Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. april 2024 | 15:10   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: SK085’s Setup (Opdateret 06-02-2008) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
SK085
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Dobbeltprofil

Bruger siden: 31 Januar 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 25
Sendt: 03 Februar 2008 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg kigget en masse på jeres forskellige setups og må indrømme der er rigtig mange af dem, som ser utrolig lækre ud. Desværre er mit eget setup ikke helt så komplet og gennemført, som størstedelen herinde, men man skal jo starte et sted. Men jeg vil alligevel tage chancen og vise mit foreløbige setup frem. Håber I tager god timod det.

Først lidt informationer og tanker om mit setup.

Her er hvad mit setup består af i øjeblikket:

NAD C355BEE Stereo Forstærker
- Udgangseffekt 8 ohm: 2 x 80 W i 4/8 ohm (kontin. effekt, begge kanaler samtidigt, 20-20.000Hz)
- 2 x 115 W i 8 ohm (dynamisk effekt - IHF)
- 2 x 185 W i 4 ohm (dynamisk effekt - IHF)
- 2 x 240 W i 2 ohm (dynamisk effekt - IHF)
- Forvrængning: <0.03% (THD 20-20.000 Hz)
- Signal/støj (1 watt/fuldt output): >100 dB / >120 dB
- 7 x Line-In, inkl. to Tape-In/Out
- Minijack-indgang på front
- Pre-Out/Main-In
- PowerDrive
- Soft Clipping
- 2 sæt højttalerterminaler (Speaker A+B)

IBM/Lenovo bærbar computer (fungere pt. som CD/musik-afspiller)
- Intel Core Duo T2400
- 2560MB PC2-533
- 100GB SATA 7200 RPM
- 14.1" SXGA+ (1400 x 1050)
- ATI Radeon Mobility X1400

Philips DVD728 (en gammel sag, skal forhåbentligt snart udskiftes)

Desværre har jeg ikke fået lavet mit setup helt endnu, og mangler da også en del, såsom dedikeret CD-afspiller og en ny DVD-afspiller. Dog syntes jeg, at jeg ville vise den nye receiver frem, da jeg syntes NAD laver nogle rigtig flotte designs. Enkeltheden og det minimalistiske tiltaler mig virkelig.

Mine tanker omkring mine valg

NAD C355BEE Stereo Forstærker
Jeg havde oprindeligt et gammelt Sony surround sound system, som jeg havde købt for flere år siden. Jeg mente derfor det var på tide, at skifte det ud og tog derfor en tur til Hi-Fi Klubben. Efter at have hørt på forskellige surround recievere kom jeg hjem med en Denon AVR-1908. Dog gik der et par dage, hvor jeg havde mine betænkeligheder. Jeg hører stortset kun musik og det resulterede i, at jeg byttede min Denon til en NAD C355BEE stereo forstærker.

Dali Concept 1
Efter at have byttet min Denon til en NAD mente jeg ikke, at mine Sony satelitter gjorde det godtnok. Derfor blev det også til et par Dali Concept 1 højtalere. Dette sæt er bestemt ikke det bedste, men syntes de gav en god lyd til prisen og størrelsen passede mig også fint. Pladsen er desværre begrænset pt. så at de ikke fylder så meget er virkelig lækkert. Derudover satser jeg på at skifte dem ud når jeg flytter til noget større.

Kabler
Mine tidligere højtalerkabler fra mit Sony system var nærmest på tykkelse med fiskesøre (overdrivelse fremmer forståelsen). Jeg valgte derfor samtidig, at købe noget nyt højtalerkabel og valget faldt på Argon fra HFK. Jeg valgte bevidst noget af det billigere da jeg ikke regner med at skulle beholde kablerne når jeg flytter og derudover skulle jeg bruge ca. 30 meter.

Men nok om det, her er billederne...


NAD-logoet som virkelig symbolisere det simple og minimalistiske design.


Første billede af fronten.


Et billede af fronten. Enkeltheden finder jeg utrolig attraktiv.


Ingen unødvendige knapper eller dioder... Keep it simple


Dali Concept 1 højtaleren, som jeg må "nøjes" med i øjeblikket. Dog syntes jeg det
er en højtaler, som giver et godt "ydelse-til-pris-forhold".


Et "close-up" af fronten med "Dali-logo" og "Concept-indgravering".


Min IBM/Lenovo T60 som i øjeblikket bliver brugt som CD/musik-afspiller

Som sagt ikke det vilde anlæg (endnu), men jeg er stadig meget glad for det og stolt over det.

Med venlig hilsen
Jakob



__________________
NAD C355BEE + Dali Concept 1 Link
Til top Vis SK085's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SK085
 
Sherman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Januar 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 187
Sendt: 03 Februar 2008 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Hej,

Tillykke med nyanskaffelsen

Hvorfor byttede du Denon'en til NAD?

Mvh
Søren

Til top Vis Sherman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sherman Besøg Sherman's Websted
 
SK085
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Dobbeltprofil

Bruger siden: 31 Januar 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 25
Sendt: 03 Februar 2008 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Sherman skrev:

Hej,

Tillykke med nyanskaffelsen

Hvorfor byttede du Denon'en til NAD?

Mvh
Søren

Af de hifi-anlæg jeg har haft har jkeg altid haft surround sound. Men størstedelen af den lyd jeg høre er stereo og blev derfor anbefalet, at købe en stereo forstærker istedet for. Det blev dog til Denon'en i første omgang, men da jeg kom hjem fortrød jeg og ombyttede min Denon. Det var ikke forsi jeg var utilfreds med Denon'en, men hvorfor ikke få det bedst mulige til den lyd man høre :)

MVH
Jakob



__________________
NAD C355BEE + Dali Concept 1 Link
Til top Vis SK085's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SK085
 
Sherman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Januar 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 187
Sendt: 03 Februar 2008 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

SK085 skrev:

Af de hifi-anlæg jeg har haft har jkeg altid haft surround sound. Men størstedelen af den lyd jeg høre er stereo og blev derfor anbefalet, at købe en stereo forstærker istedet for. Det blev dog til Denon'en i første omgang, men da jeg kom hjem fortrød jeg og ombyttede min Denon. Det var ikke forsi jeg var utilfreds med Denon'en, men hvorfor ikke få det bedst mulige til den lyd man høre :)



OK, men hvordan oplevede du NAD'en som bedre?

Til top Vis Sherman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sherman Besøg Sherman's Websted
 
SK085
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Dobbeltprofil

Bruger siden: 31 Januar 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 25
Sendt: 03 Februar 2008 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

Sherman skrev:
SK085 skrev:

Af de hifi-anlæg jeg har haft har jkeg altid haft surround sound. Men størstedelen af den lyd jeg høre er stereo og blev derfor anbefalet, at købe en stereo forstærker istedet for. Det blev dog til Denon'en i første omgang, men da jeg kom hjem fortrød jeg og ombyttede min Denon. Det var ikke forsi jeg var utilfreds med Denon'en, men hvorfor ikke få det bedst mulige til den lyd man høre :)



OK, men hvordan oplevede du NAD'en som bedre?

Alle jeg har snakket med anbefalede mig, at få en stereo forstærker, hvis det alligevel kun er stereo musik jeg høre... Så sådan blev valget. har ikke fået den sat til endnu herhjemme, så glæder mig til lidt afprøvning i aften.



__________________
NAD C355BEE + Dali Concept 1 Link
Til top Vis SK085's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SK085
 
Sherman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Januar 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 187
Sendt: 03 Februar 2008 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Jeg har også godt kunnet lide NAD-designet og har haft en del forskellige gennem tiden.

Her er forstærkeren jeg har på mit kontor, jeg har haft den i over 20 år:

Til top Vis Sherman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sherman Besøg Sherman's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes