade, som jeg ikke har hørt før. En Aha-oplevelse for sådan een som mig. Og så har bunden/bassen indfundet sig i mine SF'ere. Men der skal nok mere tid og varme til, og så skal de der unger der konstant plager om at spille PS2 over til deres mor igen, før jeg kan lytte i fred og ro...

Overvejer at tage et par billeder når dagslyset indfinder sig...

 

Til top Vis Lux550 Freak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lux550 Freak
 
HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1987
Sendt: 15 Januar 2005 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Tillykke !!! Det er altid dejligt når hifi-drømmene går i opfyldelse !!

__________________
De bedste hilsner
Holberg
Til top Vis HOLBERG's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HOLBERG
 
Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2051
Sendt: 15 Januar 2005 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

Tillykke med Krell'en - skønt når drømme går i opfyldelse
Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted
 
Lux550 Freak
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 392
Sendt: 15 Januar 2005 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

marty skrev:
Der kommer forhåbentlig billeder af den?

Det koster nok mellem 5 og 7000 kr om året i strøm for forstærkeren alene (hvis du har den tændt i døgndrift)

Der er lidt mørkt nu - men vil se om jeg ikke kan få lidt billeder på i morgen.

Mht strømforbruget tror jeg, at jeg "flotter" mig lidt den første måneds tid - lukker for radiatoren, og lader den stå tændt. Måske jeg kan "bytte" varmekilde lidt.

Manualen skriver, at den trækker 8 amp i stilstand - det svarer vel til ca. 1.6Kwh ved 220v, gør det ikke? Og de anbefaler iøvrigt en dedikeret 20amp linie til strømmen - det kan jeg nu ikke honorere. Den står på samme 10amp som resten af anlægget. Så må jeg se om det blir et problem for sikringerne...

 

Til top Vis Lux550 Freak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lux550 Freak
 
Lux550 Freak
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 392
Sendt: 15 Januar 2005 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Må lige takke for alle lykønskningene - det er jo ganske overvældende..

En rigtig go' dag....

 

Til top Vis Lux550 Freak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lux550 Freak
 
Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2051
Sendt: 15 Januar 2005 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

Lux550 Freak skrev:

Må lige takke for alle lykønskningene - det er jo ganske overvældende..

En rigtig go' dag....

 

Husk at dele din glæde med os andre, vi forlanger bare nogle foto's

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted
 
becker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 710
Sendt: 15 Januar 2005 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Det var i hvert fald en dejlig historie at læse. Altid rart når folk giver udtryk for deres oprigtige glæde!



__________________
Mvh. Becker
Til top Vis becker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af becker
 
Lux550 Freak
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 392
Sendt: 15 Januar 2005 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

Alex E Nielsen skrev:

Husk at dele din glæde med os andre, vi forlanger bare nogle foto's

Og jeg skal nok imødekomme ønsket - vil lige have lidt dagslys, og lidt tid . Har kun mine børn i et par dage, så tiden går mest med dem... Lad os se om der ikke kommer billeder i løbet af i morgen aften..

 

Til top Vis Lux550 Freak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lux550 Freak
 
HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1987
Sendt: 15 Januar 2005 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

Alex E Nielsen skrev:
Lux550 Freak skrev:

Må lige takke for alle lykønskningene - det er jo ganske overvældende..

En rigtig go' dag....

 

Husk at dele din glæde med os andre, vi forlanger bare nogle foto's

Hørt, hørt !!! 

Billeder skal der til !!!



__________________
De bedste hilsner
Holberg
Til top Vis HOLBERG's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HOLBERG
 
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6631
Sendt: 15 Januar 2005 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Lux550 Freak skrev:

marty skrev:
Der kommer forhåbentlig billeder af den?Det koster nok mellem 5 og 7000 kr om året i strøm for forstærkeren alene (hvis du har den tændt i døgndrift)


Der er lidt mørkt nu - men vil se om jeg ikke kan få lidt billeder på i morgen.


Mht strømforbruget tror jeg, at jeg "flotter" mig lidt den første måneds tid - lukker for radiatoren, og lader den stå tændt. Måske jeg kan "bytte" varmekilde lidt.


Manualen skriver, at den trækker 8 amp i stilstand - det svarer vel til ca. 1.6Kwh ved 220v, gør det ikke? Og de anbefaler iøvrigt en dedikeret 20amp linie til strømmen - det kan jeg nu ikke honorere. Den står på samme 10amp som resten af anlægget. Så må jeg se om det blir et problem for sikringerne...


 



nej så meget trækker den ikke max 800w , de DMA 300 jeg havde træk lige godt 2,6kw
Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
marty
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket på anmodning fra bruger

Bruger siden: 27 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 205
Sendt: 16 Januar 2005 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

Den ser sgu lækker ud, det er nogen ordentlige køleprofiler. Varmer den godt? Det er næsten synd at gemme den væk 
Til top Vis marty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af marty
 
Lux550 Freak
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 392
Sendt: 16 Januar 2005 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

marty skrev:
Den ser sgu lækker ud, det er nogen ordentlige køleprofiler. Varmer den godt? Det er næsten synd at gemme den væk 

Hmm.. jeg er faktisk overrasket, for jeg havde hørt at den var et værre varme-apparat. Men nu har jeg jo osse min L-550 som "reference" når det gælder varmeudvikling. Den blev jo så varm at man næsten ikke kunne holde hånden på kølepladerne - ca. 70 grader. Denne blir ikke nær så varm.

Og ja - jeg synes selv, at den ser rigtig lækker ud - men det er osse kun fordi den ser så dominerende ud når den står der alene. Det betyder osse en del for mig at mit hjem ser pænt - og ikke super-nørde-agtigt - ud. Jeg lytter osse med øjnene...

 

Til top Vis Lux550 Freak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lux550 Freak
 
dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2287
Sendt: 16 Januar 2005 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

Tillykke med "svinet".....

Den er sgu fin, og det er da uden tvivl, også kram du har fået dig der. Og rart at høre den er "ny-renoveret", det må da give en dejlig tryghed.....

Kender godt det med, at lytte med øjnene.....synes bestemt også at hifi gerne må være en fryd for øjet...

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted
 
Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Indlæg: 1117
Sendt: 16 Januar 2005 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

Kan du ikke komme med en lille anmeldelse på din nye/gamle Krell. Jeg ville da gerne høre din mening om den. Hvordan ser terminalerne ud bagpå?

Flere billeder
Til top Vis Mr. High Fy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. High Fy
 

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes