Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. april 2024 | 06:33   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Carlsson setup med GamuT (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Carlsson-fan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Maj 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 65
Sendt: 01 August 2012 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

Hej alle sammen på Hifi4all

Nu har jeg fulgt med og kigget på mange af jeres indlæg, billeder m.m. og følte lidt det var min tur.
Først vil jeg fortælle lidt om mig selv.

Min interesse for musik og Hifi startede for mange år siden, da min far alle dage har været meget musik engageret, men
den
seriøse interesse for hifi startede for ca. 4 siden da var jeg 13 og jeg havde lige haft konfirmation, min far som sagt havde
noget stereo anlæg og det var jeg helt fortabt i, så derfor besluttede jeg mig for at bruge mine konfirmations penge på mit
første anlæg, det er siden hen blevet skiftet lidt ud.

Efter 1 års tid fandt jeg min fars gamle Carlssoner i kælder og blev dybt forelsket i designet og den alderledes filosofi
omkring lyd.
Så jeg fik (efter lang tids diskussion) overtalt ham til at jeg måtte få disse og sætte dem i stand selvfølgelig med hans
hjælp.
De blev malet og i standsat efter alle kunstens regler og så fantastiske ud, men så stødte vi på et af de første problemer
hvilket har at de gamle basser med skumkant var gået opløsning og diskanten så heller ikke for godt ud så, vi fandt vha.
Carlssonplanet.com et opgraderings sæt med delefilter, basser og diskanter det blev sat i, og nu spiller de som en drøm

Når ikke mere om min carlsson historie.

Jeg er nu 17 og her er delene af mit ydmyge begynder anlæg. det består af følgende.

Forstærker:
Rotel RA-1062

CD:
Rotel RCD-1072

Højttaler:
Carlsson OA-51.3 LE2 som er det nyeste opgraderingssæt til disse med scanspeak 18W8545 bas og en tilsvarende
scanspeak diskant som jeg desværre ikke kan huske modelnr. på.

Kabler:
MIT CVT 1 højttaler og signal kabler.

og selvfølgelig også nogle billeder


Her er et billede af hele setupet


De rigtige fine og specielle Carlsson OA-51




Rotel's RA-1062 forstærker


Rotel's RCD-1072 CD


Og MIT CVT1'erne
Højttaler kablerne




og signalkablet


Det var alt for nu

Med venlig hilsen
Carlsson-fan
Til top Vis Carlsson-fan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carlsson-fan
 
LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 27 Februar 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 963
Sendt: 01 August 2012 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

Lækkert med endnu et ungt medlem der viser sine ting frem

velkommen i "fremvisnings sektionen"

det hele ser jo lækkert ud højtalerne er godt nok også fede og anderledes i designet
står anlægget på dit værelse eller?
Til top Vis LoudandClear's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LoudandClear
 
jmk74
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2012
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 359
Sendt: 01 August 2012 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Det ser godt ud! Kender ikke meget til Carlsson, men de ser bestemt spændende ud!

Rotel kender jeg til gengæld, har haft og har stadig Rotel, der kan man ikke gå helt galt i byen.

Til top Vis jmk74's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jmk74
 
Carlsson-fan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Maj 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 65
Sendt: 01 August 2012 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

LoudandClear skrev:
Lækkert med endnu et ungt medlem der viser sine ting frem

velkommen i "fremvisnings sektionen"

det hele ser jo lækkert ud højtalerne er godt nok også fede og anderledes i designet
står anlægget på dit værelse eller?


Ja det hele står på mit værelse
Til top Vis Carlsson-fan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carlsson-fan
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9871
Sendt: 02 August 2012 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Det ser spændende ud og der er ingen tvivl om, at det emmer af musik dette set up. Carlsson byggede jo højttalere, der i akustik minder meget om P. Snell's. At rum og højttalere skulle integreres bedst muligt.



__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
Janop
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Marts 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 432
Sendt: 02 August 2012 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Det ser rigtig godt ud, og lyder da sikkert også ret godt, hvor er det da hyggeligt at se unge mennesker interessere sig for god
lyd, bliv endelig ved med det

__________________
Jan O. Pedersen
Til top Vis Janop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Janop
 
Carlsson-fan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Maj 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 65
Sendt: 02 August 2012 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Jo tak alle sammen og og musikken er i hvertfald i højsædet
Til top Vis Carlsson-fan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carlsson-fan
 
nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3481
Sendt: 02 August 2012 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

hej der!

Carlsson højttaler kenner jeg godt, de er ikke værst, godt at se de er kommet højer op en de gamle modeller der stod nede på gulvet, for der havde man en følese af at musikkerne lå ned på gulvet og spillede op af i mindre rum, forstærker og cd er der heller ikke noget galt med, men dine kabler, prøv noget anet, men ellers tilllykke med det, du får kun  af mig grunet kablerne ellers havde du fåer 5

det er godt at du ville have disse højttaler til at spille igen og få dem renoveret  

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4
 
CianDK
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 206
Sendt: 03 August 2012 kl. 00:48 | IP-adresse registreret  

Velkommen til! Super spændende setup med højtaler jeg slet ikke kender noget til. Min interesse startede også med min fars
anlæg og og senere kammeraters DIY forsøg. Jeg startede også med en Rotel forstærker :). Men godt at se unge mennesker
med interesse for musik. Og et lille far/søn projekt: det er i høj grad noget jeg savner som udenlandsdansker.
MVH
Claus
Til top Vis CianDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CianDK
 
D A O
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Februar 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 2466
Sendt: 03 August 2012 kl. 04:16 | IP-adresse registreret  



Spændende med Carlsson højttaler, de er jo en legende
men aldrig selv hørt nogen

__________________
vh Hans Lund

diyaudio.dk Blog
G+
Til top Vis D A O's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af D A O Besøg D A O's Websted
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9871
Sendt: 03 August 2012 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

En af grundene til at de tidligere modeller som skulle stå nede på gulvet, har en del at gøre med, at man sidder for tæt på dem. Man kunne opleve lidt af det samme på Snell type E med sin justerbare sokkel til at tippe dem bagover. Sad man for tæt på dem, ja så kom lyden lidt nede fra, men bortset fra det, spillede de super alligevel. Såman skal sidde i god afstand til de Calsson dér.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
oink
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 577
Sendt: 03 August 2012 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Unge mand.
Velkommen i klubben.
Det kan godt gå hen og blive dyrt.
Rigtig flot udstyr du har.
mvh
Til top Vis oink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af oink
 
Carlsson-fan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Maj 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 65
Sendt: 03 August 2012 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

nhj4 skrev:

hej der!


Carlsson højttaler kenner jeg godt, de er ikke værst, godt at se de er kommet højer op en de gamle modeller der stod nede
på gulvet, for der havde man en følese af at musikkerne lå ned på gulvet og spillede op af i mindre rum, forstærker og cd er
der heller ikke noget galt med, men dine kabler, prøv noget anet, men ellers tilllykke med det, du får kun  af
mig grunet kablerne ellers havde du fåer 5


det er godt at du ville have disse højttaler til at spille igen og få dem renoveret  



Det forstår jeg slet ikke, har du haft dårlige erfaringer med MIT eller lignende, har prøvet andre kabler som fuld supra sword,
men MIT er efter min mening er noget bedre kabler til dette setup
Til top Vis Carlsson-fan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carlsson-fan
 
Carlsson-fan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Maj 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 65
Sendt: 03 August 2012 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

D A O skrev:


Spændende med Carlsson højttaler, de er jo en legende
men aldrig selv hørt nogen


Det var synd, da har et fantastisk rum da det er indirekte lyd, dog har de problemer med diskanten da den sidder under 30
grader eller noget lignende. men jeg synes selv at det virker rigtig fint.
Til top Vis Carlsson-fan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carlsson-fan
 
Carlsson-fan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Maj 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 65
Sendt: 03 August 2012 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

CianDK skrev:
Velkommen til! Super spændende setup med højtaler jeg slet ikke kender noget til. Min interesse startede
også med min fars
anlæg og og senere kammeraters DIY forsøg. Jeg startede også med en Rotel forstærker :). Men godt at se unge mennesker
med interesse for musik. Og et lille far/søn projekt: det er i høj grad noget jeg savner som udenlandsdansker.
MVH
Claus


Ja der går rigtig mange gode timer med hifi her hjemme, da både mig og min far har voldsom interesse for Hifi, så det er
fantastisk
Til top Vis Carlsson-fan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carlsson-fan
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9871
Sendt: 03 August 2012 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Carlsson-fan skrev:
nhj4 skrev:

hej der!


Carlsson højttaler kenner jeg godt, de er ikke værst, godt at se de er kommet højer op en de gamle modeller der stod nede
på gulvet, for der havde man en følese af at musikkerne lå ned på gulvet og spillede op af i mindre rum, forstærker og cd er
der heller ikke noget galt med, men dine kabler, prøv noget anet, men ellers tilllykke med det, du får kun  af
mig grunet kablerne ellers havde du fåer 5


det er godt at du ville have disse højttaler til at spille igen og få dem renoveret  



Det forstår jeg slet ikke, har du haft dårlige erfaringer med MIT eller lignende, har prøvet andre kabler som fuld supra sword,
men MIT er efter min mening er noget bedre kabler til dette setup
Det ville jeg nu også sige. Det er meget velykkede højttaler kabler med en retlinet og ganske præcis klang.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3481
Sendt: 03 August 2012 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Carlsson-fan skrev:
nhj4 skrev:

hej der!


Carlsson højttaler kenner jeg godt, de er ikke værst, godt at se de er kommet højer op en de gamle modeller der stod nede
på gulvet, for der havde man en følese af at musikkerne lå ned på gulvet og spillede op af i mindre rum, forstærker og cd er
der heller ikke noget galt med, men dine kabler, prøv noget anet, men ellers tilllykke med det, du får kun  af
mig grunet kablerne ellers havde du fåer 5


det er godt at du ville have disse højttaler til at spille igen og få dem renoveret  



Det forstår jeg slet ikke, har du haft dårlige erfaringer med MIT eller lignende, har prøvet andre kabler som fuld supra sword,
men MIT er efter min mening er noget bedre kabler til dette setup

hej der!

en ting jeg ikke bryder mig om er at man smider komponendter ind i kabler, jo mere man smider ind af modstande og så vidre forværes lyden, jeg har så ikke kunne samline MIT produgter her hjemme men har hørt det der ude og jeg syntes der er et eller anet galt med de kabler,

de lyder for glatte, og kenner da en del der har samme mening om dem

jeg kendte en der gav sig i kast med at åbne sådan en boks på et MIT højttaler kabel han en gang købte og han kunne heller ikke lide det,

det var bare nogle helt almenelig komponendter der var i en modstand var der og så kan jeg ikke huske mer af det

hvad angår Supra kabler der er jeg heller ikke med, jeg syntes ikke deres produgter er noget vær i dag

men jeg har da et par strøm hun stik, af de bilige og jeg gav ikke meget for dem, for når jeg en dag bliver færdig med mit detup så skal der ikke være nogle stik brønd og hun stik, for så bliver der ført kabel helt hen til trafoen,

gad vide om jeg nogle sinden bliver færdig

hverken MIT eller Supra lyder godt forhold til prisen i mine øre

prøv en gang og køb et ren kobber kabel 2,5mm helt almenelig, passer godt til din bas, få lodet nogle gode stik på

http://www.harald-nyborg.dk/p9545/hoejttalerkabel-2x2-50mm2- 25m     

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4
 
Carlsson-fan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Maj 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 65
Sendt: 04 August 2012 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

nhj4 skrev:
Carlsson-fan skrev:
nhj4 skrev:

hej der!


Carlsson højttaler kenner jeg godt, de er ikke værst, godt at se de er kommet højer op en de gamle modeller der stod nede
på gulvet, for der havde man en følese af at musikkerne lå ned på gulvet og spillede op af i mindre rum, forstærker og cd er
der heller ikke noget galt med, men dine kabler, prøv noget anet, men ellers tilllykke med det, du får kun smileys/smiley10.gif"> af mig grunet
kablerne ellers havde du fåer 5


det er godt at du ville have disse højttaler til at spille igen og få dem renoveret
smileys/smiley10.gif"> 


Det forstår jeg slet ikke, har du haft dårlige erfaringer med MIT eller lignende, har prøvet andre kabler som fuld
supra sword, men MIT er efter min mening er noget bedre kabler til dette setup


hej der!


en ting jeg ikke bryder mig om er at man smider komponendter ind i kabler, jo mere man smider ind af
modstande og så vidre forværes lyden, jeg har så ikke kunne samline MIT produgter her hjemme men har hørt det der ude og
jeg syntes der er et eller anet galt med de kabler,


de lyder for glatte, og kenner da en del der har samme mening om dem


jeg kendte en der gav sig i kast med at åbne sådan en boks på et MIT højttaler kabel han en gang købte
og han kunne heller ikke lide det,


det var bare nogle helt almenelig komponendter der var i en modstand var der og så kan jeg ikke huske
mer af det


hvad angår Supra kabler der er jeg heller ikke med, jeg syntes ikke deres produgter er noget vær i
dag


men jeg har da et par strøm hun stik, af de bilige og jeg gav ikke meget for dem, for når jeg en dag
bliver færdig med mit detup så skal der ikke være nogle stik brønd og hun stik, for så bliver der ført kabel helt hen til trafoen,


gad vide om jeg nogle sinden bliver færdig


hverken MIT eller Supra lyder godt forhold til prisen i mine øre


prøv en gang og køb et ren kobber kabel 2,5mm helt almenelig, passer godt til din bas, få lodet nogle
gode stik på


http://www.harald-
nyborg.dk/p9545/hoejttalerkabel-2x2-50mm2- 25m
      



Nu er det ikke fordi jeg vil diskuterer kabler og filosofier omkring kabler, men jeg har bare haft billige højttaler kabler til 50kr.
meteren og med MIT er det på mit setup en klar forbedring på hele frekvensområdet.
Til top Vis Carlsson-fan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carlsson-fan
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6261
Sendt: 04 August 2012 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

nhj4..........

Ros nu gutten for hans iver, istedet for at starte med kritik a´la det ka´ jeg ikke li´ osv.osv. (den bør komme senere).
Ka´s´gu da godt forstå, at der er nogen, der stikker halen mellem benene og forsvinder over i andre fora med sådan en velkomst.

Carlsson-fan, tillykke med dit gear, lad dine ører (og kun dine) fortsat fortælle dig, hvormed du opnår forbedringer, i forhold til det du har nu. Søg evt. inspiration hos njh4 i nogle af hans tråde, han er expert i at skifte ALT ud til noget bedre.

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3481
Sendt: 04 August 2012 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Carlsson-fan skrev:

Nu er det ikke fordi jeg vil diskuterer kabler og filosofier omkring kabler, men jeg har bare haft billige højttaler kabler til 50kr.
meteren og med MIT er det på mit setup en klar forbedring på hele frekvensområdet.

hej der igen unge mand!

vi skal ikke diskutere kabler men jeg giver bare mit arfaring vider til dig i en god mening, vi lytter jo forskæligt på tengene og har vær vores måde det skal lyde/være på

det kan godt være at du og andre opfatter det som kritik men det er det ikke, men jeg har desvære nogle gange svert ved at skrive ting ned jeg gerne ville fem med for at hjælpe så andre kan forstå det, men det kan godt lyde nedværdig nogle gange men det er det ikke ,

du har et rigtig godt set up og læge ud med ingen tivivrl der, og er du godt tilfræs med det så kan vi andre hoppe og danse som vi vil

jeg er inponeret over at du ville have dine højttaler i gang og det skal du være stolt af, der er mange der giver op der,

men du ville noget annet  det viser at du vil mere en så mange

forsæt det er en fed hobby

god weekend til aller her på siden her fra

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4
 

Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes