Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. maj 2024 | 22:24   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Lencofyn’s Bornholmer setup. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lencofyn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidligere schmidt2

Bruger siden: 06 Januar 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 705
Sendt: 20 September 2011 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Jeg er jo, som nogen nok ved, ikke fynbo mere.

Jeg fandt mig en perle i østersøen. Eller sagt på en anden måde, jeg er flyttet hjem igen.

Det har jo medført at anlægget har været pakket ned i noget tid. Og jeg har så bøvlet lidt med hvordan det skulle stå. Ydermere faldt jeg over et sæt Snell J/III som spiller himmelsk...

Så der er sket lidt siden denne tråd: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=84806&K W=Lencofyn

Det kan ikke siges nok, JEG ELSKER TRÆ. Og ja der er lidt sort forvirring, palisander, kirsebær, eg....

Kom endelig med kommentarer...



Reolerne stod i huset og de er som skabt til det.



Bag lågerne gemmer sig alt det sorte guld. Har bare et stort problem... der er plads til max 50 endnu....



Lidt barskab er det også blevet til.



Bemærk den særprægede fod. Jeg havde før gulvhøjtalere, men snell'erne er jo en smule mindre. Og nærige mig tænke, hvad gør jeg.

Jeg gik i haven og fandt de alternative brunglaserede rør. Og plaserede dem ovenpå en MDF plade. Og de sidder lige i  den rigtige højde til mine ører. Og så kostede de gratis :) Og behøver jeg sige at der er minus vibrationer i gulvet.

Til top Vis Lencofyn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lencofyn
 
1966
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 Maj 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 241
Sendt: 20 September 2011 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

Hej Lencofyn eller LencoBornholm, tillykke med de nye hjem over på fødeøen ja hade det bare været mig der kunne komme tilbage til øen men det kniber jo lidt med at få et arbejde derover selv om at man er kommet til et sted i livet hvor man bare gerne vil tilbage til sin føde ø med sin familie,det var let at komme fra øen i sin tid men har da fundet ud af at det er svært at komme tilbage hvis man skal have et arbejde, men et stort tillykke med dit nye hjem i Gudhjem og dejligt at se hvordan du har fået plads til dit anlæg håber at du finder nogle venner der går op i den samme hobby som du har at dyrke den med ellers kan man lidt komme til at køre i den samme ring, men skulle det blive et problem derover har jeg min far derover som går meget op i den samme hobby som dig på grund af musikken så hvis du skulle finde på at banke på hans dør så bor han i Klemensker og du skal være meget velkommen han har da lidt af vært stående, et sted skal man jo starte. Venlig Hilsen 1966.Smile
Til top Vis 1966's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 1966 Besøg 1966's Websted
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2791
Sendt: 20 September 2011 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Hmm. der må være noget til højre  på de billeder. Tillykke med nye interiør og bolig.  

    carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
Lencofyn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidligere schmidt2

Bruger siden: 06 Januar 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 705
Sendt: 20 September 2011 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

CARS10 skrev:

Hmm. der må være noget til højre  på de billeder. Tillykke med nye interiør og bolig.  

    carsten



til højre? ikke helt forstået.

Takker
Til top Vis Lencofyn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lencofyn
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2791
Sendt: 20 September 2011 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

De smalle højttalere er vel til fladskærmen.  

  carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
Lencofyn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidligere schmidt2

Bruger siden: 06 Januar 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 705
Sendt: 20 September 2011 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

CARS10 skrev:

De smalle højttalere er vel til fladskærmen.  

  carsten



Nu jeg med. De tæller ikk. Fik et surround anlæg af en kammerat. Men så satte fruen bremsen i. Der er nok højtalere i stuen.

Så det er på vej væk. Skal finde ud af noget stereo lyd og en diskret subwoofer. Fladskærmsfjernsyn har en noget tam egenlyd.
Til top Vis Lencofyn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lencofyn
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2791
Sendt: 20 September 2011 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

Nååår, på den måde, men det lyder alligevel nok bedere end fladskærmen gør, ellers flyt den over i midten af dine højttalere, og så køre lyden over dit anlæg, det gør jeg og det er dejligt.  

  carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
High sky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 April 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 279
Sendt: 21 September 2011 kl. 08:34 | IP-adresse registreret  

Hej Lenco classic

Jeg synes det ser fedt ud og sikkert meget varmt klingende. Ved godt at al indretning for tiden skal være sort og hvid med en enkelt farve men dit ser hyggeligt ud.

Også er det lidt sjovt der står en STYX lp, der er ikke mange som hører det symfoniske rock.

Skal du ikke have gang i en DIY Lenco, eller har du haft det ?

Mvh.
Til top Vis High sky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af High sky
 
High sky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 April 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 279
Sendt: 21 September 2011 kl. 08:39 | IP-adresse registreret  

Ups..

Jeg så lige din gamle tråd og du har jo haft gang i Lencoén. Hvordan lød den og var det besværet værd, siden du har solgt den.

Savner du ikke den ret så skønne bas som jo er i de Infinity, mener det er tryk-kammer kabinet og derfor den dybe stramme bas.

Mvh
Til top Vis High sky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af High sky
 
Lencofyn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidligere schmidt2

Bruger siden: 06 Januar 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 705
Sendt: 21 September 2011 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

High sky skrev:
Ups..

Jeg så lige din gamle tråd og du har jo haft gang i Lencoén. Hvordan lød den og var det besværet værd, siden du har solgt den.

Savner du ikke den ret så skønne bas som jo er i de Infinity, mener det er tryk-kammer kabinet og derfor den dybe stramme bas.

Mvh


Hejsa.
Det var heller ikke med min gode vilje jeg solgte min Lenco. Den var virkelig vellydene. Og ligeså lydløs som mine nuværende Technics'er. Men jeg har planer om at få fingre i nogen mellemhjul's grammofoner igen. Noget Mørch, Garrard eller Lenco. Det er i sidste ende tegnebogen der bestemmer.
Kan lige tilføje at grunden til at jeg solgte min Lenco var at jeg fik tilbudt min nuværende Holfi forstærker. Og havde på daværende tidspunkt en billig, men ny, Denon stereo forstærker. En slags ikke gennemtænkt impuls køb.

Mht. med mine Infinity, så leverer Snell'erne en så lækker mellemtone og fyldig bas. Så Infinity'erne er røget til salg. Men i og med at jeg er bosiddende på Bornholm er der nok lange udsigter for at få dem solgt. De fylder jo lidt.  
Jeg var dog lidt skeptisk overfor Snell højtalerne. Men det blev gjort til skamme. Har brugt en del timer på at A/B teste og de lyder lige godt. Der er bare noget med mellem tonen som er mere defineret.
Kan beskrive det som at Infinity er bedst når man sidder i "sweet spot'en". Snell lyder godt når du er i rummet, når du er i rummet ved siden af, når jeg skruer lidt op og går nedunder. Så er musikken mere nærværende.

STYX er temmelig undervurderede. Sørgeligt nok. Men min samling bærer præg af en lettere sær musik smag. Brugte største delen af eftermiddag/aften på at høre Michael Wiehe, Bjørn Afzelius, Hoola Bandoola Band, Focus og så STYX.








Til top Vis Lencofyn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lencofyn
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes