Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. maj 2024 | 16:15   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Mit anlæg (nye billeder side 7) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
pvh1987
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Februar 2008
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 269
Sendt: 16 Juni 2008 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

NYE BILLEDER PÅ SIDE 7!!!

Jeg havde egentlig tænkt mig først at vise mit anlæg frem, efter køb af fladskærmstv, nye møbler osv - så langt er jeg desværre ikke nået endnu. Da det kan tage et godt stykke tid, vælger jeg alligevel at vise mit anlæg frem  Jeg er i år fyldt 21 og burde egentlig være flyttet hjemmefra - men det er jo billigere at bo hjemme - så har man råd til mere hifi-udstyr  Mit værelse er desværre ikke så stort... 11 m2, og endda aflangt. Så et ægte lytterum vil jeg ikke kalde det - specielt ikke med de møbler jeg har nu - men det fungerer.

Mit anlæg består af følgende:
  • NAD C352 Integrated Stereo Amplifier
  • NAD C542 Compact Disc Player (tilsluttet C352 med et hjemmelavet kabel, baseret på 2 netkabler)
  • Rega P5 pladespiller med Rega's Exact-pickup
  • Rega Fono (MM forforstærker) (tilsluttet C352 med QED Silver Spiral)
  • Rega TT-PSU (strømforsyning/motorstyring til P5)
  • Dali Concept 8 højttalere (tilsluttet C352 med QED Silver Anniversary)

Derudover har jeg to ganske elendige komponenter i form af et CRT-tv fra Prosonic og en dvd-afspiller fra Panasonic. Disse komponenter fungerer dog i hverdagen, men er ikke værd at omtale yderligere.

Jeg købte de to NAD'er og Concept 8'erne før jeg kom rigtigt ind i hifi-miljøet for ca. 6-8 måneder siden. De fungerer dog fint, selvom det måske ikke er i særklasse. P5'eren med tilbehør er mit seneste hifi-indkøb, der erstatter et pladespiller setup med en Argon TT-1 og en NAD PP2 RIAA - et udemærket begynder-setup, men ret forfærdeligt i længden hvis jeg skal være helt ærlig.

Slut med alt det snak - nu til billederne



Her ses hele anlægget, inkl. DVD-samling. Det ville være rart med en ny, mindre reol, så man kan få de to højttalere lidt tættere på hinanden.



Endnu et oversigts-billede - her kommer vi lidt tættere på den fantastiske pladespiller fra Rega.



Min trofaste forstærker (C352) og cd-afspiller (C542) - fine budget-komponenter fra NAD.



Min højtelskede Rega P5 - fantastisk pladespiller. Den var ret dyr for mig - især når man lægger tilbehøret oveni (se billedet nedenunder) - men den lyder virkelig godt. Jeg havde egentlig regnet med at skulle have en P3, men den slog ikke min CD-afspiller i lydkvalitet, selvom den dog ikke var så langt fra. Jeg kan desværre ikke benytte støvlåget som den står nu - jeg skal have mig en lav reol og sat P5'eren op på en hylde - det sker nok engang i den nærmeste fremtid. Den nuværende reol er dog skruet fast i væggen, så vibrationer er ikke noget problem medmindre man virkelig tramper hårdt i gulvet eller lign.



Øverst ses min RIAA/forforstærker Rega Fono (MM-udgaven) og nederst kan man se strømforsyningen/motorstyringen til pladespilleren, som jeg anskaffede mig for en uges tid siden. Den er et must have hvis man har nogle 45-plader - men jeg vil anbefale den uanset hvad, da den strammer lyden yderligere op og giver mere ro og balance i lydbilledet.



Sidst, men ikke mindst, min sofa hvorfra man kan nyde musikken fra anlægget. Inden længe må jeg have taget mig sammen til at sætte noget kunst og evt. lydabsorberende materialer på de tomme gipsvægge.

Vær ikke bange for at spørge, kommentere eller lign.


__________________
Mit setup: Rega P9 pladespiller med Dynavector Karat 17D3, Rega Fono MC RIAA, Coda CSi Limited forstærker, Dali Mentor 2 højttalere og AKG K701 hovedtelefoner
Til top Vis pvh1987's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pvh1987
 
pvh1987
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Februar 2008
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 269
Sendt: 16 Juni 2008 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Hov... jeg glemte at vise mine højttalere - de kommer her - både med og uden tøj på:



Jeg valgte nogle store højttalere på trods af rummets størrelse, så jeg kunne få lidt smæk i lyden når jeg hører AC/DC, Van Halen og andre hårde ting - hvis jeg skulle købe noget nu havde jeg nok valgt noget mindre af hensyn til rummets størrelse og samtidig få noget mere detalje i lyden. Jeg hører stadig en del hard rock, men mere og mere af de mere moderate ting.


__________________
Mit setup: Rega P9 pladespiller med Dynavector Karat 17D3, Rega Fono MC RIAA, Coda CSi Limited forstærker, Dali Mentor 2 højttalere og AKG K701 hovedtelefoner
Til top Vis pvh1987's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pvh1987
 
HIFI-Hippo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 April 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 239
Sendt: 17 Juni 2008 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

Hey, lækkert anlæg du har fået samlet sammen, det skal du såmend ikke klage over Men jeg kan godt se at de concept højtalere måske ikke er det helt rigtige valg. Men stadig thumps up, NAD er jo altid garant for noget godt udstyr til en rimelig penge, og lækker pladespiller du har fået fingre i der, en god start må man sige


__________________
One Happy Hi-FI Hippo

Surround: Yamaha RX-V3067, Oppo BDP-93, Denon DVD1920, Monitor Audio Radius HD, DLS Q-Sub 8
Til top Vis HIFI-Hippo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI-Hippo
 
pvh1987
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Februar 2008
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 269
Sendt: 17 Juni 2008 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Tak for de pæne ord :-) Jeg er selv ret glad for NAD's produkter, selvom det kunne være mere gennemført designmæssigt osv - men lydkvaliteten fejler ikke noget - og slet ikke når man tager prisen i betragtning. Jeg synes dog deres PP2 RIAA var for indelukket i lyden.

Jeg kan sådan set også godt lide lyden fra Concepterne, men jeg kunne godt tænke mig noget der var mere åbent og mere detaljeret - men det er dejligt at der ikke er nogen skrigdiskant, som jeg har hørt på andre systemer - det kan jeg slet ikke ta' ;)

Hvis der er nogle der har ideer til andre højttalere jeg burde give et lyt, vil jeg meget gerne høre om det. Gerne noget med lidt naturlig varme, stor åbenhed og detaljering - men uden skarp/skinger diskant. En mindre gulvmodel er nok det bedste...

Selvom det nok varer et stykke tid før jeg køber nye højttalere, tænker jeg alligevel en del over hvad der kunne være passende.

Og som jeg har sagt før - P5'eren er rigtig god... dog ikke ligefrem billig - alligevel vil jeg klart anbefale den.


__________________
Mit setup: Rega P9 pladespiller med Dynavector Karat 17D3, Rega Fono MC RIAA, Coda CSi Limited forstærker, Dali Mentor 2 højttalere og AKG K701 hovedtelefoner
Til top Vis pvh1987's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pvh1987
 
chubbz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 492
Sendt: 17 Juni 2008 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg har selv P5...Fantastisk pladespiller! Kan kun give dig ret.

Mht. højttalere, så skulle du måske prøve at kigge på et par Dali 450.
De koster ikke meget, og er en rigtig god lille gulvhøjttaler.
Hvis det skal være lidt mere eksklusivt, så er der også Dali Mentor 5. Også en super højttaler.
Hvis altså det skal være Dali igen :-)

Ellers synes jeg den nye 600 serie fra B&W er rigtig god også.

Og skal det være småt men godt, til ACDC og lign. Så ville jeg kigge på ATC's mindre reol/stander modeller.
De er super super fede!

mvh

chubbz

Til top Vis chubbz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chubbz
 
pvh1987
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Februar 2008
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 269
Sendt: 18 Juni 2008 kl. 00:15 | IP-adresse registreret  

Jeg har også overvejet mentor 6 - måske er mentor 5 alligevel at underdrive? Men jeg har hørt forskellen på mentor 6 og mentor 8 og synes at 8'eren lød bedst. Men da jeg hørte på dem i hifiklubben havde jeg ingen fornemmelse af hvordan den ville lyde hos mig - den lød bestemt ikke dårlig - men jeg fik heller ingen wow-fornemmelser eller hvad man nu har lyst til at kalde det. Men igen er det jo en lidt anden prisklasse, men jeg er sikker på at jeg mindst skal op i mentor-serien (hvis det skal være dali) før at det virkelig er interessant for mig. Det er vel muligt at en mentor 6 vil lyde bedst i mine omgivelser, selvom 8'eren måske er bedst "generelt", f.eks.?

Der er nogen der siger at B&W-højttalere har det med at være lidt for skingre eller analytiske i lyden? Er der noget om snakken eller er det helt forkert? Kan man sige noget om Dali kontra B&W, sådan overordnet?

Jeg er nok mest til en gulvhøjttaler der er lidt mindre end den jeg har nu... altså, størrelsmæssigt snakker vi vel omkring mentor 6 kunne jeg forestille mig - men jeg er meget åben over for andre mærker - vil bare gerne undgå alt for skarpe diskanter.


__________________
Mit setup: Rega P9 pladespiller med Dynavector Karat 17D3, Rega Fono MC RIAA, Coda CSi Limited forstærker, Dali Mentor 2 højttalere og AKG K701 hovedtelefoner
Til top Vis pvh1987's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pvh1987
 
finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 21 Februar 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1882
Sendt: 18 Juni 2008 kl. 00:35 | IP-adresse registreret  

pvh1987 skrev:
- men jeg er meget åben over for andre mærker - vil bare gerne undgå alt for skarpe diskanter.

Hvad må de koste i så fald? Du kunne også prøve med bedre kabler... Et signalkabel til et par tusind gør meget ved diskanten... Prøv evt. flere mærker og køb gerne brugt...

Et eksempel på et signalkabel som jeg tror, vil passe til dit anlæg OG din musiksmag, er Van den Hul - Second... Der er uanmindeligt godt styr på bassen, men til gengæld er det som om den er lidt "svag" i diskanten. Jeg kan varmt anbefale det til rockmusik!!!

Til top Vis finlytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finlytteren
 
pvh1987
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Februar 2008
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 269
Sendt: 18 Juni 2008 kl. 00:57 | IP-adresse registreret  

Det lyder interessant med det kabel - det lyder lidt som min egen opfattelse af QED silver spiral - styr på bunden, dejlig åben og detaljeret mellemtone og en blød, knap så åben diskant, men stadig rigtig god. Mellemtone og diskant er altså måske en anelse tilbagetrukket i lydbilledet, men det giver en dejlig ro, synes jeg. Men jeg har ellers ikke tænkt mig at købe et signalkabel lige pt. men vi kan kun blive enige om at et kabel kan gøre en verden til forskel - også på "billige" anlæg som mit... hvis man ser bort fra P5'eren :)

Hvad med højttalerkabler - det gør vel også en forskel?

Jeg går ikke udfra at et kabel kan gøre en ligeså stor forskel som et højttalerskifte, så jeg tror vi snakker om et højttalerskifte og evt. et kabelskifte? Jeg er ikke så erfaren så skal ikke gøre mig for klog - hehe - flere forslag er velkomne :)

Lige i øjeblikket har jeg lidt problemer med lidt skratteri (muligvis i mellemtonen) i min venstre højttaler - men det er muligt at det bare er paranoia. Jeg troede det var min pickup eller lign - men når jeg sætter en tilsvarende cd på er problemet der også - endda mere iøjenfaldende, på nogle numre. Det kan være optagelsen, men så ville jeg sige at de godt kunne gøre sig mere umage med masteringen - kan man godt have sådan en irriterende resonans-agtig ting i den ene højttaler, eller kan det være forstærkeren? Det ser jo ikke udtil at være nogle af signalkilderne... men igen - det er ikke kraftigt, det er bare irriterende når man lægger mærke til det. Nogle ideer til at få be- eller afkræftet problemet, og evt. løst? Jeg har forsikring på grejet, meen... hvis det er noget man kan undersøge selv ville det være dejligt


__________________
Mit setup: Rega P9 pladespiller med Dynavector Karat 17D3, Rega Fono MC RIAA, Coda CSi Limited forstærker, Dali Mentor 2 højttalere og AKG K701 hovedtelefoner
Til top Vis pvh1987's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pvh1987
 
pvh1987
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Februar 2008
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 269
Sendt: 18 Juni 2008 kl. 01:06 | IP-adresse registreret  

ang. prisen på evt. højttalere... puha - sådan nogle er jo møgdyre.... helst ikke mere end 8-10k pr. stk. hvis det kan gøre det... i nypris - jeg overvejer at finde noget brugt, hvis der er noget godt og så på den måde få mere for pengene eller spare lidt 

Det er svært at snakke om pris, synes jeg - jeg havde jo regnet med at kunne slippe med en P3 da jeg købte pladespiller - men den gik ikke - jeg måtte op i en P5 - selvom det var væsentligt dyrere - så man kan jo aldrig vide :) Det samme kan ske med højttalere.... hehe  Men forslag bedes indtil videre baseres på de 8-10k pr. stk i nypris - det må vel være den klasse jeg skal lede i

Forslag til at løse ovenstående "problem" er stadig meget velkomne.


__________________
Mit setup: Rega P9 pladespiller med Dynavector Karat 17D3, Rega Fono MC RIAA, Coda CSi Limited forstærker, Dali Mentor 2 højttalere og AKG K701 hovedtelefoner
Til top Vis pvh1987's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pvh1987
 
Kane
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Maj 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 472
Sendt: 18 Juni 2008 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

pvh1987 skrev:
Jeg har også overvejet mentor 6 - måske er mentor 5 alligevel at underdrive? Men jeg har hørt forskellen på mentor 6 og mentor 8 og synes at 8'eren lød bedst. Men da jeg hørte på dem i hifiklubben havde jeg ingen fornemmelse af hvordan den ville lyde hos mig - den lød bestemt ikke dårlig - men jeg fik heller ingen wow-fornemmelser eller hvad man nu har lyst til at kalde det. Men igen er det jo en lidt anden prisklasse, men jeg er sikker på at jeg mindst skal op i mentor-serien (hvis det skal være dali) før at det virkelig er interessant for mig. Det er vel muligt at en mentor 6 vil lyde bedst i mine omgivelser, selvom 8'eren måske er bedst "generelt", f.eks.?

Der er nogen der siger at B&W-højttalere har det med at være lidt for skingre eller analytiske i lyden? Er der noget om snakken eller er det helt forkert? Kan man sige noget om Dali kontra B&W, sådan overordnet?

Jeg er nok mest til en gulvhøjttaler der er lidt mindre end den jeg har nu... altså, størrelsmæssigt snakker vi vel omkring mentor 6 kunne jeg forestille mig - men jeg er meget åben over for andre mærker - vil bare gerne undgå alt for skarpe diskanter.

Umiddelbart tænker jeg at mentor 6 eller 8 bliver voldsomt i det lille rum - specielt også når der ikke kan komme mere luft omkring dem. Har du overvejet stander istedet?

Jeg har præcis den modsatte opfattelse af B&W vs. Dali. Jeg oplever Dali som lys og til tider skinger i diskanten. Mens B&W er mørkere og fyldigere. Måske sådan noget som B&W 805s var noget for dig - en stander der spiller fantastisk. 

Ellers vil jeg gerne slå et slag for Xavian højtalere - de er virkelig gode og til en god pris. Jeg har selv Giulietta og den spiller bare godt.  I udtryk sådan lidt mellem B&W og Dali, ikke for lys og ikke for mørk. Men det hele kommer selvfølgelig an på præferencer - men jeg synes bestemt du skal tage dem med i dine overvejelser, når du skal ud at lytte.

Til top Vis Kane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kane
 
pvh1987
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Februar 2008
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 269
Sendt: 18 Juni 2008 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Den reol jeg overvejer er kun 5/6 bred i forhold til den reol jeg har nu - der bliver derfor ca. 35 cm tilovers - ca. 17.5 cm ekstra plads til hver højttaler. Så i fremtiden vil der altså blive lidt mere plads til hver højttaler. Jeg ved godt det ikke er meget, men højttaleren skal helst kunne bruges når jeg engang flytter hjemmefra og sandsynligvis får et større værelse/stue - i hvert fald skal man nok regne med at rummet ikke er ligeså smalt som mit nuværende. Jeg ved ikke hvornår det kommer til at ske - jeg overvejer også at vente med at købe højttaler til den tid.

Ang. lys og mørk, så vil jeg mene at mine Concept 8'ere hører til i den mørke ende af skalaen. De er bestemt ikke skingre, lyden er afslappet og tilbagelænet vil jeg mene - og i mit værelse buldrer de lidt mere end de skal, pga. placeringen. En højttaler der ikke "buldrer" i bassen og har samme afslappende lyd, men med en mere enggagerende, rummelig og detaljeret lyd ville bestemt være at foretrække. Jeg har en frygt for at små gulvhøjttalere har en spinklere og mindre sammenhængende lyd end større gulvhøjttalere, og at en standerhøjttaler lyder fint men mangler bund - det er der vel noget om? Nu tænker jeg når man sammenligner hver højttaler i samme serie, f.eks. Mentor 2 vs. Mentor 6 vs. Mentor 8.

Hvor kan man købe/få demonstreret Xavian's højttalere? Så kunne jeg måske tjekke dem ud ved lejlighed


__________________
Mit setup: Rega P9 pladespiller med Dynavector Karat 17D3, Rega Fono MC RIAA, Coda CSi Limited forstærker, Dali Mentor 2 højttalere og AKG K701 hovedtelefoner
Til top Vis pvh1987's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pvh1987
 
pvh1987
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Februar 2008
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 269
Sendt: 18 Juni 2008 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

Ang. problemet med den ene højttaler har jeg prøvet at bytte om på de to højttalere i rummet (ikke på forstærkeren). Det viser sig at problemet nu er knap så voldsomt, men den "resonans" der kommer ved visse frekvenser i den ene højttaler er der stadig - bare i den anden kanal, nu hvor de er byttet om. Hermed kan jeg konkludere at det ikke er noget jeg bilder mig ind og at problemet ligger i den ene højttaler - ikke på optagelsen, i forstærkeren eller på mine to signalkilder. Så er spørgsmålet bare hvad jeg kan gøre ved det?

Problemet kan f.eks. høres på "Dire Straits - Brothers In Arms" på den "sarte" guitar i starten af nummeret. Det er meningen at guitarlyden skal være lidt beskidt, men det er ligesom at når guitaren rammer visse frekvenser, så resonerer det grimt i den ene højttaler - men ikke i den anden. Det kan også høres på andre numre, men jeg mener at Brothers In Arms er en af dem hvor det er ret tydeligt.

Da jeg har købt forsikring til mine højttalere går jeg ud fra at jeg kan få dem byttet uden betaling. Mon det er muligt at vælge en anden, dyrere model, som f.eks. en mentor-højttaler (hvis det er sådan en jeg vil have) eller er jeg bundet til at fortsætte med et par nye Concept 8'ere? Jeg ved ikke om der er nogen der har erfaring med Hifi-klubbens forsikringer herinde - men det ville være interessant.


__________________
Mit setup: Rega P9 pladespiller med Dynavector Karat 17D3, Rega Fono MC RIAA, Coda CSi Limited forstærker, Dali Mentor 2 højttalere og AKG K701 hovedtelefoner
Til top Vis pvh1987's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pvh1987
 
stineamalie
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Oktober 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 134
Sendt: 18 Juni 2008 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Kan kun give chubbz ret mht. ATC. Især et scm 11 eller 19 er perfekte til den størrelse du søger. Dog skal du nok ud og lede efter ny forstærker hvis du vælger ATC, da de skal ha power og masser af power! havde scm 7 på et tidspunkt og det blev spændt for min NAD 325 BEE. og den kunne slet ikke trække dem ordentlig, især ikke rock ol. musik.
Men hvis du går i udskiftnings tanker, så prøv ATC. Man kan ligeså godt købe rigtigt første gang (eller anden gang i dit tilfælde)
Til top Vis stineamalie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stineamalie
 
pvh1987
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Februar 2008
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 269
Sendt: 18 Juni 2008 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

Jeg har vist aldrig hørt om ATC før - er der et link til deres hjemmeside og evt. en forhandler i Odense-området? Så vil jeg tjekke dem ud :)

Generelt hører jeg mest sådan noget som f.eks. Eric Clapton, Dire Straits, Eagles, Toto osv. Den hårde rock som AC/DC, Scorpions, Van Halen, Metallica og hvad jeg ellers har stående bliver for det meste kun brugt når der er venner på besøg - eller en sjælden gang i mellem når man trænger til at rocke helt igennem. Mine nuværende højttalere blev købt efter at være velegnet til hård rock - de næste højttalere jeg køber må gerne være mere optimeret mht. til den mere moderate rock/pop, samt blues og lidt jazz - klassisk hører jeg næsten aldrig (men det er ikke fordi jeg ikke kan lide det) og techno er på grænsen til at være et bandeord i mine øjne. Men selvfølgelig er det bare fint hvis den nye højttaler også kan spille pænt og stramt for høj volumen så den kan bruges til hård rock uden at blive for tynd og/eller bidende/skinger i lyden. En dejlig alsidig gulvhøjttaler af mindre størrelse er nok mit største ønske - til nøds en standerhøjttaler, meeen - jeg tvivler på at det er det mest optimale.

Jeg har en eller anden fornemmelse af at man kan få noget der er en del bedre en mentor-serien for de samme penge hvis man kigger ud over Hifiklubbens snævre produktudvalg - eller er det en forkert fornemmelse? Uanset hvad takker jeg for de forslag jeg har fået indtil videre - flere forslag er altid velkomne


__________________
Mit setup: Rega P9 pladespiller med Dynavector Karat 17D3, Rega Fono MC RIAA, Coda CSi Limited forstærker, Dali Mentor 2 højttalere og AKG K701 hovedtelefoner
Til top Vis pvh1987's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pvh1987
 
stineamalie
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Oktober 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 134
Sendt: 18 Juni 2008 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

http://www.atc.gb.net her er linket til ATC's hjemmeside. Du kan kontakte Poul på poulsaudiobutik.dk, han er den eneste i danmark der importere
ATC.
Mht. om de kan spille din musik(smag), så skal du ikke være bange. ATC kan spille alt, der er absolut ingen farvning af lyden, hvilket der i mening
helst ikke skal være i en højtaler. Og bare rolig selvom du får de mindste de laver scm 7, skal de nok vise hvad en standerhøjtaler kan.
Så hvis du nogensinde kommer på Århus kanter, skal du næsten lige kigge forbi Poul. Det vil du ikke fortryde.
Jeg synes måske du skal passe på med at hænge dig for meget i hifiklubbens udvalg, da det jo kun reflektere de produkter som de er
salgsberetigede til.
Men nok om det. Forresten rigtig fed Riaa, har den selv og må sige den er ret så god til prisen. OT prøv og sætte en Thorens TD 320 til den, det er
sku magi

Mvh. stineamalie
Til top Vis stineamalie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stineamalie
 
kasper24
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Juni 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 101
Sendt: 18 Juni 2008 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

hvis rummet ikke er mere end 11kvm. vil jeg tro du for meget mere ud af en rigtig fed højtaler som Mentor 2 også en stor forstærker på... de kan spille sindsygt detaljeret og det burde være alt rigeligt til 11kvm. og de spiller enda mere bas end dine concepter!! jeg har selv mentor 6 i min stue der er væsenligt større end dit værelse og er selv på udkig efter større forstærker i 10-20000kr klassen for at de kan blive trukket optimalt har kun Nad 355bee nu.!!
Til top Vis kasper24's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kasper24
 
Kane
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Maj 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 472
Sendt: 18 Juni 2008 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

pvh1987 skrev:

 Jeg har en frygt for at små gulvhøjttalere har en spinklere og mindre sammenhængende lyd end større gulvhøjttalere, og at en standerhøjttaler lyder fint men mangler bund - det er der vel noget om? Nu tænker jeg når man sammenligner hver højttaler i samme serie, f.eks. Mentor 2 vs. Mentor 6 vs. Mentor 8.

Hvor kan man købe/få demonstreret Xavian's højttalere? Så kunne jeg måske tjekke dem ud ved lejlighed

Med mindre du ikke ligefrem skal mærke bassen fysisk, tror jeg slet ikke du skal være bange for at mindre gulvhøjtalere eller standerhøjtalere lyder for tyndt - specielt ikke i et så lille rum som dit. Selvfølgelig er der mere bund i et par mentor 8 end der vil være i et par mentor 2, men igen rummet spiller ind og med, så det kan hurtigt blive for meget. Med de genre du nævner, vil en mindre gulvhøjtaler eller stander være helt fint. Men du skal selvfølgelig ud at lytte.

Xavian importeres af stoplite og kan også købes i av-centrum i farum. Til prisen er det fantastiske højtalere, så jeg synes bestemt du skal have dem med i dine overvejelser - jeg tror de vil passe godt til din smag.   

Til top Vis Kane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kane
 
pvh1987
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Februar 2008
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 269
Sendt: 19 Juni 2008 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Jeg er efterhånden blevet overbevist om at satse på en standerhøjttaler. Det er nogle fine forslag i kommer med 

Jeg har læst en anmeldelse af ATC SCM11 som skulle være fantastisk god. Den har desværre bare lav følsomhed (85 db) og så vil den gerne have at man spiller højt på den, da den så lyder bedst, står der i anmeldelsen. Lyden er åben, transparent og med masser af detalje. Det lyder jo interessant. Den kan klare 200 W.

Dali Mentor 2 som er noget dyrere har vist en lidt højere følsomhed (86-87 db mener jeg) - begge højttalere skal jo have nogle ordentlige monoblocks hvis de skal lyde rigtig godt - desværre har jeg hørt noget om at de ikke kan lide at man spiller alt for højt på dem. Nu hører jeg som sagt ikke så meget hard rock i forhold til før i tiden, men jeg vil da gerne kunne skrue op og få ordentligt smæk på lyden uden at højttaleren begynder at svede eller mister balance i lyden, eller hvad man kalder det. Mentor 2 klarer vist op til 180 W. Mentor-serien har ry for at være transparent, hurtig og åben - imodsætning til Helicon-serien der er lidt mere laidback, ser det ud til.

Man kan sige at Mentor 2 ligger inden for mit budget, og jeg leder nok efter en standerhøjttaler i denne prisklasse - er det muligt at få noget tilsvarende som ikke er bange for power men som også lyder perfekt ved lave lydstyrker - måske med bedre kvaliteter end Mentor 2 til samme pris?

Jeg ved ikke hvem der sælger ATC's højttalere, men jeg er nødt til at finde noget man kan købe/høre i Odense-området, da jeg vil låne tilspillede modeller med hjem til lytning før jeg køber.

Nogle ideer til et godt highend-højttalerkabel på omkring 3 meter der ikke koster en formue, men hvor der virkelig er hul igennem og åbenhed? Det skal jeg også have kigget på... og sidst men ikke mindst skal jeg også have fundet nogle flotte, stabile stands, der ikke koster en bondegård.


__________________
Mit setup: Rega P9 pladespiller med Dynavector Karat 17D3, Rega Fono MC RIAA, Coda CSi Limited forstærker, Dali Mentor 2 højttalere og AKG K701 hovedtelefoner
Til top Vis pvh1987's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pvh1987
 
stineamalie
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Oktober 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 134
Sendt: 19 Juni 2008 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

ATC bliver kun solgt af Poul fra poulsaudiobutik.dk, men prøv og giv ham et ring eller skriv ham en mail. Han er meget fleksibel, dog er hans butik i Århus, men hør om han ikke kan tage en tur til Fyn. Det tror jeg godt du kan overtale ham til.

Mvh. stineamalie
Til top Vis stineamalie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stineamalie
 
kasper24
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Juni 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 101
Sendt: 19 Juni 2008 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

har du nogen sinde hørt mentor 2??? jeg er sikker på du ikke bliver skuffet!!! den spiller meget dybt af en stander højtaler at være og med en powerfull forstærker kan den sagtens spille 11kvm værelse op!! lyden er utrolig åben også spiller de nemlig også rigtig godt når du spiller lavt med deres utrolig lette membraner
Til top Vis kasper24's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kasper24
 

Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes