Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. maj 2024 | 20:31   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Kasper_H’s stereo (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kasper H
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 August 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 222
Sendt: 21 Januar 2005 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Efter lang tids venten kommer her lidt info og billeder af mit beskedne setup. Skal snart have de første Hifi4All-gutter på besøg til et lille lyt og en kop-tår-kaffe. Det skal blive nok blive hyggeligt, og ikke mindst spændende at høre andres mening og evt. forbedringsforslag. Det er d. 1. februar. Hvis du er int. så skriv endelig, så finder vi sikkert ud af noget.

Mit setup består i øjeblikket af:

  • Forstærker: Cyrus Straight Line
  • CD-afspiller: Exposure 2010
  • Højttalere: JM Lab Electra 906 m. PME-stands (SD fødder mellem HT og stander, Pulsar Points under stander)
  • Signalkabler: Fletcher 200 (lilla version)
  • Højttalerkabler: Transparent HP14-4

Så kommer der lidt billeder...

Hele setup'et set fra (næsten) sweet spot. Skal forhåbentlig snart have nogle tæpper og gardiner til at dæmpe rummet lidt med.

Lidt tættere på. Der er også lige et TV, et par DVD-afspillere og en go gammeldaws video :)

Jeg har brugt velcro til at forsøge at holde signalkabler, HT-kabler og netkabler adskilt.

Mine kære små 906'ere. Lyder dejligt

Indmaden i Cyrus'en. Nydeligt layout. Sjovt at de har monteret alt på hovedet (Den ligger med bunden i vejret).

Bagsiden af Cyrus'en. Hvorfor f.....! har de ikke bare sat alm. banan-terminaler i... Det er næsten umuligt at montere noget fornuftigt kabel i de medfølgende stik.

Kommentarer, kritik og forslag modtages meget gerne

Til top Vis Kasper H's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper H Besøg Kasper H's Websted
 
Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3139
Sendt: 21 Januar 2005 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

Ser umiddelbart fint ud, især JM Labberne, meeen den der Cyrus har vist mere end almindeligt travlt med at følge med højttalerne, havde du overvejet en anden  forstærker ?

__________________
Jesper Juul
Til top Vis Jesper Juul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Juul
 
Kasper H
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 August 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 222
Sendt: 21 Januar 2005 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:
Ser umiddelbart fint ud, især JM Labberne, meeen den der Cyrus har vist mere end almindeligt travlt med at følge med højttalerne, havde du overvejet en anden  forstærker ?

Ja, forstærkeren er afgjort det næste der skal skiftes ud. Ikke fordi jeg føler jeg har nogle effekt-mæssige problemer med forstærkeren (der i øvrigt er på 2x50W) for højttalerne er meget letdrevne, men det kan jo være jeg først opdager at det har været skidt, når jeg hører noget andet (bedre). Jeg håber jeg får råd til at skifte den engang i år, har du nogle gode forslag til potentielle emner? Jeg kunne forestille mig, at budgettet ligger på 5-10.000,- ligesom da jeg købte CD.

Til top Vis Kasper H's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper H Besøg Kasper H's Websted
 
roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1660
Sendt: 22 Januar 2005 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Hvad med en exposure amp?

Ellers må du jo ud og lytte. Jeg skulle mene der er rigtig mange bud på gode forstærkere mellem 5-10000.

Hvis jeg selv havde den slags penge ville jeg 100% sikkert købe noget kinesisk. Cayin eller Classic. Jeg tror man får rigtig meget for pengene her.

Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound
 
Zorglub
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2460
Sendt: 22 Januar 2005 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Meget spændende højtaler du har der, kan du fortælle lidt om din oplevelse af lyden? - har du evt. hørt Utopia Micro?
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted
 
F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 4023
Sendt: 22 Januar 2005 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

Cyrus Straight-line er nu ikke nogen dårlig forstærker; en "mekanisk" opbygget Cyrus 3i og så til lidt billigere penge!!! Z-plugs, hule rør magen til dem på Nordost´s højttalerkabler er hvad du behøver og de kan bl.a. købes hos http://www.svalander.se/shoppen/shoppen.htm til næsten ingen penge!!! (Kontakter, bra bananer, 18kr+5kr/stk i svenske er lig 20kr)
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians
 
Kasper H
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 August 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 222
Sendt: 22 Januar 2005 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:
Meget spændende højtaler du har der, kan du fortælle lidt om din oplevelse af lyden? - har du evt. hørt Utopia Micro?

I forhold til andre højttalere jeg lyttede på da jeg skulle købe (det var en del, bl.a. SA 1280 MKII, AV M3, Dynaudio Audience 72, Avance Sig. 7 MKII, Dali Evidence 470, B&W CM4) Så evner 906'erne totalt at forsvinde i lydbilledet. Der er masser af luft og stemmer står enormt realistisk. Klangen er nok lidt til det lyse, men det virker som et meget velafstemt system uden nogen tendens til mudren i bassen, hvilket man jo godt kunne forvente med kun en 6" enhed.

Jeg har lyttet kort til Micro Utopia Be på messen i København sidste år, men rummet var forfærdeligt, så jeg vil ikke bedømme den rigtigt på det grundlag, men klangen var meget lig mine 906'ere, opløsningen er formodentlig bedre, men prisen er også mere end det dobbelte.

Det var den korte version, jeg skal nok prøve at beskrive lidt mere detaljeret senere, ellers er du velkommen forbi til et lyt.

Til top Vis Kasper H's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper H Besøg Kasper H's Websted
 
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6296
Sendt: 22 Januar 2005 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Det ser da rigtig lækkert ud!
Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.
 
Kasper H
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 August 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 222
Sendt: 22 Januar 2005 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:
Cyrus Straight-line er nu ikke nogen dårlig forstærker; en "mekanisk" opbygget Cyrus 3i og så til lidt billigere penge!!! Z-plugs, hule rør magen til dem på Nordost´s højttalerkabler er hvad du behøver og de kan bl.a. købes hos http://www.svalander.se/shoppen/shoppen.htm til næsten ingen penge!!! (Kontakter, bra bananer, 18kr+5kr/stk i svenske er lig 20kr)

Tusind tak for tippet. Det tror jeg jeg vil prøve straks. Jeg kører i øjeblikket med "bare" kabler, så det må helt klart blive en fordel at få nogle stik loddet på.

Til top Vis Kasper H's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper H Besøg Kasper H's Websted
 
marvel
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 September 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 216
Sendt: 27 Januar 2005 kl. 02:16 | IP-adresse registreret  

ellers se her:

http://www.hifi4all.dk/markedsplads/Annonce_S.asp?iType=2&am p;iAd=28856

http://www.hifi4all.dk/markedsplads/Annonce_S.asp?iType=2&am p;iAd=29060

Det ville gøre det hele lidt lettere men bedre?? Det skal der nok være delte meninger om .

Til top Vis marvel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af marvel Besøg marvel's Websted
 
F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 4023
Sendt: 27 Januar 2005 kl. 07:52 | IP-adresse registreret  

NEJ Marvel; de stik skal SQ være hule 4mm banan-stik, såkaldte Z-plugs!!! Intet andet, tak!!!  
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians
 
kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2146
Sendt: 02 Februar 2005 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

Juuuuuums ikke t**ser!!!

Hmm, hvis du har lyst, kan du få lov til at ligge et lit til min 2010 amp, den spiller som fod i hose med den cd der



__________________
Kenneth
Til top Vis kennethjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethjensen Besøg kennethjensen's Websted
 
brian
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Odyssey Audio Danmark

Bruger siden: 03 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 360
Sendt: 02 Februar 2005 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Hej Kasper

Tak for en hyggelig aften. Det var sjovt at få hørt dine JM Lab'er. Også selvom Præsten og hans elskede Rammstein satte dem på en lidt for stor opgave .

Clapton's Unplugged var virkelig en fornøjelse og det var tydeligt hvor dine højtaleres styrke ligger. Meget fed live-stemning med alle de detaljer man kan ønske sig, uden at miste musikalitet.

Nu mangler du bare en sub til når Præsten kommer forbi.......

Brian



__________________
http://www.odysseyaudio.dk
Til top Vis brian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brian Besøg brian's Websted
 
Kasper H
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 August 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 222
Sendt: 03 Februar 2005 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:

Juuuuuums ikke t**ser!!!

Hmm, hvis du har lyst, kan du få lov til at ligge et lit til min 2010 amp, den spiller som fod i hose med den cd der

Jamen vi må da lave en lyttesession mere en dag, så vil jeg meget gerne lægge øre til 2010'eren.

Til top Vis Kasper H's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper H Besøg Kasper H's Websted
 
Kasper H
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 August 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 222
Sendt: 03 Februar 2005 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

brian skrev:

Hej Kasper

Tak for en hyggelig aften. Det var sjovt at få hørt dine JM Lab'er. Også selvom Præsten og hans elskede Rammstein satte dem på en lidt for stor opgave .

Clapton's Unplugged var virkelig en fornøjelse og det var tydeligt hvor dine højtaleres styrke ligger. Meget fed live-stemning med alle de detaljer man kan ønske sig, uden at miste musikalitet.

Nu mangler du bare en sub til når Præsten kommer forbi.......

Brian

Jamen selv tak. Det var enormt spændende, dels at prøve netkablet, men ikke mindst Stratos'en gjorde noget helt nyt ved musikken i forhold til min nuværende Cyrus. Det bekræftede lidt min fornemmelse af, at jeg vil vinde noget ved at skifte forstærker. En sub ville helt bestemt også gøre underværker, så nu må vi se, hvad der kommer først . Har skam heller ikke opgivet drømmen om 926'erne, så jeg er spændt på, hvad tiden bringer.

Til top Vis Kasper H's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper H Besøg Kasper H's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes