Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. april 2024 | 01:27   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: DTQWT-Mark (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
anse
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Januar 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 476
Sendt: 18 Januar 2010 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

http://www.troelsgravesen.dk/JA8008.htm

Årets vinterbyggeprojekt blev Troels DTQWT, som jeg forelskede mig i på hans side. Har endnu ikke hørt den, men flere har tilkendegivet at den lyder rigtigt godt og det var nok til at få mig i Silvan.

Planen var at bygge den i massiv eg, men det har revurderet da jeg ikke umiddelbart kunne finde pladetykkelser under 38 mm.

Front og top er delvis lavet i 38 mm eg. Det er meget hårdt at arbejde i og kræver virkeligt noget af værktøjet. Har brændt en Ryobi fræser af, men en ny er på vej.

Jeg har haft det ene kabinet i stuen og tilsluttet basserne i 16 ohm, sidepladen blot tapet fast. Umiddelbart tror jeg at den er nemmere at placere end mine mark2115, som umiddelbart spiller dybere, men lad os nu se når enheder er spillet til/kabinet er samlet ordentligt.

Bassen var som af andre beskrevet meget tør og jeg glæder mig som det lille barn jeg ofte er til at høre min yndlingsmusik på dem.

Lige pt. spiller jeg på Mine Mark2115

Nu er det ikke mere end 1 1/2 år siden jeg tog hifi op igen og mine lyd-idealer er først  rigtigt ved at komme på plads samtidig med det spiller mine Mark2115 efter tilspilning trimning osv helt fantastisk. http://www.troelsgravesen.dk/mark21.htm Måske de oppede sig efter en tur på KSB.

Jeg har endvidere trimmet en del i setuppet placeringsmæssigt samt skiftet fra Nakamichi til Thorhauge amp. Der var intet at udsætte på Nakamichien, men Thorhaugen lyder altså så lækkert.

Derudover har jeg strikket disse kabler sammen. http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=80251&P N=1

Tilspilning og tilvænning bestyder helt sikker også noget og endelig er jeg ved at blive rigtigt lun på de lidt mere voksne musikgenrer hvor der er flere rigtige instrumenter og mindre larm. Har hørt rigtigt meget Leonard cochen og lige pt. diana krall (woman in the other room) rigtig lækker cd. hun har begået der.

Egentlig er det lidt kedeligt at bygge et sæt som det er tilfældet her og jeg har da også haft mine overvejelser, bl.a. tænkte jeg at bygge en ca. 40-50 liters BR benyttende Ja8008 samt Audax 34.  Samme enheder som benyttet her på fronten.

Tror det kunne blive en rigtigt spændende højtaler og Troels har vist også noget på bedding vedr. denne konstellation.

Sum og summarum er, at  jeg ikke ønsker at gå på kompromis og min kæreste begrænser mig ikke mht. størrelse, så valget blev den store model med 2 stk. bagudvendte 10" eminence enheder.

Samtidig ved jeg Troels har brugt meget energi på denne højtaler og jeg har stor respekt for hans evner som diyér.

 

Nominal Basket Diameter

10" / 254mm

Impedance

8 ohms

RMS Power Rating

250 Watts

Program Power Rating 500 Watts

Frequency Response

60Hz - 4kHz

Sensitivity 97.3dB SPL

Voice Coil Diameter

2.5" / 63.5mm

Magnet Weight

7 oz.

Rec. Enclosure Volume(Sealed) .45-.6cu. ft./12.7-17 Liters
Rec. Enclosure Volume(Vented) .6-1.4cu. ft./17-39.6 Liters

MOUNTING INFORMATION

Overall Diameter

10.25" / 260.4mm
Bolt Circle Diameter 9.73" / 247.14mm
Baffle Cutout Diameter 9.15" / 232.4mm
No. Of Mounting Holes 8
Mounting Hole Diameter 0.28" / 7mm
Overall Depth 4.9" / 123.8mm
Net Weight 4.6 lbs. / 2.1kg.
Shipping Weight 5.7lbs./ 2.6kg.

MATERIALS

Cone Paper
Voice Coil Aluminum
Magnet Neodymium
Basket Die-Cast Aluminum
Surround Cloth
Dust Cap Solid Composition Paper

THIELE-SMALL PARAMETERS

Resonant Frequency (fs) 53Hz
Impedance (Re) 5.06 ohms
Coil Inductance (Le) 0.4mH
Electromagnetic Q (Qes) .45
Mechanical Q (Qms) 5.78
Total Q (Qts) .42
Compliance Equiv. Vol. (Vas) 52.5 Liters/1.9cu. ft.
Voice Coil Overhang (Xmax 4.2mm
Surface Area of Cone (Sd) .03501 m2
BL Product (BL) 10.6 T-M
Peak Dia. Displacement Volume(Vd) 147cc

 

Det er ved at være sengetid, men her er lidt lidt billeder.

Audax tw034 ligger stor og smuk ved siden af en 25 mm dome fra en ældre dali 104.

 

Da det jo er en transmissionslinie/kvartbølgehorn skal den hæves lidt og disse fødder fandt jeg i IKEA. 75 kr for 4 stk. Har så skåret dem ned i længden og savet lidt i beslaget så de passer.

Bas/mellemtone som jeg har store forventninger til.

Der kommer mere i morgen.

Sov godt folkens.

 

vh.

Anders

 

Til top Vis anse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anse
 
Busk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tidl. Branchemedlem - Dobb.prof. MWB1977

Bruger siden: 05 April 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1463
Sendt: 18 Januar 2010 kl. 07:25 | IP-adresse registreret  

Super Anders, jeg glæder mig til at følge projektet, Troels laver nogen rigtig gennemført konstruktion og jeg har aldrig prøvet at rode med horn på denne måde. Glæder mig meget til at høre dem.

Men har du ikke lidt travlt? du skal jo være færdig inden den lille kommer, for det er en tidsrøver .

Busk



__________________
Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE

www.busk-audio.dk Opdateret 18.Jan 2010
--------------------------------
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
Til top Vis Busk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Busk Besøg Busk's Websted
 
janpo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Juni 2009
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 80
Sendt: 18 Januar 2010 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Busk skrev:

Super Anders, jeg glæder mig til at følge projektet, Troels laver nogen rigtig gennemført konstruktion og jeg har aldrig prøvet at rode med horn på denne måde. Glæder mig meget til at høre dem.

Men har du ikke lidt travlt? du skal jo være færdig inden den lille kommer, for det er en tidsrøver .

Busk



Anders bygger jo næsten lige så hurtigt som dig Busk.


__________________
---------------------------------
Bare mine $0.02
Til top Vis janpo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janpo
 
Busk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tidl. Branchemedlem - Dobb.prof. MWB1977

Bruger siden: 05 April 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1463
Sendt: 18 Januar 2010 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

janpo skrev:
Busk skrev:

Super Anders, jeg glæder mig til at følge projektet, Troels laver nogen rigtig gennemført konstruktion og jeg har aldrig prøvet at rode med horn på denne måde. Glæder mig meget til at høre dem.

Men har du ikke lidt travlt? du skal jo være færdig inden den lille kommer, for det er en tidsrøver .

Busk



Anders bygger jo næsten lige så hurtigt som dig Busk.

Ja det kan der være noget om



__________________
Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE

www.busk-audio.dk Opdateret 18.Jan 2010
--------------------------------
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
Til top Vis Busk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Busk Besøg Busk's Websted
 
anse
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Januar 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 476
Sendt: 18 Januar 2010 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

janpo skrev:

Busk skrev:

Super Anders, jeg glæder mig til at følge projektet, Troels laver nogen rigtig gennemført konstruktion og
jeg har aldrig prøvet at rode med horn på denne måde. Glæder mig meget til at høre dem.


Men har du ikke lidt travlt? du skal jo være færdig inden den lille kommer, for det er en tidsrøver .


Busk

Anders bygger jo næsten lige så hurtigt som dig Busk.


Busk kan man ikke sammenligne mig med, jeg er ihærdig, men slet ikke som ham. Efter min opfattelse har Busk energi til
alt hvad han ønsker at gå i krig med. herligt.

Er så edderspændt på at høre dem, tænk hvis jeg ikke kan lide klangen!!!!. Nå det er ikke noget som bekymrer mig det
store, er blot spændt.

Skulle modtage de sidste stumper onsdag og så skal kabinetterne laves færdige. På nuværende ser de sådan her ud:









Havde egentligt planlagt at lave dem sådan her, evt. med bejset finer i midten.

http://www.troelsgravesen.dk/JA8008.htm

Nogen gode ideer eller forslag til anden finer eller design.

vh.
Anders
Til top Vis anse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anse
 
Exile
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 79
Sendt: 21 Januar 2010 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

Spændende.

Tænker selv på at bygge et sæt.

Hvad løber stumperne op i for sådan et sæt?

Mvh
Per
Til top Vis Exile's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exile
 
Nygaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 585
Sendt: 21 Januar 2010 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Vil igen fremhæve dette Svenske DTQWT projekt 

http://www.troelsgravesen.dk/DTQWT_Ilpo_SE.htm

http://www.minhembio.com/ipppe/245630/


__________________
Mvh. Henrik Nygaard
Til top Vis Nygaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nygaard
 
anse
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Januar 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 476
Sendt: 21 Januar 2010 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

Exile skrev:
Spændende.

Tænker selv på at bygge et sæt.

Hvad løber stumperne op i for sådan et sæt?

Mvh
Per

Hej Per.

Jeg vil tro sættet kommer til at koste 13-14 kg.

Har valgt janzen Superior og så en cross cab til bassen.

Så ikke lige om du er fra kbh. men du skal da være velkommen til en lytter når de er færdige om 2-3 ugers tid.

Ja ham svenskeren er en dygtig håndværker, virker meget overskudsagtigt hans byggeri. Syntes fronten er flot, men er ikke helt vildt med de sorte kabinetter, men det er jo smag og behag.

Ivørigt er det en højtaler som er svær at lave rigtig flot, (læs elegant) grundet de store sideflader, som jo ikke lægger op til at blive rundet af grundet transmissionslinien. 

Har lavet basfilter.

18 mh spolen er altså stor:

 

Her er den fine waveguide som hæver diskantens følsomhed fra 91-92 db til 94-95 db.

Er udlært maskinarbejder i sin tid, så er selvfølgelig imponeret over waveguiden som er cnc fræst og i et lækkert tungt materiale:

 

 

 

 

 

 

 

Til top Vis anse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anse
 
Busk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tidl. Branchemedlem - Dobb.prof. MWB1977

Bruger siden: 05 April 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1463
Sendt: 22 Januar 2010 kl. 07:59 | IP-adresse registreret  

Ja sådan en 18mH er temmelig stor og tung. Har lige lavet et par filtre til min kammerat der vejer ca. 10kg pr. stk og fylder 40*40cm, en af sugekredsene er der en 15mH spole i. de er både dyre og tunge. Glæder mig til at lægge øre til din nye kreation.

Busk



__________________
Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE

www.busk-audio.dk Opdateret 18.Jan 2010
--------------------------------
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
Til top Vis Busk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Busk Besøg Busk's Websted
 
anse
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Januar 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 476
Sendt: 24 Januar 2010 kl. 02:37 | IP-adresse registreret  

Busk skrev:

Ja sådan en 18mH er temmelig stor og tung. Har lige lavet et par filtre til min kammerat der vejer ca.
10kg pr. stk og fylder 40*40cm, en af sugekredsene er der en 15mH spole i. de er både dyre og tunge. Glæder mig til at
lægge øre til din nye kreation.


Busk



Jeps de er store og lidt seje:)

Var en tur på finerkontoret forleden og fandt noget rigtig fint valnød samt noget sort indfarvet finer til mellemstykke på
fronten.

Valgte rigtig valnød. Man kan også få en fabriksvalnød, som er helt ensartet i struktur med ens langsgående årer. (er limet
sammen).

Prøvede at polere et lille stykke op efter liming og kontrasten mellem valnød og sort træ bliver rigtig flot sammen med
enhederne.

Overvejer også en tynd liste på siderne, men er ikke sikker. Må op i seng og ligge og tænke lidt over det så har jeg nok en
løsning i morgen.

Poster billeder engang i morgen aften.

vh.
Anders
Til top Vis anse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anse
 
anse
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Januar 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 476
Sendt: 24 Januar 2010 kl. 03:04 | IP-adresse registreret  

Har haft den ene koblet op med basfilter på de 2 stk. 10" eminence og bassen lyder meget som beskrevet af andre byggere.
Tør, dyb og fast.

Glæder mig virkelig til at sidde med benene oppe, vin i glasset, strøm i rørene og nyde hvad jeg forventer denne højtaler
kan.

Ved min påstand er lidt provokerende, men er ret sikker på, at meget af det gennemarbejde d.i.y. som findes efterhånden
kan spille op med købehøjtalere til en helt anden pris. Troels er et godt eksempel på en seriøs selvbygger. har hørt Busk´s
M765 som spiller helt fantastisk helt fantastisk og jeg er ret sikker på Kappen, Henrik Høeg osv. ved hvad de laver.

Kom igang folkens, det er virkelig en tilfredsstillelse at bygge selv og faktisk er det slet ikke så svært.

Må iøvrigt se at få sparet op til noget Clio på et eller andet tidspunkt så jeg kan komme med på listen


vh.
Anders
Til top Vis anse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anse
 
Busk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tidl. Branchemedlem - Dobb.prof. MWB1977

Bruger siden: 05 April 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1463
Sendt: 24 Januar 2010 kl. 07:39 | IP-adresse registreret  

Selvbyg kan uden tvivl hamle op med 3-4 gange så dyre højttalere i butikkerne, ingen tvivl om det, inden højttalere rammer butikkerne er de 4 gange dyrere end kostprisen pga. alle mellem ledene.

Ja du må have dig noget clio udstyr, du er ramt kraftigt af diy højttalere nu og der er ingen vej tilbage , jeg startede så vidt jeg husker omkring 1991 og jeg har ikke tænkt mig at stoppe før mine arme ikke vil lystre mere .

Glæder mig til at se den finér, og et af mine mål for i år er at få lært at ligge finer på. Har lige købt nogen Peak Consult kabinetter, de har en løsning på hvordan man undgår at slibe igennem finéren. Man lægger bare 10mm ædeltræ på , og limet sammen med 19mm mdf er det også dødt.

Glæder mig til at lægge øre til din nye konstruktion Anse, har selv 4-5 projekter klar til i år, så det skal nok blive et godt bygge år. skal bare lige af krykkerne, skide svært at bære plader med et ben .

Godt arbejde Anse.

Busk



__________________
Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE

www.busk-audio.dk Opdateret 18.Jan 2010
--------------------------------
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
Til top Vis Busk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Busk Besøg Busk's Websted
 
anse
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Januar 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 476
Sendt: 24 Januar 2010 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Hej Busk.

Du har fuldstændig ret, jeg er besat af diy for tiden:)

Er det til at købe ædeltræ i den tykkelse og hvor? Tror det er pænt dyrt.

Jeg har lige fineret, mangler pudsning og voks, men er godt tilfreds med resultatet.



Havde lagt en staffering som den på siden i bunden også, men det var ikke pænt, så det blev lavet om.

vh.
Anders
Til top Vis anse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anse
 
janpo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Juni 2009
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 80
Sendt: 24 Januar 2010 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

Det er bare _så_ flot det der 

Er selv ramt af diy bacillen i øjeblikket, men jeg kæmper på elektronikområdet i øjeblikket.

Jeg bruger alt for mange penge på det.


__________________
---------------------------------
Bare mine $0.02
Til top Vis janpo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janpo
 
anse
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Januar 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 476
Sendt: 24 Januar 2010 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

Tak for det Jan.

Hvad for noget elektronik bruger du penge på ? DAC?

vh.
Anders
Til top Vis anse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anse
 
janpo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Juni 2009
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 80
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 00:20 | IP-adresse registreret  

anse skrev:
Tak for det Jan.

Hvad for noget elektronik bruger du penge p� ? DAC?

vh.
Anders


Det suser ret meget i højtalerne. Jeg tror at det kommer fra effektforstærkeren for der er lige meget uanset hvor meget jeg skruer op og ned.
Nu har jeg ferie i næste uge og så skal jeg have lavet et mock-up af mcs' LM 3875 for at se om det kan bruges istedet.

Jeg spiller lidt videre på den DacMagic jeg har købt, men den ryger nok også under kniven på et tidspunkt.


__________________
---------------------------------
Bare mine $0.02
Til top Vis janpo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janpo
 
anse
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Januar 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 476
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 02:32 | IP-adresse registreret  

janpo skrev:

anse skrev:
Tak for det Jan.

Hvad for noget elektronik bruger du penge p� ? DAC?

vh.
Anders
Det suser ret meget i højtalerne. Jeg tror at det kommer fra effektforstærkeren for der er lige meget uanset
hvor meget jeg skruer op og ned.Nu har jeg ferie i næste uge og så skal jeg have lavet et mock-up af mcs' LM 3875 for at se
om det kan bruges istedet.Jeg spiller lidt videre på den DacMagic jeg har købt, men den ryger nok også under kniven på et
tidspunkt.


Lm 3875 er det en digitalamp som du vil opgradere. Har ikke meget forstand på den slags, men googlede den lige og den ser
umiddelbart ret simpel ud. Er det til at have med at gøre uden at man er total elektronik-freak?

Har du ikke mulighed for at prøve med en anden effekt så du kan få udelukket din amp. mht. støj?

Jeg var faktisk inde og høre den dac-magic for en uges tid siden. Syntes der manglede noget bid i mellemtonen og lidt bund i
den når jeg sammenlignede med min egen cd-afspiller. Vi lavede en a-b test i hifiklubben og forskellen var godtnok til at få
øje på. Vil dog sige at min afspiller som er en ældre sony es 505 vil kunne lyde hård i nogle anlæg sammenlignet med DAc-
magicen .
Det er klart et spørgsmål om smag og vi smager jo forskelligt:)

vh.
Anders
Til top Vis anse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anse
 
Busk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tidl. Branchemedlem - Dobb.prof. MWB1977

Bruger siden: 05 April 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1463
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 06:39 | IP-adresse registreret  

anse skrev:
Hej Busk.

Du har fuldstændig ret, jeg er besat af diy for tiden:)

Er det til at købe ædeltræ i den tykkelse og hvor? Tror det er pænt dyrt.

Jeg har lige fineret, mangler pudsning og voks, men er godt tilfreds med resultatet.



Havde lagt en staffering som den på siden i bunden også, men det var ikke pænt, så det blev lavet om.

vh.
Anders

Det er godtnok flot arbejde Anders , det kan du roligt være stolt af.

Ja ædeltræ i 10mm tykkelse er sikkert både dyrt og så kræver det nok lidt større maskiner som limpres, hølv osv for at blive rigtig godt.

Busk



__________________
Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE

www.busk-audio.dk Opdateret 18.Jan 2010
--------------------------------
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
Til top Vis Busk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Busk Besøg Busk's Websted
 
janpo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Juni 2009
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 80
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

anse skrev:
janpo skrev:

anse skrev:
Tak for det Jan.

Hvad for noget elektronik bruger du penge p� ? DAC?

vh.
Anders
Det suser ret meget i højtalerne. Jeg tror at det kommer fra effektforstærkeren for der er lige meget uanset
hvor meget jeg skruer op og ned.Nu har jeg ferie i næste uge og så skal jeg have lavet et mock-up af mcs' LM 3875 for at se
om det kan bruges istedet.Jeg spiller lidt videre på den DacMagic jeg har købt, men den ryger nok også under kniven på et
tidspunkt.


Lm 3875 er det en digitalamp som du vil opgradere. Har ikke meget forstand på den slags, men googlede den lige og den ser
umiddelbart ret simpel ud. Er det til at have med at gøre uden at man er total elektronik-freak?


Den er bare en stor operationsforstærker, der kan belastes med 58 Watt.
Citér:


Har du ikke mulighed for at prøve med en anden effekt så du kan få udelukket din amp. mht. støj?


Jeg har prøvet med de to Monstre. Men 8 watt klasse-a er vist ikke helt nok.
Citér:


Jeg var faktisk inde og høre den dac-magic for en uges tid siden. Syntes der manglede noget bid i mellemtonen og lidt bund i
den når jeg sammenlignede med min egen cd-afspiller. Vi lavede en a-b test i hifiklubben og forskellen var godtnok til at få
øje på. Vil dog sige at min afspiller som er en ældre sony es 505 vil kunne lyde hård i nogle anlæg sammenlignet med DAc-
magicen .
Det er klart et spørgsmål om smag og vi smager jo forskelligt:)


Interessant. Men der er så mange mods rundt om på nettet til den.

Citér:


vh.
Anders




__________________
---------------------------------
Bare mine $0.02
Til top Vis janpo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janpo
 
anse
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Januar 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 476
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

Ok .

Operationsforstærker?. Beklager min uvidenhed, men hvad pokker det. Er det en effekt-forstærker.

Mht. de to stk. 8 watts, så burde de da afsløre om brummet kommer fra din amp. tænker jeg.

Lyder spændende mht. mods. af din dac, vil jeg følge hvis du laver en tråd om.

Juhuu. Danmark vandt i håndbold

Til top Vis anse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anse
 

Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes