Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 08:28   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Dynaudio og PS audio digitalt hifi (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Christian Jense
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 621
Sendt: 03 Juni 2010 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft anlægget inde før, men det var mens jeg kørte med Pioneer DJ pult som kilde, nu syntes jeg det var tid til en
update, så den røg ud,
og nyt legetøj kom ind.



Som hovedkilde benytter jeg en MacBook Pro, med alt min musik rippet i Apple LossLess med fejlkorrektion, så alt skulle
være bevaret fra
CDmaterialet. Så har vi updaten, nemlig min PS Audio PerfectWave DAC som preamp/DAC, og der efter bliver lyden smidt
direkt videre til mine
Dynaudio Focus 110A. Og kan kun sige at det lyder fantastisk på det lille 8 kvm værelse, og selvfølgelig er alt holdt i sort
piano lak.

Lige lidt info om PS Audio PerfectWave



DACen har 7 inputs hvor af 3 er I2S og 3 S/PDIF(RCA, XLR og Toslink(Optisk)) samt en USB. Ud over Toslink og USB som
modtager 96kHz/24bit
materiale, modtager PWD(PerfectWave DAC) op til 192kHz/32bit materiale, og konvertere også ved denne kvalitet, dog har
man mulighed for at
vælge mellem alle standart sample rates fra 44,1kHz til 192kHz. Ud over muligheden for manuelt valg af sample rate, findes
der også Native
mode, hvor PWDen operere ved kildens sample rate, så man ikke laver unødvendige forvrængninger i lyden via
oversampling. Som output kan
man vælge mellem balanceret XLR eller RCA.

For at opnå den filterkarekterstik som brugeren ønsker omkring de digitale filter, har man 5 valgfri filtre, som alle har deres
fordele og ulemper,
så man kan få den lyd man selv ønsker.

Ud over at virke som DAC kan PWDen også udbygges med The Bridge, som laver den om til en medieserver, hvor der kan
streames musik over
både LAN og wireless, samt man har mulighed for at betjene eventuelle netværksdiske over PWDen, detsværre er The
Brigde ikke udkommet
endnu, men den skal da haves så snart den kommer.

Alt i alt en rigtig fed DAC med mange muligheder, og klar detaljeret lyd.

Højttalerne er Dynaudios Focus 110A



De små Dynaudioer er bestykket med en 5,75" basmellemtone i Dynaudios MSP menbran, samt en 3" svingspole i
aluminium. Diskanten består af
en 1" silke dome.
Højttaleren er aktiv, hvilket betyder at der er to indbygget forstærkere i hver højttaler, som levere 50W til hver enhed, og
mellem enhederne
deles selvfølgeligt aktivt, så der ikke er nogle passive filtre til at sluge effekten.

Den indbyggede forstærker har også indbygget EQ, eller rettere hvad de kalder for placeringskorrektion, det betyder at der
sidder 3 kontakter på
bagpanelet, som kan justere bas, mellemtone og diskant i 2 til 3 niveauer inden for 2-4dB. Der ud over sidder der en
yderligere kontakt hvor
følsomheden kan vælges, enten -10dB, 0dB eller +4dB så der kan justeres efter udgangsstyrken på lydkilden. Og som en
lille ekstra ting, har
Dynaudio smidt et highpass filter i, som gør det let at få højttaleren til at spille sammen med en sub, da der kan deles ved 60
og 80Hz.

En rigtig fin lille højttaler, som trods sin størrelse formår at spille ned til de 33-35Hz på mit værelse, og på ingen måde lider
af bulderbas eller
andre svagheder i de dybere frekvenser som små højttalere normalt kæmper med. Nu høre jeg selv meget elektronisk
musik, og numre som
Stilhed af Mike Sheridan eller Evil Dub af Trentemøller bliver uden større problemer gengivet på værelset, dog taber
højttalerne pusten hvis de
spiller i alt for store rum.

Når der skal lyttes uden at forstyrre andre, har jeg to valgmuligheder, mine Audio-Technica MS50 fra som er topmodellen af
deres studielinje, og
et par Sennheiser RS85 trådløse hørebøffer. MS50erne har en serdeles ærlig lyd, den fremviser alle styrker og svagheder i
musikken, der ud
over er de gode til at lukke af for omgivelserne, så man ikke bliver forstyret af udefrakommende støj. De har en god dyb og
fast basgengivelse,
en god klar mellemtone og en luftig diskant. Det eneste minus er, at hvis lydteknikkerne i studierne har givet vokalerne en
smugle forkraftige T
og S lyde, så kan det tydeligt høres på MS50erne, men der ud over en fin hørebøf til farten.

RS85erne har en mere blød lyd, da den er åben har den ikke den samme dynamik og kraft i de lavere frekvenser som
MS50erne, men stemmer
bliver ikke gengivet lige så skarpt og råt som i MS50erne.

Som link mellem de forskellige enheder, bruger jeg et eller andet føtes USB kabel mellem Mac og PWD, endtil The Brigde
udkommer, så kommer
alt til at køre over WiFi, og fra PWD til Focus 110A benytter jeg Audioquest Alpha-Snake, med hensyn til strøm, så køre hele
anlægget over et
On/Off panel via standart apperat forlængere.

Og så lidt billeder af det hele:








__________________
www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=83620&KW
Til top Vis Christian Jense's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Christian Jense
 
DJ Green
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 521
Sendt: 06 Juni 2010 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Ser squ godt ud - en dj med sans for god lyd :-D

Kender godt dine Pioneer CDJ-400 og DJM-909 mixeren. Har selv haft en pult magen til, men solgte den nu her, da jeg har købt 2x CDJ-2000 og DJM-2000 mixer. :-D

Til top Vis DJ Green's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DJ Green Besøg DJ Green's Websted
 
Christian Jense
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 621
Sendt: 08 Juni 2010 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Jaa, når man kan spille højt på arbejdet, så må det gerne lyde godt der hjemme.

__________________
www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=83620&KW
Til top Vis Christian Jense's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Christian Jense
 
Christian Jense
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 621
Sendt: 07 November 2010 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

Som systemet er nu bruger jeg USB som link mellem Mac og PWD, vil det være en fordel eller ulempe at skifet til optisk kabel i
stedet? bitrate og sample frekvens er den samme, altså 96khz 24 bit. Og hvor finder jeg et optisk kable som kan passe i min
minijack udgang?

__________________
www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=83620&KW
Til top Vis Christian Jense's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Christian Jense
 
wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2249
Sendt: 07 November 2010 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

Christian Jense skrev:
... Og hvor finder jeg et optisk kable som kan passe i min minijack udgang?


http://www.av-connection.dk/?PGr=22&ML=807

Det stik har jeg selv brugt mellem min Macbook og DAC. Det fungerer upåklageligt.
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle
 
msp2
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 114
Sendt: 16 Januar 2011 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

Hej Christian

Har du fået fat i The Bridge?
Til top Vis msp2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af msp2
 
Christian Jense
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 621
Sendt: 16 Januar 2011 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

Ikke endnu. Jeg skal lige finde et sted hvor de sælger dem. Jeg har skrevet til et par stykker, men der er ikke nogen der har
meldt tilbage med en pris.

__________________
www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=83620&KW
Til top Vis Christian Jense's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Christian Jense
 
msp2
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 114
Sendt: 17 Januar 2011 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Ok, har du spurgt direkte ved PS audio i US?

Hvad syntes du ellers om lyden, og hvordan er den at betjene?

Jeg er god nok lidt lun på en sådanne og med en bridge monteret

 

Hilsen

Morten

 

Til top Vis msp2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af msp2
 
GamerOfDK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 November 2009
Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline
Indlæg: 96
Sendt: 17 Januar 2011 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

Lige en ting, har aldrig prøvet at rippe med fejlkorrektion, men jeg lavede en test med WAV mod Apple Lossless, mod AIFF, og Apple Lossless (Uden fejlkorrektion, ved slet ikke hvad det gør), Apple Lossless lød hørbart dårligere end WAV.

Men, er det så bare på grund af, at jeg ikke bruger fejlkorrektion?

Men rigtig fedt anlæg, det er i hvert fald tilstrækkeligt til DJ (Selvom bedre selvfølgelig er bedre, men alligevel)!


__________________
Hi-Fi-aspirant. 17 år.

Dali Lektor 1 - Denon RCD-M37.
iPod Touch 32GB 3G, Goldring DR100
Denon AH-D2000 > Creek OBH-21SE > MIT Terminator 3 signal > Denon RCD-M37
Til top Vis GamerOfDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af GamerOfDK
 
wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2249
Sendt: 17 Januar 2011 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

GamerOfDK skrev:
Lige en ting, har aldrig prøvet at rippe med fejlkorrektion, men jeg lavede en test med WAV mod Apple Lossless, mod AIFF, og Apple Lossless (Uden fejlkorrektion, ved slet ikke hvad det gør), Apple Lossless lød hørbart dårligere end WAV.


Jeg tror ikke du kan høre forskel på, om det er rippet med eller uden fejlkorrektion - så længe numrene kan afspilles uden problemer. Men du kan jo bare prøve dig frem, det koster jo ikke noget.

Desuden er jeg ret overrasket over, at du kan høre forskel på .WAV og .ALAC, eftersom begge formater indeholder samme data (med undtagelse af meta-data).

Hvad bruger du til at afspille med?
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle
 
Christian Jense
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 621
Sendt: 17 Januar 2011 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

fejlkorrektionen er som det ligger i navent korrigering af fejl. Altså virker din disk og dit drev som det skal, så burde der
ikke være forskel. Der hvor fejlkorrektion kommer ind i billedet er hvis du har en cd med småskader, her kan den til en hvis
grad rette op på fejlen, ved at læse skiven igen. Jeg har redet en CD eller to på den måde.

MSP2
Jeg kan kun sige at lige nu er der ingen tvivl om at det er højttalerne der er det svageste led i kæden, det er i hvert fald ikke
DACen. Den sammen med PWT CD drevet til den, er af mange anmeldere blevet dømt som en af de bedste CD afspiller
systemer i verden. Jeg har detsværre ikke haft den testet på bedre anlæg end dynaudioerne, men må sige at det lyder
vidunderligt som det står der. Lyden er klar, defineret og præcis. Tag nu ikke fejl af at der står en mixerpult i nogle af
billederne, den er som sagt solgt, og nu køre jeg 100% mod lydkvalitet, og må sige at det er lykkedes med PWDen.
Nogle vil sige at intet slår analog lyd, men jeg tror godt jeg vil våge at påstå at når vi taler musik i 192khz 32 bit, så er vi
ved at være der, der findes detsværre bare ikke nok af det endnu, og ikke ret meget af det er noget man gider at høre.

Jeg har ikke prøvet the brigde endnu, men det interface som jeg har nu, må jeg sige er rigtigt let at finde rundt i, alle kan
betjene det. Volume baren kan man enten styre ved simpelt hen at trykke på det sted hvor volumen skal være, eller at
skrue op og ned via pilene i enderne af baren. Og så har den en del flere muligheder for selv at bestemme hvordan
konverteringen skal ske, enten ved selv at vælge konverterings frekvens, og via 5 forskellige lowpass filtre, hvor der i
manualen er et langt kapittel om hvilke fordele og ulemper der er ved hvert filter. Man kan også bare vælge native mode og
lade PWDen bestemme selv.
Jeg kan kun sige prøv den, du vil ikke fortryde det.

__________________
www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=83620&KW
Til top Vis Christian Jense's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Christian Jense
 
Rosewind
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 November 2008
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 210
Sendt: 04 Marts 2011 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

Hej Christian.

Har du fået skaffet dig en "bridge"? Jeg har set "the bridge" på flere websites,men via "the bridge" har PerfectWave DAc'en pt. problemer med at afspille FLAC-filer i mere end 96/24 opløsning. Jeg har lige købt lidt i 176/24, så jeg vil helst have en løsning, der kan spille rigtig hi res.

Jeg skal helt sikker ud og lytte til en snarest for den har fået meget fine anmeldelser og kommentarer med på vejen.

Venlig hilsen,
Peter
Til top Vis Rosewind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rosewind
 
msp2
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 114
Sendt: 13 Maj 2011 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Hej Christian

Jeg har fået købt mig en, med en bridge monteret, det kan anbefales.

Jeg har ikke prøvet USB kun coax sammen med en squeezebox, bridgen er væsenligt bedre!

Jeg vil dog sige at betjeningen ikke helt er på højde med squeezeboxen men lyden er fantastisk.

Jeg bruger en NAS til at føde den, det virker overbevisende....

Hilsen Morten
Til top Vis msp2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af msp2
 
audio4ever
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Marts 2009
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 109
Sendt: 13 Maj 2011 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Hvad er det for en sort boks, som der ligger til højre for bærbaren på dit skrivebord?
Til top Vis audio4ever's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af audio4ever
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 14 Maj 2011 kl. 02:54 | IP-adresse registreret  

audio4ever skrev:
Hvad er det for en sort boks, som der ligger til højre for bærbaren på dit skrivebord?

Hehe, er det ikke det man kalde for en fjernbetjening, hvilken og hvad den laver der er det stor spørsmål
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
audio4ever
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Marts 2009
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 109
Sendt: 14 Maj 2011 kl. 03:12 | IP-adresse registreret  

Haha, nej jeg mener den store sorte box med displayet.
Til top Vis audio4ever's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af audio4ever
 
søren N
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 April 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1475
Sendt: 14 Maj 2011 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

det er den PS audio DAC som han beskriver i første indlæg

__________________
"Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi

Er du hifi-kræsen?
Til top Vis søren N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af søren N
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes