Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. april 2024 | 20:57   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Dansk/Svensk/Amerikansk hornmusik (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
KRIKSTAR
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 408
Sendt: 21 Juni 2005 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

Hejsa!

Nu er det vist for længst blevet min tur til at vise anlæget frem, så her kommer det endeligt. Da der ikke er så mange herinde med Klipsch højttalere, ville jeg da lige vise mine frem. I sin tid var jeg som så mange andre et utal af forretninger igennem, før jeg fandt det rigtige. I dette tilfælde viste sammensætningen af Klipsch og Primare lige at være det rigtige for mig. (Jeg har da ikke skiftet ud endnu...) Mere herom senere!

Højttalere og forstærker er købt for 3 år siden, CD-afspiller, plov og riaa er kommet til senere.

Primare A20 MKIII (I20) forstærker og Primare D20 cd-afspiller af lidt ældre dato (ca. 4 år gl)

 

 

Højttaler-kablet er Straightwire - Laser 8 (Bi-wiring) kender ikke rigtigt noget til det, men det lød da væsentligt bedre end det noname 4 kvadrat jeg kørte med i forvejen. Signalkabler er ikke noget at skrive hjem efter, men det kommer jo nok en dag, lige pt sidder der noget hjemmegjort på, som en nødløsning. Netkablerne er de medfølgende - måske man også skulle prøve at eksperimentere lidt her?

Klipsch RF-3, som er en amerikansk hornkonstruktion, med høj følsomhed på hele 98db, i 8ohm og to 8" bas/mellemtone enheder. De kan næsten drives af en discman, men da de er lidt store at slæbe med i bussen lader jeg dem for det meste blive derhjemme 

Det er her det sker... (og det lyder ikke af CW til!) Horn som (næsten) ingen andre kan lave dem. Dynamik er nøgleordet!

2x8" bas/mellemtone, med en eller anden hi-tech bla bla kobberbelægning (eller hvad ved jeg...), så de ikke flækker, når der spilles rigtigt højt sagde en sælger... (hmm... tror vi på ham?)

Lidt magnetværk skal der til for at følge med hornets høje følsomhed. Ja de enheder kan godt flytte sig og spytte noget effekt ud! Men aaaadd!!! - plastik chassis - hvad sker der? Virker lidt billigt i forhold til resten, ingen tvivl om at Klipsch kun sætter penge ind der hvor det er mest nødvendigt. Smarte deltaljer (udseende) er der ikke blevet plads til, men mest lyd for pengene, hvorfor de også er blevet de mest sælgende gulvhøjttalere i USA, flere år i træk. De lyder også rigtigt fedt, så jeg klager ikke

Pulsar-Points, m hjemmelavet løsning, så de kan justeres i højden, efter mit temmeligt skæve gulv. Pynter også gevaldigt Har ikke prøvet anden "afkobling" end spikes tidligere, og hold da op en forandring! Det strammede gevaldigt op, især i bassen. Mit plankegulv er af værste trambolin type, så måske jeg også skal til at lege lidt med noget blød afkobling en dag. Frygter dog lidt at mine højttalere kommer til at stå ustabilt af det.

(Kabel-rodet kender jeg ikke til)

Nogen der har set katten? (De billige terminaler tilgiver jeg Klipsch. Har dog flere gange overvejet at skifte både dem og den indvendige kabling til noget bedre)

Ja de fylder jo lidt i dybden de kære bamser. Mål: 97.8cm x 22.9cm x 41cm

"De gamles" plov, som jeg for nyligt har arvet.

Har ikke forstand på vinyl, men der kommer nu fin lyd ud af den. Som I kan se er det en Technics SL-3200. Har læst mig frem til at den skulle minde en del om 1210'eren i opbygningen.

Vincent Riaa - har læst den skulle være god, men da jeg ikke rigtigt har noget at sammenligne med, kan det være svært at bekræfte - det lyder nu udmærket

Ja der er ikke meget inden i sådan en, ville gerne have nole bedre billeder, så mn kunne se hvad det var, men med en kamera mobil bliver det vist aldrig rigtigt godt

Men hvordan lyder det så? Ja der må I vente lidt, jeg orker nemlig ikke at skrive mere lige nu! Vil meget hellere ind og høre noget musik... Ses!

MVH Krikstar!

Til top Vis KRIKSTAR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KRIKSTAR
 
FreZh
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Ansat hos Dali

Bruger siden: 07 August 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 550
Sendt: 21 Juni 2005 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

Det ser skal virkelig fint ud! Lækkert anlæg :) Som jeg ser på det, kan du virkelig hente noget på kabel siden overall :)

Så savner jeg også et overbliksbillede :)
Til top Vis FreZh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FreZh
 
KRIKSTAR
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 408
Sendt: 21 Juni 2005 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

Hehe ang. overbliksbillede; Har lige afsluttet 3 ugers eksamener, så det må vente lidt, til jeg har fået ryddet op (bombningen af berlin under 2. verdenskrig er vand ifht. hvordan der ser ud herhjemme lige pt) Mangler vist også at gøre min stue færdig...

Ups, edit: Ja kabelsiden skal der så sandelig også gøres noget ved en dag, har dog valgt at købe motorcykel her i sommerferien, så det kommer desværre nok til at vente lidt Har dog fået styret lidt af min lyst, ved at bygge et komplet surround setup, med plasma og hele moletjavsen, hjemme hos de gamle

Til top Vis KRIKSTAR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KRIKSTAR
 
Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 4086
Sendt: 21 Juni 2005 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

Ja Primare grejer kender jeg jo

Og Klipsch. Ja med den følsomhed, kan de sgu spille højt med en clockradio.

Det ser fedt ud.



__________________
Med venlig hilsen,

Brian7500



Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500
 
Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 846
Sendt: 21 Juni 2005 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Det lyder som en meget spændende kombo. Primare er altid lækkert grej, men dine højttalere har jeg aldrig hørt.

Er højttalerne ikke lidt tæt på bagvæggen??



__________________
"If music is the fruit of love, give me access."

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted
 
KRIKSTAR
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 408
Sendt: 22 Juni 2005 kl. 01:45 | IP-adresse registreret  

Ja Primare er skam altid lækkert - har dog ikke været så heldig med "stabiliteten" af det... Læs: En masse irriterende småfejl ved (fjern)betjeningen af udstyret, men jeg har valgt at leve med det. For det spiller bare fedt!

Jo mine højttalere kunne godt komme længere fra bagvæggen, men min stue er kun 3.3 x 4,7 meter, med en dør i hver ende af den ene  "lange væg", hvis i forstår? Det gør, at jeg er nød til at spille på tværs, og derfor ville sidde meget tæt på højttalerne, hvis de skal stå mere frit ud fra væggen. Til gengæld har de ca. en meter til hver side.

Jeg har eksperimenteret en del med placeringen, og af en eller anden mystisk grund virker det faktisk ok, der hvor de står nu.

Min stues proportioner, sammenholdt med mit godt gyngende plankegulv gør at den største opgradering nok ville være at finde på bolig siden, men på SU bliver det ikke lige forløbigt. Der skal nemlig også være råd til at købe MC her lige om straks forhåbentlig (Det er vel også en form for HiFi...)

Til top Vis KRIKSTAR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KRIKSTAR
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes