Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. maj 2024 | 20:11   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: B&W 804 Diamond (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Chill&cola
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 April 2010
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 9
Sendt: 14 April 2010 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Hej jeg går og lusker på og købe et sæt B&W 804 Diamond højtaler.

Er der nogen der kan give gode råd til hvad man skal invester i forstærker til disse for at de spiller godt?

Jeg søger en billigst og dyreste løsning..

Jeg har ellers overvejet at købe 2 xt8ere men jeg synes når jeg tænker på at købe dem, så falder mit blik lidt hen på de 804 diamond. Vil man fortryde at købe xt8ere, er den slags spørgsmål der dukker op i mig.

Håber at hører fra nogen inkarneret hifi interesserde.

Christian
Til top Vis Chill&cola's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chill&cola
 
Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 4086
Sendt: 14 April 2010 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

Jeg har desværre ikke hørt 804 Diamond. Men de "gamle" 804S spiller super fedt. Så hvis du smider en diamant diskant oveni kan det dårligt undgå at blive suverænt.

Jeg har til gengæld set 804 Diamond i pianolak i levende live. Og den er lækker. Mildt sagt. For satan den er flot.

XT8erne spiller rigtig godt men der er da ingen tvivl om at 804 Diamond er et par klasser bedre.

Meen... Nu kan man jo altså også få godt og vel 5 XT8ere for prisen på et sæt 804 Diamond. Så en egentlig sammenligning er vel næppe helt fair.

Om man fortryder XT8?

Tjaa... Jeg ville kunne leve rigtig lykkeligt med sådan et par og det samme med CM9eren for den sags skyld.

Men der er da ingen tvivl om, at har man først hørt et sæt 804 Diamond, vil XT8erne blive sværere at leve med bagefter.

Hvad angår forstærkerne synes jeg generelt at koden til B&W er så meget og så godt som muligt.

Skal vi holde os i Hifiklubben er en NAD M3 en rigtig god start synes jeg. Men et velvalgt Classé system vil da synge endnu smukkere.



__________________
Med venlig hilsen,

Brian7500



Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500
 
StefanR
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Maj 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 511
Sendt: 14 April 2010 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

Hej Christian og velkommen til.

Nu har jeg mit andet sæt B&W højttalere, og jeg tror ikke du vil fortryke købet uanset hvad du køber af B&W

Lyder 804D så bedre end XT8? Well. De koster jo 2½ gange så meget, så ét eller andet skulle der gerne være bedre.

Nu har jeg selv storebror i form af 803D, og jeg elsker dem. Diamant diskanten er god. Det er ikke bare salgsgas. Om man kan li' dén lyd er så individuelt. En kammerat bryder sig ikke om den fordi han synes den er for skarp. Jeg synes selv den er krystal klar, og vigtigst af alt, bliver jeg ikke træt af at lytte på den i timevis.

Jeg tror også du får noget mere "umpf" med 804'eren da de er bestykket med nogle helt andre enheder end XT8.
Det kræver dog sin forstærker.

Jeg bruger en NAD masters series til at trække mine. Men har også hørt B&W på en lyngdorf forstærker (lød flot). Vil generelt mene at B&W gør sig godt med en "mørk" forstærker. Og hvis du ender med 804 kan du ikke få for mange watt. Så en stor kraftig effektblok der ikke er for lys i lyden vil være et godt match.

Husk dog på at det i sidste ende er dine ører det kommer an på. Så smut ind og få en demo. Vurder om 804 er de ekstra penge værd. Samme gælder med forstærkeren. Prøv et par forskellige til du finde en du synes lyder rigtig.

/Stefan

Til top Vis StefanR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StefanR
 
Chill&cola
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 April 2010
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 9
Sendt: 14 April 2010 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Hej i to tak for jeres indlæg - dejligt med lidt debat...

Jeg vil godt sige at nu rækker mit budget nok heller ikke til det helt vilde - men alligevel har jeg da råd kontant til et par diamond 804.. De koster 50k og en forstærker nad m3 koster 15 k så kommer det nok ledninger for 2 k hvis ikke mere ? så vi ligger i de 70k samlet. Det er satme mange penge osse føler jeg - men igen har man købt xt8 så er det sku for sent for det er dyrt at bytte ud af sine ting.

2 stk xt8 20000kr
1 stk nad 375Bee 8000k
Ledninger for ca 2500 kr

samlet 30500

Ser vi på det andet eks på diamond ja så hed den 70k.. dvs 40k i forskel hmm

Det er en slat hehe.

Det er svært..

Det er lidt lissom skal man vælge en audi a4 eller en audi tt..
Nå men man må jo gå i tænke boks.


Til top Vis Chill&cola's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chill&cola
 
Stereolab
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 November 2009
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 151
Sendt: 14 April 2010 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Hej Chill&cola,

Du nævner 2 højttalere der er meget forskellige! XT8 er rigtig svær at drive med en følsomhed på 86dB og et impedansminimum på 3,1 Ohm. Derudover lyder den ikke særligt godt Jeg ville sætte min penge et andet sted...

804 Diamond er flot, men tager godt nok nemt imod fedtede fingeraftryk med pianolak-finish. Jeg har lyttet til den i HFK, men det var for kort til at sige noget afgørende om den. Ta' selv et lyt!


__________________
Mvh
Stereolab
Til top Vis Stereolab's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stereolab
 
Chill&cola
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 April 2010
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 9
Sendt: 14 April 2010 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Hej stereolab

Hvis du ikke ville vælge xt8 eller 804 diamond.. Har du så andre forslag og alternativ :)
Jeg går osse lidt op i design..

Mvh
Christian
Til top Vis Chill&cola's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chill&cola
 
Stereolab
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 November 2009
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 151
Sendt: 14 April 2010 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

804 er helt sikkert en fed højttaler, hvis du har råd til den.

Af alternativer, der ser godt ud og lyder godt er Audiovector S3 Signature og modellerne opefter. De er dog meget forskellige fra B&W rent lydmæssigt, så om det falder i din smag kan en lyttetest nok kun afgøre.

Der er selvfølgelig 1000 andre mærker at vælge imellem, så kan kun anbefale dig at kigge omkring før du vælger. Også undenfor Hifiklubben


__________________
Mvh
Stereolab
Til top Vis Stereolab's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stereolab
 
Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 4086
Sendt: 14 April 2010 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Mit bud ville være:

B&W CM9: 18000     

NAD M3:    15000        

Kabler:        7000

Det hænger altså rigtig godt sammen.



__________________
Med venlig hilsen,

Brian7500



Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500
 
Mathew
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Marts 2009
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 211
Sendt: 15 April 2010 kl. 08:44 | IP-adresse registreret  

Kabler for 7000?

Det kan sagtens ske' jeg er helt hen i vejret, men hvad med at holde et budget på de kabler på 2000kr. indtil man rammmer et anlæg i den virkelig highend klasse.

7000kr., virker for mig, fulstændig absurd, i et anlæg der ikke koster mere end 33.000 for komponenterne. Det er hurtig omregnet at du bruger 21% procent af budgettet på kabler.
Til top Vis Mathew's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mathew
 
Robert GS
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Ground Sound

Bruger siden: 15 Marts 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 531
Sendt: 15 April 2010 kl. 08:47 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:

Mit bud ville være:

B&W CM9: 18000     

NAD M3:    15000        

Kabler:        7000

Det hænger altså rigtig godt sammen.



Hvorfor lige 7000 til kabler - hvorfor ikke 30000 eller 500?
Til top Vis Robert GS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Robert GS Besøg Robert GS's Websted
 
Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 4086
Sendt: 15 April 2010 kl. 09:37 | IP-adresse registreret  

Robert GS skrev:
Brian7500 skrev:

Mit bud ville være:

B&W CM9: 18000     

NAD M3:    15000        

Kabler:        7000

Det hænger altså rigtig godt sammen.



Hvorfor lige 7000 til kabler - hvorfor ikke 30000 eller 500?

Jeg plejer at have en tommelfingerregel der siger mellem 15 og 20% af anlæggets værdi til kabler. De 7000 var bare en hurtig afrunding.



__________________
Med venlig hilsen,

Brian7500



Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500
 
Arete
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Juni 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 95
Sendt: 15 April 2010 kl. 09:39 | IP-adresse registreret  

Chill&cola: Har du lyttet til en masse højtalere og så fundet ud af, at B&W-lyden lige er dig? Hvis dette er tilfældet fint! Hvis ikke, ville jeg da anbefale dig, at lytte til en masse højtalere. Når vi er oppe i så mange penge ville jeg personligt bruge meget tid på at finde den helt rigtige højtaler.
Til top Vis Arete's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Arete
 
Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 4086
Sendt: 15 April 2010 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

Mathew skrev:
Kabler for 7000?

Det kan sagtens ske' jeg er helt hen i vejret, men hvad med at holde et budget på de kabler på 2000kr. indtil man rammmer et anlæg i den virkelig highend klasse.

7000kr., virker for mig, fulstændig absurd, i et anlæg der ikke koster mere end 33.000 for komponenterne. Det er hurtig omregnet at du bruger 21% procent af budgettet på kabler.

Jeg ved ikke om du er helt hen i vejret eller om jeg er det.

Men min tommelfingerregel siger mellem 15 og 20% af budgettet til kabler. De 7000 er som skrevet nedenfor en hurtig afrunding.

Smag og behag er jo som bekendt forskellige men jeg mener ikke at man får det optimale ud af et super anlæg hvis man vælger så billige kabler som du foreslår.

Det vil svare til at man bruger kr. 1100 på højttalerkabler til et sæt højttalere til kr. 18000. Og det hænger slet ikke sammen i min verden.



__________________
Med venlig hilsen,

Brian7500



Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500
 
Yhde
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 142
Sendt: 15 April 2010 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Nu er vi jo ikke alle ens, men jeg vil gerne tilskrive mig Robert GS' holdning.

804D lyder fuldstændigt fantastisk, der er kommet langt mere SMÆK i Bassen, mellemtonen er der ikke gjort meget ved, men diskanten løfter ht' et rigtigt langt skridt ind i High-end Ligaen.

Jeg har lyttet til dem en del gange, da jeg selv står til at udskifte mine Ht, og XT8 kommer ikke i nærheden af den Ro og den luft som 804d har.

Tag din Yndlings cd med ned til din lokale hifipusher og lyt på dem.

 

Til top Vis Yhde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Yhde
 
Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 4086
Sendt: 15 April 2010 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

Yhde skrev:

Nu er vi jo ikke alle ens, men jeg vil gerne tilskrive mig Robert GS' holdning.

804D lyder fuldstændigt fantastisk, der er kommet langt mere SMÆK i Bassen, mellemtonen er der ikke gjort meget ved, men diskanten løfter ht' et rigtigt langt skridt ind i High-end Ligaen.

Jeg har lyttet til dem en del gange, da jeg selv står til at udskifte mine Ht, og XT8 kommer ikke i nærheden af den Ro og den luft som 804d har.

Tag din Yndlings cd med ned til din lokale hifipusher og lyt på dem.

 

Og hvor mange penge ville du så mene at det var fornuftigt at bruge på højttalerkabler til sådan et par?



__________________
Med venlig hilsen,

Brian7500



Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500
 
Chill&cola
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 April 2010
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 9
Sendt: 15 April 2010 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

Jeg sys sku det et svært hvad man skal vælge egentlig men ja jeg sys B&W har både design og god lyd derfor er min interesse primært hos dem. Sådan er verden jo - nogen gange blir man forelsket ved noget man sys er flot hehe. Mon det osse gælder sådan med damer :D hehehe ej.. det var vist et side spring.

Jeg tror indtil videre så må jeg sku nøjes med et par xt8ere. 804 diamond er bedre ja og ja jeg il sikkert osse blive mega glad for dem hvis jeg valgte dem men jeg må osse tænke på min økonomi.

Er det venligst nogen der måske herinde kan svarer mig på - hvad spiller bedst en B&O beolab 9 eller en B&W XT8 ? Jeg har haft B&O siden 2002 nu og har fået øjnene op for at det ikke er mig længere. Osse derfor jeg er igang med finde ud af hvad lyd jeg skal ud og ha købt.

Til top Vis Chill&cola's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chill&cola
 
SuckyBoyfriends
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 April 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 520
Sendt: 15 April 2010 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

 

Halløj:)

 

Jeg hørte på 804D versus Dali MS4 på åboulevarden forleden rigtig længe. På samme anlæg og kabler.

Tror du skal give den et lyt. I mine øjne en langt mere lækker højtaler.

Til top Vis SuckyBoyfriends's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SuckyBoyfriends
 
Chill&cola
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 April 2010
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 9
Sendt: 15 April 2010 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg ved godt man skal tænke lyd næsten når skal købe nye højtaler. Men idag vil jeg osse godt have noget der klær min stue lidt og der synes jeg personligt ikke at dali gør det så godt design mæssigt. Jeg tror jeg får meget svært ved at finde en flot højtaler udover B&O som jeg ikk gider og købe og B&W. De er i mine øjne de der går lidt op i designet osse føler jeg.
Til top Vis Chill&cola's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chill&cola
 
moha
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 December 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 119
Sendt: 15 April 2010 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

Smag og behag er jo forskellig

Du kan også prøve nogle højttalere der spiller fantastisk (i mine ører) og som de fleste også reagerer meget positivt på når det gælder design: (gennemsigtigheden får dem til at virke meget "lette")

http://www.martinlogan.com/products/purity eller http://www.martinlogan.com/products/vantage

De fås fra 20.000,- sættet og op efter.

God jagt

Til top Vis moha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af moha
 
SuckyBoyfriends
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 April 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 520
Sendt: 15 April 2010 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

Chill&cola skrev:
Hejsa

Jeg ved godt man skal tænke lyd næsten når skal købe nye højtaler. Men idag vil jeg osse godt have noget der klær min stue lidt og der synes jeg personligt ikke at dali gør det så godt design mæssigt. Jeg tror jeg får meget svært ved at finde en flot højtaler udover B&O som jeg ikk gider og købe og B&W. De er i mine øjne de der går lidt op i designet osse føler jeg.

Det forstår jeg godt:) Har selv haft B&W 804 som er en flot højtaler!

Men der er flere herinde der giver deres højtaler en gang vinyl og blanksort, som gør de fleste højtalere rigtig flotte!:)

Men 804D spiller bestemt ikke dårligt.. Hvorfor ikke tage det sæt 803D som de har demo på åboulevarden.. Den slår den nye 804D med længder til samme pris:)

Til top Vis SuckyBoyfriends's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SuckyBoyfriends
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes