Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. maj 2024 | 21:25   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Mine elskede VA (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Wolfie
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Juni 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 41
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Så er tiden kommet til, at jeg kan være bekendt at vise mit anlæg frem, synes jeg selv.  

Anlægget består af:

Advance Acoustics MAP - 103 forstærker
Advance Acoustics MCD - 203 cd-afspiller
Vienna Acoustics Haydn Grand i sort pianolak
Tara Labs Omni 3 højttalerkabel
QED Qunex 3 signalkabel

Jeg har knoklet for at få dette anlæg! Jeg er 17 år, så det siger næsten sig selv at pengene er små.
Jeg elsker musik, og har gjort det siden helt lille, og det var da også derfor jeg mente at jeg skulle have noget ordenligt at afspille det på. Så jeg var ude i en noget så kraftig sparerunde, og en masse ekstravagter i Bilka.

Eftersom jeg blev forelsket i Haydn højttalerne, MÅTTE jeg bare have dem! Så jeg tog til Odense og vendte glad hjem med et splinternyt anlæg, som skulle erstatte mit Hifiklubben anlæg (Denon DM-31 og Gale Gold Monitors.)

Men det bedste ved det hele er, at det har været det hele værd!

Lad os komme igang med nogle billeder, men inden vil jeg på forhånd undskylde for kvaliteten. Jeg er ikke en haj med et digital kamera


Forstærkeren.

Den klarer det som den skal, og bliver aldrig anstrengt i lyden, selv ved høje lydniveauer. Dog bliver den anelse varm noglegange. Noget som jeg blev overrasket over var, at man ikke kunne indstille lyden som man foretrak den, som jeg var vant til fra mit forrige anlæg. Jeg fandt så hurtigt ud af at det slet ikke var nødvendigt, da det spillede som det skulle

Cd-afspilleren.

Jeg blev glædeligt overrasket, da jeg fandt ud af at denne spille understøtter HDCD. Det giver bare lige den sidste sprødhed til Claptons guitarer på Reptile som eksempel. Cd-afspilleren skal varme op i et minut før den kan spille. Men det har jo nok noget at gøre med de rør der (åbenbart) er i den
Den eneste skuffelse er skuffen. Den er simpelthen ikke værd at skrive hjem om. Den er af et meget tyndt stykke plastik, og man er næsten bange for at knække det når man sætter en cd i.

Et billede af de to samlet.

Jeg har gemt det bedste til sidst, og nu kan jeg vist ikke trække den længere; mine elskede
Vienna Acoustics Haydn Grand (i utrolig dårlig billedkvalitet.)


Og et af den anden.

Hvad kan man sige? De spiller som en drøm! Fløjlsblød diskant, sprød og præcis mellemtone og overraskende fyldig og dyb bas. Det varede dog lidt tid inden de åbnede op. Der fik 3-4 uger før de var tilspillede. Det er sjovt ligepludselig at kunne høre små detaljer, og høre hvilket rum der bliver spillet i. Disse højttalere får mig til at nyde musik langt mere end jeg gjorde i forvejen, og se er de gudesmukke at se på

 Et overbliksbillede.

Og lille udsnit af de forskellige genrer musik jeg nyder på mit anlæg.

Kommentarer modtages gerne

Til top Vis Wolfie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wolfie
 
tobywan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 465
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  


Ser rigtig flot ud - tillykke med det. ! 


__________________
Min Hjemmebio
Til top Vis tobywan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tobywan Besøg tobywan's Websted
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

Ser godt ud.. men gør dig selv den tjeneste, at få de højttalere ned på en stander.
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 
Andreas KBH
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 469
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

Rigtig fint anlæg

Har selv den samme afspiller, lyder nu dejligt, specielt til prisen

Det eneste der lige springer mig i øjnene, er dine flotte VA'er der står meget tæt på bagvæggen, og uden nogen form for afkobling fra reolen.

Men dr er jo altid muligheder for justeringer



__________________
Venligst Andreas

Back home in a cold country...
Til top Vis Andreas KBH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andreas KBH
 
R-A-E-L
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 95
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

utrolig dejlig opstilling med cd og forstærker stående side om side og højttalere i siden.... præcis sådan jeg vil ha mit stående når jeg engang flytter om forhåbentlig ikke så længe. Jeg havde så bare fyldt reolen under ud med cd er og lp er
Til top Vis R-A-E-L's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af R-A-E-L Besøg R-A-E-L's Websted
 
Wolfie
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Juni 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 41
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

Andreas KBH skrev:

Rigtig fint anlæg

Har selv den samme afspiller, lyder nu dejligt, specielt til prisen

Det eneste der lige springer mig i øjnene, er dine flotte VA'er der står meget tæt på bagvæggen, og uden nogen form for afkobling fra reolen.

Men dr er jo altid muligheder for justeringer

Tak skal du have  

Ja, det med afkoblingen kan du have ret i. Det er også grunden til at det næste der står på indkøbslisten er nogle standere til dem(som Witzel også nævnte).
Jeg kunne bare ikke vente til også at have råd til standerne før jeg købte dem  

Mht afstand fra bagvæggen, har det så nogen stor betydning når basporten sidder på fronten? 

Til top Vis Wolfie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wolfie
 
Wolfie
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Juni 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 41
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

Lamp Lies Down skrev:
utrolig dejlig opstilling med cd og forstærker stående side om side og højttalere i siden.... præcis sådan jeg vil ha mit stående når jeg engang flytter om forhåbentlig ikke så længe. Jeg havde så bare fyldt reolen under ud med cd er og lp er

Jeg er glad for du kan lide den  Men højttalerne kommer nok ned på nogle standere inden så længe (julegave!).

Hehe, det er også drømmen, men det har jeg hverken nok cd'er til, eller for få lektier/skolebøger til

Til top Vis Wolfie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wolfie
 
Brok
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3131
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 01:07 | IP-adresse registreret  

Hey Wolfie.

Fedt anlæg du har købt dig. Det ser super godt ud, og lyden fra Haydn Grand kender jeg rigtig godt.

Mht stander/afstand til bagvæg:

Du bør bestemt anskaffe dig et par gode standere. Det gavner gevaldigt på den i forvejen rigtigt gode lyd. Vienna laver en stander der passer til Haydn, og der følger skruer med til at spænde den fast. (Der er huller i bunden af Haydn til samme formål). Om du så kan li' designet er en anden sag. Der findes absolut andre spændende alternativer.

Selvom porten sidder på forsiden af højttaleren, betyder afstanden til bagvæggen en hel del.

I generelle termer kan det udtrykkes noget i retning af det her (mine erfaringer med denne højttaler):

jo tættere på bagvæg = perspektiv og rumfornemmelse forringes, og bassen kan boome en anelse.

længere fra bagvæg = modsat ovenstående, samt at bassen går en smule dybere, men knapt så fyldigt.

Prøv dig lidt frem for at finde den balance der i dit rum lyder bedst for dig.

I mellemtiden kan du lægge bordskånere i kork under højttalerne. 1, eller 2 i hvert hjørne. Det fungerer glimrende som afkobling fra reolen. Fås i de fleste dagligvarebutikker til 10-20 kr pr. pakke.

 

mvh

Brok



__________________
Skodgrej og popmusik

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted
 
ChristianK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1160
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 07:16 | IP-adresse registreret  

Fedt anlæg! Og så for en 17-årig... smukt... Men pas på... Det er en DYRhobby du har fået dig... Det stopper nemlig ikke her :D:D

Mht Haydn, havde jeg også bedst resultat med en 40-50 cm fra bagvæg (måske mere, men mit rum tillader ikke mere)... Det er en skøn lille højttaler... Et par gode standere med tørt sand, så de bliver lidt tunge i det, gør virkelig virkelig meget... Indtil videre, brug kork under højttaler... Det er godt og billigt... Brug evt. også noget under din CD afspiller... Det gør virkelig meget herhjemme :)
Til top Vis ChristianK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ChristianK
 
jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2357
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 07:18 | IP-adresse registreret  

Det ser sgu da godt ud.

Kender ikke Advance men det er flotte apparater set herfra

Jeg kender Haydn som spiller fedt (især på en stander) - dem skal du nok få megen glæde af.

__________________
Venlig hilsen Jesper

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers
 
sonyes
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Marts 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 475
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 08:03 | IP-adresse registreret  

Lækkert anlæg! men ja, et par standere til højttalerne vil gøre dig endnu mere glad
Til top Vis sonyes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sonyes
 
king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 3082
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 08:17 | IP-adresse registreret  

Det ser meget spænde ud
Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king
 
KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1100
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 09:51 | IP-adresse registreret  

Lækkert lækkert. Er selv stor fan af VA.

__________________
Mvh
Kenneth
Til top Vis KBAndersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KBAndersen
 
Monolake
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 15 August 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 484
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

Hej sa det ser virkellig lækkert du og kan se du har en rigtig god omgang musik der, og dit hifi rum så er ud til at være hyggeligt  stort tillykke med det..

__________________
Analog World
Til top Vis Monolake's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Monolake Besøg Monolake's Websted
 
Rytmik
Branchemedlem
Branchemedlem

Amforamusik

Bruger siden: 18 Juni 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 589
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Tillykke!

Der ser ud til at  være et dejligt setup.

Mon Advance apparaterne er  kinesiske?  Poul Roosing (ham med de danske advance højtaler) solgte vist navnet  Advance til et kinesisk firma.

Mvh.
Til top Vis Rytmik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rytmik
 
Wolfie
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Juni 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 41
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

Tak for alle roserne

Jeg må lige kigge efter nogle bordskånere så, for det skal da klart prøves

Som det også er blevet nævnt i tråden er de Haydn standere ikke de smukkeste der er at finde, men det bliver nok svært at finde en ligeså perfekt afløser (størrelse og det at man kan skrue dem fast i bunden, taget i betragtning)

Mit værelse er ret snørklet, så det bliver nok et problem at placere dem så langt fra bagvæggen, som du foreslår ChristianK, men så må der jo ommøbleres på en eller anden vis  Det er en MEGET dyr hobby, som nok aldrig stopper for mit vedkommende. Jeg er blevet bidt af hifi

Ja, jeg mener at de er kinesiske apparater.

Til top Vis Wolfie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wolfie
 
tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1646
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

Rytmik skrev:
Tillykke!

Der ser ud til at  være et dejligt setup.

Mon Advance apparaterne er  kinesiske?  Poul Roosing (ham med de danske advance højtaler) solgte vist navnet  Advance til et kinesisk firma.

Mvh.

Hej Rytmik

Det er et fransk firma, der får det lavet i Kina.

vh. Henrik



__________________
B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
Til top Vis tarup 13's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tarup 13 Besøg tarup 13's Websted
 
ChristianK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1160
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

Wolfie skrev:

Tak for alle roserne

Jeg må lige kigge efter nogle bordskånere så, for det skal da klart prøves

Som det også er blevet nævnt i tråden er de Haydn standere ikke de smukkeste der er at finde, men det bliver nok svært at finde en ligeså perfekt afløser (størrelse og det at man kan skrue dem fast i bunden, taget i betragtning)

Mit værelse er ret snørklet, så det bliver nok et problem at placere dem så langt fra bagvæggen, som du foreslår ChristianK, men så må der jo ommøbleres på en eller anden vis  Det er en MEGET dyr hobby, som nok aldrig stopper for mit vedkommende. Jeg er blevet bidt af hifi

Ja, jeg mener at de er kinesiske apparater.

 

Hvor stort er dit rum... I starten mente jeg heller ikke jeg havde så meget plads, men på en eller anden måde lykkedes det alligevel :D Da jeg fik mine Mozart valgte jeg også at sænke min seng, bare så den ene basenhed ikke spillede ind i den... Ja, hifi bider hårdt fra sig...  

Til top Vis ChristianK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ChristianK
 
FMJ
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
FMJ

Bruger siden: 27 Juni 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 37
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

tarup 13 skrev:

Rytmik skrev:
Tillykke!

Der ser ud til at  være et dejligt setup.

Mon Advance apparaterne er  kinesiske?  Poul Roosing (ham med de danske advance højtaler) solgte vist navnet  Advance til et kinesisk firma.

Mvh.

Hej Rytmik

Det er et kinesisk firma.

vh. Henrik

 

Halløj,

Poul Rossing overtog AVANCE navnet (ikke advance) fra luxman i tidernes morgen. Siden solgte han navnet videre til hans kinesiske samarbejdspartner, der idag har både elektronik og højttalerprodukter på programmet.

Uanset så har disse advance produkter intet med hverken AVANCE, Poul eller det kinesiske firma som overtog navnet at gøre...

 



__________________
Frederik Johansen

www.gato-audio.com

Til top Vis FMJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FMJ Besøg FMJ's Websted
 
tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1646
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

Hej Frederik

Jeg har rettet mit indlæg.



__________________
B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
Til top Vis tarup 13's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tarup 13 Besøg tarup 13's Websted
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes