Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. april 2024 | 09:46   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Yoshimuras Pathos m.m. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Yoshimura
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Juli 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 404
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

Hej med jer

Nu har jeg efterhånden nydt mange af jeres flotte setups, så nu er tiden inde til, at jeg vil vove mig ud i at fremvise mit eget ydmyge anlæg (hvis jeg ellers kan fnde ud af det der med at uploade billederne).

Mit anlæg består af følgende:

Højttalere:

ProAc Response 1.5

Forstærker:

Pathos Logos (integreret rørhybrid)

Cd-afspiller:

Esound E5 Signature Edition (kører både balanceret og ubalanceret)

Tuner:

Pure DRX-702ES

Højttalerkabel:

Xindak biwire

Interconnects:

Analogue Research Gold Reference XLR og RCA (cd-afspiller)

S.O.S (tuner)

Der er skåret et hul i bagpladen, der er en anelse mindre end de to komponenter, så man ikke ser hullet fra forsiden, men det giver god plads til kabler og rimelig god ventilering. Jeg er godt klar over, at det ikke er en optimal opstilling, men det er et spørgsmål om WAF



__________________
Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
Til top Vis Yoshimura's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Yoshimura
 
Yoshimura
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Juli 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 404
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

Hmm, jeg må vist hellere få taget nogle nye billeder i dagslys, så jeg ikke behøver at bruge flash. Oh well ...

__________________
Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
Til top Vis Yoshimura's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Yoshimura
 
dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2287
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

Rigtige lækre sager.....Pathos og ProAc må lyde godt sammen?

Ps. Kører du motorcykel?

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted
 
Yoshimura
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Juli 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 404
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

DUMBO:

Ja tak, det spiller rigtig godt. Men min stue er dog temmelig stor, så jeg overvejer, om jeg ikke på sigt skal finde mig en lidt større højttaler. Jeg har dog ikke noget i tankerne lige p.t. (og heller ikke penge i banken til en opgradering i størrelsesordenen 50K+).

Motorcykel? Nej, hvorfor?



__________________
Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
Til top Vis Yoshimura's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Yoshimura
 
Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1871
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

Rigtig lækkert system du har dig der hr. Yoshimura!

Hvor stor er stuen? Hvordan oplever du bassen fra 1.5'erne? De ser ikke ud til at stå ret langt fra bagvæggen.
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne
 
dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2287
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

Ja ok......noget som kan erstatte dem, koster sikkert kassen! Men mon ikke du klarer dig lidt endnu.......sgu nogle lækre sager i hvert fald.....

 

He he.....troede jeg bare, dit bruger-navn herinde er nemlig osse navnet, på et stort tunings-firma til motorcykler! Så det kunne jo godt ske......

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted
 
Yoshimura
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Juli 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 404
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

SJOENNE:

Ja, de står tæt på bagvæggen, men det er af praktiske årsager. Når der skal lyttes seriøst, bliver de rykket længere frem. Døren til højre for højttaleren er dog også lidt problematisk, da der jo så "mangler" en bagvæg. Indtil videre er det et WAF-kompromis, som er til fortsat forhandling

Med mit gamle anlæg (Accurus A250, LC Audio Sidewinder og SONY cdp) havde jeg problemer med, at lyden ikke fyldte nok i stuen (cirka 40-50 kvadratmeter og let rektangulær), men med den nye forstærker, har det hjulpet gevaldigt. Lyden kommer bedre rundt i stuen, og bas samt nedre mellemtone er langt bedre defineret. Dog vil jeg stadig mene, at lyden ville blive mere fyldig med et sæt højttalere med større volumen.

DUMBO:

Navnet er hugget fra hovedpersonen i filmen "When the last Sword is Drawn"



__________________
Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
Til top Vis Yoshimura's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Yoshimura
 
dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2287
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

Nå ok......den kender jeg ikke lige......
Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted
 
copman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 518
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

Røverkøb: DLS R55 (ca. 5 K/stk) v Tapeconnection.
Til top Vis copman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af copman
 
Yoshimura
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Juli 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 404
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

COPLAND:

Var det et forslag til nye højttalere, du kom med der? Jeg er ret glad for den lyd, mine ProAc præsterer, og de kostede immervæk knap 22.000,- sættet i sin tid. Kan sådan et sæt DLS R55 virkelig leve op til det?

Jeg havde selv tænkt på noget i retning af GamuT L5 eller noget i tilsvarende prisklasse fra Sonus Faber, System Audio, Audiovector eller måske endda Neeper Acoustics Perfection One.



__________________
Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
Til top Vis Yoshimura's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Yoshimura
 
Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3139
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

copman skrev:
Røverkøb: DLS R55 (ca. 5 K/stk) v Tapeconnection.

De kommer efter min mening ikke i nærheden af et par ProAc D15, not by a long shot.



__________________
Jesper Juul
Til top Vis Jesper Juul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Juul
 
copman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 518
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

Tjah, det må komme an på din egen vurdering.

Jeg ved bare, at den er omtalt herinde (brug søgefunktionen) som uovertruffen til prisen og kan sammenlignes med noget til 2-3 gange prisen....

Jeg tvivler ikke på at ProAc er gode, men R55 er bestemt ikke et ringe valg og den ekstra basenhed kan være lige det du mangler til stuen. Skal du have decideret dybbas (under 40 Hz) vil en god lukket sub være et godt tilskud.

mvh Allan

Til top Vis copman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af copman
 
copman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 518
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Ok, jeg ville nok selv vælge SA Explorer. Tror de synger med Logos...
Til top Vis copman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af copman
 
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 4050
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

Hejsa...Jeg kender ikke hele dit setup, men din Pathos er jo guf, har den selv som du kan se og er rigtig glad for den... Godt at se der er andre som har fået øjenen op for denne "klods" af den smukke type *S*
Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset
 
Yoshimura
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Juli 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 404
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

COPMAN:

Det bliver nok noget andet i stuen, men de kunne være en løsning til min hjemmebio i kælderen (den får I billeder af, når jeg kommer lidt mere i orden dernede). I øjeblikket har jeg nogle store klodser med Monacor-enheder, som jeg har lånt mig til. Hvis man skulle anskaffe sig et sæt "matchende" dipoler som baghøjttalere, hvad ville du så anbefale?

RATTANHUSET:

Ja, det er en dejlig "klods". En ren Ferrari  (men ikke hvis du spørger fruen i huset - hun vil have den ind i skænken, men det går nok ikke).



__________________
Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
Til top Vis Yoshimura's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Yoshimura
 
copman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 518
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Jeg mener Dali i Suite-serien har nogle dipol baghøjttalere. Ellers har Jamo i D7-serien (THX Ultra godkendt), men de er dyrere.

mvh

Til top Vis copman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af copman
 
Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3139
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

copman skrev:

Tjah, det må komme an på din egen vurdering.

Jeg ved bare, at den er omtalt herinde (brug søgefunktionen) som uovertruffen til prisen og kan sammenlignes med noget til 2-3 gange prisen....

Jeg tvivler ikke på at ProAc er gode, men R55 er bestemt ikke et ringe valg og den ekstra basenhed kan være lige det du mangler til stuen. Skal du have decideret dybbas (under 40 Hz) vil en god lukket sub være et godt tilskud.

mvh Allan

En R55 har 2*5 tommers basser mod ProAc'ens ene 6½ tommer, så der tror jeg ikke der er den store forskel, derudover går ProAcen faktisk ned til 35 Hz .

Mht. til test virker det efterhånden som om at alle produkter som bliver testet er helt fantastiske og skal sammenlignes med produkter til 2-4 gange prisen, og det er ikke kun herinde det sker.



__________________
Jesper Juul
Til top Vis Jesper Juul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Juul
 
NickyD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2004
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 345
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Du nævner at du mangler fylde... Hvis dine højttalere er magen til mine Proac Response D15 så kan jeg godt forstå det.

Basporten sidder nemlig i bunden, og da du ikke bruger de medfølgene spikes, ja så kan den ikke komme ud

Håber ikke jeg har ret

Til top Vis NickyD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NickyD
 
copman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 518
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:
copman skrev:

Tjah, det må komme an på din egen vurdering.

Jeg ved bare, at den er omtalt herinde (brug søgefunktionen) som uovertruffen til prisen og kan sammenlignes med noget til 2-3 gange prisen....

Jeg tvivler ikke på at ProAc er gode, men R55 er bestemt ikke et ringe valg og den ekstra basenhed kan være lige det du mangler til stuen. Skal du have decideret dybbas (under 40 Hz) vil en god lukket sub være et godt tilskud.

mvh Allan

En R55 har 2*5 tommers basser mod ProAc'ens ene 6½ tommer, så der tror jeg ikke der er den store forskel, derudover går ProAcen faktisk ned til 35 Hz .

Mht. til test virker det efterhånden som om at alle produkter som bliver testet er helt fantastiske og skal sammenlignes med produkter til 2-4 gange prisen, og det er ikke kun herinde det sker.

Nej du har ret. "Karakterskalaen" kan meget let blive devalueret.

Jeg er heller ikke et orakel, men det er faktisk muligt at finde et guldæg i den betalelige ende...indimellem. Derfor vil det under ingen omstændigheder være et minus at prøve en given komponent under hjemlige forhold - man kunne blive overrasket.

Mht. frekvens når R55 næsten lige så dybt - men ingen af dem spiller "sub"frekvenser. Membranarealet er måske lidt større på R55, men ok, det er sikkert ikke alverden.

 

 

Til top Vis copman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af copman
 
Yoshimura
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Juli 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 404
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

NICKY D.

Nej, min basport sidder på bagsiden



__________________
Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
Til top Vis Yoshimura's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Yoshimura
 

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes