Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 16:02   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: Gammelt projekt, nye tider (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
exrumpyt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 10 Januar 2011
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 277
Sendt: 09 November 2015 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

I midt halvfemserene, blev nogle af Steen Duelund's ideer afprøvet i forstærker kredsløb. Det var dengang min gode ven Waal'en der fik mig med
i Hr. Duelund's kælder. Et spændende "georg-gearløs" værksted, hvor det efterhånden gik op for mig at det næsten var "grundforskning" i
forskellige materialers elektriske, magnetiske og isolerende virkning i forhold til anvendelse i HI-FI sammenhæng, Det blev jo som bekendt til
silke og bomuld som isolering på fladvalsede kobber eller sølv tråde, den flade kondensator og spoler i kobberfolie, blyants-modstanden i
pertinax-rør og LINDOLIE bogstaveligtalt over alt.

Nogenlunde samtidigt kom et perifætr samarbejde igang med Jensen Kondensatore i Brøndby, der var med på at efterprøve tingene. I den
forbindelse fik jeg fat i en stor potion Jensen'er

Nok om det, jeg fik lysten til at bygge en forforstærker der i videst muligt omfang var bygget efter hans ide'er. Til Steen' s store bestyrtelse blev
den med rør. FØJ

(Hvis den tidligere mand bag Mantra-sound ser dette, må han gerne give sig til kende.)



Som det måske kan anes på billederene er det tale om et 5mm pertinax chassis, keramiske rørsokler og omskiftere, sølvkabel fra Hr. Duelund's
egen hånd, caps fra div. prøve prod fra Jensen. og flere andre ting. Bl.a. næsten totalt fravær at plastic og alu. i f m. signalvej.
Bund og svøb er sort lakeret kobber.

Udstyret med en faseskifter, kan man uden at flytte højtt. kabler vende totalfasen. En nødvendighed hvis man godt kan lide musikken gegivet
korrekt. Mange af de tilsluttede appareter vender totelfasen, endu flere aner ikke om de gør. Har selv flere af Hghfidelety's test cd'er hvor der er
faseforvirring mellem de forskellige tracks.

Nye tider, gammelt projekt: Er opsagt, firmaet jeg var ansat i, er under rekonstruktion. I den ufrivillige pause der her opstår, bliver der pustet nyt
liv i gamle projekter, alt imedens en udtrådt Vector research forstærker pt. tøffer i stuen, midlertidigt.

Lidt mere færdig.

-efter 16 år i garagen.


exrumpyt

__________________
EXRUMPYT.
Til top Vis exrumpyt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af exrumpyt
 
Allan_Ø
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2014
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 86
Sendt: 10 November 2015 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

Lyder til at blive en rigtig lækker maskine.
Spændt på at se det endelige resultat, men håber da ikke der går yderligere 16år, inden der bliver færdig

__________________
MVH Allan
Til top Vis Allan_Ø's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Allan_Ø
 
exrumpyt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 10 Januar 2011
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 277
Sendt: 10 November 2015 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Næ, så sidder jeg nok på plejehjem, og leder efter nye udgangsrør til høreapparatet..

exrumpyt

__________________
EXRUMPYT.
Til top Vis exrumpyt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af exrumpyt
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes