Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. maj 2024 | 23:32   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Febbes Cheap-Fi - ny Dac 10/3 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
febbe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Maj 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 295
Sendt: 11 Februar 2010 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  


Update på side 2 med ny forstærker og lidt leg med sub + en DacMagic

Jeg har nu efter et par år uden noget rigtigt anlæg endelig fået skrabet lidt sammen igen og vil så lige smide lidt billeder op af det.
Nu

tripath ta2020 forstærker
cambridge DacMagic
Reckhorn F1
Denon DP-47F (ikke sat til mangler en god riaa)
Diy Wavecor Højttalere
Sub med elendig bilenhed og jamoforstærker(snart med peerless 831727)

Billeder på side 2
Før
først lige lidt infos

Kenwood KR-5040A: gammel Reciever der lige bruges som stand-in mens jeg er ved at reparere min anden forstærker, den spiller sådan okay men det er så os det.

Denon DP-47F: super fed spillemaskine der er ligeså let at spille med som en cdafspiller bare med den fede lyd og stemning som en pladespiller giver, og så elsker jeg alt den lir sådan et svin indeholder

Cambridge DVD86. en dejlig dvd afspiller men har desværre ikke noget tv længere så det er ikke meget den bliver brugt, faktisk er den ikke engang sat til lige nu.

Diy højttalere: kit fra Frequence med wavecor enheder, en okay højttaler som jeg har været rigtig glad for i de par år jeg har haft dem, men leder efter noget andet, ved ikke om det bliver diy igen, men ville helst bare købe dem og så koncentrere mig om alle de elektronik projekter jeg har gang i. finishen er ikke særligt pæn med lidt løbere og sådan, men den er ret massivt bygget i 22mm mdf.

Sennheiser HD595 hovedtelefoner: dejligt til når man skal være "stille". spiller rigtig godt og kan fuldt ud spille op med mit anlæg på de fleste punkter.

desuden har jeg en JVC JA-S11 forstærker som jeg lige er ved at reparere men da udgangstrinnet er p***e dyrt og næsten umuligt at finde går det ret langsomt så overvejer lidt at finde mig noget andet til at erstatte den, har også en passende tuner i samme serie som virkeligt er exceptionel god og virkelig flot.

Så har jeg også lidt projekter igang, både forforstærker og en headamp. men har ikke lige billeder af det endnu da det kun er i forsøgsfasen med forforstærkeren og headampen har jeg ikke fået delene til endnu men det er bare en bette C-moy.

men her er lidt billeder:


Først lige af det hele


Dejligt lakrids-dreje-maskine


Reciever+DVD, recieveren er som sagt kun midlertidig og efter at den lige har overstået sit ophold, ryger den videre til min lillebror, formentlig sammen med højttalerne.


Den ene af højttalerne, mega skod kvalitets billede.


Lige et af bøfferne også dejlige tingester


Det var så lige en hurtig gennemgang af mit anlæg, skriv gerne en kommentar og evt. forslag til brugte forstærkere, og højttalere vil nok samlet bruge en 5-7k på opgraderingen da der jo også skal være plads i budgettet til musik





__________________
Mvh. Febbe

DIY+Cambridge+Denon+Reckhorn=Cheap-fi
Til top Vis febbe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af febbe
 
carcass
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Maj 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 642
Sendt: 11 Februar 2010 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Ka ét fyre nå hegn a eller hva? Så er alt som det skal være



__________________
The world is watching America...and America is watching tv.

BLADELIUS/DYNAUDIO SET-UP

Til top Vis carcass's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af carcass
 
carcass
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Maj 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 642
Sendt: 11 Februar 2010 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Ser nu ellers ganske fornuftigt ud

__________________
The world is watching America...and America is watching tv.

BLADELIUS/DYNAUDIO SET-UP

Til top Vis carcass's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af carcass
 
febbe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Maj 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 295
Sendt: 11 Februar 2010 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

ja der kan sagtens fyres godt op og hvis der skal spilles ordentlig op til fest har jeg også en bette sub med en JBL GTI 1000w enhed, dejlig gammelt svin, nok en af de fedeste basser ever, men mangler bare en ordentlig forstærker til den for den kan bare tage noget sovs.

men foretrækker nu uden subben når der skal spilles ved normalt niveau da der så er rigeligt bas i højttalerne men kunne godt tænke mig nogle andre helst gulvhøjttalere gerne til en ca. 3000kr gerne brugt.

men dit ser nu heller ikke værst ud må jeg sige kender faktisk en der har arbejdet ved dynaudio virkeligt nogle lækre højttalere de laver. somregel bare uden for mit budget
Til top Vis febbe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af febbe
 
febbe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Maj 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 295
Sendt: 12 Februar 2010 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

Lidt flere bedre billeder taget her til aften, mens jeg alligevel bare sad og hørte noget Queens Of The Stone Age, elsker den røde plade som deres første album er på den er bare flot

Her
Her
Her
Her
Her
Her
så er det lidt bedre end de skod 35kb tillader

Men de fås selvfælgelig også resizet




Fed Plade


Og et dejligt Cover


og lige et af hele coveret


Og indersiden rigtig fedt cover






Det var så lige lidt aftenhygge billeder med lidt god musik på anlægget
Til top Vis febbe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af febbe
 
wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2249
Sendt: 12 Februar 2010 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

Queens of The Stone Age har en super cool lyd - super fed musik!

Det lyder sikkert fremragende på vinyl.
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle
 
febbe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Maj 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 295
Sendt: 12 Februar 2010 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

det lyder bare skønno har alt hvad de har lavet på cd, og så har jeg den her queens of the stone age og så era vulgaris på vinyl som er sådan 3 små fine plader... er mega stor QOTSA fan
er der egentlig nogen der kan svare mig på hvor meget nyt musik der bliver udgivet på vinyl for det vil jeg altså helst have og hvor der er gode steder at købe det??

men sidder sgu rigtig og hygger mig med lidt musik her til aften da jeg faktisk er alene hjemme, kun katten og hunden som selskab så er det dejligt lige af fyre noget musik på anlægget og bare volumen skruet godt til højre
Til top Vis febbe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af febbe
 
canielsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 August 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 564
Sendt: 12 Februar 2010 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

febbe skrev:
Jeg har nu efter et par år uden noget rigtigt anlæg endelig fået skrabet lidt sammen igen og vil så lige smide lidt billeder op af det.

først lige lidt infos

Kenwood KR-5040A: gammel Reciever der lige bruges som stand-in mens jeg er ved at reparere min anden forstærker, den spiller sådan okay men det er så os det.

Denon DP-47F: super fed spillemaskine der er ligeså let at spille med som en cdafspiller bare med den fede lyd og stemning som en pladespiller giver, og så elsker jeg alt den lir sådan et svin indeholder

Cambridge DVD86. en dejlig dvd afspiller men har desværre ikke noget tv længere så det er ikke meget den bliver brugt, faktisk er den ikke engang sat til lige nu.

Diy højttalere: kit fra Frequence med wavecor enheder, en okay højttaler som jeg har været rigtig glad for i de par år jeg har haft dem, men leder efter noget andet, ved ikke om det bliver diy igen, men ville helst bare købe dem og så koncentrere mig om alle de elektronik projekter jeg har gang i. finishen er ikke særligt pæn med lidt løbere og sådan, men den er ret massivt bygget i 22mm mdf.

Sennheiser HD595 hovedtelefoner: dejligt til når man skal være "stille". spiller rigtig godt og kan fuldt ud spille op med mit anlæg på de fleste punkter.

desuden har jeg en JVC JA-S11 forstærker som jeg lige er ved at reparere men da udgangstrinnet er p***e dyrt og næsten umuligt at finde går det ret langsomt så overvejer lidt at finde mig noget andet til at erstatte den, har også en passende tuner i samme serie som virkeligt er exceptionel god og virkelig flot.

Så har jeg også lidt projekter igang, både forforstærker og en headamp. men har ikke lige billeder af det endnu da det kun er i forsøgsfasen med forforstærkeren og headampen har jeg ikke fået delene til endnu men det er bare en bette C-moy.

men her er lidt billeder:


Først lige af det hele


Dejligt lakrids-dreje-maskine


Reciever+DVD, recieveren er som sagt kun midlertidig og efter at den lige har overstået sit ophold, ryger den videre til min lillebror, formentlig sammen med højttalerne.


Den ene af højttalerne, mega skod kvalitets billede.


Lige et af bøfferne også dejlige tingester


Det var så lige en hurtig gennemgang af mit anlæg, skriv gerne en kommentar og evt. forslag til brugte forstærkere, og højttalere vil nok samlet bruge en 5-7k på opgraderingen da der jo også skal være plads i budgettet til musik



Med hensyn til JVC forstærkeren, så mangler du efter hvad jeg kan forstå udgangstrinnet, som i den forstærker består af et modul der hedder STK0040. Er det korrekt ?.
Hvis det er dem du mangler, så ser det da ud til, at de stadig kan skaffes meget billigt.

Se f.eks.
http://www.ciconelectronics.com/stk0040.html
http://www.leifline.com/IC-KRETSAR/IC-KRETSAR.htm (forside http://www.leifline.com/ )

http://www.awatronic.fr/prod_7923.html?gclid=CPCb5dbx7Z8CFU8 33godFiS-XA

Hvis du mangler servicemanual til forstærkeren, så kan du downloade den gratis på: http://www.hifiengine.com/manuals/jvc/ja-s11g.shtml
Du skal være registreret for at kunne downloade. Men det er gratis.

 

 

Til top Vis canielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af canielsen
 
Ole Hedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 August 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 184
Sendt: 12 Februar 2010 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

Jeg er ret vild med dine "højttaler-standere"! Det ser ret fedt ud med sådan er par leca-blokke... så længe hunden ikke løber ind i dem . De er vel ikke specielt stabile?
Til top Vis Ole Hedegaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ole Hedegaard
 
febbe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Maj 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 295
Sendt: 13 Februar 2010 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

det er ikke helt det udgangstrin det hedder Sanken S-40W men det er noget i den stil da jeg søgte på det fandt jeg et sted i usa men det ville hvertfald ikke kunne betale sig, måske sådan en to som du linker til kan bruges istedet for det er hvertfald en del billigere. og har servicemanual til den og alt andet

Ole:
ja de er ret fede og nej ikke særlig stabile men nu er det sådan en dejlig "rolig" hund jeg har, hehe Labrador en F1'er så han er vældig livlig men han ved heldigvis godt hvordan man opfører sig inden døre
Til top Vis febbe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af febbe
 
canielsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 August 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 564
Sendt: 13 Februar 2010 kl. 01:03 | IP-adresse registreret  

febbe skrev:
det er ikke helt det udgangstrin det hedder Sanken S-40W men det er noget i den stil da jeg søgte på det fandt jeg et sted i usa men det ville hvertfald ikke kunne betale sig, måske sådan en to som du linker til kan bruges istedet for det er hvertfald en del billigere. og har servicemanual til den og alt andet

sig inden døre

Underligt at der sidder Sanken S-40W i din forstærker. i Servicemanualen jeg har, er der nævnt STK0040. Men forstærkeren er nok lavet i flere udgaver.  Det er jo set mange gange før.
STK0040 kan ikke umiddelbart proppes i som erstatning. Benforbindelserne er ikke de samme, og internt er modulerne heller ikke lavet helt på samme måde.

Her er kan du se benforbindelserne på S-40W (og internt diagram med modstandsværdier).


Måske kan du bruge det til noget. Det burde være nemt at erstatte modulerne med transistorer og modstande monteret på et hulprint. Man skal dog lige finde transistorer der kan bruges. Modstandende står i skemaet. Det er jo trods alt et ganske almindeligt udgangstrin.
Bemærk: Dioden D - består i virkeligheden af 4 dioder !:
Det kan jeg se i et PDF datablad jeg har. Det får du lige i en privat besked. Det kan jeg ikke uploade her.

Men hvis du kigger på http://www.ceitron.com/semi/ceisanken.html så vil du se, at S-40W er nævnt som et alternativ til SP-40W. Så de kan måske erstatte hinanden. Om det er korrekt ved jeg ikke. Jeg har ikke datablad på SP-40W. Men du kan vist købe modulet på denne side :-)

 

 

Til top Vis canielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af canielsen
 
febbe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Maj 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 295
Sendt: 13 Februar 2010 kl. 01:13 | IP-adresse registreret  

det diagram du har over s40w er en del bedre end det jeg har fundet.
hvad vil du gætte på kan bruges som transer hvis jeg skulle finde på at lave det? det bliver bare en lidt træls operation med at køle de andre transer osv. og da den ikke har kostet alverden så er det måske ikke optimalt at skulle reparere den.
Til top Vis febbe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af febbe
 
canielsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 August 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 564
Sendt: 13 Februar 2010 kl. 02:12 | IP-adresse registreret  

febbe skrev:
det diagram du har over s40w er en del bedre end det jeg har fundet.
hvad vil du gætte på kan bruges som transer hvis jeg skulle finde på at lave det? det bliver bare en lidt træls operation med at køle de andre transer osv. og da den ikke har kostet alverden så er det måske ikke optimalt at skulle reparere den.

Tja. Skal det være billigt, så kan du prøve med transistorer som sad i flere af 80ernes audio forstærkere. Ikke super HIFI transistorer, men du skulle nok få liv i forstærkeren og få en acceptabel lyd.

Hvis du kigger på det datablad / diagram du har fået i den private besked, samt diagrammet i mit tideligere indlæg så vil en komponentliste  se ud som følgende:

D = 4 stk 1N4148. (Seriekoblet som angivet i diagrammet i databladet du har fået i PB)
R1 = 100 ohm 0,25W (se endvidere info længere nede ).
R2 monteres ikke iht. note i skema med part ratings, men basis på TR1 kobles direkte til ben 2 / dioder.
R3 monteres ikke iht. note i skema med part ratings, men basis på TR2 kobles direkte til ben 6 / R1

R4 = 330ohm 0,25W
R5 = 330ohm 0,25W
R6 = 0,47ohm 2W
R7 = 0,47ohm 2W
Tr1 = BD139
Tr2 = BD140
Tr3 = TIP3055
Tr4 = TIP2955

Transistorerne kan du købe hos http://el-supply.dk/ :
BD139 og BD140 koster ca 2.50 kr stykket.
TIP2955 koster ca.  12 kr.
TIP3055 koster ca. 9 kr.
1N4148 koster omkring 20 øre stykket.
(Alle priser excl. moms).

Til de priser, sker der jo ikke noget ved at eksperimentere. Især ikke hvis du alligevel overvejer at skrotte forstærkeren. Det vil vel koste omkring 75-80 kr incl moms i komponenter for begge kanaler at lave eksperimentet.

Transistorerne er i hustyperne TO-126 og To-218, så du burde let kunne skrue dem fast hvor de gamle moduler sad, ved at bore 4 huller. (husk isolationskiver !).
En ting du også skal huske, er at dioderne også skal have termisk kontakt til kølepladen, for at undgå termisk runaway, som kan brænde transistorerne af.

Hvis du vil have mulighed for at justere tomgangsstrømmen så den passer helt med databladet på sanken modulet, så kan du udskifte R1 med en trimmer på 220ohm. Tomgangsstrømmen er i databladet angivet til 30mA +/- 10mA (der skal løbe 3 mA igennem dioderne). Du kan også nøjes med at ændre værdien af R1, hvis de 3mA ikke passer helt med R1 på 100 ohm. (Det afhænger af diodernes tolerancer m.m.)

Man kan forbedre designet lidt, ved at skifte de 4 dioder ud med en transistor, lidt modstande og en trimmer. Men så er kredsløbet jo anderledes end det originale.
En variant af de udgangstransistorer jeg har foreslået, sad faktisk i NAD3020.
Nu kan du jo prøve at bruge disse transistorer, og høre om du er tilfreds med resultatet.
Ellers så send mig en privat besked. Så skal jeg nok finde nogle bedre typer. Men prisen stiger så en del, og du har nok ret i, at der ikke skal bruges for mange på denne forstærker.
Men jeg vil tro du kan opnå et acceptabelt resultat med mit forslag.

Send mig en PB hvis du er i tvivl om noget.

Det burde egentligt være rimeligt let og hurtigt at lave et lille print med benforbindelser i den ene side, der direkte kunne erstatte sanken modulet. Hvis man monterede printet på en stump aluminium hvorpå transistorer / dioder var skruet fast, kunne det hele skrues fast i det gamle sankens moduls monteringshuller. Aluminiummet ville så fungere som overføringskøleplade, til der hvor sanken modulet var skruet fast.

 





 

Til top Vis canielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af canielsen
 
febbe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Maj 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 295
Sendt: 13 Februar 2010 kl. 03:16 | IP-adresse registreret  

det lyder fint med transistorne er jo sådan ret standard agtige print kan jeg lave på arbejdet modstande og dioder kan jeg finde på arbejdet. det med kølepladen lyder lidt smart var sådanset det jeg lige bekymrede mig mest om. har lige kigget ved el-supply og de har det hele for under 100kroner. 
Til top Vis febbe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af febbe
 
febbe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Maj 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 295
Sendt: 14 Februar 2010 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

lille update med et forhåbentligt lidt bedre oversigtsbillede og et billede af coveret på den plade jeg sidder og lytter til her mens jeg sidder og nyder min aftensmad bestående af frysepizza og solbærsaftevand



Til top Vis febbe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af febbe
 
Roky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1974
Sendt: 20 Februar 2010 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

Hej Febbe

Fed og hyggelig hifi-hule

Spænende læsning og gode billeder.

Har du haft andre forstærkere inde og vende i setuppet udover Kennwood og JVC?
Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky
 
febbe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Maj 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 295
Sendt: 20 Februar 2010 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

jeg har en del forstærkere som jeg overvejer, alt lige fra små tripaths til en stor pioneer i træsvøb, men har ufatteligt svært ved at vælge. men om en uge eller 2 skulle der gerne stå ny forstærker for jeg er rigtg træt af min kenwood især klemterninalerne til højttalerne, og et par af phonestikkene hvor stel, kappen rundt om stikket falder af hver gang man piller phonokablet ud. lyden fejler som sådan ikke noget og indeni er den faktisk helt hæderligt bygget. men skal bare til at have noget andet, og så måske også nogle nye højttalere når pengene er der til det, mest for bare at prøve noget andet. så kan min lillebror i konfigave få kenwood'en og de højttalere som jeg har eller de nye alt efter hvad jeg synes er bedst når der kommer nye højttalere

det er faktisk lidt skræmmende at han kun skal konfirmeres og allerede overvejer design ting, f.eks små l**tede design anlæg, ad, men skal jeg nok få ham vendt fra, så han kan få noget der bare minder om god lyd


Til top Vis febbe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af febbe
 
carcass
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Maj 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 642
Sendt: 20 Februar 2010 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

Må jeg forslå Nad,havde c162+c272 og det kunne altså fyre en seriøs gang hegn af....nu ved jeg ikke lige hvad dit budget er?

__________________
The world is watching America...and America is watching tv.

BLADELIUS/DYNAUDIO SET-UP

Til top Vis carcass's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af carcass
 
febbe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Maj 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 295
Sendt: 20 Februar 2010 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

jamen budget ligger vel på en 4000kr er jeg kommet frem til og i den pris skal der også være en riaa enten indbygget i forstærkeren eller eksternt og så selvfølgelig brugt
Til top Vis febbe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af febbe
 
Roky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1974
Sendt: 22 Februar 2010 kl. 01:00 | IP-adresse registreret  

til 4000 kr. kan der findes mangt og meget godt

Jeg ville gå efter noget andet end NAD hvis jeg var dig. Kan forstå du er ret glad for din Pioneer, så måske var det en ide at
finde noget i samme dur?. Går du over til noget nyere forsvinder en del af charmen, men det bliver så til gengæld mere
korrekt.

Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes