Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. maj 2024 | 04:44   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Så må det vist være godt ... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 22
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Encore
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 964
Sendt: 06 November 2008 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

Nye billeder side 4 - CD-drev og DAC er skiftet med EmmLabs
DAC2



Nye billeder side 6 - Kloningsforsøg ...



Ædelt besøg på side 8 ... resonatorer fra Acoustic System



Nye billeder side 10 og 12 - nye højttalere. Fidelifut!



Superspikes fra Soundcare - et supertweak til ingen penge! Side 15




Efter 15-16 år med stort set stilstand på hifi-området er der inden for det sidste års tid sket en del udskiftninger chez moi, til
dels motiveret af at jeg ville have noget mindre og mere strømbesparende, men undervejs er lyden blevet væsentlig bedre.



Højttalerne er Audio Note J, standard Lexus-versionen. Fortryder nok lidt at jeg ikke købte Spe-udgaven ... Men vi regner
med at flytte i hus inden for et års tid, og så kan det være jeg får et rum der kan bære et sæt E’ere, og det bliver så nok i
Spe-udgave.

Forstærker er en netop indkøbt Pathos Classic One. En fantastisk medrivende forstærker, og et fund til prisen.



Analog kilde er en Pink Triangle pladespiller med Helius Orion-arm, med intern Audio Note (Japan)-sølvkabling. Pink’en har
fået ny motor og strømforsyning fra Funk Firm, da dens egen gik død for et par år siden. Pickup er en Audio Note (Japan)
IO, som nok snart skal en tur til Kondo i Japan og rebuildes.







Signalet fra IO’en går til en Audio Note (Japan) AN-S7 stepup-trafo. Min Audio Note (UK) M2-forforstærker bruges nu som
RIAA.



Jeg er lidt i tvivl om jeg skal beholde min pladespiller, men hvis jeg gør, så skal jeg have fundet en RIAA der fylder mindre
og gerne må være bedre end M2’erens.

Jeg har først for nyligt overgivet mig til mere seriøs lytning fra en digital kilde. Jeg satsede på at kombinere en Squeezebox
med en ordentlig DAC, men sådan skulle det ikke ende.





Først havde jeg DAC’en (Accustic Arts DAC 1 Mk IV) på prøve fra Carsten i Activ Hifi i Esbjerg. Den synes jeg var rigtig god,
så god at jeg havde tænkt at det kunne ende med at jeg skulle bide i det sure æble og smække 32 kilo på bordet for den.
Jeg ville dog først også prøve Linn Sneaky’en for at se om der ikke skulle være en billigere løsning. Det trak ud med
lanceringen af Sneaky’en, og inden jeg fik prøvet den, dukkede Accustic Arts-DAC’en lige pludselig op på hifi4all’s KSB-
sider, noget som vist ellers nærmest aldrig sker. Jeg tænkte at jeg hellere måtte slå til, også selvom Sneaky’en senere
skulle vise sig at være bedre. Som sagt, så gjort.

Men da jeg fik lyttet noget mere til lyden fra Squeezebox’en og DAC’en, var jeg alligevel ikke tilfreds. Lyden var stadig ofte
digital på den ufede måde. Jeg fik så lånt Sneaky’en, og den havde jeg ganske givet endt med at købe hvis jeg ikke havde
set AA-DAC’en på brugtmarkedet. Sneaky’en spiller meget medrivende og uden digitale bilyde. Men hvad angår magt over
tingene kan den ikke hamle op med min AA-DAC.

Et forsøg med Sneaky’ens digitale udgang ind i AA-DAC’en viste at det er digital-udgangen på SB’en det er galt med. Med
det digitale signal fra Sneaky’en spillede det faktisk rigtig godt. Det gav mig mod på at prøve om Accustic Arts drev skulle
kunne gøre det endnu bedre. Det var nemlig også brugt til salg fra samme sælger.

Og det var faktisk endnu en tand bedre. Men – og det er tankevækkende – først da jeg brugte BNC-stikkene på både drev
og DAC. Endda med det samme phonokabel (fra Niels Larsen), blot med BNC-adaptorer. Da faldt det hele pludselig på plads,
og lyden blev meget sprød og analog-agtig. Det er jo tankevækkende at de digitale signaler er så sarte – på sin vis meget
mere sarte end de utrolig svage signaler fra en MC-PU.

Nu er jeg faktisk imponeret over hvor godt CD kan lyde. Jeg kan i hvert fald mærke at der går langt imellem at
pladetallerkenen snurrer. Vel, det er som om vinyl stadig har en mere ultimativ naturlighed og sammenhæng, men til
gengæld slipper man med CD for forvrængning i inderriller. At man så skal have en ret dyr CD-spiller før fx messingblæsere
er til at holde ud at høre på, er en anden sag. Så vidt jeg med mine forskellige lytninger kan bedømme, så kan med vinyl
opnå naturlighed for en meget billigere pris.

Tja, nu er der så sat (foreløbigt?) punktum for min jagt. Når Accustic Arts kommer med en harddisk-baseret drev, skal jeg
dog nok have den. Nu skal jeg have solgt mit gamle effekttrin og med tiden min M2, og så skal jeg ellers bare læne mig
tilbage og høre musik. Jeg hader faktisk at være i den fase jeg lige har været i. Det er fedt at få nyt udstyr, hvis man kan
nøjes med at smide det nye udstyr på hylden, og så spiller det bare klart bedre end det eksisterende. Men at teste udstyr
som ikke er helt uproblematisk, afprøve forskellige tiltag og sammenligne i lyttetests og – ikke mindst – at skulle afgøre
hvad man skal købe er for mig en slags forgård til helvede.

Lidt software som endelig kan nydes ...


Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore
 
Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Dobb.profil Sonic

Bruger siden: 22 April 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2090
Sendt: 07 November 2008 kl. 00:19 | IP-adresse registreret  

Det ser bare rigtig godt jeg har selv kørt med Acoustic arts det er et brand godt produkt dog ikke med deres drev. med hensyn til Audio note har jeg kun hørt om og deres ting er utrolig flotte lyden må være ligeså .

Hvad for en type musik hører du .

mvh


Til top Vis Novisad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Novisad
 
Encore
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 964
Sendt: 07 November 2008 kl. 07:39 | IP-adresse registreret  

Tak for kommentar! Jeg hører mest klassisk - det er i hvert fald den type musik der har fået mig til at bruge penge på hifi,
for det er den musik der er sværest at få til at lyde godt. Men jeg hører også en del rock/pop/electronica.

Mht. højttalere: Ift. hvad jeg ellers har hørt, synes jeg at Audio Note's højttalere kan noget særligt med musik. Ligesom
Snell, bare bedre - meget bedre. Forforstærkeren er jeg måske en smule skuffet over, når jeg hører hvor godt Pathos'en
gør det. Under alle omstændigheder er den for stor og kluntet når den kun skal fungere som RIAA. Jeg kan desuden bedre
lide AN's silver-look, som er en videreførsel af Kondos look - jeg synes egentlig det sorte med guldfarvede knapper er lidt
billigt. Man bliver hurtig træt af at se på det. Højttalerne kan være ganske flotte, men jeg har også set eksempler på meget
sjusket finér-arbejde på dem.

Jens
Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore
 
Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Dobb.profil Sonic

Bruger siden: 22 April 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2090
Sendt: 07 November 2008 kl. 09:38 | IP-adresse registreret  

Ok ja jeg synes også at Kondo ser noget bedre ud end den engelske udgave, og du har ret med hensyn til knapperne men ok alle har jo forskellige smag.
Men dog alligevel imponeret over den kombi du har fået dig sat sammen, og den omgang Acoustic Arts rykker bare cden rundt i vellyd. Jeg hører selv en del klassisk og jazz en hel del Elektronisk musik har jeg dyrket i mange år gider ikke Techno mere da det er blevet ligegyldigt og forbinder det tit med en gang hårdt pumpet pusher musik og den næste ting om techno der mangler invidualisme nå nok om det.

Er også en hel del til Rock det gælder om at være openmindet det er jo vores hobby, forresten de audio note kan du fortælle om deres klang.

mange musikalske hilsner herfra
Til top Vis Novisad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Novisad
 
Encore
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 964
Sendt: 07 November 2008 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Jeg synes AN-højttalerne har en helt særlig evne til både at være meget forward og detaljerede, samtidig med at de er
meget tilgivende over for indspilninger der ikke er helt vellykkede. Sådan at man stadig kan nyde musikken på ikke-
prefekte udgivelser. Faktisk præcis som Richard Austen skriver i sin anmeldelse af Spe-udgaven:
http://www.dagogo.com/AudioNoteANJ-SPe.html
Jens

                                                                 
Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore
 
pof@
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 941
Sendt: 14 November 2008 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Mht. dine problemer med SB digital output: Kunne problemet ikke også være den digitale indgang på DAC'en? Og af en eller anden grund er problemet der i din nuværende opstilling?

Håber ikke at SB'en er problemet, da jeg selv overvejer denne løsning
Til top Vis pof@'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pof@
 
Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1148
Sendt: 14 November 2008 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Den DAC og Drev combo er SUPER, det er klart noget af det bedste jeg har hørt uanset pris, jeg har dog stadivæk Wadia 27xi med drev som det bedste jeg har hørt, men det er også en anden pris, men ellers er den combo noget af det absolut bedste jeg har hørt.

Jeg ville MEGET gerne have din stepup ;-)

 

Mvh

JMJ



__________________
Det første kvinder bliver døve på er øjnene.

Verdens bedste kabel er det der kommer ind i huset med 230 volt, uden dette var der intet grej der spillede, så hermed er kabel diskutionen slut ;-)
Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre
 
priboj
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 27 September 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 859
Sendt: 14 November 2008 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

det er jo et helt godt setup du har der 

__________________
lyd er mit liv... musik er min dyd...
Til top Vis priboj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af priboj
 
Encore
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 964
Sendt: 19 November 2008 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

pof@ skrev:
Mht. dine problemer med SB digital output: Kunne problemet ikke også være den digitale indgang på
DAC'en? Og af en eller anden grund er problemet der i din nuværende opstilling?Håber ikke at SB'en er problemet, da jeg
selv overvejer denne løsning

Undskyld det sene svar - jeg har ikke lige fået set tråden i nogle dage.

Nej, jeg tror ikke det er indgangen på DAC'en. Forbedringen ved at bruge Linn Sneaky'ens digitale udgang ift. SB'ens
udgang var markant. Og det var jo med den samme indgang på DAC'en, så det tror jeg ikke.

Noget andet er så at hvis ens DAC har en jitterkorrektions-mekanisme, som fx Benchmark, så kan SB'en måske være god
nok. Min DAC har åbenbart ikke en sådan mekanisme, så den kræver et signal af høj kvalitet, dvs. med lav jitter.
Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore
 
Encore
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 964
Sendt: 19 November 2008 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Jean M Jarre skrev:

Jeg ville MEGET gerne have din stepup ;-)




Ja, den er der vist flere der gerne ville have fat. I øjeblikket hælder jeg til at beholde vinylen, men skal jeg sende en PB hvis
den alligevel ender med at blive sat til salg?
Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore
 
Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1148
Sendt: 19 November 2008 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Encore skrev:
Jean M Jarre skrev:

Jeg ville MEGET gerne have din stepup ;-)




Ja, den er der vist flere der gerne ville have fat. I øjeblikket hælder jeg til at beholde vinylen, men skal jeg sende en PB hvis
den alligevel ender med at blive sat til salg?

Ja tak det må du gerne

Mvh

JMJ

 



__________________
Det første kvinder bliver døve på er øjnene.

Verdens bedste kabel er det der kommer ind i huset med 230 volt, uden dette var der intet grej der spillede, så hermed er kabel diskutionen slut ;-)
Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre
 
pof@
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 941
Sendt: 20 November 2008 kl. 08:16 | IP-adresse registreret  

Encore skrev:
pof@ skrev:
Mht. dine problemer med SB digital output: Kunne problemet ikke også være den digitale indgang på
DAC'en? Og af en eller anden grund er problemet der i din nuværende opstilling?Håber ikke at SB'en er problemet, da jeg
selv overvejer denne løsning

Undskyld det sene svar - jeg har ikke lige fået set tråden i nogle dage.

Nej, jeg tror ikke det er indgangen på DAC'en. Forbedringen ved at bruge Linn Sneaky'ens digitale udgang ift. SB'ens
udgang var markant. Og det var jo med den samme indgang på DAC'en, så det tror jeg ikke.

Noget andet er så at hvis ens DAC har en jitterkorrektions-mekanisme, som fx Benchmark, så kan SB'en måske være god
nok. Min DAC har åbenbart ikke en sådan mekanisme, så den kræver et signal af høj kvalitet, dvs. med lav jitter.


Jeg har kigget længe efter en DAC, og prøvet f.eks Benchmark. Den er kedelig i mine ører, men er helt sikkert en forbedring hos mange med en kedelig CD spiller.

Jeg kunne godt li' Bel Cantos e.One DAC3, og den var også på "låne-med-hjem" listen, men da jeg så deres DAC 2 på brugtbørsen, håbede jeg at den er henad 3'eren. Så den kommer snart med posten. Hvis den ikke passer til mit anlæg, må den jo til salg igen.

Først når den rette DAC er i huset, vil jeg forsøge mig med SB eller Transporteren. Transporteren har jo også en god DAC i sig, men om den duer, ved jeg ikke. Det ville jo være praktisk med flere funktioner i een.
Til top Vis pof@'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pof@
 
Encore
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 964
Sendt: 20 November 2008 kl. 08:41 | IP-adresse registreret  

pof@ skrev:

Transporteren har jo også en god DAC i sig, men om den duer, ved jeg ikke. Det ville jo være praktisk med flere funktioner
i een.


Jeg har selv prøvet Transporteren, både i standardversionen og i en fuldt mod'ded udgave. På mit anlæg havde de begge
stadig for meget digital-lyd, specielt hvad angår messingblæsere. Men jeg tror det kommer an på hvilket anlæg de spiller
sammen med. Måske lyder den også bedre over de balancerede udgange. Dens digitale udgang skulle dog være identisk
med SB'ens, så der er næppe så meget at hente her. Måske i en mod'ded udgave. SB'ens digitaludgang kan også mod'des:

http://www.boldercables.com/servlet/Detail?no=392

Hvis nogen kender til denne modificering, så vil jeg meget gerne høre om resultatet.       
Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore
 
KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1100
Sendt: 20 November 2008 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

Hvad syntes du om den "lille" Pathos ?

Ser ellers rigtig godt ud. Ser musikalsk ud, hvis man kan sige det.



__________________
Mvh
Kenneth
Til top Vis KBAndersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KBAndersen
 
Encore
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 964
Sendt: 20 November 2008 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

KBAndersen skrev:

Hvad syntes du om den "lille" Pathos ?


Ser ellers rigtig godt ud. Ser musikalsk ud, hvis man kan sige det.


Jeg er simpelthen dybt imponeret over den. Faktisk synes jeg at Sam Telligs anmeldelse i Stereophile (kan downloades fra
Pathos' website) rammer helt plet. Vel, den har ikke helt samme dynamik som mit tidligere kl. A-effekttrin, men den er
utroligt musikformidlende, og derudover hører jeg detaljer som jeg ikke har hørt før.

I virkeligheden ville den nok gå bedre sammen med nogle lidt mere tilbageholdende højttalere end mine AN'er, men
fordelene opvejer ulemperne. Faktisk tror jeg at dens meget slanke bas ville kunne være et godt match til AN-E'erne i rum
hvor de ellers svulmer for meget op i bassen. Som i mit - jeg havde et par E'ere på prøve, og de boomede alt for meget.   
Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore
 
Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1148
Sendt: 08 December 2008 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Nå har du besluttet dig for om du beholder eller vil sælge dit pladespiller setup ?

 

Mv

JMJ

 



__________________
Det første kvinder bliver døve på er øjnene.

Verdens bedste kabel er det der kommer ind i huset med 230 volt, uden dette var der intet grej der spillede, så hermed er kabel diskutionen slut ;-)
Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre
 
RAZZER
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 803
Sendt: 09 December 2008 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

OOHHHH acoustic arts det lyder jo super nok noget hvis ikke det bedste jeg nogensinde har hørt, du er sku en heldig carl , hvad gav ud for daccen brugt hvis jeg må spørge? mvh Rasmus
Til top Vis RAZZER's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RAZZER
 
mugge
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Juli 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 343
Sendt: 10 December 2008 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

Lækkert set-up du har. jeg har selv AN-J (standardudgaven) og er meget glad for dem. Efter pladesamlingen at dømme ligner din musiksmag min. Er din samlede ring den med Bøhm ?.

 

 

Til top Vis mugge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mugge
 
Encore
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 964
Sendt: 10 December 2008 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Jean M Jarre skrev:

Nå har du besluttet dig for om du beholder eller vil sælge dit pladespiller setup ?



Nej, det har jeg ikke. Men se min tråd om opvarmning af CD-spillen (http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?
TID=70260&PN=1). Efter at have været lidt utilfreds med lyden fra min CD i et stykke tid, er der nu igen hul igennem. Men
jeg vil under alle omstændigheder først have renoveret min IO - det skulle gerne tjene sig mere end hjem i salgsprisen. Og
så er det spændende hvad renoveringen gør ved pick-up'en.
Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore
 
Encore
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 964
Sendt: 10 December 2008 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

RAZZER skrev:
OOHHHH acoustic arts det lyder jo super nok noget hvis ikke det bedste jeg nogensinde har hørt, du er
sku en heldig carl , hvad gav ud for daccen brugt hvis jeg må spørge? mvh Rasmus

Ja, som sagt - når det hele er varmet godt igennem og forbundet af et godt kabel, så spiller det som en analog drøm. Den
samlede pris for DAC og drev var vist 28 kilo.
Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore
 

Side af 22 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes