Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. maj 2024 | 05:41   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Elektrostater (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Old_school
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 472
Sendt: 02 April 2009 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

Nye billeder aug. 2009 side 3

Hejsa!

Jeg vil lige oprette en tråd om elektrostater. Der er helt sikkert andre end mig der kan se lyset

Havde engang Quad ESL 57 i en kort periode og har ikke glemt det. Hørte så for nylig Martin Logan CLX, og så dukkede behovet op igen. Så nu har jeg netop anskaffet et par Quad 989, og hvad driver man så lige dem med?

Pt har jeg en Beomaster 8000 fra 1981, og den kan følge med hvad angår kraften, men sælgeren af Quaderne mener der skal andre boller på suppen.

 Så nu har jeg sendt bud efter en helt for mig ukendt kinesisk forstærker http://www.ornec.com/JungSon_JA-88D_QQC100651B

Til top Vis Old_school's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Old_school
 
Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3752
Sendt: 02 April 2009 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

 

Jeg er selv den lykkelige ejer af et sæt Martin Logan Vantage. De giver mig gåsehud hver gang jeg hører musik og en dejlig musikglæde. Hvorfor prøver du ikke noget rør på de dejlige Quader



__________________
"Det er musikken det drejer sig om"
Til top Vis Music4life's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Music4life
 
Old_school
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 472
Sendt: 02 April 2009 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Enig, det er bestemt noget andet end dynamiske højtalere, ligesom mere 'rigtigt' at høre musik gennem stater. Omkring rør kunne jeg godt tænke mig det, men man skal op i en stor størrelse for at det nytter tror jeg. Havde kig på en 40w men sælgeren mente den var for lille. Vil heller ikke give køb på transient response som nok er bedst med transistor? Nu prøver jeg en billig klasse A, hvis det er noget l.... er det jo bare at prøve igen.

Er den ok den Cronus?

Til top Vis Old_school's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Old_school
 
kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2146
Sendt: 02 April 2009 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

du kan sagtens få 40 watt der kan drive dem, sålænge forstærkeren er konstrueret godt nok.

Fin højtalere, synes det synd og smide sådan en kinafætter på hvis du spørger mig. Hvad med quads egne 40 watts monoblokke??? Dem har jeg hørt synge på sådan et sæt det... Sweeeet det lød lækkert

Real tror jeg din B&O er bedre end den jungson

Til top Vis kennethjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethjensen Besøg kennethjensen's Websted
 
Old_school
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 472
Sendt: 02 April 2009 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

Det kan jo da godt være at du har ret. Der er ikke så mange anmeldelser af Jungson forstærkere
Til top Vis Old_school's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Old_school
 
Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3752
Sendt: 02 April 2009 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Old_school skrev:

Enig, det er bestemt noget andet end dynamiske højtalere, ligesom mere 'rigtigt' at høre musik gennem stater. Omkring rør kunne jeg godt tænke mig det, men man skal op i en stor størrelse for at det nytter tror jeg. Havde kig på en 40w men sælgeren mente den var for lille. Vil heller ikke give køb på transient response som nok er bedst med transistor? Nu prøver jeg en billig klasse A, hvis det er noget l.... er det jo bare at prøve igen.

Er den ok den Cronus?

Cronus spiller forrygende til prisen. En rigtig beater! Byggekvalitet til UG



__________________
"Det er musikken det drejer sig om"
Til top Vis Music4life's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Music4life
 
kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2146
Sendt: 02 April 2009 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Old_school skrev:
Det kan jo da godt være at du har ret. Der er ikke så mange anmeldelser af Jungson forstærkere

Det kort og godt en bambus forstærker  prøv evt og snakke med Allan fra abaudio, han er forhandler af quad. Jeg har hørt quads nye monoblokke, og de ville spille formiddabel på dine quads. Ellers laver quad en lille serie til menneske penge, som ikke står i vejen for og nedlægge dyrt grej. Deres 99 serie er lidt en killer til prisen.

Der findes massere brugte amps til hvad jungson´en koster, som er markant bedre og mere velegnet. Jeg synes personligt du skulle droppe jungson, også finde noget mere rigtigt til dem. Det fortjener de nemlig. De kan vælte dig ind i en lydverden uden lige med den rigtige forstærker foran. KLASSE HØJTALER

Til top Vis kennethjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethjensen Besøg kennethjensen's Websted
 
kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2146
Sendt: 02 April 2009 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:
Old_school skrev:

Enig, det er bestemt noget andet end dynamiske højtalere, ligesom mere 'rigtigt' at høre musik gennem stater. Omkring rør kunne jeg godt tænke mig det, men man skal op i en stor størrelse for at det nytter tror jeg. Havde kig på en 40w men sælgeren mente den var for lille. Vil heller ikke give køb på transient response som nok er bedst med transistor? Nu prøver jeg en billig klasse A, hvis det er noget l.... er det jo bare at prøve igen.

Er den ok den Cronus?

Cronus spiller forrygende til prisen. En rigtig beater! Byggekvalitet til UG

Den ser måske pæn ud i byggekvaliteten, men jeg kender en del som efterhånden har haft ldit problemer med den. Men ja, når den spiller er den lækkert sprøg og varm. Men den har ikke synderlig mange kræfter. Har en stående, og min 40 watt accoustic plan har markant mere magt, tiltrods for den er 50% mindre i effekten.

 

Til top Vis kennethjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethjensen Besøg kennethjensen's Websted
 
Old_school
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 472
Sendt: 02 April 2009 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

Jeg tror du nok har ret kenneth, var vist lidt hurtig med den jungson. Prøver at nå swiften imorgen. Man har jo 7 dages fortrydelse når man kommer fra EU.
Til top Vis Old_school's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Old_school
 
kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2146
Sendt: 02 April 2009 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Old_school skrev:
Jeg tror du nok har ret kenneth, var vist lidt hurtig med den jungson. Prøver at nå swiften imorgen. Man har jo 7 dages fortrydelse når man kommer fra EU.

Nemlig, den jungson høre du på i 2 dage også keder du dig

Til top Vis kennethjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethjensen Besøg kennethjensen's Websted
 
Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3752
Sendt: 02 April 2009 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:
Music4life skrev:
Old_school skrev:

Enig, det er bestemt noget andet end dynamiske højtalere, ligesom mere 'rigtigt' at høre musik gennem stater. Omkring rør kunne jeg godt tænke mig det, men man skal op i en stor størrelse for at det nytter tror jeg. Havde kig på en 40w men sælgeren mente den var for lille. Vil heller ikke give køb på transient response som nok er bedst med transistor? Nu prøver jeg en billig klasse A, hvis det er noget l.... er det jo bare at prøve igen.

Er den ok den Cronus?

Cronus spiller forrygende til prisen. En rigtig beater! Byggekvalitet til UG

Den ser måske pæn ud i byggekvaliteten, men jeg kender en del som efterhånden har haft ldit problemer med den. Men ja, når den spiller er den lækkert sprøg og varm. Men den har ikke synderlig mange kræfter. Har en stående, og min 40 watt accoustic plan har markant mere magt, tiltrods for den er 50% mindre i effekten.

 

Nå, hvilke problemer om jeg nyssgerrigt må spørge?



__________________
"Det er musikken det drejer sig om"
Til top Vis Music4life's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Music4life
 
kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2146
Sendt: 02 April 2009 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:
kennethjensen skrev:
Music4life skrev:
Old_school skrev:

Enig, det er bestemt noget andet end dynamiske højtalere, ligesom mere 'rigtigt' at høre musik gennem stater. Omkring rør kunne jeg godt tænke mig det, men man skal op i en stor størrelse for at det nytter tror jeg. Havde kig på en 40w men sælgeren mente den var for lille. Vil heller ikke give køb på transient response som nok er bedst med transistor? Nu prøver jeg en billig klasse A, hvis det er noget l.... er det jo bare at prøve igen.

Er den ok den Cronus?

Cronus spiller forrygende til prisen. En rigtig beater! Byggekvalitet til UG

Den ser måske pæn ud i byggekvaliteten, men jeg kender en del som efterhånden har haft ldit problemer med den. Men ja, når den spiller er den lækkert sprøg og varm. Men den har ikke synderlig mange kræfter. Har en stående, og min 40 watt accoustic plan har markant mere magt, tiltrods for den er 50% mindre i effekten.

 

Nå, hvilke problemer om jeg nyssgerrigt må spørge?

Der var smuttet en kondensator og nogen rør. Men det er vist rettet. Ellers en fed forstærker til prisen. Har selv en stående, som jeg ved og opgradere lidt på for en ven. Andre indgangsrør gør underværker i den. Man kan slet ikke kende den bagefter  kommer meget mere deffination i bunden og dybere lydbilled.

Til top Vis kennethjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethjensen Besøg kennethjensen's Websted
 
Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3752
Sendt: 02 April 2009 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:
Music4life skrev:
kennethjensen skrev:
Music4life skrev:
Old_school skrev:

Enig, det er bestemt noget andet end dynamiske højtalere, ligesom mere 'rigtigt' at høre musik gennem stater. Omkring rør kunne jeg godt tænke mig det, men man skal op i en stor størrelse for at det nytter tror jeg. Havde kig på en 40w men sælgeren mente den var for lille. Vil heller ikke give køb på transient response som nok er bedst med transistor? Nu prøver jeg en billig klasse A, hvis det er noget l.... er det jo bare at prøve igen.

Er den ok den Cronus?

Cronus spiller forrygende til prisen. En rigtig beater! Byggekvalitet til UG

Den ser måske pæn ud i byggekvaliteten, men jeg kender en del som efterhånden har haft ldit problemer med den. Men ja, når den spiller er den lækkert sprøg og varm. Men den har ikke synderlig mange kræfter. Har en stående, og min 40 watt accoustic plan har markant mere magt, tiltrods for den er 50% mindre i effekten.

 

Nå, hvilke problemer om jeg nyssgerrigt må spørge?

Der var smuttet en kondensator og nogen rør. Men det er vist rettet. Ellers en fed forstærker til prisen. Har selv en stående, som jeg ved og opgradere lidt på for en ven. Andre indgangsrør gør underværker i den. Man kan slet ikke kende den bagefter  kommer meget mere deffination i bunden og dybere lydbilled.

Nå ikke andet, det er da til at leve med. Har selv opgraderet med andre prerør og du har fuldstændig ret. Det gør den bare sindsyg god og er netop slet ikke til at kende igen. Har opgraderet til phillips/mullard typer. Det rykker for vildt hvad det har betydet for lyden. Så også min erfaring. På mine aktive ML Vantage er der masser af power!



__________________
"Det er musikken det drejer sig om"
Til top Vis Music4life's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Music4life
 
André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2153
Sendt: 02 April 2009 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:

Old_school skrev:
<FONT face="Arial, Helvetica, sans-serif" size=2>Det kan jo da godt være at du har ret. Der er
ikke så mange anmeldelser af Jungson forstærkere


Det kort og godt en bambus forstærker  prøv evt og snakke med Allan fra abaudio, han er forhandler af quad. Jeg har hørt quads nye
monoblokke, og de ville spille formiddabel på dine quads. Ellers laver quad en lille serie til menneske penge, som ikke står i vejen for og
nedlægge
dyrt grej. Deres 99 serie er lidt en killer til prisen.


Der findes massere brugte amps til hvad jungson´en koster, som er markant bedre og mere velegnet. Jeg synes personligt du skulle droppe
jungson, også finde noget mere rigtigt til dem. Det fortjener de nemlig. De kan vælte dig ind i en lydverden uden lige med den rigtige forstærker
foran. KLASSE HØJTALER



Den fik nu en fremrangende test i hifiworld for nogle år siden.

http://www.winneraudio.com/jungson/amplifiers/JA-88D.pdf

MVH
Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen
 
Old_school
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 472
Sendt: 02 April 2009 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

Tak for linket André, en fin test, men også tankevækkende idet den jo hænges lidt ud for en lidt hård diskant "So it’s a brilliant, almost perfect thing then is it? Well, no, because up top the JungSon is ever so slightly sharp" At den så har en meget livlig og kraftfuld bas og er meget dynamisk er fint nok, men jeg er ikke til skarpe toner, vil prøve at annulere.
Til top Vis Old_school's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Old_school
 
André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2153
Sendt: 02 April 2009 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Nu er top oktaven på Quad ikke den mest livlige, så det er ikke sikkert det er et problem
på andet end aludomer ?.

MVH
Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen
 
Old_school
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 472
Sendt: 03 April 2009 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

Fik hentet swiften inden den røg ud, så de får ikke nogen penge. Har sendt 2 mails til ornec.com, men har ikke hørt noget her knap 24 timer efter, men de må da reagere på min annulering.

Men der er jo så kommet en ny version af 88d (2009 version) som er " more silky sounding than the previous edition". http://www.cattylink.com/page82.html

Den ny har phono indgang og line out til sub. Jeg tror jeg prøver det, nogen skal jo gå forrest og forsøge, og måske er det et fund?! 

Jeg vil berette om det her i al fald.

Til top Vis Old_school's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Old_school
 
Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2084
Sendt: 03 April 2009 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

Tillykke med de fine højttalere. Dem tror jeg du kan få til at spille rigtig godt.

Der skal dog noget til for at få dem til at sige noget  => 86dB/2.83V/m. Men de skulle ikke være så svære at trække, og så måske alligevel => Jeg kan se på impedanskurven at den går under 4 ohm ved 10 kHz - samtidig med at fasevinklen går mod 0, og det er noget som kræver lidt mere af forstærkeren, for at det skal lyde rigtig godt i diskanten.

Så skal det være rør (og det synes jeg jo det skal), skal du sikre dig at det er med de gode transformere. Du bør nok holde dig til push-pull typen. Effekten er mere et spørgsmål om hvor højt du vil kunne spille. 30-40 watt af de gode, skulle være fint kunne jeg forestille mig.

God fornøjelse med dem...

Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3691
Sendt: 04 April 2009 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

Old_school skrev:

Enig, det er bestemt noget andet end dynamiske højtalere, ligesom mere 'rigtigt' at høre musik gennem stater. Omkring rør kunne jeg godt tænke mig det, men man skal op i en stor størrelse for at det nytter tror jeg. Havde kig på en 40w men sælgeren mente den var for lille. Vil heller ikke give køb på transient response som nok er bedst med transistor? Nu prøver jeg en billig klasse A, hvis det er noget l.... er det jo bare at prøve igen.

Er den ok den Cronus?




Lidt tvivlsomme råd fra den "sælger", vil jeg mene....   


Mvh.
Niels
Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
Modifix
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 1216
Sendt: 04 April 2009 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

André Jensen skrev:
kennethjensen skrev:

Old_school skrev:
<FONT face="Arial, Helvetica, sans-serif" size=2>Det kan jo da godt være at du har ret. Der er
ikke så mange anmeldelser af Jungson forstærkere


Det kort og godt en bambus forstærker  prøv evt og snakke med Allan fra abaudio, han er forhandler af quad. Jeg har hørt quads nye
monoblokke, og de ville spille formiddabel på dine quads. Ellers laver quad en lille serie til menneske penge, som ikke står i vejen for og
nedlægge
dyrt grej. Deres 99 serie er lidt en killer til prisen.


Der findes massere brugte amps til hvad jungson´en koster, som er markant bedre og mere velegnet. Jeg synes personligt du skulle droppe
jungson, også finde noget mere rigtigt til dem. Det fortjener de nemlig. De kan vælte dig ind i en lydverden uden lige med den rigtige forstærker
foran. KLASSE HØJTALER



Den fik nu en fremrangende test i hifiworld for nogle år siden.

http://www.winneraudio.com/jungson/amplifiers/JA-88D.pdf

MVH

Vi har hørt den ved klubarrangementer i "Storkøbenhavns" flere gange.

Den sidste gang gik den i dog knæ med et par voldsomme elektrostater forspændt.

Ellers har den spillet omtrent fremragende med klubbens firevejs Duelundhøjttalere.

Mvh. Jens/Modifix.

Til top Vis Modifix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Modifix Besøg Modifix's Websted
 

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes