Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. maj 2024 | 16:27   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: noreaga’s stereo - NAD & Koda (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
noreaga
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 143
Sendt: 28 Oktober 2008 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Hey!

Nu synes jeg det var på tide at jeg også kom på banen for at vise hvad mit setup består af. For lige at komme med lidt baggrundsviden har jeg i et par år kun set lyset i surround, så det er ikke mere end en måneds tid siden jeg er skiftet til stereo, men jeg jeg fortryder det ikke - ikke endnu i hvert fald :)

Grunden til skiftet er der egentlig flere grunde til, men først og fremmest er det pga. af pladsmangel og så det faktum at hvis jeg skal have surround igen må det meget gerne være toppen af poppen og som det ser ud nu har jeg hverken lyst eller penge til at det kan blive seriøst - måske når jeg bliver gammel.

Nå, men lad os komme til sagen:


Lyden

Højttalere: Koda AV9502
F
  • Højde:115 cm
  • Bredde: 31 cm
  • Dybde: 39
  • 8 ohm
  • 500 watt
  • 35Hz - 20000Hz
  • 89dB±2dB
  • 2x10" basenheder
  • 1x6" mellemtone
  • 1x2" diskant
  • Kabler: Taralabs Omni mellem forstærker og højttalere, Lindy signalkabel mellem forstærker og afspiller og Profigold mini-jack mellem Mac og forstærker.

Elektronik

  • Forstærker: NAD C372
  • DVD-afspiller: Denon 1710
  • PS3
  • Mac Mini

Billede

  • TV: Samsung LE-32M51B

For lige at fortælle lidt om de enkelte dele så er højttalerne nogen jeg har fået af min far. Han købte nye og så stod han med disse i overskud. Ligesom i nok heller ikke gør så kendte jeg intet til højttaleren og mærket, men jeg må sige at jeg er positivt overrakset og i mine øre spiller de rigtig godt. Bassem kan spille svimlende dybt, men samtidig kan den også levere en dejlig stram bas. Alt i alt er jeg ovenud tilfreds med dem og medmindre de går i stykker eller at jeg en dag ikke kan få plads til dem, så tror jeg ikke de bliver skiftet ud forløbig.

Mht. forstærkeren så købte jeg den brugt for ca. en måned siden og det er den første integrerede forstærker jeg har ejet, så har ikke så meget at sammenligne med. Før habde jeg en Denon AVR-1906 som skulle spille mine højttalere op og jeg kan da virkelig høre hvilken forvandling det har været at skifte til NAD'en. Magen til kontrol og overskud skal man da lede længe efter. Den sidste ting jeg lige vil nævne inden billederne er min Mac Mini som ligeledes er helt ny, købte den for et par uger siden og den er sat til mit tv, så jeg kan sidde i sofaen og skrive, surfe osv. Alt mit musik ligger ligeldes på den lille perle, så det er lækkert.

Tror det er ved at være på tide at billederne bliver vist:

































Det var så mit beskedne setup. Kom endelig gerne med kommentarer - ris og ros og evt. forbedringer.


Mvh.

Kim

Til top Vis noreaga's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af noreaga
 
noreaga
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 143
Sendt: 01 November 2008 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Nå, nu når der ikke er nogen der har kommenteret endnu, så har jeg lige selv et spørgsmål. Ville de være nogen fordel at få et tæppe eller andet underlag under stue bordet (her tænker jeg akkustikmæssigt)? Det samme med over TV'et, hvad kunne man hænge der?
Til top Vis noreaga's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af noreaga
 
ehb_elh
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 303
Sendt: 01 November 2008 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Den stue har jeg vidst set før:) savner du din Classic? hehe
Til top Vis ehb_elh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ehb_elh
 
noreaga
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 143
Sendt: 01 November 2008 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Hehe ja det har du vist ;)

Ja, det gør jeg faktisk men håber du er blevet glad for den. Fine højttalere du har fået dig bygget!!
Til top Vis noreaga's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af noreaga
 
Steffeng
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Oktober 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 450
Sendt: 02 November 2008 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

jeg havde et surroundsæt med Koda højtalere i sin tid... De lyder jo fint hvis man ikke har hørt andet. Første film jeg så efter jeg havde skiftet højtalerne ud var en enorm oplevelse... Det var Star Wars Ep. 1, og højtalerne var Dantax Albatross 3... Jeg havde endda kun fået sat fronter og subwoofer til, bag og center var de gamle koda, men jeg var fuldstændig blæst ud at hvor enorm en forbedring det var... - men det ved du vel allerede at det er muligt.

Til top Vis Steffeng's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steffeng
 
noreaga
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 143
Sendt: 02 November 2008 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Steffeng skrev:

jeg havde et surroundsæt med Koda højtalere i sin tid... De lyder jo fint hvis man ikke har hørt andet. Første film jeg så efter jeg havde skiftet højtalerne ud var en enorm oplevelse... Det var Star Wars Ep. 1, og højtalerne var Dantax Albatross 3... Jeg havde endda kun fået sat fronter og subwoofer til, bag og center var de gamle koda, men jeg var fuldstændig blæst ud at hvor enorm en forbedring det var... - men det ved du vel allerede at det er muligt.



Tak for input. Skal bare lige forstå dig ret - har du ejet de samme Koda højttalere som dem jeg har eller var det en anden model? Jeg har dog hørt andet end mine Koda, bl.a. noget Dali, B&W og har ejet noget Cerwin Vega og synes stadig mine Koda spiller fremragende. Det kan være det ændre sig når jeg virkelig får hørt et anlæg der kan spille. Nogen der holder en privat fremvisning? :)
Til top Vis noreaga's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af noreaga
 
Steffeng
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Oktober 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 450
Sendt: 02 November 2008 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

nej det var en mindre model, men arbejdede der hvor de blev solgt... - det blev solgt derfra over qxl og ebay, har ikke hørt om andre forhandlere, men ved da faktisk ikke om der var nogle.. 
Nu har jeg ikke forstand nok til at se om diskanten er den samme som der sad i mine, så om lyden er den samme aner jeg ikke, men forestiller mig at den nok er...

Er helt enig i at de lyder fint, de har en behagelig klang, men meget få detaljer og perspektiv er der ikke meget af.. Men jeg var meget glad for mine i de ca 5 år jeg havde dem. De højtalere jeg skiftede dem ud med havde jeg hørt mod Dali Ikon, og der fik Ikonerne ligegodt tæsk, så det var selvfølgelig også noget af et hop jeg tog.

Nu aner jeg ikke hvad for noget musik du hører, men hvis det er noget techno eller hiphop agtigt, så er det ikke sikkert du vil opleve forskellen så voldsomt, der er bassen jo faktisk det vigtigste, men jeg mærkede at der kom så enormt meget mere luft i lyden, at alting ligesom placerede sig og skabte et virkeligt lydbillede, og det gav et kæmpe løft under film og noget musik.. Alt det dårligt producerede musik kom til gengæld til at lyde værre, men det kan være i sammenligning med det godt producerede, kan reelt ikke sige om det lyder ringere end på koda'erne.

Til top Vis Steffeng's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steffeng
 
noreaga
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 143
Sendt: 02 November 2008 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Nej, men jeg tror generelt du har ret i det du siger. Jeg har også på fornemmelsen at alt slags Koda spiller på samme måde, det er trods alt ikke en højttaler der hverken bliver skrevet eller fortalt meget om.

Jeg er helt sikkert på at der findes meget som spiller bedre, jeg er nok bare bange for at jeg får et chok hvis jeg hører noget der er bedre, men sådan er hifi verdenen selvfølgelig. Er meget interesseret i at høre hvad du skiftede højttalerne ud med?
Til top Vis noreaga's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af noreaga
 
Steffeng
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Oktober 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 450
Sendt: 02 November 2008 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

jeg skiftede dem ud med nogle Dantax Albatross 3... Det er den bedste højtaler jeg har ejet, men langt fra den bedste jeg har hørt. Prisskiltet har jo altid meget at sige..

Til top Vis Steffeng's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steffeng
 
noreaga
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 143
Sendt: 03 November 2008 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

Ok. Overrasker mig alligevel at du oplvede sådan et løft med de Dantax, hvis man tænker på det ry de også har.

Andre der har nogen kommentarer til mit setup?
Til top Vis noreaga's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af noreaga
 
Steffeng
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Oktober 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 450
Sendt: 03 November 2008 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

Nu er det faktisk ikke samme firma som dem vi kender... det var det engang, men en gik mod discount, en anden mod kvalitet...

http://www.dantaxradio.dk

http://www.dantaxint.com

 

Til top Vis Steffeng's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steffeng
 
noreaga
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 143
Sendt: 03 November 2008 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

Interessant, det var jeg slet ikke klar over. Mange spændende højttalere i nr. 2 link specielt.
Til top Vis noreaga's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af noreaga
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes