Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. maj 2024 | 02:11   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Flex Audio (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Ansat v. Nordost

Bruger siden: 19 Juli 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 714
Sendt: 24 Januar 2007 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Hopla svende.

Så er der vist tid til en lille update af mit set-up. Tidligere bestod mit samlede set-up (på elektroniksiden) kun af Densen-produkter, men det er en saga blot, (næsten).

Den seneste tid er der sket lidt. Jeg er gået bort fra en alm. cd-afspiller (BEAT 400 Plus) og benytter nu en DAC/drev-kombination, med et betydeligt løft til følge.

Lydmæssigt er det en meget stor forbedring jeg oplever med den nuværende konstellation og det er kun på forstærkersiden, at jeg drømmer om at prøve noget andet p.t. Som et lille suplement ville en Nordost Thor da heller ikke være at foragte, men det må tiden vise, hvad der bliver råd til i den kommende tid.

Mit set-up består p.t. af følgende komponenter:

EMILIE S3 By Raidho Acoustics

Nærbillede af bånddiskanten i EMILIE S3, der er lavet af Michael Børresen. Må Gud være hans sjæl nådig, thi det er klasse.

EMILIE S3 set bagfra, med Nordost Valkyrja højttalerkabel. , (iøvrigt et framragende kabel).

"Trædepuderne" på Emilie S3, der består af 4 stk. Coldray Ceramic. Bruger den lidt større model af ColdRay til al min elektronik.

Densen BEAT 100 MK.V inkl. DP-01 Riaa-board indbygget.

Beat'en bagfra, med Nordost Heimdall interconnect, der er tilsluttet min Adyton DAC.

Nordost Heimdall interconnect med WBT NextGen. Superfine stik.

Densen Beat 100 med Nordost Valkyrja og Nordost Valhalla prototype netkabel.

Nordost Valkyrja tæt på. Det er bare kram, synes jeg. Dem er jeg meget glad for.

DP-01 RIAA-BOARD.

Oracle Alexandria Mk.III med Rega RB300 arm og Ortofon OM30Super PU. Ploven tilhører Gl. Jas, men jeg benytter den indtil Gl. Jas får fat i en passende RIAA til sit Burmester set-up. Håber, det tager lidt tid.

Min skønne lille baby, hvis jeg selv skal sige det. En Adyton DAC, modificeret med bl.a Nordost Micro Monofilament. En perle i mit set-up. Den formår at konvertere det digitale medie i sådan en grad, at det nærmest lyder analogt.

Et billede af DAC'en lidt tættere på. Kabinettet er lavet i 10 mm. tyk aluminium. En dejlig tung "tøs".

Adyton DAC bagfra med Nordost Heimdall og Nordost Silver Shadow digitalkabel. Et rigtigt godt match, synes jeg.

Sidste skud på stammen er mit "nye" drev/cdafspiller. TEAC VRDS 10 SE (årgang 2001). Jeg bruger den dog kun som drev og her er den fremragende. Stabiliteten selv!

DIY-stjerneboks. Er samlet på dette billede med Gaffatape, da jeg stadig var ved at konstruere den, på daværende tidspunkt.

Mit hjemmelavede rack, der er lavet i 40x40 glasblæst aluprofiler og hele herligheden støtter på Nordost Pulsar Points.

Samlet set-up, dog uden mine højttaler.

Det var vist alt for denne gang. Håber billederne var interessante nok.

Mvh. FLEX

Til top Vis FLEX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FLEX
 
Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1871
Sendt: 24 Januar 2007 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Lækkert setup! En broget flok produkter, men absolut spændende!

For Beat 100'eren ikke sved på panden af at trække sådan et par Emilie? Der skal da en solid dæmpningsfaktor for styre alle de enheder... ikke lige det Densen-kassen er kendt for.
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne
 
FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Ansat v. Nordost

Bruger siden: 19 Juli 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 714
Sendt: 24 Januar 2007 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

Sjoenne skrev:
Lækkert setup! En broget flok produkter, men absolut spændende!

For Beat 100'eren ikke sved på panden af at trække sådan et par Emilie? Der skal da en solid dæmpningsfaktor for styre alle de enheder... ikke lige det Densen-kassen er kendt for.

Hej Sjønne.

Jeg synes ikke, at BEAT'en har de store problemer med at styre S3. De har en rigtig flot følsomhed på omkring 90 db. Det er kun når der virkelig bliver gået til makronerne, at den får en smule åndenød. Ellers har jeg ikke en oplevelse af at den mangler saft og kraft.

Mvh. Flex

Til top Vis FLEX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FLEX
 
Monolake
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 15 August 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 484
Sendt: 24 Januar 2007 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

Jamen halløj Mr Flex så skete der skam ting og sager i Casa Flex stort  bifald



__________________
Analog World
Til top Vis Monolake's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Monolake Besøg Monolake's Websted
 
Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 924
Sendt: 24 Januar 2007 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

Hej Flex,

Det er da bestemt interresante billeder

Adyton DAC kender jeg ikke. Modifikation. Hvad går det ud på?

Haugaard

Til top Vis Haugaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Haugaard Besøg Haugaard's Websted
 
FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Ansat v. Nordost

Bruger siden: 19 Juli 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 714
Sendt: 24 Januar 2007 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

God aften de herre.

Tak for responsen.

DAC'en er bl.a. blevet moded med anden intern kabling, så alt kabling nu beståer af NordOst Micro Monofilament. Endvidere mener jeg, at der er ændret på kondensatorerne i DAC'en, men er ikke helt sikker. Jeg skal nok lige skrue toppen af og tage et tjek og evt. nogle billeder.

Mvh. Flex

 

Til top Vis FLEX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FLEX
 
Monolake
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 15 August 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 484
Sendt: 25 Januar 2007 kl. 05:40 | IP-adresse registreret  

det lyder som en rigtig seriøst modificering, hvad musik lytter du til Flex

 

 

 



__________________
Analog World
Til top Vis Monolake's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Monolake Besøg Monolake's Websted
 
Microft
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 37
Sendt: 25 Januar 2007 kl. 07:11 | IP-adresse registreret  

Hej FLEX,

 

Det er et virkeligt lækkert setup du har fået stablet på benene der. Har lyttet til storebroren X3 til din højtaler og den lød meget fornuftig, har dog ikke hørt din model.

Lige et spørgsmål til dine kabler, er det ikke lige lovligt over kill med så dyre kabler iforhold til resten af anlæget ? Det skal ikke forståes negativt, slet ikke, men jeg er bare nysgerig efter at høre om det giver så meget i forhold til at havde anvendt pengene i eksempelvis en bedere forstærkere ?

Til top Vis Microft's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Microft
 
gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1469
Sendt: 25 Januar 2007 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

Hopsa Flex

Uanset sammensætningen har du fundet komponenter der i den grad spiller musik

Dit setup spiller med en elegance og homogenitet som mange vil dig misunde. Det er en fornøjelse at lytte på et setup, som formidler med overskud og kontrol, uden at elementer i lydbilledet river i trommehinden pgra forvrængning og manglende opløsning.
Jeg håber at folk kikker ind hos dig, og får en lærerig lydoplevelse.

PS. her er det ikke "smøret der gøret", det er Nordost



__________________
My other toy has tits.
                                                                               
    
Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas
 
FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Ansat v. Nordost

Bruger siden: 19 Juli 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 714
Sendt: 25 Januar 2007 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

Microft skrev:

Hej FLEX,

 

Det er et virkeligt lækkert setup du har fået stablet på benene der. Har lyttet til storebroren X3 til din højtaler og den lød meget fornuftig, har dog ikke hørt din model.

Lige et spørgsmål til dine kabler, er det ikke lige lovligt over kill med så dyre kabler iforhold til resten af anlæget ? Det skal ikke forståes negativt, slet ikke, men jeg er bare nysgerig efter at høre om det giver så meget i forhold til at havde anvendt pengene i eksempelvis en bedere forstærkere ?

Tak skal du have for responsen.

Jeg nævner tidligt i tråden, at jeg gerne vil have fat i en Adyton Opera forstærker, men da disse sjældent udbydes, må jeg have tålmodighed.

Jeg synes nu ikke, at mit valg af kabler er overkill. Jeg er mere af den opfattelse, at folk alt for ofte bruger enorme summer på deres elektronik og højttalere og så køber nogle meter *** og spænder det for deres komponenter...Tjaaa, og så er min pointe, at så kan det hele være lige meget. Nuvel, der opnåes da et rimeligt resultat, kva den overlegne elektronik, men det bliver aldrig godt, uden de rette "livliner". At jeg så synes NO er toppen af poppen, er blot et udtryk for mine observationer af hvilke kabelproducent, der er overlegen på markedet. Igen en subjektiv betragtning, som andre med sikkerhed ikke deler, men det skal ikke skille os ad. Vi har alle vores forskellige områder, hvor vi prioriterer den ene højere frem for det andet.

Jeg synes, at min elektronik og højttalere fortjener så gode kabler som pengepungen tillader. Der er masser af god lyd at hente fra elektronikken og ikke mindst fra højttalerne, hvis de rette kabler benyttes... Igen en subjektiv betragtning.

Jeg oplever, at hver gang jeg har opgraderet på kabelfronten, så har jeg bare hentet endnu mere vellyd ud af de øvrige produkter. Selvfølgelig når man en grænse for, hvad der kan hentes fra de enkelte komponenter. Som et eksempel kan jeg nævne min DAC, der opfører sig alt andet end pænt, hvis jeg benytter mig af fx standard netkabler. Men, bruges der fx Brahma, så sker der ting og sager med denne. Potentialet hentes frem og den virker som en fremragende analog formidler, der bringer det store smil frem på mine læber.

Ovenstående er nogle grunde til, at jeg satser så stærkt på kablerne i mit set-up.

Fortsat god dag.

Mvh. Flex

 

Til top Vis FLEX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FLEX
 
Bungi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Januar 2007
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 341
Sendt: 25 Januar 2007 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

Det ser da rigtig fornuftigt ud
Håber der kommer flere billder
Til top Vis Bungi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bungi
 
FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Ansat v. Nordost

Bruger siden: 19 Juli 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 714
Sendt: 25 Januar 2007 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

Bungi skrev:
Det ser da rigtig fornuftigt ud
Håber der kommer flere billder

Takker. Der skal nok komme flere billeder i nær fremtid. Skal lige have taget toppen af de forskellige produkter, så folket kan få lov til at kigge med under hjelmen.

Mvh. FLEX

Til top Vis FLEX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FLEX
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes