Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. april 2024 | 00:19   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Store kasser!! :) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1916
Sendt: 03 Februar 2006 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har en last: Jeg fascieres af store kasser  Så fragtmanden var min helt i dag:

Det er tilladt at gætte på indholdet.

Nu skulle kendere have en chance.

Nu er der ingen præmie for at kunne gætte indholdet længere  Raidho Emilie S3 skal sprede glæde her det næste stykke tid... forhåbentligt. 

Her er både åndehul så stort at hvalerne må være misundelige... og spikes af den helt onde slags. Dem får man aldrig med ombord på en flyvemaskine

Her er sidste billede af mine gamle Avance'r (Sig. 8MKIII). De er nu på vej til Belgien. Synd de ikke kunne blive lidt længere for de kunne dælme lære Emilie S3 en ting eller to om behagelig og fed lyd

Det foreløbige slut-resultat. Så skal der bare eksterimenteres med afkobling kabler, placering... osv. Og så det her.

... skal have fundet ud af hvad der skal trække Emilie. Posten havde en TacT S2150 med i dag. Så er det bare at finde ud af om det skal være den, eller Marantz'en. Det bliver en meget jævnbyrdig kamp, selvom de er meget forskellige.

Densen B150 og Bladelius Thor MKII er også med i opløbet.

Hvis nogen har anbefalinger mht. kabler afkobling og forstærker valg, er jeg meget interesseret.

Ja, nogen dage er man så heldig at både fragtmand og posten har legetøj med til en



__________________
AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
Til top Vis Frede1977's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frede1977 Besøg Frede1977's Websted
 
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 4050
Sendt: 03 Februar 2006 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Hmm undskyld min beskidte tankegang på en fredag aften, men jeg troede det var andre "store kasser" du ville pressenterer for os

 

Nej seriøst, tillykke med dem, er da spænd på at høre nærmere hen af vejen.

 

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset
 
Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1593
Sendt: 03 Februar 2006 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Frede 1977

Tillykke med dine nye højtalere, de er da godt nok for fede, hamrende lækkert. Jeg har lyttte en del på den TacT, og jeg tror ikke du bliver tilfreds med den, på en elelr anden måde virker den lidt halvkedelig og træt. Uden at have lyttet til Marantzen, men kender lidt til dere lydfilosofi, så tror jeg at den vil være langt bedre - men du må igang med at spille til og lytte. Med kablerne, ville jeg vælge noget ikke sølvkabel og f.eks. gutterne hos www.hificable.dk, har en del at vælge imellem.
God weekend og glad lytning med så meget lækkert grej, du får da ikke sovet.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl
 
dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2287
Sendt: 03 Februar 2006 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Sweet.....

Blir spændende at høre, hvordan din "amp-battle" tager sig ud......

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted
 
FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Ansat v. Nordost

Bruger siden: 19 Juli 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 714
Sendt: 03 Februar 2006 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

God aften Frede1977.

Et stort tillykke skal lyde her fra egnen.

Så faldt valget alligevel på de skønne Emilie-piger... Ikke dårligt.

Jeg er ganske overbevist om, at de nok skal sprede glæde i dit hjem. Her i Casa Flex er de  i hvert fald genstand for megen musikalsk nydelse.

Du skal ikke være utryg ved om Emilie kan sprede varme og lytteglæde. Du har fået fingrerne i en speaker, der er ultra dynamisk og rigtig hurtig på tangenterne... Her er der ingen der drømmer om at sige gumpetung!

Og, så diskanten, min ven, den er et kapitel for sig. Ganske enkelt den bedste bånddiskant jeg til dags dato har lagt øren til.

Du får med garanti en speaker, der er velopløst, ikke analytisk forstås, men harmonisk i alle aspekter.

Af kabler til EMILIE, vil jeg anbefale Nordost, både hvad angår speakerkabler, interconnects og netkabler. Dette skal også ses i lyset af, at EMILIE S3 er wired med NO micro monofilament internt, men også fordi de simpelthen er blevet trimmet og konstrueret på baggrund af netop NO kablernes fremragende egenskaber, såsom enorm hastighed og ekstrem stor båndbredde... Noget, der virkelig harmonerer med netop alle speakers fra Raidho.

Prøv evt. den nye serie fra NO, og i dette tilfælde kunne det være Heimdall, der virkelig åbner for nye verdner i denne prisklasse og sammenlignet med andre kabelfabrikanter i den langt dyrere ende, er langt mere harmoniske.

Giv dine "tøser" godt med massage den næste tid og de vil kvittere med vellyd... Og, som en lille ekstra ting, brug ECO3 på både kabler, enheder og elektronik og en ny verden vil åbenbare sig i dit lytterum.

Med hensyn til afkobling, så vil jeg med lynets hast anskaffe mig de såkaldte "Mini Coldrays" eller Quasar Points, med keramikkugle. De er lige til at montere i skruehullerne i plinten og har en langt større effekt end de medfølgende spikes... Jeg taler af erfaring, da jeg har prøvet begge dele og har desuden også haft Pulsar Points under, hvilket heller ikke var et ringe match.

Lad mig endelig høre hvad du synes om dem, når du har brugt en del timer sammen med dem.

Rigtig god fornøjelse.

Mvh. FLEX

NB: Kan i øvrigt oplyse, at jeg i aftes var til intet mindre end en mini-verdenspremiere på de helt nye speakers fra Raidho, der vil blive offentligt præsenteret i midten af Februar i USA, men det får du mere at vide om i morgen, hvis du holder øje med sitet... Flex ligger nemlig inde med de første billeder og lytteindtryk fra seancen... DET ER STÆRKT VANEDANNENDE!

Til top Vis FLEX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FLEX
 
Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1916
Sendt: 03 Februar 2006 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Tak for jeres input, Flex især.

Jeg er sikker på at jeg nok skal blive tilfreds. Da jeg lige havde sat dem til var jeg faktisk skuffet. Troede de var i stykker. De har noget stået et stykke tid uden at spille, får nu går det MEGET bedre

Der skal nok komme meget mere.

Flex, se lige mit sidste indlæg i tråden om Emilie S3 når du får tid.



__________________
AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
Til top Vis Frede1977's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frede1977 Besøg Frede1977's Websted
 
FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Ansat v. Nordost

Bruger siden: 19 Juli 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 714
Sendt: 03 Februar 2006 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Frede1977 skrev:

Tak for jeres input, Flex især.

Jeg er sikker på at jeg nok skal blive tilfreds. Da jeg lige havde sat dem til var jeg faktisk skuffet. Troede de var i stykker. De har noget stået et stykke tid uden at spille, får nu går det MEGET bedre

Der skal nok komme meget mere.

Flex, se lige mit sidste indlæg i tråden om Emilie S3 når du får tid.

Det var så lidt... Jeg håber mine erfaringer med netop denne speaker kan hjælpe dig på vej mod klasselyd. Det har jeg nemlig her i huset.

Den oplevelse du havde med EMILIE i starten er noget som mange siger, første gang de lytter til dem. Men, det hænger bl.a. sammen med, at alle enhederne arbejder så godt sammen, at højttaleren arbejder som et hele og hverken bas, mellemtone eller diskant skiller sig ud. De skal jo arbejde som en harmonisk enhed og intet skal virke mere fremtrædende end noget andet. Mange spørger: "Hvor er diskanten henne?". Tjaa, den er bare ikke stukket af og står og puster sig op som i visse andre konstruktioner, men er en integreret del af det samlede lydbillede. Det er bl.a. noget af det, tror jeg, som man oplever ved brug af bånddiskanter. Og, når man så endelig har indfundet sig med denne bånddiskant, så vil man på ingen måde undværre denne lyd igen. Der skabes luft og rum, uden tendens til hårdhed og membranopbrud.

Keep on working with your system.

Mvh. FLEX

Til top Vis FLEX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FLEX
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 03 Februar 2006 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

Frede1977 skrev:

Her er sidste billede af mine gamle Avance'r (Sig. 8MKIII). De er nu på vej til Belgien. Synd de ikke kunne blive lidt længere for de kunne dælme lære Emilie S3 en ting eller to om behagelig og fed lyd

? skal det forståes sådan, at du allerede nu fortryder købet af Emilie?

Tillykke med dem.. imo kan de nogle ting med visse musikgenrer som andre højttalere kunne lære af, mens de til andre genrer halter bagefter.. men det er jo bare min mening (skal dog lige nævnes at jeg kun har hørt dem hos KT Radio, og mr FLEX)

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 
Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1916
Sendt: 03 Februar 2006 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

Witzel: Jeg fortryder skam intet. Men jeg havde kun begge sæt stående i nogen timer, og i starten var Emilie S3 mildest talt temmelig stivbenet. Mit første indtryk var at Avancerne var en klart bedre højtaler, men efterhånden som Emilie er blevet varme er de blevet markant bedre.

Een ting er jeg dog ret sikker på. Avancerne har væsentligt renere output under 50hz end Emilie... men det er nok naturligt med de membranstørrelser den gør i.

Jeg mangler ikke de dybe toner, og jeg er ved at gå helt op i limningen af begejstring for Emilie... de er SÅ fede, men ingen er perfekt



__________________
AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
Til top Vis Frede1977's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frede1977 Besøg Frede1977's Websted
 
Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1593
Sendt: 04 Februar 2006 kl. 04:06 | IP-adresse registreret  

Frede1977

Som du ved og har genoplevet, er alle nye højtalere stive og umulige i starten, hvis du har fulgt Dejen og hans tråd, var han nærmest ved at gå til, i irritation over lyden på hans nye højtalere. De skal spilles til i minimum 300 timer og måske mere, så hold dampen oppe på dem, så komemr det garanteret. Det gælder næsten også al elektronikken, lad det køre non stop, ellers bliver det ikke til noget.
Og som FLEX skrev, er Nordost jo forrygende, men hvis man skal have forrygende Nordost, så koster det mange penge - det skal hentes hjem fra udlandet, så hjælper det noget på priserne.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl
 
BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 2671
Sendt: 04 Februar 2006 kl. 08:02 | IP-adresse registreret  

Lækkert! Tillykke med de nye speakers - de skal nok bringe vellyd og glæde.

- BR
Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR
 
Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1916
Sendt: 04 Februar 2006 kl. 08:15 | IP-adresse registreret  

Toftdahl.

Jeg kender vist ALT til tilspilning af højtalere, men dem jeg har købt er demomodelller - derfor forventede jeg fuldt output fra første skive. Som der står andet steds i tråden har de nok ikke spillet i et stykke tid, og er blevet lidt stive i det igen



__________________
AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
Til top Vis Frede1977's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frede1977 Besøg Frede1977's Websted
 
Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1593
Sendt: 04 Februar 2006 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

Frede1977

Jeg er nok klar over du kender til tilspilning, som jeg også skrev, men det fremgik bare ingen steder, at de var brugte og havde spillet. Og så viser tråden fra Dejen, at vi ofte kan blive overrasket over hvor meget der skal til, i det tilfælde tror jeg alle var overrasket over forløbet, men det endte med at de faldt på plads. 
Fortsat god lyt.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl
 
Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 924
Sendt: 04 Februar 2006 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Tillykke med kasserne Frede 1977.

De er edderbrodereme flotte! Jeg må se at komme forbi KT Odense hvor jeg mener man kan høre de der spændende Raidho kasser.

Haugaard

Til top Vis Haugaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Haugaard Besøg Haugaard's Websted
 
Dr. Lyd
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.

Bruger siden: 15 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 905
Sendt: 04 Februar 2006 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

De er godt nok flotte. Tillykke med dine nye højtalere...håber de må bringe dig mange gode lyttesessions. Iøvrigt lækkert anlæg.
Til top Vis Dr. Lyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. Lyd
 
FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Ansat v. Nordost

Bruger siden: 19 Juli 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 714
Sendt: 04 Februar 2006 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Halopsa Frede.

Er der dømt vellyd i eders kloster?

Hvis du tjekker tråden "EBEN X5 SER DAGENS LYS", så vil du kunne læse lidt om de nye tiltag fra Raidho, som jeg lovede i aftes at skrive lidt om.

Hvad bruger du i øvrigt af kabler p.t.?

Mvh. Flex

Til top Vis FLEX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FLEX
 
Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1916
Sendt: 04 Februar 2006 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Har lige tygget mig gennem din fine præsentation af X5. Det ser godt nok fornemt, men dyrt ud.

Jeg bruger pt. Taralabs og Audioquest. Skal lige have forstærkeren på plads før der blvier gjort tiltag i den retning



__________________
AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
Til top Vis Frede1977's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frede1977 Besøg Frede1977's Websted
 
full blown
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 337
Sendt: 04 Februar 2006 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Haugaard skrev:

Tillykke med kasserne Frede 1977.

De er edderbrodereme flotte! Jeg må se at komme forbi KT Odense hvor jeg mener man kan høre de der spændende Raidho kasser.

Haugaard

Jeg mener ikke KT har dem stående længere,men måske kan du lokke dem til at bestille et sæt hjem. Ellers vil flex sikkert gerne lave en lille demo for dig i privaten ligeledes i odense!.

mvh FB



__________________


Til top Vis full blown's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af full blown
 
Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1916
Sendt: 04 Februar 2006 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

Som beskrevet tidligere i tråden, mangler jeg en afklaring på hvilken forstærker jeg skal satse på fremover. Jeg har indsnævret mig til 4 muligheder...

  1. Marantz PM11S1 (min forstærker gennem det sidste år)
  2. Lyngdorf/Tact som repræsentant for den digitale forstærkerteknologi - repræsenteret ved en nyindkøbt S2150
  3. Bladelius Thor MKII
  4. Densen B150

De to første er selvsagt ledige til test og den tredie kan jeg låne ved Expert i Varde. Jeg mangler altså en Densen til sammenlgningen.

Derfor: Er der nogen ejere af Densen B1xx i nærheden af Varde, der kunne tænke sig at afsætte nogle timer en aften til at høre et sæt Emilie S3 trukket af de 4 forstærkere? Du møder op med din forstærker (+ evt. kabler) under armen og jeg byder på en forfriskning



__________________
AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
Til top Vis Frede1977's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frede1977 Besøg Frede1977's Websted
 
Mulleblop
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Maj 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 256
Sendt: 05 Februar 2006 kl. 00:01 | IP-adresse registreret  

 

Jeg arb i Esbjerg , kan sagtens komme forbi ... hvad vil du høre på dem

Til top Vis Mulleblop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mulleblop
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes