Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. maj 2024 | 11:33   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Black Mini - NAD/Apple setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
AT0MAC
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 September 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 14
Sendt: 03 Marts 2010 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

Jeg spiller musik fra min computer, men det er uden tvivl musik optimeret.
Først og fremmest er det en 2007 model af en Mac Mini, men ikke længere kun nogen almindelig gammel Mac Mini, det er verdens første  Black Mini.

Hvad jeg mener her er at jeg har ændret looket til en elegant lille sort eloxeret shell, skinnende sølv logo, sort vinyl top og hi-fi fødder.
Den interne har fået et ganske stort hak op også med ting som 802.11n AirPort Extreme internt WiFi, 500GB harddisk, 3 GB RAM og en ny funklende passiv kobber køler med IC Diamond 7 termisk pasta at holde tingene på køl med.

Den lille computer indeholder mit online musik fra primært Last.fm, men også mit iTunes-bibliotek, og mine FLAC-filer fra alle mine CD'er.

Alt spiller igennem et NAD Hi-Fi system under udvikling, mere specifikt en NAD C165BEE forforstærker (men en C565BEE DAC / CD kommer snart) forbundet til enten min aktive studio monitorer eller min AmazingHeadphones-Denon AH-D2000!

Kan ikke vente med at få penge til at få en NAD C565BEE DAC / CD og nogen Van Den Hul kabler!

Se flere billeder
@ Flickr








Til top Vis AT0MAC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AT0MAC Besøg AT0MAC's Websted
 
Bonde1985
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 September 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 420
Sendt: 03 Marts 2010 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

Hey AT0Mac

super nice setup du har. kan især godt lide det hvad du har gjort ved mac mini'en. det er ikke sådan at du har nogle billeder liggende af selve
processen af forvandlingen fra the good to the bad side mac mini?? ku være super sjovt at lave et lignende DIY. ikke for at efterligne, men det ser
super fedt ud

jeg har selv spillet på NAD før, og det spiller super godt til prisen. den der DAC/CD du snakker om, har du overvejet at investere i en seperat DAC i
stedet? ved ikke om du muligvis kunne hente lidt bedre lyd den vej rundt.


Bonde
Til top Vis Bonde1985's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bonde1985
 
AT0MAC
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 September 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 14
Sendt: 03 Marts 2010 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

Bonde1985 skrev:
Hey AT0Mac

jeg har selv spillet på NAD før, og det spiller super godt til prisen. den der DAC/CD du snakker om, har du overvejet at investere i en seperat DAC i stedet?


Jeg startede ud med at overveje en DAC Magic fra Cambridge Audio, men den matcher ikke min Mac specielt godt med hensyn til udseende, og endnu værre ser det ud med at matche min NAD pre-amp.
Udseende så som lydkvalitet betyder en del for mig, mit udstyr står hvor det ikke kan gemmes.

Omkring transformeringen til "the dark side" se Bit-tech.net
Til top Vis AT0MAC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AT0MAC Besøg AT0MAC's Websted
 
Bonde1985
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 September 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 420
Sendt: 03 Marts 2010 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

det er selvfølgelig også rigtig nok. men er det ikke svært at finde noget der passer til den farve din mac har fået?

men synd er det at du har afskrevet dac magic'en. du får virkelig meget vellyd for pengene


tak for linket, vil jeg lige tjekke lidt ud
Til top Vis Bonde1985's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bonde1985
 
Stereolab
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 November 2009
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 151
Sendt: 03 Marts 2010 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

Hej AT0MAC,

Ser godt ud med den sorte Mac Mini. Jeg har selv de samme headphones og er rigtig glade for dem, når der skal høres musik sent om aftenen


__________________
Mvh
Stereolab
Til top Vis Stereolab's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stereolab
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes