Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. april 2024 | 18:20   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Mere SU-lyd! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Willdau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Februar 2014
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 29
Sendt: 09 Februar 2014 kl. 00:31 | IP-adresse registreret  

Hej alle I musikelskere. Jeg tænkte at jeg måske lige skulle lufte hvad jeg sidder og lytter til musik på, derhjemme.

Som overskriften antyder er jeg studerende hvilket jo selvfølgelig giver visse begrænsinger. Den største værende at det skal
integreres i min enkeltværelseslejlighed.

Jeg stod i efteråret 2011 og var klar på at spytte nogle penge i noget ordentligt Hi-Fi (Jaja, så nogenlunde da, hvis folk har
fine fornemmelser). Jeg var omkring B&W CM9, Dali Mentor 5, Dynaudios Excite serie, Monitor Audio, Focal, alt der var til at
støve op i Århus. Uvidende som jeg var, var jeg overbevist om at der skulle spyttes en masse penge efter højttalere (jo
dyrere jo bedre) og så skulle det kobles til en forstærker af en art.

Hvad jeg fandt ud af, i min quest efter lyd og kunne lide var, at prisskiltet ikke er en garanti for "god" lyd eftersom dette er
subjektivt. Jeg ville have afslørende lyd til den varme side hvor der var styr på bunden. B&W's CM-serie synes jeg var lidt
kunstigt boostet i bunden, og var lidt for flink. Det meste musik jeg hørte på dem, virkede meget påvirkede af højttaleren,
altså en form for B&W "filter" hvilket jeg ikke brød mig om. Omvendt synes at Dali's Ikon 7 og Mentor 5 var lidt for sprøde i
diskanten og ikke havde helt styr nok på bunden, selv med meget forskelligt elektronik koblet foran.

Nå. Turen gik i Tape Connection for at lytte til noget Dynaudio Excite. Rigtig ærlig lyd synes jeg, men igen manglede jeg lidt
varmen og fylden i bunden, uden at den blev dominerende.
Claus derindefra mente at jeg skulle give DLS R55 et lyt, også selvom at denne var en del under det budget jeg egentligt
havde sat for højttalerne. Jeg blev overrasket over hvor neutral en lyd de havde, til tider lidt kedeligt egentligt koblet op til
en Creekforstærker til en 5-6k jeg ikke kan huske modelnummeret på.

Da han så satte Musical Fidelity's M3i foran blev jeg blown away. R55'erne åbnede sig i toppen og kom til live. Og på den
måde blev mit anlæg som det nu er.

Sonos og RP3 er pænt udlånt af en kammerat der har været udenlands i flere måneder. RIAA har været lånte modeller fra
rundt omkring hvor jeg selvfølgelig fik det tætteste tilhørsforhold til Musical Fidelity's M1 ViNL. Vinyl er dog ikke så meget
mig. Nuvel, en god plade med Marvin Gaye, Donny Hathaway, Grover Washington JR eller tilsvarende sætter en god og
hyggelig stemning hvis der er damebesøg, men ellers synes jeg ikke at jeg mangler noget fra de digitale kilder på selve
lydfronten.

Sonos har dog været rigtigt lækkert at have i lejligheden og min fremtid er helt klart også indenfor streaming!

Men her er så en lille liste over den smule grej der leger i min stue.

Forstærker: Musical Fidelity M3i
DAC:            Musical Fidelity M1 DAC med V-LINK USB synkronisering til Foobar2000 med Wasabi
Sources:     SONOS Connect, Rega RP3.

Højttalere:   DLS R55 MKI

Kabler:
Phono/RCA: Audioquest King Cobra
Coaxial/ S/PDIF: Audioquest VDM







Nu står den på at finde noget streaming til mig selv og få kigget lidt på akustikken. Første mål er helt klart at finde en
nogenlunde æstetisk løsning på at få afkoblet DLS'erne fra gulvet.

Jeg er efterhånden ved at være moden til at finde mig nogle andre højttalere men jeg synes dælme jeg skal godt op i
prisklasser for at finde den opgradering i perspektiv som jeg leder efter. P.t står jeg ved Dali Epicon 2 der har været stærkt
imponerende, men der går vidst længe før budgettet rækker så langt.
Til top Vis Willdau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Willdau
 
mx jelle
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Maj 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 773
Sendt: 25 April 2014 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Hej og velkommen til!

Fedt anlæg du har fået skrabt sammen! Fedt du ikke har begået den klassiske fejl, med bare at købe, men har været ude og
lytte for at finde det du vil have

__________________
Mvh. Mx jelle
Mit Anlæg
Til top Vis mx jelle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mx jelle
 
Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2520
Sendt: 25 April 2014 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Velkommen til
Dejligt at se du også kan samle lodt skrammel, på den positive og fede måde
Smukt som dine Pink Floyd plader hænger, godtnok lodt skævt, men de hænger
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren
 
syddk
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 September 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 84
Sendt: 25 April 2014 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Hmm... SU må være bedre end da jeg studerede
Til top Vis syddk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syddk
 
Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2520
Sendt: 25 April 2014 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

Jep, måske man skulle studere igen? Pigerne ser også mere søde ud end for 25 år siden
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren
 
gasolin
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2385
Sendt: 26 April 2014 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

Du kan afkoble dem fra gulvet med en flise og så kan du bruge spikes uden problemer med huller i gulvet
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
Willdau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Februar 2014
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 29
Sendt: 20 August 2014 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

Tak for alle de fine kommentarer! Det er altid rart at blive taget godt imod :)
I forhold til det med Floyd-pladerne. Jeg kunne dårligt forestille mig et band hvor det ville være mere passende at lade
pladerne hænge skævt :P

Sonos forsvandt jo, så hvad gør man så når man nu lige har vænnet sig til en trådløs kilde?

Man får da selvfølgelig fat i en Linn Sneaky Music DS :)

Jeg fandt en brugt til en god penge og den overraskede straks.
DAC-delen i dén er rigtig fin, jeg kan ikke fornemme nogen forskel om jeg kører med M1 DAC eller bare den indbyggede, så
noget tyder jo på at min M1 måske skal finde et nyt sted at bo?

Indtil videre bliver Linn'en dog kun brugt som source, man kan jo ligeså godt bruge det grej man har til rådighed. :P

Forstærkerdelen i den er også stærkt imponerende, utroligt afslørende topende og vokaler fremstår crisp og "isoleret" i
lydbilledet. Timingen falder dog lidt til jorden hvis den får funk på nogenlunde højt niveau. For en alt i én pakke med kun
2x20 W er baskontrollen også imponerende. Træerne vokser dog ikke ind i himlen og netop baskontrollen samt timing ved et
nummer som fx George Bensons "Give me the Night" kommer til kort når man bagefter igen sætter MF M3'eren foran.

Nu skal jeg så have mig et andet modem da der til tider kan være signal drop-outs. Den midlertidige hukommelse kan max
sættes til 1 sekund, så der skal være styr på netværket, hvilket der ikke heeeelt er endnu...

Og nårh ja, så måske lige et WAP så man ikke skal have et ethernet-kabel til at gå tværs gennem stuen. :oops:

Højttalerne er kommet op på nogle store, grimme fliser. Det har gjort meget for bund-timingen samt min lejligheds
egenressonans er blevet sænket betydeligt, det er bare lækkert.

Yderligere er der kommet et par akustikpaneler (stoffet er kun midlertidigt, bare rolig) bag højttalerne der liiige hjælper til en
lidt blødere afrunding i bunden.

Der ryger et par op på bagvæggen også senere. Hope you like it!

Peace out!

Til top Vis Willdau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Willdau
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes