Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. maj 2024 | 08:17   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Et rør(ende) setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 14
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 765
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 09:01 | IP-adresse registreret  

Liste og billeder over det nuværende setup på side 14

 

Så lykkedes det mig, at få mig taget sammen til at få snuppet lidt billeder af mit særdeles ydmyge anlæg.

Jeg har været med på en kigger i lang tid, og savlet over de mange lækre opsætninger der er blevet præsenteret herinde.

Min gode gamle Sony forforstærker, en 1000 esd som jeg faldt over til en billig penge på Ebay i England. Øverst ses en meget billig Technics cd-spille, som nu er forbundet til DAC´en i Sony´en med et optisk kabel. Det løftede lyden mærkbart, men det er mest konen som lytter til cd.

Tjah, de hører jo ikke rigtigt hjemme her på siden, men konen vil jo altså ikke af med dem, så de bliver indtil den dag vi flytter i et større hus, og jeg kan have plads til 2 sæt højttalere i stuen.

Min Yamaha Effektforstærker. Den lever i det skjulte bag den ene højttaler. Den har en behagelig blød diskant, som modsvarer CWérnes lidt hårde diskant ganske godt.

Lidt af det der bliver lyttet til.

Ham her smutter så snart der bliver skruet lidt op.

Radiodelen klares af en Genus Dab tuner, det er kun til baggrundsmusikken, kabler er så småt under udskiftning, Hifi klubben i Esbjerg er ved at få en stamkigger.

Der er iøvrigt kommet en ny(brugt) plov indenfor. Det er nok ikke en der vinder megen respekt herinde, men milevidt bedre end den Lenco jeg har haft de sidste 8 år og en spille jeg har drømt om siden jeg var 13-14 år. Beklager det syndige kabelrod, men jeg skal have anlægget splittet ad, for der er opstået en smule brum i forbindelse med min nye pickup.

Derudover er der blevet indkøbt en ny pickup til den, og kan jeg måske lige anbefale de dygtige folk ved Expert i Varde? Jeg havde aldrig sat mine ben i forretningen før, og alligevel fik jeg den bedste betjening jeg nogensinde kunne have drømt om.

Jeg skulle bare kigge forbi med pladespiller og pickup, så skulle de lige sørge for at få det til at spille 100%. Det er f...... service. Det er en Ortofon MC 100, og I GUDER......... UHM altså.

Da jeg så kom hjem med pickuppen, måtte jeg jo lige en tur i Hifi Klubben efter en Nad Preamp, og den gør det egentligt ret godt.

Jeg havde kun regnet med at købe pladespilleren (brugt I ved), planen var at genbruge OM10 eren fra den gamle pladespiller, men til mit held havde sælgeren glemt at sende headshellen med til pladespilleren, og da det var lørdag, fik konen ondt af mig og sendte mig i byen efter en pickup til ploven, og dernæst blev jeg smidt til Esbjerg og i Hifi klubben efter Nadén. Gotta love her.

Håber der en nogen der har kommentarer, og ideer til forbedringer.(gerne nemme og billige. det er jo ved at være jul)

Til top Vis Zakken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zakken
 
Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2337
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 09:21 | IP-adresse registreret  

Det må jeg sige, sikke en kone! Hun læmper ligefrem for at beholde et sæt CV? Vildt...
Det er jo nærmest omvendt WAF

__________________

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske
 
Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 765
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg må sige, at jeg heller ikke havde regnet med det.

Det kom sig af, at jeg kom til at nævne, at det ville være lidt nemmere at placere et par små standerhøjttalere, og jeg derfor ville sælge Cerwin Vega´erne. Kompromiset er blevet, at jeg må købe et sæt nye små, men skal gemme vega´erne til vi får godt plads i det næste hus.

Til top Vis Zakken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zakken
 
Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2337
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

Forresten er dit anlæg da bestemt helt hæderligt. Det er fedt at se en anden der har flair for brugt og klunset
Især din pladespiller synes jeg er rigtig fed

__________________

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske
 
Brok
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3131
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

Hej zakken.

tak for billederne.

det er bestemt et fint anlæg du har samlet dig. Og rart at se at du ikke er bleg for at købe brugt  På den måde rækker kronerne altså bare SÅ meget længere.

Hmm... Jeg tænkte på... du har ikke tilfældigvis en svigerinde?...Som kunne tænke sig at bo på Sjælland? Din kone lyder Som noget af et fund. Tillykke med hende, og med de kommende standerhøjttalere.

 

mvh

Brok



__________________
Skodgrej og popmusik

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted
 
Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 765
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

Hejsa, og tak for tilbagemeldingerne. Det er da rart, at jeg ikke fremstår helt umuligt fordi jeg køber brugt.

Det sværeste er, at finde nye/bedre enheder til anlægget, når man ikke kender andre man kan komme ud og få en lytter og samle inspiration ved. Resten af omgangskredsen sværger til de små fine anlæg til 999.- i Bilka.

Brok<<< Hmmm, hun har en søster som bor på Sjælland, jeg kender dig ikke godt nok til at jeg vil være bekendt at pudse hende på dig.. Lad os bare diplomatisk sige, at jeg fik den bedste af de to.

Til top Vis Zakken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zakken
 
Brok
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3131
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

send nu bare det billede, så får vi se

 

mvh

Brok



__________________
Skodgrej og popmusik

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted
 
Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 765
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

Sveske skrev:
Forresten er dit anlæg da bestemt helt hæderligt. Det er fedt at se en anden der har flair for brugt og klunset
Især din pladespiller synes jeg er rigtig fed

 

Tusind tak skal du have. Jeg fik lige kigget igen på dit anlæg, og er helt vild med den Luxman forstærker. Jeg havde en på et tidspunkt, og bedre lyd skal man godt nok lede længe efter. Desværre byttede jeg den væk, da interessen for lyd røg sig en tur.

Rart at se, at jeg ikke er den eneste der har øjnene på genbrugspladsens elektronik dynger.

Til top Vis Zakken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zakken
 
Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 765
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

brok skrev:

send nu bare det billede, så får vi se

 

mvh

Brok

Jeg undersøger lige muligheden, men hun skal godt nok være en ørn med støvekluden, er dine højttalere ikke svære at holde fedtfri? De er godt nok lækre.

 

Til top Vis Zakken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zakken
 
Brok
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3131
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Zakken skrev:

Jeg undersøger lige muligheden, men hun skal godt nok være en ørn med støvekluden, er dine højttalere ikke svære at holde fedtfri? De er godt nok lækre.

Takker

Og jo, de er lidt sarte.

Her bruges kun en antistatisk microfiberklud til Vienna'erne. Det lærer hun såmænd hurtigt.

Forresten: du spurgte til om du ville ku' hente noget ved at køre optisk fra cd-afspilleren. Det er der kun 1 måde at finde ud af på: Prøv det  Jeg aner ikke hvordan hverken din cd eller forforstærker spiller, så jeg vil ikke gætte.

Mvh

Brok



__________________
Skodgrej og popmusik

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted
 
Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 765
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Jeg regnede nu også med at forsøge med et optisk kabel(Hvor finder jeg et brugt?).

Jeg går ud fra, D/A konverteren i Sonyen er bedre end i Technics´en, forforstærkeren er godt nok ældre, men i en lidt anden klasse.

Med hensyn til kabler, skal jeg vist igang på Ebay, det er rub og stub som skal skiftes. Umiddelbart tror jeg, det er det allersvageste led  på nuværende tidspunkt.

Til top Vis Zakken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zakken
 
Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 765
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

P

Til top Vis Zakken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zakken
 
Brok
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3131
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

hey Zakken!

Jah, nu tror jeg ikke lige der er nogen der tænker lavstatusanlæg. Pris er jo så absolut ikke altafgørende for dejlig musik. ´

Hva' blir det iøvrigt til med de billeder af svigerinden?????

Jeg venter jo edderspændt og siger nej tak til det ene gode tilbud efter det andet

mvh

Brok



__________________
Skodgrej og popmusik

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted
 
Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 765
Sendt: 01 December 2006 kl. 07:29 | IP-adresse registreret  

Så er der sket lidt nyt. Ploven blev afløst af en ny(brugt) dejlig sag.

Så snart sådan en ny dims kommer indenfor døren, koster det altid lidt ekstra til diverse ny legetøj. Godt konen er forstående, og selv kunne høre den kraftige forbedring.

Til top Vis Zakken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zakken
 
Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2337
Sendt: 01 December 2006 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Jeg vil kun sige én ting: billeder!

__________________

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske
 
Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 765
Sendt: 01 December 2006 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Så smuttede der lige et par nye billeder på. Ikke så fancy en pladespiller, men lyden røg lige et par klasser op.

Jeg tror det skal fejres med en tur i genbrugsbiksen efter lidt flere gode plader.

Til top Vis Zakken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zakken
 
Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2337
Sendt: 01 December 2006 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

Nåh, den har da et godt omdømme, mest blandt dj's godt nok. Men bestemt ikke en skidt plov.
Hvad gav du for den?
EDIT: åh jo, hvad var din gamle plov egentlig for en sag?

__________________

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske
 
Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 765
Sendt: 02 December 2006 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

Dens rygte er vel mest, at den er ret uopslidelig. Som ham i Expert sagde, så var det en ret overset hifi pladespiller. Sammen med den lidt stive Ortofon pickup spiller den faktisk ret godt.

Den kune nok drage fordel af en bedre plademåtte, men det må komme senere. Jeg skal ihvertfald til Expert igen, og lytte på nogle af deres anlæg.

 

Min gamle pladespiller var en Lenco L452, med en om10 pickup. Spillede egentligt ok, det svageste led var helt klart pickuppen, men jeg har altid gerne ville have en Sl-1210 indenfor dørene og det lykkedes så endeligt.

 

Pris........HOST......1900.-

Til top Vis Zakken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zakken
 
hansson
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 437
Sendt: 02 December 2006 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

Det er da fedt der er nogle der lægger deres low-budget (set i forhold til mange andre herinde) anlæg ud. Kunne da være man skulle gøre det
samme, nu hvor man er kommet på plads i en ny lejlighed.

Jeg må give alle andre ret i at din kone virker meget bemærkelsesværdig. Rart med en kone der værdsætter god lyd. Den slags behøver
undertegnende ikke bekymre sig om endnu

Mht. Expert i Varde, så er det vist et sted mange brugere herinde sværger til. Jeg bor selv ret langt derfra, så det må jeg have tilgode.

/Hansson
Til top Vis hansson's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hansson
 
Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 765
Sendt: 02 December 2006 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

Hansson<< Jeg kan også garantere dig for, at det varede længe inden jeg tog mod til mig.

Det virker som om, man skal have stuen fyldt med rørforstærkere, og højttalere i den 5 cifrede klasse. Jeg gav også op på et tidspunkt, da ingen tilsyneladende gad kommentere mit billige setup.

For mit eget vedkommende, er jeg stolt af den lyd jeg har opnået for under 12000.- Der er plads til forbedring stadigvæk, og heldigvis for det. Den dag man ikke kan forbedre det mere er det i mine øjne lidt kedeligt. Der skal være plads til at drømme.

 

Expert i Varde kan ihvertfald anbefales, jeg har været der en enkelt gang, men jeg tror de får sig en stamkigger hvis de forsætter med samme gode og venlige service.

Til top Vis Zakken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zakken
 

Side af 14 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes