Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. april 2024 | 11:39   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: DIY Popcorn Hour B-110 HD Afspiller (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hxpro
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 59
Sendt: 25 August 2008 kl. 10:08 | IP-adresse registreret  

Hej.

Efter at have fulgt det ene spændende DIY projekt efter det andet er det vist min tur til at præsentere mit seneste DIY projekt baseret på Popcorn Hour's B-110 Home Theater Mother Board.

Efter at have haft en såkaldt HTPC baseret på Vista Media Center i et langt stykke tid og til tider enorm irritation over Microsoft's makværk investerede jeg for ca. 2 måneder siden i en Popcorn Hour A-100, der gjorde at mit Media Center måtte lade livet (Brugte alligevel aldrig tv funktionen i Media Centeret, da vi herhjemme storset aldrig ser tv).

Da Popcorn Hour så lancerede de 2 nye produkter var jeg ikke sen til at beslutte mig for at bestille det nye bundkort, men besluttede mig for at finde et kabinet der i hifi sammenhænge passede bedre ind i mit hjemmebio system, det var umuligt for alle kabinetter lignede en pc i mini format. så da jeg alligevel havde en gammel Technics ST-GT 350 tuner til at stå der ikke blev brugt tjaa så var der jo ikke andet for at gå igang med at skille den ad.

 

Technics ST-GT 350 inden den blev skilt i atomer.

 

Skilt i atomer, fronten er udspartlet med 2k spartel (det glemte jeg dog at tage billeder af) og der er skåret hul til backplate.

 

Bagplade spartlet og grundet, så mangler der bare knapper til power og reset switch (disse har jeg bevist placeret bagpå) og så mangler der selvfølgelig indgang til strøm.

 

B-110 bundkortet er monteret, en herlig lille sag på sølle 17 x 17 cm.

 

 

Et nærmere kig på B-110 bundkortet.

 

Harddisk er monteret (1 x 400 GB Seagate tilsluttet via Sata, jeg brugte rammen fra en ældre pc (rammen er limet på bunden med 2k metal spartel/lim) og en anden net lile sag er ligeledes monteret nemlig en såkaldt Pico PSU på 90 Watt, strømforsyningen er ekstern.

 

Et nærmere kig på Pico PSU.

 

Så blev fronten klar og blev monteret, der hvor der førhen var et Technisc logo skilte sidder i dag Power led samt HDD Led.

 

Close up af leds.

 

Så er der monteret både front og bag side, kabler er stripset op, så er den storset køreklar

Et lettere sløret billede af bagsiden (skyldes vist resize kvaliteten) der er iøvrigt lavet huller til  udluftning på bagsiden samt lige over Processoren, power og reset switch sidder lige til venstre for udluftnings risten.

Billedet i dagslys viser vist bagsiden bedre.

 

Så kom toppen på og så er vi vist køreklare.

 

Det færdige system i al sin glans og en weekends arbejde overstået, så mangler vi bare at check om dyret virker????

Jeps der er liv og ingen støj overhovedet, da der jo ingen blæser er monteret (der er dog tilslutning på bundkortet til dette)

Så er det bare igang med at rippe resten af DVD samlingen ind som ISO filer og ligge på netværksdiskene, disken installeret i Popcorn Hour maskinen bruges primært til film rippet til Nero digital mp4 HD format.

Fra 2 x 500 GB Buffalo Linkstation NAS diske samt en 750 GB USB disk bliver Popcorn maskinen forsynet med film i ISO format.

Håber jeg kunne være med til lidt interesant læsning og ideer til andre's projekter her på hifi4all, jeg har ihverfald nydt at følge andres DIY projekter samt de lækre hjemmebiffer (må vist snart se at få uploadet min.

Mvh.

Morten

Til top Vis hxpro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hxpro
 
Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 4606
Sendt: 25 August 2008 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

Den er fed. 

__________________
Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov
 
Jokerman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 412
Sendt: 25 August 2008 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

Det ser super godt ud. Lækkert arbejde :-)



__________________
---> Lige børn leger bedst..
Mit Stereo Setup
Til top Vis Jokerman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jokerman
 
zaboom
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 December 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 194
Sendt: 25 August 2008 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Lækkert, lækkert, lækkert. Lige i min minimalistiske stil.

Men hva med priser?



__________________
...længe efter glæden over den billige pris, huskes den dårlige kvalitet!
Til top Vis zaboom's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaboom Besøg zaboom's Websted
 
HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1177
Sendt: 25 August 2008 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

udmærket arbejde :) Hvordanhar den det med HD? F.eks. rippet bluray og den slags.

Mvh. Henrik

EDIT: Og kan popcorn hour selv rippe via f.eks. et eksternt optisk drev eller skal man have en pc ind over der?



__________________
Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
Til top Vis HenrikW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenrikW
 
popcorn
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 August 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 25 August 2008 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

HenrikW skrev:

EDIT: Og kan popcorn hour selv rippe via f.eks. et eksternt optisk drev eller skal man have en pc ind over der?

Ja - klart - popcorn hour laver og sælger selvfølgelig en maskine der selv kan rippe krypterede kopibeskyttede udgivelser   

Til top Vis popcorn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af popcorn
 
HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1177
Sendt: 25 August 2008 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

popcorn skrev:

HenrikW skrev:

EDIT: Og kan popcorn hour selv rippe via f.eks. et eksternt optisk drev eller skal man have en pc ind over der?

Ja - klart - popcorn hour laver og sælger selvfølgelig en maskine der selv kan rippe krypterede kopibeskyttede udgivelser   

Du kan jo bare lade være med at svare hvis ikke du har noget godt at sige. Bassalt set er det jo ikke andet end en lille PC, så synes ikke at mit spørgsmål er så tosset igen. Havde du tænkt dig at man bare skulle have en Popcornhour til at se hjemme indspilninger på? Hvis ikke man kan rippe sin DVD samling, så giver den ikke så meget mening. Og hvis den havde mulighed for dette via et eksternt optisk drev, så skulle jeg da klart have en - tilgængelighed er keywordet.



__________________
Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
Til top Vis HenrikW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenrikW
 
hxpro
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 59
Sendt: 25 August 2008 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

zaboom skrev:

Lækkert, lækkert, lækkert. Lige i min minimalistiske stil.

Men hva med priser?

Tjaa

Ikke helt billigt B-110 bundkort 199 Dollar + 35 Dollar i fragt = 234 Dollars = 1179 kroner + told og moms 488 Ialt fir bundkort (1179 + 488) = 1667 kroner

Pico PSU købt ved www.mini-itx.com ligger i omtrent 1000,00 kroner incl. moms og fragt kan evt. findes billigere, jeg ved det dog ikke og kunne kun finde den billigere ved producenten. Der kostede den 49.95 Dollar men til gengæld var fragten 178 Dollars og der efter kommer told + import moms.

Sata harddisken fra Seagate er på 400 GB og den havde jeg liggende men den koster vel en halv plovmand idag.

Dertil skal da nævnes at jeg vil tro projektet har kostet omtrent 3500 incl. materialer, ikke meget sammen lignet med min tidligere Mediacenter PC der i materialer kostede omtrent 12.000 kr.

Mvh

Morten 

 

Til top Vis hxpro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hxpro
 
hxpro
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 59
Sendt: 25 August 2008 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

HenrikW skrev:

udmærket arbejde :) Hvordanhar den det med HD? F.eks. rippet bluray og den slags.

Mvh. Henrik

EDIT: Og kan popcorn hour selv rippe via f.eks. et eksternt optisk drev eller skal man have en pc ind over der?

Hej Henrik.

Ved ikke hvordan den har det med bluray, iflg specifikationerne skulle det dog være muligt at rippe en bluray skive via pc til et egnet HD spilbart format.

Du kan tilslutte et dvd drev (IKKE BLURAY) og bruge til afspilning af Dvd'ere dog skal disse være uden kryptering.

Jeg bruger den udelukkende som afspiller for .ISO samt .mp4 HD (Nero Digital AVC-1) da konen er yderst glad for at DVD samlingen ikke længere fylder en del meter af stue væggene

Til gengæld er det også slut med ridser og fedte fingre når ungerne har været igang.

Mvh

Morten

 

Til top Vis hxpro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hxpro
 
wuffer
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1378
Sendt: 25 August 2008 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Hvilke muligheder er der for at overføre billede til tv??

Den er jo næsten genial
Til top Vis wuffer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wuffer
 
HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1177
Sendt: 25 August 2008 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

hxpro skrev:
HenrikW skrev:

udmærket arbejde :) Hvordanhar den det med HD? F.eks. rippet bluray og den slags.

Mvh. Henrik

EDIT: Og kan popcorn hour selv rippe via f.eks. et eksternt optisk drev eller skal man have en pc ind over der?

Hej Henrik.

Ved ikke hvordan den har det med bluray, iflg specifikationerne skulle det dog være muligt at rippe en bluray skive via pc til et egnet HD spilbart format.

Du kan tilslutte et dvd drev (IKKE BLURAY) og bruge til afspilning af Dvd'ere dog skal disse være uden kryptering.

Jeg bruger den udelukkende som afspiller for .ISO samt .mp4 HD (Nero Digital AVC-1) da konen er yderst glad for at DVD samlingen ikke længere fylder en del meter af stue væggene

Til gengæld er det også slut med ridser og fedte fingre når ungerne har været igang.

Mvh

Morten

 

Den virker da i hvert fald smart, har også selv en kubukmeter film stående  Og tak for svaret :) Hvordan med opskalering af DVD til 720P/180P hvordanklarer den det?

Mvh. Henrik



__________________
Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
Til top Vis HenrikW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenrikW
 
hxpro
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 59
Sendt: 25 August 2008 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

wuffer skrev:
Hvilke muligheder er der for at overføre billede til tv??

Den er jo næsten genial

Hej wuffer.

Tjaa bundkortet kan levere et 1080P HD signal via HDMI v.1.3a ellers får du lige listen med specs her da de næsten er overvældende.

 

Specification :

Connectivity

  • Bonjour
  • UPnP SSDP
  • DLNA
  • Windows Media Connect
  • Windows Media Player NSS
  • SMB
  • NFS
  • HTTP servers: myiHome, WizD, SwissCenter, MSP Portal, Llink, GB-PVR
  • BitTorrent P2P
  • NAS access : SMB, NFS, FTP

Web services

  • Video : YouTube, Veoh, Videocast, DLTV, Cranky Geeks, Bliptv, PodfinderUK, Vuze, Break Podcast, Revision 3, CNN The Larry King Podcast, CNN Anderson Cooper 360, The CNN Daily, CNN In Case You Missed It , NBC Meet The Press, NBC Today, CBS Face the Nation, NBC Nightly News, Mevio
  • Audio : Live365 Radio, iPodcast, Radiobox, ABC News, BBC Podcast, CNN News , Indiefeed, Jamendo
  • Photo : Flickr, Picasaweb
  • RSS feed : Bloglines, Yahoo! Weather, Yahoo Traffic Alerts, Traffic Condition, Cinecast, Yahoo! News, MSNBC News
  • Peer-to-peer TV : SayaTV
  • Internet Radio : Shoutcast

Media files supported

  • Video containers:
    • MPEG1/2/4 Elementary (M1V, M2V, M4V)
    • MPEG1/2 PS (M2P, MPG)
    • MPEG2 Transport Stream (TS, TP, TRP, M2T, M2TS, MTS)
    • VOB
    • AVI, ASF, WMV
    • Matroska (MKV)
    • MOV (H.264), MP4, RMP4
  • Video codecs:
    • XVID SD/HD
    • MPEG-1
    • MPEG-2
      • MP@HL
    • MPEG-4.2
      • ASP@L5, 720p, 1-point GMC
    • WMV9
      • MP@HL
    • H.264
      • BP@L3
      • MP@L4.0
      • HP@L4.0
      • HP@L4.1
    • VC-1
      • MP@HL
      • AP@L3
  • Audio containers:
    • AAC, M4A
    • MPEG audio (MP1, MP2, MP3, MPA)
    • WAV
    • WMA
    • FLAC
    • OGG
  • Audio codecs:
    • AC3
    • DTS
    • WMA, WMA Pro
    • AAC
    • MP1, MP2, MP3
    • LPCM
    • FLAC
    • Vorbis
  • Audio pass through : DTS, AC3, DTS-HD MA, DTS-HD HR, Dolby True HD, Dolby Digital Plus
  • Photo formats : JPEG, BMP, PNG, GIF
  • Other formats:  ISO, IFO
  • Subtitle formats : SRT, SMI, SUB, SSA

DRM

  • Cardea DRM (WMDRM-ND)

Chipset

  • Sigma Designs SMP8635

Memory

  • 256MB DDR SDRAM, 32MB Flash

Audio/Video outputs

  • HDMI v1.3a (up to 1080p)
  • Component Video (up to 1080p)
  • S-Video
  • Composite Video
  • Analog Stereo Audio
  • S/PDIF Optical + Coaxial Digital Audio

Interface

  • 4x USB 2.0 host
  • 2x SATA
  • 1x IDE
  • Mini PCI slot for WiFi

Others

  • Mini ITX form factor
  • Real time clock
  • External IR receiver

Network

  • Ethernet 10/100

Package Content

  • Popcorn Hour B-110 Baseline (Motherboard)
  • 1.5M length HDMI cable
  • Remote Control with 2 "AAA" batteries
  • External IR receiver
  • 2x SATA cable
  • 1x IDE cable
  • Back panel (166.25mm x 51.7mm x 0.4mm)
  • Quick start guide

Som nævnt næsten alt for overvældende

Mvh

Svaneborg

Til top Vis hxpro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hxpro
 
hxpro
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 59
Sendt: 25 August 2008 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

HenrikW skrev:
hxpro skrev:
HenrikW skrev:

udmærket arbejde :) Hvordanhar den det med HD? F.eks. rippet bluray og den slags.

Mvh. Henrik

EDIT: Og kan popcorn hour selv rippe via f.eks. et eksternt optisk drev eller skal man have en pc ind over der?

Hej Henrik.

Ved ikke hvordan den har det med bluray, iflg specifikationerne skulle det dog være muligt at rippe en bluray skive via pc til et egnet HD spilbart format.

Du kan tilslutte et dvd drev (IKKE BLURAY) og bruge til afspilning af Dvd'ere dog skal disse være uden kryptering.

Jeg bruger den udelukkende som afspiller for .ISO samt .mp4 HD (Nero Digital AVC-1) da konen er yderst glad for at DVD samlingen ikke længere fylder en del meter af stue væggene

Til gengæld er det også slut med ridser og fedte fingre når ungerne har været igang.

Mvh

Morten

 

Den virker da i hvert fald smart, har også selv en kubukmeter film stående  Og tak for svaret :) Hvordan med opskalering af DVD til 720P/180P hvordanklarer den det?

Mvh. Henrik

 

Hej Henrik.

Leverer et lækkert og flot billede, har da haft hentet en del HD Trailere og det er bare mums, skal dog lige nævnes at mine musik & koncert DVD'ere stadig har sin plads i stuen bare lige sådan en 1½ til 2 meter af dem 

Mvh

Morten

Til top Vis hxpro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hxpro
 
wuffer
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1378
Sendt: 25 August 2008 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

Ja det var da voldsomt mange tildslutninger. (har stadig kun et crt tv ) Og den kan også afspille flac. Den må jeg hellere kigge nærmere på 
Til top Vis wuffer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wuffer
 
ubl_
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 374
Sendt: 25 August 2008 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der har styr på hvornår der kommer med en version hvor 7.1 analog audio ud virker?

__________________
http://forum.speakerbuilder.dk/,
http://www.avtainment.dk
Til top Vis ubl_'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ubl_ Besøg ubl_'s Websted
 
hxpro
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 59
Sendt: 25 August 2008 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

ubl_ skrev:
Er der nogen der har styr på hvornår der kommer med en version hvor 7.1 analog audio ud virker?

jeg ved det ikke da jeg kører rent digital ud via coax og lader min surround reciever klarer lyden og på forummet ved popcorn hour er der ingen forlydender endnu om det.

På B-110 bundkortet er der endda en anden ting der først bliver aktiv når firmwaren tillader det, der sidder nemlig en LCD konnektor til et fremtidigt lcd display.

Mvh

Svaneborg

Til top Vis hxpro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hxpro
 
popcorn
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 August 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 25 August 2008 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

HenrikW skrev:
popcorn skrev:

HenrikW skrev:

EDIT: Og kan popcorn hour selv rippe via f.eks. et eksternt optisk drev eller skal man have en pc ind over der?

Ja - klart - popcorn hour laver og sælger selvfølgelig en maskine der selv kan rippe krypterede kopibeskyttede udgivelser   

Du kan jo bare lade være med at svare hvis ikke du har noget godt at sige. Bassalt set er det jo ikke andet end en lille PC, så synes ikke at mit spørgsmål er så tosset igen. Havde du tænkt dig at man bare skulle have en Popcornhour til at se hjemme indspilninger på? Hvis ikke man kan rippe sin DVD samling, så giver den ikke så meget mening. Og hvis den havde mulighed for dette via et eksternt optisk drev, så skulle jeg da klart have en - tilgængelighed er keywordet.

Du forstod vist ikke rigtig budskabet - den kan selvfølgelig spille alt hvad du ripper og føder den med - men det er vel logisk selv for burhøns at der ikke laves og sælges en hardware afspiller der selv dekrypterer og ripper kopibeskyttet materiale - hvis det har undgået din opmærksomhed så er dette faktisk ulovligt.

Så vil du afspille dvd eller bluray rips - så er du nødt til selv at rippe disse på en PC - som altid.

Til top Vis popcorn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af popcorn
 
Mandecs
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 August 2008
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1
Sendt: 31 August 2008 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

Kan PCV afspille tekster fra Blu-ray(PGS)... Synes den lyder interessant hvis den kan bruges som en blu-ray afspiller med tekster(hvis de er rippet ned på en hdd).

Har prøvet Istarhd... Den afspiller video fint, men den kan ikke afspille teksterne fra Blu-ray...

 

Til top Vis Mandecs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mandecs
 
Pedro1234
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 August 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1
Sendt: 03 Februar 2009 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

De nævnte Buffalo Linkstation NAS indeholder de standard harddiske.

D.v.s kan man selv skifte harddisk deri med standard SATA harddiske eller kræves der specielle "buffalo" diske.

 



__________________
Pedro
Til top Vis Pedro1234's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pedro1234
 
HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1177
Sendt: 04 Februar 2009 kl. 08:37 | IP-adresse registreret  

popcorn skrev:
HenrikW skrev:
popcorn skrev:

HenrikW skrev:

EDIT: Og kan popcorn hour selv rippe via f.eks. et eksternt optisk drev eller skal man have en pc ind over der?

Ja - klart - popcorn hour laver og sælger selvfølgelig en maskine der selv kan rippe krypterede kopibeskyttede udgivelser   

Du kan jo bare lade være med at svare hvis ikke du har noget godt at sige. Bassalt set er det jo ikke andet end en lille PC, så synes ikke at mit spørgsmål er så tosset igen. Havde du tænkt dig at man bare skulle have en Popcornhour til at se hjemme indspilninger på? Hvis ikke man kan rippe sin DVD samling, så giver den ikke så meget mening. Og hvis den havde mulighed for dette via et eksternt optisk drev, så skulle jeg da klart have en - tilgængelighed er keywordet.

Du forstod vist ikke rigtig budskabet - den kan selvfølgelig spille alt hvad du ripper og føder den med - men det er vel logisk selv for burhøns at der ikke laves og sælges en hardware afspiller der selv dekrypterer og ripper kopibeskyttet materiale - hvis det har undgået din opmærksomhed så er dette faktisk ulovligt.

Så vil du afspille dvd eller bluray rips - så er du nødt til selv at rippe disse på en PC - som altid.



Well... det lader jeg de offentlige bestemme :)

Snip:
Du må gerne:
• Omgå eller bryde en kode eller kryptering på fx en dvd-film, en musik-cd eller netradio i det omfang, det er nødvendigt for at kunne se filmen eller lytte til musikken privat. Det er fx ikke ulovligt, at du bryder krypteringen på en dvd, hvis det er nødvendigt, for at du kan afspille dvd’en på din private pc ved hjælp af fx et Linux-styresystem

Læs mere her:

http://www.kum.dk/sw5386.asp

Så vidt jeg ved er Popcorn Hour da baseret på en linux kerne, ergo må det da være lovligt?


__________________
Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
Til top Vis HenrikW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenrikW
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes