Tilbage til HIFI4ALL.DK 3. maj 2024 | 17:35   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: Philips DVD 963SA - finger tips! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2867
Sendt: 20 Januar 2006 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

Hermed en ny tråd om modifikation af denne herlige spilledåse for at vedlægge billeder.

Mit DIY projekt! Rettere G&S DIY projekt, men hans PC er fjendsk indstillet for at uploade billeder!

Billederne er altså taget af G&S og jeg forventer at han kommenterer dem!


Når bunden er god...


Finger marks the spot!


G&S er god til at pege


Lige der!


Ja, endnu en finger!


Et billede for de DREVne...


Endnu et billede af drevet og G&S's finger...


Drev med finger igen...


Endnu et drevent billede - jeg skar lige lidt i din finger for at få plads på serveren...


Frontens tur...Rød Front?!


Billede indendørs...


Stadig indendørs i disse dage...


LClock xo3 was here! (hvor er Kilroy?)


PSU...


Wall! (af Pink Floyd?)


Endnu en væg...


A joint venture project by G&S and Kaptajnen
Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk
 
hansson
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 437
Sendt: 20 Januar 2006 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Bestod projektet kun i at klæbe den godt ind i bitumen, eller har I andre skumle planer?

Hvor meget tog damen på af opgraderingen?

/hansson
Til top Vis hansson's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hansson
 
BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 2671
Sendt: 20 Januar 2006 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

Fantastisk billede kommentering 

- BR
Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR
 
Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1099
Sendt: 20 Januar 2006 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

Halløj og godaften i snedriverne,


Tak til Kaptajnen for upload & opkast af billeder Jeg skal efter bedste evne (eller mangel på samme) forsøge at kommentere, hvad det er, der er gjort ved afspilleren.

Jowda, den får lidt finger, her og der, det manglede da bare Den højere pædagogik må man så selv tænke sig til

Formålet er at vise, hvor der kan sættes ind med dæmpning, så denne også har en god effekt. Mit "projekt" løb over det meste af et år, hvor der blev prøvet utallige kombinationer. Meningen var selvfølgelig at få afspilleren så vellydende, som muligt, men især at lære noget om "microscale vibration". Altså små bitte vibrationer, der kan have en afgørende betydning for den lyd, der kommer ud af apparatet. Dette begreb er så siden udvidet til stik, kabler, underlag, spandauere og dekantering af slotsaftapninger

Nå, ikke mere pølsesnak, lad os komme i swing:

På det første billede ses, hvor meget lakeringen efterhånden er skallet af på undersiden af afspilleren efter utallige forsøg med varierende størrelser bitumenplade. Fordybningen i midten sidder der normalt et ca. 12x12 cm stykke på, da netop drevet er en af de kritiske ting i dette apparat:



For størrelsesforholdets skyld er Sürhlingens pegefinger i normal herrestørrelse med på billedet. Det giver et indtryk af, at bitumenstykkerne reelt ikke er ret store:






Ser vi på selve drevet - her set ovenfra - så er de to spinkle skinner af dejlig uforgængelig plast næsten fyldt op med bitumen. Der var blevet lavet først et stykke granitplade til at dække hele drevets top, efter jeg havde fundet ud af, at effekten af en tynd træplade på stedet var meget positiv. Senere blev der lavet en skiferplade med ventilationshuller, da drevet fik det lidt for varmt. Skiferdimsen er desværre blevet væk, øv-øv:




Også fronten havde godt af et stykke bitumen. Lige specielt på dette sted var effekten meget hørbar:




Skillevæggen ind til strømforsyningen havde godt af et stykke i netop denne størrelse:




Som det kan ses på dette overbliksbillede, er der trods alt tale om en forholdsvis behersket dæmpning af maskinen. En dæmpning fjerner nemlig ikke resonnancer, den flytter dem blot:




LClock XO3 har også været prøvet. Resultatet var, trods tonsvis af lovord fra fabrikanten, mildt sagt ikke ret godt. Det var rendyrket konfirmandlyd, og der var intet tilbage af de oprindelige signaturer på akustiske instrumenter.

LClock XO3 Was Here:




Til sidst et billede af strømforsyningen, hvor man til højre kan se DC-filteret, som er en del af opgraderingen hos AR:




Som tidligere nævnt kan dæmpning af printpladen i bunden af afspilleren have en positiv effekt. Derfor er der med god effekt suppleret med et sæt slibeklodser fra Silvan. De er godt nok ca. dobbelt så dyre, som dem fra Jem & Fix, men tætheden er også noget større, hvilket igen påvirker lyden i en bestemt retning. Jeg bruger 2 stk., og de ligger ned med den lange side parallelt med afspillerens sider.

Generelt om fordele/ulemper kan jeg sige, at det kræver meget tålmodighed at få et optimalt resultat. Mindre kan dog gøre det og rykke afspilleren en klasse op, og her bør der fokuseres specielt på drev, undersiden samt væggen ind til strømbørgen.

Låget til afspilleren har også fået et pænt stort stykke bitumen - dog ikke over strømforsyningen, da afspilleren ellers bliver for varm og dermed ustabil.

Jo mere man leger med det, jo bedre lærer man apparatet at kende, og så er det tiden til påklistring af de mindre stykker, hvor det allersidste kan pines ud af denne glimragende DVD-afspiller.

Upsamplingen kan reguleres inde i setup menuen, og der vil jeg mene at de 192KHz kunne være mere vellykket. Bevares, man får jo ikke alt i sådan en forholdsvis lavt prissat afspiller, men den laveste indstilling giver nu engang den mest naturlige lyd.

Sammenligner man den tweakede udgave med en langt dyrere afspiller, er der selvfølgelig tydelig hørbar forskel. Men den kan nu alligevel nogle ting, den 963'er


Med høflig fredagshilsen
G&S



__________________
Denny Crane tilbage på TV, dammit!

Strøm FAQ - lavet af forummet

Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted
 
Toolate
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 24 Oktober 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 855
Sendt: 20 Januar 2006 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Hej Ghammel og Suhr.

Jeg har jo selv denne 963ér og havde faktisk tænkt på, at sende den til AR. Men jeg forstår ligesom på dig, at det ikke er umagen værd. Men i stedet prøve og dæmpe den med de der plader. Er det rigtigt forstået, at det forholder sig sådan.



__________________
Nad 116 & 216THX
Concept2 (moddes snart)
XTZ 99 W10.16
Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
Til top Vis Toolate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toolate
 
ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2867
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

Ohøj i konfirmandstuen!

Tak til G&S for gennemgangen af sine egne billeder!

Der er lige et par løse ender:

  • Jeg ser ikke et billede af den modsatte væg af strømforsyningen, men måske har jeg blot glemt at uploade det - ellers må du gerne sende et billede af netop denne side, så fremt at den er modificeret
  • G&S skrev "DC-filteret, som er en del af opgraderingen hos AR" - har den været en tur hos Peter AR eller har du selv isat DC-filtret (det er vel udelukkende netbrønden)?
  • Kan vi få et billede af låget?
  • Kan vi få et billede af dæmpningen af printpladen - eller kan du beskrive det?
  • Bliver 2 stk slibeklodser ikke ret dingle-dangle - jeg ville da umiddelbart tro at 3 stk var bedre (muligvis den 3. under drevet)!
  • Hvad har du sat upsampling til (den kan jo slås fra fra fjernbetjeningen på audio knappen) - hvad hører du af forskel - jeg kunne ikke helt høre forskellen da jeg prøvede, men jeg må vist igang igen - for det kan jo ikke passe (jeg var nok stresset den dag)...
  • På det første billede mangler det 12x12 cm bitumen - har du prøvet at sætte det på den modsatte side altså inde i afspilleren, men det er måske svært UDEN at afmontere dit og dat... (evt også de andre stykker)?
  • Konfirmandlyd med XO3 (høhø)...kan du forklare nærmere?

Med venlig lørdagshilsen
Kaptajnen

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk
 
Toolate
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 24 Oktober 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 855
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

Til Kaptajnen. Prøv lige og tage en kigger på det sidste billede og nummer 3 fra bunden. Så skulle du kunne se det. Det kan jeg i hvert fald.

Sådan et DC filter kan man jo selv sætte på. Men jeg ville nu gerne vide om det der hos Peter AR virker eller ej.

Jeg finder dette emne meget interressant. Jeg har nemlig 4 plader liggende af det sorte stats.



__________________
Nad 116 & 216THX
Concept2 (moddes snart)
XTZ 99 W10.16
Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
Til top Vis Toolate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toolate
 
ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2867
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

Toolate skrev:

Til Kaptajnen. Prøv lige og tage en kigger på det sidste billede og nummer 3 fra bunden. Så skulle du kunne se det. Det kan jeg i hvert fald.
BIIIB, der! Der ses ganske vist et lille udsnit af væggen ved billedet, som bærer teksten "LClock xo3 was here! (hvor er Kilroy?)" i det første indlæg (G&S har ikke helt samme rækkefølge/antal af billeder). Jeg savner et komplet billede af væggen.

Sådan et DC filter kan man jo selv sætte på. Men jeg ville nu gerne vide om det der hos Peter AR virker eller ej.
Det jeg fiskede efter var om G&S maskine har været en tur hos Peter AR...

Jeg finder dette emne meget interressant. Også her!

Jeg har nemlig 4 plader liggende af det sorte stats.
Vil tro at 1-2 plader er rigeligt - jeg må vist selv ud og shoppe i Thansen (så kører det for mig)...

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk
 
Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1099
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Toolate skrev:

<FONT face="Times New Roman, Times, serif" size=3>Hej Ghammel og Suhr.


<FONT face="Times New Roman" size=3>Jeg har jo selv denne 963ér og havde faktisk tænkt på, at sende den til AR. Men jeg forstår ligesom på dig, at det ikke er umagen værd. Men i stedet prøve og dæmpe den med de der plader. Er det rigtigt forstået, at det forholder sig sådan.



Halløj Toolate,


Jow-jow, du kan roligt sende din afspiller en tur til AR, det er bestemt moneterne værd. Dæmpningen piner blot det sidste ud af afspilleren og rykker den yderligere en klasse op.


Med høflig lørdagshilsen
G&S



__________________
Denny Crane tilbage på TV, dammit!

Strøm FAQ - lavet af forummet

Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted
 
Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1099
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Ohøj på broen der, hr. Kaptajn,


[QUOTE=ppp_dk]Jeg ser ikke et billede af den modsatte væg af strømforsyningen, men måske har jeg blot glemt at uploade det - ellers må du gerne sende et billede af netop denne side, så fremt at den er modificeret[/QUOTE=ppp_dk]

Kaptajnen må være forblændet af sin nyerhvervelse, det er her:




[QUOTE=ppp_dk]G&S skrev "DC-filteret, som er en del af opgraderingen hos AR" - har den været en tur hos Peter AR eller har du selv isat DC-filtret (det er vel udelukkende netbrønden)?[/QUOTE=ppp_dk]

Yeps my boys, den har været en tur hos AR. Et DC-filter kan man selvfølgelig altid selv sætte i, hvis det jun er det, man vil have. Manden i Holstebro udskifter også nogle OpAmps og piller lidt ved BIAS'en etc.

[QUOTE=ppp_dk]Kan vi få et billede af låget?[/QUOTE=ppp_dk]

Fik du ikke det med? Jamen, så må jeg lige finde det, for jeg har taget nogle.

[QUOTE=ppp_dk]Kan vi få et billede af dæmpningen af printpladen - eller kan du beskrive det?[/QUOTE=ppp_dk]

Dæmpningen af printpladen foregår med slibeklodserne, så det er reelt bunden af apparatet, der på den facon transmitterer færre vibrationer til printet.

[QUOTE=ppp_dk]Bliver 2 stk slibeklodser ikke ret dingle-dangle - jeg ville da umiddelbart tro at 3 stk var bedre (muligvis den 3. under drevet)![/QUOTE=ppp_dk]

Næj-næj, de dalrer ikke spor, hvis man lægger dem ned Under drevet kan man ikke lægge en klods af samme tykkelse, da der her er en fordybning i bundpladen.

[QUOTE=ppp_dk]Hvad har du sat upsampling til (den kan jo slås fra fra fjernbetjeningen på audio knappen) - hvad hører du af forskel - jeg kunne ikke helt høre forskellen da jeg prøvede, men jeg må vist igang igen - for det kan jo ikke passe (jeg var nok stresset den dag)...[/QUOTE=ppp_dk]

Den er slået helt fra, da jeg hører en maskering af de finere detaljer fra eksempelvis akustiske instrumenter. Cello og violin får f.eks. en alt for glat lyd, ligesom ruminformationen fra kasserne (altså dem på strygeinstrumenterne) går helt i fløjten, stemmer mister noget glød og nærvær og der kommer en generel glansbillede-lyd over det hele. Jeg vil med andre ord kalde oversamplingen for en "bug" og ikke en "feature" på denne afspiller

[QUOTE=ppp_dk]På det første billede mangler det 12x12 cm bitumen - har du prøvet at sætte det på den modsatte side altså inde i afspilleren, men det er måske svært UDEN at afmontere dit og dat... (evt også de andre stykker)?[/QUOTE=ppp_dk]

Ja, stykket mangler da det faldt af, og jeg var løbet tør for dæmpeplader. Jeg har ikke prøvet at sætte dette stykke inde i kassen, da hele drevet skal afmonteres. Der må være en kant

[QUOTE=ppp_dk]Konfirmandlyd med XO3 (høhø)...kan du forklare nærmere?[/QUOTE=ppp_dk]

Gerne. Alting bliver spillet på forkant af beat'et - også de skiver, der ikke lyder sådan. Mellemtonen, der med AR's modifikation bliver ret god, er slet og ret ødelagt, da der mangler stort set alt det, der gør en mellemtonegengivelse god Diplomatisk sagt var resultatet katastrofalt dårligt - kan IKKE anbefales til denne afspiller, med mindre man kun hører "Hovedet-i-Gulvet-Hits CD 1-5"

Vil man ødelægge enhver form for naturtro lyd fra denne afspiller, kan det altså godt lade sig gøre


Med ægte lørdagshilsen
G&S



__________________
Denny Crane tilbage på TV, dammit!

Strøm FAQ - lavet af forummet

Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted
 
Toolate
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 24 Oktober 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 855
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Ghammel & Suhr skrev:
Toolate skrev:

<FONT face="Times New Roman, Times, serif" size=3>Hej Ghammel og Suhr.


<FONT face="Times New Roman" size=3>Jeg har jo selv denne 963ér og havde faktisk tænkt på, at sende den til AR. Men jeg forstår ligesom på dig, at det ikke er umagen værd. Men i stedet prøve og dæmpe den med de der plader. Er det rigtigt forstået, at det forholder sig sådan.



Halløj Toolate,


Jow-jow, du kan roligt sende din afspiller en tur til AR, det er bestemt moneterne værd. Dæmpningen piner blot det sidste ud af afspilleren og rykker den yderligere en klasse op.


Med høflig lørdagshilsen
G&S

Hej G&S. Dejligt samarbejde i der har med billed oploading og så dine kommentarer. Jeg tror jeg venter med de sorte plader til jeg får den hjem igen.

Jeg takker for svaret og vil lige tjekke kontoen om det er nu eller i næste eller i næste måned den kommer til nordtyskland.

Forsat god weekend. Søren



__________________
Nad 116 & 216THX
Concept2 (moddes snart)
XTZ 99 W10.16
Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
Til top Vis Toolate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toolate
 
ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2867
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Ghammel & Suhr skrev:
Ohøj på broen der, hr. Kaptajn,


[QUOTE=ppp_dk]Jeg ser ikke et billede af den modsatte væg af strømforsyningen, men måske har jeg blot glemt at uploade det - ellers må du gerne sende et billede af netop denne side, så fremt at den er modificeret[/QUOTE=ppp_dk]

Kaptajnen må være forblændet af sin nyerhvervelse, det er her: Næh, nej du misforstår - dette er billedet af væggen i samme side af strømforsyningen - det der driller dig er nok at du peger på den modsatte side af SELVE væggen - stadigvæk i samme side som strømforsyningen. Det nærmeste billede var har er billedet af, der hvor X03 sad, men her har vi ikke hele detaljen af denne væg!




[QUOTE=ppp_dk]G&S skrev "DC-filteret, som er en del af opgraderingen hos AR" - har den været en tur hos Peter AR eller har du selv isat DC-filtret (det er vel udelukkende netbrønden)?[/QUOTE=ppp_dk]

Yeps my boys, den har været en tur hos AR. Et DC-filter kan man selvfølgelig altid selv sætte i, hvis det jun er det, man vil have. Manden i Holstebro udskifter også nogle OpAmps og piller lidt ved BIAS'en etc. BIAS!!! Splitte mine bramsejl!!! Og her går jeg rundt og tror at dette fænomen er forbeholdt en effektforstærker!!!

[QUOTE=ppp_dk]Kan vi få et billede af låget?[/QUOTE=ppp_dk]

Fik du ikke det med? Jamen, så må jeg lige finde det, for jeg har taget nogle. Kan have overset det - har ikke kastet det hele op...

[QUOTE=ppp_dk]Kan vi få et billede af dæmpningen af printpladen - eller kan du beskrive det?[/QUOTE=ppp_dk]

Dæmpningen af printpladen foregår med slibeklodserne, så det er reelt bunden af apparatet, der på den facon transmitterer færre vibrationer til printet. ahh

[QUOTE=ppp_dk]Bliver 2 stk slibeklodser ikke ret dingle-dangle - jeg ville da umiddelbart tro at 3 stk var bedre (muligvis den 3. under drevet)![/QUOTE=ppp_dk]

Næj-næj, de dalrer ikke spor, hvis man lægger dem ned Under drevet kan man ikke lægge en klods af samme tykkelse, da der her er en fordybning i bundpladen. jammen så umiddelbart bag eller foran (hvis der er plads)...

[QUOTE=ppp_dk]Hvad har du sat upsampling til (den kan jo slås fra fra fjernbetjeningen på audio knappen) - hvad hører du af forskel - jeg kunne ikke helt høre forskellen da jeg prøvede, men jeg må vist igang igen - for det kan jo ikke passe (jeg var nok stresset den dag)...[/QUOTE=ppp_dk]

Den er slået helt fra, da jeg hører en maskering af de finere detaljer fra eksempelvis akustiske instrumenter. Cello og violin får f.eks. en alt for glat lyd, ligesom ruminformationen fra kasserne (altså dem på strygeinstrumenterne) går helt i fløjten, stemmer mister noget glød og nærvær og der kommer en generel glansbillede-lyd over det hele. Jeg vil med andre ord kalde oversamplingen for en "bug" og ikke en "feature" på denne afspiller

[QUOTE=ppp_dk]På det første billede mangler det 12x12 cm bitumen - har du prøvet at sætte det på den modsatte side altså inde i afspilleren, men det er måske svært UDEN at afmontere dit og dat... (evt også de andre stykker)?[/QUOTE=ppp_dk]

Ja, stykket mangler da det faldt af, og jeg var løbet tør for dæmpeplader. Jeg har ikke prøvet at sætte dette stykke inde i kassen, da hele drevet skal afmonteres. Der må være en kant

[QUOTE=ppp_dk]Konfirmandlyd med XO3 (høhø)...kan du forklare nærmere?[/QUOTE=ppp_dk]

Gerne. Alting bliver spillet på forkant af beat'et - også de skiver, der ikke lyder sådan. Mellemtonen, der med AR's modifikation bliver ret god, er slet og ret ødelagt, da der mangler stort set alt det, der gør en mellemtonegengivelse god Diplomatisk sagt var resultatet katastrofalt dårligt - kan IKKE anbefales til denne afspiller, med mindre man kun hører "Hovedet-i-Gulvet-Hits CD 1-5"

Vil man ødelægge enhver form for naturtro lyd fra denne afspiller, kan det altså godt lade sig gøre


Med ægte lørdagshilsen ditto!
G&S Kaptajnen

PS, hvad gør du ved de QOUTES, det er lige til dumpekarakter...
Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk
 
Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1099
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Ohøj igen hr. Kaptajn,


Ja, det ser sq lidt suspekt ud med de quotes, men koderne er rigtige nok, så det må være noget wærk inde hos Admin.

Nå, der er vel ikke andet at gøre, end at prøve uden - det siges også nogle gange at være lidt sjovere

XO3'eren var monteret tæt på frontpladen, så den nærmeste væg er den på låget, hvor der selvfølgelig også er påsat et stykke "dæmp". Jeg kigger lige efter noget billede.

BIAS - jow-uha, det er noget farligt noget, ja det er så. Jeg mener AR puster den interne spænding op fra 12V til 15V, så der kommer lidt mere "go" i tingene. Virker gør det i hvert fald.

Mht. til dæmpning af drevet, så havde jeg for ikke så lang tid siden afspilleren sat til uden bitumen på undersiden under drevet, men i stedet med korkfiduserne under. Faktisk vil jeg sige, at korkerne virker bedre, end bitumen'en under drevet. Begge dele samtidigt har jeg dog ikke prøvet. Korkdimserne har jeg blot placeret ca. 10 cm fra siderne og inde midt på, det virker fint-fint, men prøv dig frem.


Med høflig lørdagshilsen
G&S



__________________
Denny Crane tilbage på TV, dammit!

Strøm FAQ - lavet af forummet

Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted
 
Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1099
Sendt: 23 Januar 2006 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

hansson skrev:
Bestod projektet kun i at klæbe den godt ind i bitumen, eller har I andre skumle planer?Hvor meget tog damen på af opgraderingen?/hansson


Hej hansson,


Ja, det primære var at gøre k*llingen så tung, som muligt!

Nej, min 963'er er også blevet mod'et hos AR, dæmpningen gør så lidt ekstra, da drevet og kabinettet er noget videre følsomt overfor vibrationer. Egentlig har jeg ikke dæmpet den så meget, som det måske kunne lyde som om, der er blot en del små stykker.

Der skulle være et oversigtsbillede på vej fra Kaptajnen, når han får skuden til kajs. Det skulle kunne give et... hmmjah... overblik


Med høflig hilsen
G&S



__________________
Denny Crane tilbage på TV, dammit!

Strøm FAQ - lavet af forummet

Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted
 
ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2867
Sendt: 28 Januar 2006 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg endelig taget mig sammen til at kaste de sidste billeder op 


Her er top of the pops - bemærk den manglende dæmpning over varmeovnen (strømforsyningen) ...
Hvad der ikke ses, er dæmpningen af siden (som kaptajenen tidligere har efterspurgt). Et gæt ville være at dæmpningen i siden af låget(!), placeret i den samme side som strømforsyningen har samme størrelse, som den side, der ses i højre side af ovenstående billede...


Her er et over(vægtig) view med G&S vommen, der desværre skjuler en del detaljer...
Desuden viser dette billede, at grunden til Kaptajnens efterspørgen efter billeder af bitumen på siderne simpelthen skyldes at siderne er neddroslede og derfor er dæmpningen overladt til låget ovenfor...
Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk
 
hansson
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 437
Sendt: 28 Januar 2006 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:






Det er altså lidt sjovt at se de små stykker bitumen spredt så fint i hele kabinettet.
Nu mangler I bare en lige saks at skære de små stykker ud med. Det må da give det sidste !!

/hansson
Til top Vis hansson's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hansson
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes