Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. april 2024 | 06:11   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Krølle Bølle’s skralderværk (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
wazix
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 171
Sendt: 25 Februar 2014 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Hej i stuen

--LIDT NYT, SIDE 3--

Jeg er nu sidst i tyverne og har altid interesseret mig for lyd, siden jeg var en lille purk, som altid skulle hen og pille ved fars, nu,
gamle vintage onkyo anlæg.
Har haft nogle forskellige setup's og har også været forbi snorrerundt dillen, men er nu tilbage i et helt rent stereo setup, hvor
musikken er i centrum. Der ses dog også tv og film via anlægget, men dog er det musikken der fylder mest.

Må indrømme jagten mod den perfekte lyd, har været ret langt og dyr. Meget dyrt Jeg har været forbi med rent rør, class D,
class A/B og class A. Der har næsten altid manglet noget, eller været for meget af noget andet. Så jeg har skiftet lidt frem og
tilbage, med det forskellige grej, så jeg i mine øre er landet på et ret godt sted den dag idag. Derfor vil mange nok mene jeg er
endt med en lidt blandet land handel. Men det lyder rigtig godt og giver en masse god timer i musik universet   



Forforstærker

Vincent SA-T1

En hybrid konstruktion med 1 x 12AU7 rør til strøm regulering. Den har ligeså 3 x 12AX7 til linie udgangen.


Effektforstærker

Danish Audio Design AMP05

Er en A/B konstruktion, som levere 2 x 50 Watt. På trods af sin størrelse og beskedne udgangs effekt, så er de 50 watt nogle af de
vildeste og bundsolide watt jeg nogensinde har lagt øre til. Kan stadig ikke forstå det

Afspiller/Kilde

Bluesound Node

Bruges til at streame Flac filer via NAS, samt bruges Wimp HIFI også flittigt via Node'n

DAC's

Audio Note DAC1

En modificeret udgave. Der sidder 2 x 6922 rør fra Electro-Harmonix. Bruges kun til musik.

Argon DAC1 solgt

En sød lille dac, som kun bruges til tv/film/ps4

Har 2 stk, da jeg er så heldig og have 1 stk dedikeret til musik og en anden der er forbundet via tv'et. Baggrunden for dette er
Audio note'en spiller til den analoge side, som jeg iøvrigt elsker, men til tv og film, så skal der en dac til der spiller mere til den lyse
side. Dog skal den udskiftes til en mere "kompetent" udgave

Højtalere

Gemme Audio Tanto V2

En meget smuk højtaler i Ibenholt finish. Lakeret på alle flader og giver en lækker "feel", når man køre hånden over højtaleren. Men
lyden. LYDEN mand! De spiller det, de bliver fodret med. Trækker intet fra eller ligger til. Man kan tydligere høre når man skifter en
"dims" i kæden. Nok den bedste højtaler jeg personlig selv har hørt.


Analog kabler

Højtalere--> Nordost Heimdall v1
Effekt/Pre--> Nordost Heimdall v1
Pre/DAC 1--> Nordost Heimdall v1
Pre/DAC 2--> Oxypure rca/rca

Digital kabler

Bluesound/Audio Note DAC1--> Bandbridge Profigold Toslink
Tv/Argon DAC1--> Bandbridge Toslink

Strøm

Supra MD06 Strømskinne/filter
3 x Supra LoRad kabler
1 x Chord Power Chord



Nu hvor jeg har opremset alt mit grej, så kan jeg da også lige fortælle hvordan det spiller

I mine øre, så spiller det helt igennem fantastisk. Jeg synes selv jeg har ramt en god lyd, hvor hele sammensætningen hælder mod
den lidt varme/analoge side, hvor der er meget nærvær. Men hvor bassen stadig er stram. Der er masser rum, samt 3D og det
kommer meget tæt på en i sofaen.


Fremtiden

I fremtiden, så skal jeg have leget med nogle andre rør i forforstærkeren, da det gerne må blive en anelse mere "varmt". Det
samme med Audio Noten. Det er næsten synd der kun sidder EHX rør der i. Kunne godt tænke mig at finde nogle ordenlige
Siemens eller telefunken rør.

Jeg har også snakket med Audio Consult om, min Audio Note Dac endnu gang skal have en ordenlig opgradering. Folie kondensator
og en opgradering af chipset.

Samt leder jeg efter en anden skinne/filter der skal erstatte min supra skinne. Dog ved jeg ikke om man skal gå hele vejen, med en
direkte strømrenser, eller om man bare skulle prøve sig en Xindiak skinne, som er lovprist her inde

Og hvis jeg endelig skulle skifte ud i mit grej ellers, så kunne jeg godt tænke mig at prøve 2 monoblokke. Om det så bliver ren
klasse A eller A/B. Det må tiden vise. Og om jeg overhovedet vil af med min DAD amp05 Samt ved jeg heller ikke endnu om
jeg skal tilføje en cd-afspiller til kæden. Har ikke en ide om det ville løfte lyden yderligere, samtidig med om jeg vil bruge den nok.
Men jeg må indrømme at jeg savner at rejse mig op og være lidt mere "indvolveret" i det hele   

__________________
Mit Anlæg
Til top Vis wazix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wazix
 
wazix
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 171
Sendt: 25 Februar 2014 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Samt billeder:















Til top Vis wazix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wazix
 
Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2520
Sendt: 25 Februar 2014 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

Flot anlæg
Højttalerne ser hamrende godt ud, men især din Vincent
Har lige fået lidt hjemve
Godt være der er nogen der mener der er lidt for meget bling, men det er nu hygge, sådan om aftenen, man sidder og lytter til musik, med et godt
glas i hånden, og anlægget gløder

Struktøren
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren
 
akseldalgard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2013
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 338
Sendt: 25 Februar 2014 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

Ekstremt lækkert! Jeg synes at det er fedt at du har valgt at køre med to DAC's

__________________
Mvh Aksel
Aksel's Ungdomsanlæg
Til top Vis akseldalgard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af akseldalgard
 
wazix
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 171
Sendt: 25 Februar 2014 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Struktøren mange tak

Er også rigtig for mine højtalere og selv damen var helt solgt da jeg kom hjem med dem. Hun havde allerede udtænkt et skræk
scenario om 2m høje høtalere der var en halv meter brede

Jeg synes selv den Vincent er en flot "kasse" i forhold til så mange andre og den glød i midten af forforstærkeren, giver altså
hyggen et nyk op om aftenen.
Til top Vis wazix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wazix
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9869
Sendt: 25 Februar 2014 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Ser godt ud. Den Vincent pre er super flot. Meget sød lille effektforstærker fra D.A.D.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
wazix
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 171
Sendt: 25 Februar 2014 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Akseldalgaard mange tak

Og selvom det måske er lidt overkill med 2 dac's, så er giver det bare en større flexibilitet i forhold til regulering af klang. Især da
jeg tidligere også var meget stor fan af snorrrundt og film, så er musik og film/tv lyd to forskellige ting. Audio noten, kunne sagtens
varetage opgaven, men savnede lidt mere koldt og kynisk, når jeg så tv/film. Derfor valgte jeg at have 2 dac's. Dog er Argon
Dac'en en midlertidig, billig og faktisk ret god til prisen løsning. Indtil videre
Til top Vis wazix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wazix
 
wazix
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 171
Sendt: 25 Februar 2014 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Takker allanowich.

Den er nemlig lidt sød den d.a.d effekt.. Man skulle dælme ikke tro den kunne noget, som helst. Meeeeeen trust me, den kan
sparke en seriøs omgang numsespark

Jeg bliver stadig overrasket over hver gang der bliver sat et bas tungt nummer i anlægget, at bassen er så stram og tør, uden at
lyde til den taber pusten. Man forstår intet
Til top Vis wazix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wazix
 
Pannerup
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 December 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 142
Sendt: 25 Februar 2014 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Har både set og hørt et sæt Tanto i virkeligheden, og ibenholt er min favorit finish af alle. Lækker højttaler

__________________
Gemme Audio Katana V2
B.A.T. VK-30 SE
B.A.T. VK-60
Audia Flight CD One
Yter
Atlas Mavros XLR
Acoustic Revive Power Reference
Kimber PK-14 Palladian
Til top Vis Pannerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pannerup
 
wazix
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 171
Sendt: 26 Februar 2014 kl. 09:33 | IP-adresse registreret  

Hej pannerup, mange tusind tak. Er også meget glad for dem.
Men kan jo se du har den fantastiske storebror Katana Nu når du har hørt tanto, af ren nysgerrighed, hvordan spiller de så i
forhold til katana?

Tænkte også på om katana er nemmere at drive? kunne se du har fået rør på og jeg synes personligt at mine tanto's, selvom de
har en høj følsomhed på 91db, afgav en lidt mudret og kedelig bas, da jeg havde et par rørforstærker på besøg. De var dog begge
intg. med EL34, som driverør. Meeen self også en hel anden pris klasse end den BAT du har fået
Til top Vis wazix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wazix
 
Pannerup
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 December 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 142
Sendt: 26 Februar 2014 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

wazix skrev:
Hej pannerup, mange tusind tak. Er også meget glad for dem.
Men kan jo se du har den fantastiske storebror Katana Nu når du har hørt tanto, af ren nysgerrighed, hvordan spiller de så i
forhold til katana?

Tænkte også på om katana er nemmere at drive? kunne se du har fået rør på og jeg synes personligt at mine tanto's, selvom de
har en høj følsomhed på 91db, afgav en lidt mudret og kedelig bas, da jeg havde et par rørforstærker på besøg. De var dog begge
intg. med EL34, som driverør. Meeen self også en hel anden pris klasse end den BAT du har fået


Jeg hørte alle Gemme Audio V2 højttalerne hos Mindtech. Havde medbragt min egen Pass Int. 30A og Audio Flight CD One. Kablerne var NordOst.

Med det elektronik spillede Katana med mere krop end Tanto. Selvom de begge er begrænset rent fysisk, synes jeg, at Katana formår at reducere denne faktor noget bedre end Tanto - men det afhænger selvfølgelig af rummet de spiller i. Toppen virker en anelse mere dæmpet på Katana, uden det egentlig gik udover detajlerne. Det er i grove træk forskellen for mig.

Hvad følsomhed angår, er Katana på 86-87 db v/ 1w, men mine 60 rørwatt har ingen problemer med at spille dem op overhovedet, så rørgrej vil sagtens kunne spille dine Tanto op. Mener også Bjørn brugt rørgrej med beskedent strømydelse til at demo dem.

__________________
Gemme Audio Katana V2
B.A.T. VK-30 SE
B.A.T. VK-60
Audia Flight CD One
Yter
Atlas Mavros XLR
Acoustic Revive Power Reference
Kimber PK-14 Palladian
Til top Vis Pannerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pannerup
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9869
Sendt: 26 Februar 2014 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

Der er vist noget med, at Gemme Audio's højttalere har så god effekt karakteristik, at det er muligt at stå næste bag højttalerne, og stadig har en klar og tydelig klang.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
Pannerup
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 December 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 142
Sendt: 26 Februar 2014 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:
Der er vist noget med, at Gemme Audio's højttalere har så god effekt karakteristik, at det er muligt at stå næste bag højttalerne, og stadig har en klar og tydelig klang.


Synes nu ikke selv, de adskiller sig fra andre højttalere på det punkt, men det afhænger jo selvfølgelig definitionen "klar og tydelig klang", for man kan godt høre højttalerne spiller, uanset hvor man står i det rum de spiller

__________________
Gemme Audio Katana V2
B.A.T. VK-30 SE
B.A.T. VK-60
Audia Flight CD One
Yter
Atlas Mavros XLR
Acoustic Revive Power Reference
Kimber PK-14 Palladian
Til top Vis Pannerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pannerup
 
wazix
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 171
Sendt: 26 Februar 2014 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Pannerup skrev:
allanowich skrev:
Der er vist noget med, at Gemme Audio's højttalere har så god effekt karakteristik, at
det er muligt at stå næste bag højttalerne, og stadig har en klar og tydelig klang.


Synes nu ikke selv, de adskiller sig fra andre højttalere på det punkt, men det afhænger jo selvfølgelig definitionen "klar og tydelig
klang", for man kan godt høre højttalerne spiller, uanset hvor man står i det rum de spiller


Præcis!

Det var faktisk en af bjørn's Trioede TRV-35 intg. amp jeg havde med hjem og spille med mine tanto's. Det var meget "fleshy" og
lækkert at lytte til, men i mere tempo fyldte numre, synes jeg den tabte pusten, og bassen havde tendens til blive mudret osv...
Dog skal det siges jeg faktisk savner den.. Har tænkte mange gange om jeg liiiiiige skulle have en rør bamse til at stå, når nu jeg
lige synes lysten meldte sig til lidt fuld time rør.. Men igen det er også mange penge og have til at stå, når det kun er engang
imellem

Og ærger mig stadig over jeg ikke fik hørt de katana op imod tanto. Bare lige for at have den sammenligning.. Men er da sikker på
der er mere af den gode gemme audio lyd
Til top Vis wazix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wazix
 
wazix
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 171
Sendt: 26 Februar 2014 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

Det var den her smukke sag:

http://www.stereomojo.com/TRIODE35SE.htm
Til top Vis wazix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wazix
 
jøka
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 386
Sendt: 26 Februar 2014 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

Det er et flot anlæg ag ganske givet velspillende. Tillykke med det. Hvad med vinyl? Er det noget du har overvejet?
Til top Vis jøka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jøka
 
wazix
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 171
Sendt: 26 Februar 2014 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

Hej jøka

Mange tak

Ja har tit overvejet vinyl. Kan huske min mor altid satte en masse plader på det gamle onkyo anlæg og lyden var virkelig analog og
samtidig hul igennem. Dog er jeg lidt bange for jeg ikek får den brugt, samtidig med min musik preference måske ikke bliver
udgivet meget på lp, ligeså nyere musik ikke bliver udgivet på lp... Ret mig gerne hvis jeg tager fejl!?

Går også og leger med tanken om jeg skal prøve nogle rør monoblocks... den er svær lige nu
Til top Vis wazix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wazix
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9869
Sendt: 26 Februar 2014 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

wazix skrev:
Pannerup skrev:
allanowich skrev:
Der er vist noget med, at Gemme Audio's højttalere har så god effekt karakteristik, at
det er muligt at stå næste bag højttalerne, og stadig har en klar og tydelig klang.


Synes nu ikke selv, de adskiller sig fra andre højttalere på det punkt, men det afhænger jo selvfølgelig definitionen "klar og tydelig
klang", for man kan godt høre højttalerne spiller, uanset hvor man står i det rum de spiller


Præcis!

Det var faktisk en af bjørn's Trioede TRV-35 intg. amp jeg havde med hjem og spille med mine tanto's. Det var meget "fleshy" og
lækkert at lytte til, men i mere tempo fyldte numre, synes jeg den tabte pusten, og bassen havde tendens til blive mudret osv...
Dog skal det siges jeg faktisk savner den.. Har tænkte mange gange om jeg liiiiiige skulle have en rør bamse til at stå, når nu jeg
lige synes lysten meldte sig til lidt fuld time rør.. Men igen det er også mange penge og have til at stå, når det kun er engang
imellem

Og ærger mig stadig over jeg ikke fik hørt de katana op imod tanto. Bare lige for at have den sammenligning.. Men er da sikker på
der er mere af den gode gemme audio lyd
Mange højttalere er blevet bedre på dette punkt, som Snell højttalerne var alene om i sin tid. Det er lige meget hvor jeg står i forhold til min A2, så hører man diskant området fint alligevel med intakt rum fornemmelse. Måske er Gemme lidt mørke i klangen, men hvad jeg har hørt folk beskrive, så gør de dette på en lignende måde. Så på den måde, er de jo ret gode konstruktioner.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
wazix
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 171
Sendt: 26 Februar 2014 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:
wazix skrev:
Pannerup skrev:
allanowich skrev:
Der er vist noget med, at Gemme Audio's
højttalere har så god effekt karakteristik, at
det er muligt at stå næste bag højttalerne, og stadig har en klar og tydelig klang.


Synes nu ikke selv, de adskiller sig fra andre højttalere på det punkt, men det afhænger jo selvfølgelig definitionen "klar og tydelig
klang", for man kan godt høre højttalerne spiller, uanset hvor man står i det rum de spiller


Præcis!

Det var faktisk en af bjørn's Trioede TRV-35 intg. amp jeg havde med hjem og spille med mine tanto's. Det var meget "fleshy" og
lækkert at lytte til, men i mere tempo fyldte numre, synes jeg den tabte pusten, og bassen havde tendens til blive mudret osv...
Dog skal det siges jeg faktisk savner den.. Har tænkte mange gange om jeg liiiiiige skulle have en rør bamse til at stå, når nu jeg
lige synes lysten meldte sig til lidt fuld time rør.. Men igen det er også mange penge og have til at stå, når det kun er engang
imellem

Og ærger mig stadig over jeg ikke fik hørt de katana op imod tanto. Bare lige for at have den sammenligning.. Men er da sikker på
der er mere af den gode gemme audio lyd
Mange højttalere er blevet bedre på dette punkt, som Snell højttalerne
var alene om i sin tid. Det er lige meget hvor jeg står i forhold til min A2, så hører man diskant området fint alligevel med intakt
rum fornemmelse. Måske er Gemme lidt mørke i klangen, men hvad jeg har hørt folk beskrive, så gør dette på en lignende måde.
Så på den måde, er de jo ret gode konstruktioner.


Det vil jeg faktisk godt give dig ret i. for nu når jeg tænker tilbage til mine focal's og canto. Så synes jeg alting egentlig ikke var
ligeså tydligt, som nu, hvis man stod i andre rum. Det var det mere bassen man hørte.. Dog sidder jeg ikke så tit og lytter musik f.
eks inde fra soveværelset af
Til top Vis wazix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wazix
 
Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2520
Sendt: 26 Februar 2014 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

Hejsa
Sidder lige nu og kigger på trådens navn, Krølle Bølle i et hotelværelse i Rønne på Bornholm, og så har du et vignetbillede af Super Mario

Fuldstændig off topic
Men herovre har de en is der hedder det samme, og med et billede af en trold, men der er nok noget copyright
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren
 

Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes