Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. maj 2024 | 20:37   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Delaneys setup - Nu med Vienna (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 December 2007
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 801
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 09:35 | IP-adresse registreret  

Halløj. Jeg tænkte at jeg også ville fremvise mit anlæg.

side 1: Oversigtsbilleder og nye Klipsch højttalere

side 2: Afkoblings fødder og indmad til forforstærker
side 4: Færdig Dantimax forforstærker
side 5: Vienna Acoustics Beethoven

Udstyrsliste:

Kilde:

- PS3 med 500GB ekstern harddisk
- Moodlab Concept DAC (Til salg)
- Rega Planar 3 - jeg bruger den næsten ikke. Jeg har indset at mageligheden har overtaget. (Solgt)

TV:

- Panasonic 42PX80 plasma
- Samsung 37M86 LCD (solgt)

Preamp:


- Remote3 kit fra Dantimax (bruges ikke pt.)
- Emotiva LMC-1

Poweramps:

- 2 stk Trends Audio TA-10.1 (modificeret)

Højttalere:

- Vienna Acoustics Beethoven 3.2
- Klipsch RF-63
- Dali Evidence 870 (solgt)

Kabler:

- CAT6 diy signal- og højttalerkabler
- Lindy optisk kabel mellem PS3 og DAC
- HDMI kabel mellem PS3 og TV

Billeder:

Først et oversigtbillede som det så ud d. 19-05-08:


Jeg har nu solgt mine Dali Evidence 870, og har endnu ikke modtaget nye højttalere. Nu ser setuppet derfor en smule amputeret ud. Jeg glæder mig til jeg får mine nye Klipsch.


Jeg synes at PS3'en gør det udemærker, så længe man trækker signalet ud inden det konverteres. Til digital -> analog konverteringen bruger jeg en Moodlab Concept DAC fra Hong-Kong. Den spiller godt og har lækker finish:


Min forforstærker er desværre blevet syg, så den er indsendt til Mikkel fra Dantimax til en lille renovering. Jeg bruger derfor mine Trends TA-10.1 som integrerede forstærkere. De er tilsluttet så de to kanaler i hver forstærker driver henholdsvis bas og diskant. Potmeteret i dem er af tvivlsom kvalitet, så jeg glæder mig til at få min forforstærker igen. Her er en af forstærkerne:


Udover at de spiller fantastisk (med de rette højttalere. Derfor skiftet fra Dali til Klipsch), er de lavet så de nemt kan modificeres. Selv har jeg skiftes de 1500µF power caps til nogle 2700µF for at få mere punch. Desuden har jeg indkøbt Audience AuriCaps som skal bruges som input caps:


Mine biamp højttaler kabler har jeg lavet efter opskrift på TNT Audio. De er lavet af uskærmet solid core CAT6 kabel. Jeg synes selv de er ret flotte, selv de er lidt store:


Signalkabler er lavet af de enkelte ledere fra CAT6 kablet, også efter opskrift fra TNT Audio. Plugs'ne er Eichmann Bullet Plugs. Jeg har fået dem med lidt forskellige kapper, men det betyder mindre:



Alt i alt er min setup rimelig minimalistisk. Der er ikke meget voodoo. Der er lagt en del vægt på design - måske ikke så meget æstetik som signalværdi: Jeg synes det er fedt at man kan få vellyd ud af små kasser. Og jeg synes det er fedt, når man kan lave eller modificere nogle af tingene selv.

Det bliver skønt når jeg får mine højttalere, samt en fungerende forforstærker. Jeg er ved at være træt af at høre musik gennem TV'ets højttalere.


Update 21-05-08

Næ hov. Hvad var det for nogle papkasser?


Kasserne var rimelig beat-up, så det var spændende at åbne dem:


En hval fødes:


Det blev sørme tvillinger:


Her er de sat til:



De er en del højere end Dali'erne og meget dybere, så jeg var lidt spændt på kærestens reaktion. . "De er da fine", sagde hun og så var den hjemme.

De spiller nu, og der er en verden til forskel i forhold til Dali'erne. Og det på den gode måde: Der er super meget punch og indlevenhed. Lyden er meget mere vedkommende i forhold til de (åbenbart) lidt tilbagelænede Dali'er. Den skingerhed som hornladningen skulle give kan jeg overhovedet ikke fange. De spiller mere balanceret og nuaceret over et større (læs: dybere) spektrum end Dali'erne.

Alt i alt: Et fremragende køb.


Jeg modtager gerne kommentarer/spørgsmål.


__________________
Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
Til top Vis Delaney's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Delaney
 
Holck
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Januar 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 125
Sendt: 21 Maj 2008 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

Så også godt ud med DALI'erne! Glæder mig til at se billeder af de nye. Hvad er specsne på de amps?


C. Holck

Til top Vis Holck's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Holck
 
Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 December 2007
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 801
Sendt: 21 Maj 2008 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

Holck skrev:

Så også godt ud med DALI'erne! Glæder mig til at se billeder af de nye. Hvad er specsne på de amps?


C. Holck



Tak skal du have.

Trends'ne giver 2*10 W, men kan presses op til 2*15 W ved 10% forvrængning. Derfor var de et dårligt match til mine Dali'er ved høje lydtryk. Ved moderate lydtryk, hvor de ikke blev pisket, var de dog fuldt ud på højde med mine gamle forstærker, NAD S300. Det er altså nogle fremragende forstærkere, hvis man har højttalerne til dem.


__________________
Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
Til top Vis Delaney's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Delaney
 
Den Blå Fisk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 629
Sendt: 21 Maj 2008 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

Det ser rigtig fint ud. Ikke ligefrem mainstream, hvilket bestemt ikke gør det mindre interessant.

Nu spørger jeg sikkert dumt, men hvordan bruger man trends som effektforstærker? Her tænker jeg mest på tilslutning til forforstærkeren? Har fundet ud af hvilke dimser man skal pille ud indeni for at bypasse potmetret. Er lidt varm på at få en eller to af dem til kontoranlægget.

Til top Vis Den Blå Fisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Den Blå Fisk
 
Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1567
Sendt: 21 Maj 2008 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Tillykke med de nye Klipsch.

Har selv RB81.

Hvis det ikke var fordi jeg skal have anskaffet 2 x sub der skal bruges til både stereo og surround så var jeg også hoppet på RF63 eller RF83 vognen.

Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe
 
Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 December 2007
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 801
Sendt: 21 Maj 2008 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

Den Blå Fisk skrev:

Det ser rigtig fint ud. Ikke ligefrem mainstream, hvilket bestemt ikke gør det mindre interessant.

Nu spørger jeg sikkert dumt, men hvordan bruger man trends som effektforstærker? Her tænker jeg mest på tilslutning til forforstærkeren? Har fundet ud af hvilke dimser man skal pille ud indeni for at bypasse potmetret. Er lidt varm på at få en eller to af dem til kontoranlægget.



Tak skal du have.

Nej mainstream er det ikke. Jeg synes det er fedt at have noget der viser at man har taget stillling. Jeg har selv været på Hifi-Klubben vognen, men jeg solgte mit NAD da jeg lærte t-amp'en at kende. Det er meget sjovere på denne her måde, synes jeg. Lidt mere som en hobby.

Som du selv er inde på, sætter man jumperen i Trends'en så potmeteret bypasses. Og så skal den bare sluttes til forforstærkeren med normale phonokabler. Hvis man vil biampe, skal man bruge y-kabler, med en RCA i den ene ende og to RCA'er i den anden. Ligesom det kabel jeg har billede af ovenfor. Derved får man splittet forforstærkerens output, så det samme signal kommer ind i både højre og venstre indgang på forstærkeren. Jeg har selv haft samme spørgsmål.




__________________
Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
Til top Vis Delaney's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Delaney
 
Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 December 2007
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 801
Sendt: 21 Maj 2008 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

Bassøe skrev:

Tillykke med de nye Klipsch.

Har selv RB81.

Hvis det ikke var fordi jeg skal have anskaffet 2 x sub der skal bruges til både stereo og surround så var jeg også hoppet på RF63 eller RF83 vognen.



Tak. Jeg er også glad for dem. Jeg regner afgjort med at de skal indgå i noget surround setup, når boligen om nogle år bliver større end 60 m2. Det bliver sikkert et stort projekt. Jeg forestiller mig at baghøjttalerne skal være ligesom dine RB81. Der er dig desværre hverken plads eller råd til den slags endnu.


__________________
Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
Til top Vis Delaney's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Delaney
 
Den Blå Fisk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 629
Sendt: 21 Maj 2008 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

Delaney skrev:
Den Blå Fisk skrev:

Det ser rigtig fint ud. Ikke ligefrem mainstream, hvilket bestemt ikke gør det mindre interessant.

Nu spørger jeg sikkert dumt, men hvordan bruger man trends som effektforstærker? Her tænker jeg mest på tilslutning til forforstærkeren? Har fundet ud af hvilke dimser man skal pille ud indeni for at bypasse potmetret. Er lidt varm på at få en eller to af dem til kontoranlægget.



Tak skal du have.

Nej mainstream er det ikke. Jeg synes det er fedt at have noget der viser at man har taget stillling. Jeg har selv været på Hifi-Klubben vognen, men jeg solgte mit NAD da jeg lærte t-amp'en at kende. Det er meget sjovere på denne her måde, synes jeg. Lidt mere som en hobby.

Som du selv er inde på, sætter man jumperen i Trends'en så potmeteret bypasses. Og så skal den bare sluttes til forforstærkeren med normale phonokabler. Hvis man vil biampe, skal man bruge y-kabler, med en RCA i den ene ende og to RCA'er i den anden. Ligesom det kabel jeg har billede af ovenfor. Derved får man splittet forforstærkerens output, så det samme signal kommer ind i både højre og venstre indgang på forstærkeren. Jeg har selv haft samme spørgsmål.


Jeg takker. Kan godt være man skal til at rode lidt med det, når en gang pædagogerne begynder at arbejde igen.

Lad os få en beskrivelse af lydindtrykket når du får forforstærkeren igen.

Til top Vis Den Blå Fisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Den Blå Fisk
 
roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1660
Sendt: 21 Maj 2008 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

er der ikke noget galt med diskant-domen på det billede hvor kun den ene har frontstof på?
Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound
 
Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 December 2007
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 801
Sendt: 21 Maj 2008 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

JBL Ti skrev:
er der ikke noget galt med diskant-domen på det billede hvor kun den ene har frontstof på?


Nej der er ikke noget galt. Domen sidder bag et fint net inderst i hornet. Derfor ser det sådan ud.


__________________
Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
Til top Vis Delaney's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Delaney
 
Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1567
Sendt: 21 Maj 2008 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

Delaney skrev:

 Jeg forestiller mig at baghøjttalerne skal være ligesom dine RB81.

Respekt for det, RB81 er en pænt stor højttaler og som bag højttaler i et surround system kan det kun blive godt/vildt.

Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe
 
Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 December 2007
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 801
Sendt: 21 Maj 2008 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Bassøe skrev:

Respekt for det, RB81 er en pænt stor højttaler og som bag højttaler i et surround system kan det kun blive godt/vildt.



Det ligger nok også ca. to år ude i fremtiden. Nu må vi se hvad der kommer til at ske til den tid. Men hvis pladsen er til det, tror jeg det kunne blive godt. Jeg ved dog ikke rigtig om en sub bliver nødvendig.


__________________
Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
Til top Vis Delaney's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Delaney
 
Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1567
Sendt: 21 Maj 2008 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

Hvordan er bassen i dem? Der er vel godt tryk på,god dybde og detaljer?

Er ihvertfald overrasket over bassen i mine Klipsch, troede de ville lyde lige lette nok, men det holdt slet ikke stik.

Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe
 
MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 1404
Sendt: 21 Maj 2008 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

Hej Delaney.

Tillykke med dine nye højttalere. Jeg ser frem til at høre lidt mere om dit indtryk af dem



__________________
Mvh Mathias Boesgaard
Til top Vis MathiasFB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasFB Besøg MathiasFB's Websted
 
Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 December 2007
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 801
Sendt: 22 Maj 2008 kl. 08:31 | IP-adresse registreret  

MathiasFB skrev:

Hej Delaney.

Tillykke med dine nye højttalere. Jeg ser frem til at høre lidt mere om dit indtryk af dem



Tak skal du have Mathias.

Jeg er superimponeret. De er meget sjovere at lytte på end Dali'erne.

Jeg hørte noget electronica igår, hvor jeg flere gange greb mig selv at kigge ud i køkkenet, der ligger 90 grader til venstre, for at se hvor pludselige lyde kom fra. Der var åbenbart nogle små effekter langt ude i venstre kanal, som jeg aldrig har hørt før. Soundstagen er SÅ meget større end på mine Dali'er.

Jeg var en smule skeptisk mht. hornladning, men diskanten står på ingen måde tilbage i forhold til hvad jeg tidligere har oplevet. Stemmer står fuldstændig klart og præcist. Samtidig meget nærværende.

Instrumentseperationen og -placeringen er også imponerende. Man kan fornemme, hvem der står hvor i lydbilledet.

Men den største forskel er altså i bassen. Den er så stram og dyb at man uden problemer fanger en masse detaljer, der før flød sammen. Det er fedt.

Generelt er dynamikken i top. Transienter i hele spektret står lige så skarpt som man kunne ønske sig. Det medvirker til at gøre musikken engagerende. Den har så meget drive, at den umuligt kan glide i baggrunden. Lyden er ikke anmassende, men blot levende.

Skal jeg påpege noget negativt, må det være retningsorienteringen af hornene. Når jeg sidder i sweet spot, og bevæger hovedet en halv meget til højre eller venstre, fornemmer jeg at balancen flyder lidt. Det kunne sikkert klares ved at vinkle højttalerne lidt ind, men det har jeg ikke mulighed for at gøre. Jeg kunne selvfølgelig også bare sidde stille når jeg hører musik.




__________________
Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
Til top Vis Delaney's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Delaney
 
MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 1404
Sendt: 22 Maj 2008 kl. 09:46 | IP-adresse registreret  

Delaney skrev:
MathiasFB skrev:

Hej Delaney.

Tillykke med dine nye højttalere. Jeg ser frem til at høre lidt mere om dit indtryk af dem



Tak skal du have Mathias.

Jeg er superimponeret. De er meget sjovere at lytte på end Dali'erne.

Jeg hørte noget electronica igår, hvor jeg flere gange greb mig selv at kigge ud i køkkenet, der ligger 90 grader til venstre, for at se hvor pludselige lyde kom fra. Der var åbenbart nogle små effekter langt ude i venstre kanal, som jeg aldrig har hørt før. Soundstagen er SÅ meget større end på mine Dali'er.

Jeg var en smule skeptisk mht. hornladning, men diskanten står på ingen måde tilbage i forhold til hvad jeg tidligere har oplevet. Stemmer står fuldstændig klart og præcist. Samtidig meget nærværende.

Instrumentseperationen og -placeringen er også imponerende. Man kan fornemme, hvem der står hvor i lydbilledet.

Men den største forskel er altså i bassen. Den er så stram og dyb at man uden problemer fanger en masse detaljer, der før flød sammen. Det er fedt.

Generelt er dynamikken i top. Transienter i hele spektret står lige så skarpt som man kunne ønske sig. Det medvirker til at gøre musikken engagerende. Den har så meget drive, at den umuligt kan glide i baggrunden. Lyden er ikke anmassende, men blot levende.

Skal jeg påpege noget negativt, må det være retningsorienteringen af hornene. Når jeg sidder i sweet spot, og bevæger hovedet en halv meget til højre eller venstre, fornemmer jeg at balancen flyder lidt. Det kunne sikkert klares ved at vinkle højttalerne lidt ind, men det har jeg ikke mulighed for at gøre. Jeg kunne selvfølgelig også bare sidde stille når jeg hører musik.

Det lyder bestemt som en spændende højttaler! Det er fedt, at den er så dynamisk som du giver udtryk for. Er diskanten slet ikke spids eller lys i toppen?

Hvad mener du med, at balancen flyder lidt?



__________________
Mvh Mathias Boesgaard
Til top Vis MathiasFB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasFB Besøg MathiasFB's Websted
 
Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1567
Sendt: 22 Maj 2008 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

Delaney skrev:


Tak skal du have Mathias.

Jeg er superimponeret. De er meget sjovere at lytte på end Dali'erne.

Jeg hørte noget electronica igår, hvor jeg flere gange greb mig selv at kigge ud i køkkenet, der ligger 90 grader til venstre, for at se hvor pludselige lyde kom fra. Der var åbenbart nogle små effekter langt ude i venstre kanal, som jeg aldrig har hørt før. Soundstagen er SÅ meget større end på mine Dali'er.

Jeg var en smule skeptisk mht. hornladning, men diskanten står på ingen måde tilbage i forhold til hvad jeg tidligere har oplevet. Stemmer står fuldstændig klart og præcist. Samtidig meget nærværende.

Instrumentseperationen og -placeringen er også imponerende. Man kan fornemme, hvem der står hvor i lydbilledet.

Men den største forskel er altså i bassen. Den er så stram og dyb at man uden problemer fanger en masse detaljer, der før flød sammen. Det er fedt.

Generelt er dynamikken i top. Transienter i hele spektret står lige så skarpt som man kunne ønske sig. Det medvirker til at gøre musikken engagerende. Den har så meget drive, at den umuligt kan glide i baggrunden. Lyden er ikke anmassende, men blot levende.

Skal jeg påpege noget negativt, må det være retningsorienteringen af hornene. Når jeg sidder i sweet spot, og bevæger hovedet en halv meget til højre eller venstre, fornemmer jeg at balancen flyder lidt. Det kunne sikkert klares ved at vinkle højttalerne lidt ind, men det har jeg ikke mulighed for at gøre. Jeg kunne selvfølgelig også bare sidde stille når jeg hører musik.


Man kan kun blive imponeret af Klipsch, det må være en rigtig fed oplevelse at lytte til RF63.

Jeg er helt enig i det du siger men angående retningsorientering af hornene så er det lidt et tradeoff, horn giver nogen helt åbenlyse fordele når det kommer til at undgå en masse skadelige rumreflektioner og de giver dig meget mere af den direkte lyd. Ulempen er så at sweetspot ikke er helt så stort som på "almindelige" ikke horn højttalere. Personligt så kan jeg godt leve med et mindre sweetspot når man tager alle fordelene ved horn i betragtning men det er selvfølgelig smag og behag.

Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe
 
Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 December 2007
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 801
Sendt: 22 Maj 2008 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

MathiasFB skrev:

Det lyder bestemt som en spændende højttaler! Det er fedt, at den er så dynamisk som du giver udtryk for. Er diskanten slet ikke spids eller lys i toppen?

Hvad mener du med, at balancen flyder lidt?



Diskanten er markant bedre end på mine Dali. Der er meget mere punch, opløsthed og direktehed. Det står superklart og naturligt simpelthen. Den er hverken spids eller for lys.

Som Bassøe også nævner er sweetspot smallere end på konventionelle højttalere. Men flydende balance mener jeg at man nemmere end normalt kan adskille de to højttalere lydmæssigt når man ikke sidder lige i sweetspot. Klipsch anbefaler da også noget Toe-in på højttalerne, hvilket sikkert kunne løse problemet. Jeg har dog ikke mulighed for at prøve det.


__________________
Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
Til top Vis Delaney's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Delaney
 
MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 1404
Sendt: 22 Maj 2008 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

Delaney skrev:
MathiasFB skrev:

Det lyder bestemt som en spændende højttaler! Det er fedt, at den er så dynamisk som du giver udtryk for. Er diskanten slet ikke spids eller lys i toppen?

Hvad mener du med, at balancen flyder lidt?



Diskanten er markant bedre end på mine Dali. Der er meget mere punch, opløsthed og direktehed. Det står superklart og naturligt simpelthen. Den er hverken spids eller for lys.

Som Bassøe også nævner er sweetspot smallere end på konventionelle højttalere. Men flydende balance mener jeg at man nemmere end normalt kan adskille de to højttalere lydmæssigt når man ikke sidder lige i sweetspot. Klipsch anbefaler da også noget Toe-in på højttalerne, hvilket sikkert kunne løse problemet. Jeg har dog ikke mulighed for at prøve det.

Så forstår jeg det bedre. Så længe man sidder stille og lytter, så går det jo nok



__________________
Mvh Mathias Boesgaard
Til top Vis MathiasFB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasFB Besøg MathiasFB's Websted
 
Brian321
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 November 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 774
Sendt: 22 Maj 2008 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

Delaney skrev:
Jeg hørte noget electronica igår, hvor jeg flere gange greb mig selv at kigge ud i køkkenet, der ligger 90 grader til venstre, for at se hvor pludselige lyde kom fra. Der var åbenbart nogle små effekter langt ude i venstre kanal, som jeg aldrig har hørt før. Soundstagen er SÅ meget større end på mine Dali'er.

Jeg havde sjovt nok næsten samme oplevelse da jeg i sin tid skiftede mine Dali 850 ud med noget JBL. Man blev sgu næsten forskrækket over hvor nærværende forskellige højfrekvente slaginstrumenter pludselig blev.

Til top Vis Brian321's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian321
 

Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes