Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. maj 2024 | 15:28   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Studenter-stereo på et lille værelse (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
LasseHoej
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 September 2006
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 117
Sendt: 26 Februar 2007 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

Udstyret er som følger:
Thule IA60 (Thules mindste model, men flot lyd til prisen)
Thule CD100 (igen Thules mindste model, sidste generation)
Dynaudio Audience 42 (Dynaudios mindste højtalere, men lyden er ikke til at tage fejl af)
Velodyne SPL-1000R (10" subwooferen i Velodynes "Small Plays Loud"-serie)

Kabler:
Tara Labs Prism Omni (det billigste kabel fra Tara Labs i fjor)
Audiobs Silver Devyl (et vellydende forsølvet kabel i høj kvalitet, er forkortet til ca. 20-25 cm)
Skytronic 2x3 m stereokabel til subwooferen (skal snarligt opgraderes)
No-name mini-jack til 2xphono (til lydkortet)
No-name strømkabler

Diverse:
VM Acoustics S3 (vægophængt hifi-rack med 3 flytbare glashylder)
Valhalla VTFeet (fødder i et specielt materiale, som afkobler standerne fra trægulvet)
Audiotrak OPTOplay (eksternt lydkort til computeren, som er en IBM X41)
Standere i højden 55 cm cirka (er købt brugt, kender ikke mærke/model)

Billeder:
(klik for fuld størrelse)

Først opsætningen lidt fra siden


Så fra sweetspot (min dejlige stol)


Nu helt fra siden


Her min Velodyne SPL-1000R tæt på


Her Thule-grejet tæt på. Min IBM X41 ses nede på bordet


Her ses lidt af kabelrodet bag subwoofere, det er specielt slemt når computeren også er sat til (ekstra strømforsyning)


Her ses kabelrodet under bordet


Her ses kabelrodet fra siden


Her mit Lumatron 28" fjernsyn


Her Thule IA60 indvendigt


Så CD-samlingen

...og DVD-samlingen


Til sidst lige en skitse af opsætningen på mit knap 10 kvm værelse




__________________
www.FotoHoej.dk
Til top Vis LasseHoej's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LasseHoej Besøg LasseHoej's Websted
 
LasseHoej
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 September 2006
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 117
Sendt: 28 Februar 2007 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

Opdaterede billeder, standerne skulle komme imorgen, og derefter skal skrivebordet bare klippes lidt til og vægophænges, så der kan blive plads til det hele.
Til top Vis LasseHoej's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LasseHoej Besøg LasseHoej's Websted
 
stiv
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1062
Sendt: 28 Februar 2007 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

Har man først fået Dynaudio, er man godt hook'et...  Danes Don't Lie 

__________________
My amplifier is a "a cap-cooker"
Til top Vis stiv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stiv
 
LasseHoej
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 September 2006
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 117
Sendt: 28 Februar 2007 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

Guldtuborg skrev:
Har man først fået Dynaudio, er man godt hook'et...  Danes Don't Lie 


Helt enig. Ville det gavne at købe/lave en stander til subwooferen og fylde med ovntørret sand? Eller lægge en flise med nogle fødder (VTFeet eller lign.) under subwooferen? Jeg har trægulv.
Til top Vis LasseHoej's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LasseHoej Besøg LasseHoej's Websted
 
stiv
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1062
Sendt: 28 Februar 2007 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

Hey LasseHoej, den kan jeg ikke svare på, har aldrig haft en subwoofer.

Da jeg havde mindre  Dynaudio stativ højttalere
(har haft 2 Dynaudio stativ modeller)
, mente jeg at det rigtige er en Dynaudio gulvmodel. De tager jo samme gulvplads  og da jeg så fik 1.8 mark 2'en, opfyldte de mine behov (har haft dem i små 7 år).


__________________
My amplifier is a "a cap-cooker"
Til top Vis stiv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stiv
 
LasseHoej
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 September 2006
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 117
Sendt: 28 Februar 2007 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

Guldtuborg skrev:
Hey LasseHoej, den kan jeg ikke svare på, har aldrig haft en subwoofer.

Da jeg havde mindre  Dynaudio stativ højttalere
(har haft 2 Dynaudio stativ modeller)
, mente jeg at det rigtige er en Dynaudio gulvmodel. De tager jo samme gulvplads  og da jeg så fik 1.8 mark 2'en, opfyldte de mine behov (har haft dem i små 7 år).


Jeg har altid haft stativhøjtalere med eller uden subwoofer.
En velintegreret subwoofer og et par stativhøjtalere er aldrig til at tage fejl af, mener jeg. Fordelen ved gulvhøjtalere er at man får det hele samlet i en pakkeløsning, der skal ikke justeres på andet end placeringen af to højtalere. Jeg har derimod tre komponenter at flytte rundt på, plus et hav af indstillinger på subwooferen, samt mulighed for at vælge om bassen skal filtreres fra sidehøjtalerne. Det giver mange muligheder, og det kan være svært at få til at spille optimalt. Jeg har da også tidligere haft problemer med subwoofere, f.eks. Paradigm PS-1200 som jeg solgte igen da den ikke ville integrere sig ordentligt.
Det er første gang jeg får standere, da jeg har haft svært ved at finde plads til dem på mit 10 kvm værelse. Men jeg har nu fået plads til dem, og glæder mig afsindigt til at prøve at lege lidt med dem, placeringsmæssigt og lege med fødder, dæmpning med ovntørret sand osv.
Der har selvfølgelig også været nogle økonomiske begrænsninger som afgjorde mit valg af stativhøjtalere+subwoofer, idet subwooferen var et special-tilbud, og gulvhøjtalere naturligvis er dyrere end stativhøjtalere. Specielt er gulvhøjtalere dyre hvis bassen skal række ligeså langt ned som min subwoofer gør. Til film er en subwoofer også et must (ser jævnligt film, så det har jeg også tænkt på).
Derfor mener jeg godt at kunne retfærdiggøre mit valg af stativhøjtalere fremfor gulvhøjtalere.
Til top Vis LasseHoej's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LasseHoej Besøg LasseHoej's Websted
 
NriK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1781
Sendt: 28 Februar 2007 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Hej Lasse

Fedt system du har. Det må bare spille super-tight.
Gad vide hvad for noget grej du ville have hvis du havde et større lytterum. Og størrelsen til trods så kan man da bestemt ikke klandre dig for rod eller sjusken med kableføringen. Det er jo top-eksemplarisk.

 

....Menøh, hvad laver toiletrullen der?
Er den der til det vi tror?
(ps: min står under sengen)

 

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK
 
LasseHoej
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 September 2006
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 117
Sendt: 28 Februar 2007 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

NriK skrev:
....Menøh, hvad laver toiletrullen der?

Er den der til det vi tror?
(ps: min står under sengen)


Er forkølet lige for tiden....

Men tak for roserne, har også brugt en del tid på kabelføringen. Når jeg lige får savet skrivebordet til i størrelse, så bliver kablerne under skrivebordet også skjult

Til top Vis LasseHoej's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LasseHoej Besøg LasseHoej's Websted
 
-Dynaudio-
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Dynaudio

Bruger siden: 28 Februar 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7
Sendt: 28 Februar 2007 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

hej

Et lækkert dansk anlæg du har der

Er højttalerne godt afkoblet fra bordpladen? Sådan en bordplade lyder ikke altid lige godt



__________________
Mvh
Morten Nielsen
Dynaudio
Scandinavian Sales Manager
www.dynaudio.dk
mkn@dynaudio.dk

- Danes don't lie
Til top Vis -Dynaudio-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -Dynaudio- Besøg -Dynaudio-'s Websted
 
LasseHoej
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 September 2006
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 117
Sendt: 28 Februar 2007 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

-Dynaudio- skrev:

hej

Et lækkert dansk anlæg du har der

Er højttalerne godt afkoblet fra bordpladen? Sådan en bordplade lyder ikke altid lige godt



Det er som sagt kun en midlertidig løsning, da jeg får standere imorgen. Der opdateres selvfølgelig med nye billeder når det hele er stillet op.
Pt. er højtalerne afkoblet med VTFeet fra Hifi Klubben, men bordpladen lyder som sagt ikke vildt godt stadigvæk, så jeg glæder mig til at få dem på standere.
Til top Vis LasseHoej's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LasseHoej Besøg LasseHoej's Websted
 
LasseHoej
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 September 2006
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 117
Sendt: 02 Marts 2007 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

Nu er der blevet savet lidt i skrivebordet, for at give lidt mere luft omkring højtalerne og få venstre højtaler nogle cm mere væk fra sidevæggen. Det har givet endnu bedre lyd, og at subben kom under skrivebordet at stå, gav rent faktisk også en mere fast bas (selvom jeg havde frygtet skrivebordet ville spille frygtsomt meget med).
Det jeg kendetegner lyden ved (set i forhold til mit gamle anlæg med Holfi+B&W601S3 samt min fars anlæg med VA Haydn Grand samt Sony ES), er at det spiller tingene som de er. De spiller mange detaljer i forhold til Haydn Grand, og lyden er en kende mere til den neutrale side. Lyden fra B&W 601S3 har jeg altid godt kunnet lide, specielt til prisen, men jeg har været træt af den lidt hårde diskant. Diskanten på Audience 42 er meget mere ørevenlig, uden at det koster detaljer. Mellemtonen er detaljeret og præcis. Stemmer står rigtig flot, jeg blev helt forskrækket da jeg troede Lynyrd Skynyrd var trådt ind på mit værelse i nummeret "Down South Dukin'".
Hvad disse højtalere mister lidt point på, er bassen, som jeg finder lidt for markant og fremhævet til min smag Det er specielt området omkring 60-100 Hz (subjektivt vurderet) jeg ikke bryder mig om. Om mit lytterum er årsagen til dette problem er en mulighed som jeg ikke kan svare på, men jeg løste problemet ved ved at lade subwooferens aktive delefilter tage de dybeste oktaver fra sidehøjtalerne, hvilket giver højtalerne mere pusterum samt for mig en langt bedre bas.
Alt i alt detaljerede højtalere hvor man tydeligt kan høre en dårlig optagelse er dårlig, men til gengæld kan glædes meget over en god optagelse.


__________________
www.FotoHoej.dk
Til top Vis LasseHoej's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LasseHoej Besøg LasseHoej's Websted
 
LasseHoej
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 September 2006
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 117
Sendt: 07 Marts 2007 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

Jeg vil gerne høre om der skulle være forslag til forbedringer. Helst de gratis tweaks, eller meget billige tweaks, da jeg er ret fattig efter opgraderingen af mit stereo.

__________________
www.FotoHoej.dk
Til top Vis LasseHoej's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LasseHoej Besøg LasseHoej's Websted
 
nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3481
Sendt: 07 Marts 2007 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

Hej der !

Det er da et helt fint setup du har der

Men der er lige en ting du lige skal forbedre

og der er at fjerne de banan stik og skrug så

kablet fast på dine højttaler.


Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4
 
Ridderen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 118
Sendt: 07 Marts 2007 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

hvorfor ? :S
Til top Vis Ridderen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ridderen
 
gunbox
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 286
Sendt: 07 Marts 2007 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Det ser fornemt ud. Men jeg tror altså ikke at de der Iron Maiden CD'er er helt tilfredse med at stå i cd-reol med Ray Dee Oh....

__________________
Mrs. Lindsay - "You certainly look cool." - Yogi Berra - "Thanks, you don't look so hot yourself."
Til top Vis gunbox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gunbox
 
mortenkongsfelt
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 193
Sendt: 07 Marts 2007 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Ridderen: Grunden til at nhj4, ikke vil have bananer og spader er at det er et "forværrende kontaktled" i signalvejen... Rent kobber ind i terminalerne giver den bedste og reneste kontaktflade, og det er jo også simpelt nok. Dog har jeg da selv overvejet spader - det beskytter kablet (oxidering?) og er nemmere at flytter rundt med :)

Ellers super flot, og bestemt meget stilrent setup, du har dig :)



__________________
B&W 805 Matrix
Audiolab 8000C
LC Audio Zapsolution MK 4.1
Arcam DV-88
Tara Labs, Nordost, QED, Dali Biwire...
Til top Vis mortenkongsfelt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mortenkongsfelt
 
LasseHoej
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 September 2006
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 117
Sendt: 07 Marts 2007 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

nhj4 skrev:
Hej der !

Det er da et helt fint setup du har der

Men der er lige en ting du lige skal forbedre

og der er at fjerne de banan stik og skrug så

kablet fast på dine højttaler.




Jeg fjerner dem når jeg kommer hjem. Du har ret, det er jo egentlig blot et lydforringende mellemled, men jeg havde dem liggende, og de gjorde det let for mig at afprøve højtalere før jeg endte med at købe Dynaudio.

gunbox skrev:

Det ser fornemt ud. Men jeg tror altså ikke at de der Iron Maiden CD'er er helt tilfredse med at stå i cd-reol med Ray Dee Oh....


Hvorfor dog ikke? De burde være stolte over at komme i selskab med sådan et godt dansk popband


__________________
www.FotoHoej.dk
Til top Vis LasseHoej's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LasseHoej Besøg LasseHoej's Websted
 
LasseHoej
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 September 2006
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 117
Sendt: 15 Marts 2007 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

Jeg har moddet mit Audiotrak OPTOplay lydkort en lille smule. Det er ikke for kønt, men det virker. Har ikke kunnet testlytte, da det var sent i går aftes, og resten af huset lå og sov, men når jeg kommer hjem imorgen vil jeg lytte lidt til det.
Jeg er ikke den helt store elektronik-nørd hvad den slags angår, og det kan ses.

Mod 1: hovedtelefonforstærkeren er bypasset, jeg kunne ikke fjerne IC-kredsen fra printet, så valgte at lade den sidde. Jeg har fjernet printbanen helt til IC-kredsens strømforsyning, da den gav støj når der var strøm på. Der er sat et par lus direkte over til kablerne, for at give mere direkte forbindelse.

Mod 2: der er sat Audiobs Silver Devyl kabel på med tilhørende stik.

Mod 3: spændingsregulatoren er bypasset for at give 5 volt mod de normale 3,3 volt. Dette mod er jeg ikke sikker på om der er en fordel, men den lus som bypasser spændingsregulatoren kan let fjernes igen så det kører 3,3 volt igen.

Her ses et overbliksbillede


Her er et billede af kablerne og lusene tæt på


Her ses lusen ved spændingsregulatoren tæt på



__________________
www.FotoHoej.dk
Til top Vis LasseHoej's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LasseHoej Besøg LasseHoej's Websted
 
Zorglub
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2460
Sendt: 15 Marts 2007 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes det er vildt fedt at du har skudt din CD samling - ren fornøjelse at se

Jeg har selv haft et par af Thules de mindste, og det er rigtig god bang for the buck.

Super setup i min bog 

Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted
 
LasseHoej
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 September 2006
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 117
Sendt: 15 Marts 2007 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:

Jeg syntes det er vildt fedt at du har skudt din CD samling - ren fornøjelse at se



Jeg har skam ikke skudt CD-samlingen - min CD-spille kører stadigvæk tit, når den ellers virker. Moddet blev lavet som en erstatning indtil jeg får repareret min CD-spille.

Men tak for roserne, Thule er kvalitet, selv i de mindste serier. Jeg fortryder ikke mit køb.


__________________
www.FotoHoej.dk
Til top Vis LasseHoej's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LasseHoej Besøg LasseHoej's Websted
 

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes