Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. maj 2024 | 01:52   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: PA100(2 x LM3886) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1567
Sendt: 20 Maj 2010 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

Er stadigvæk i design fasen, men indtil videre er jeg rimelig tilfreds med mit design, men overvejer nogle ændringer inden der bliver lavet print.

Det er et standard PA100 design fra Nationals AN-1192 med nogle små ændringer/tilføjelser.

Schematic( link til originalen - Tryk ) :



PCB Layout Top :



PCB Layout Bottom :



Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe
 
lpm76
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 697
Sendt: 20 Maj 2010 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

Ser spændende ud! Må jeg spørge dumt, og spørge om hvad du har ændret/tilføjet og hvorfor?

__________________
Mvh
Lars P. Madsen
Til top Vis lpm76's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lpm76
 
Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1567
Sendt: 20 Maj 2010 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

Netværket på indgangen med 680 ohm modstand og 470 pF kondensator er for at fjerne støj på RCA/Phono indgangen, det samme gælder de 2 x 220 pF kondensatorer imellem + og - indgangene.

Det er faktisk en kopi af et design herfra. Ingen grund til at opfinde den dybe tallerken en gang til.

Det eneste der er ændret er den ene modstand i feedback kredsløbet, der bruger jeg en 20 K modstand i stedet for 22K, forskellen er 21 vs 23 gange gain og uden større betydning.

De 2 modstande i feedback kredsløbet vil blive handmatched til 0.1% for optimal stabilitet, dette er en nødvendighed da jeg har valgt ikke at bruge DC servo.

Trafoen vil være 2 x 25 VAC og 225 VA pr kanal, da det bliver en dual mono konstruktion, enten i samme kabinet eller i 2 separate. det bliver omkring 2 x 34 VDC efter ensretning og diodetab.

Køleplader vil være 1.4 C/W, en til hver kanal, Nationals design guide anbefaler 3 C/W til en enkelt chip ved en spænding på 34 VDC og en 8 Ohm belastning. Det er worst case scenarie.
Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe
 
Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1567
Sendt: 22 Maj 2010 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Senere når jeg får tid skal der laves et LED VU meter til hver kanal, med en LM3915 fra National.
Så på forstærker printet skal der være et audio out stik til LED VU delen. Signalet bliver taget lige efter RCA stikket via et Molex stik.

Har nu besluttet mig for at smide det i et kabinet, om det stadigvæk skal være dual mono er heller ikke helt sikkert,  1 x 500 VA trafo er en smule billigere end 2 x 225 VA så for at holde prisen nede kunne det være bedre med en stor forsyning til begge kanaler istedet for 2 små.
Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe
 
janpo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Juni 2009
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 80
Sendt: 23 Maj 2010 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

Det bliver interessant at se hvilke erfaringer, der kommer ud af det.
Jeg studsede lidt over, at der står 1000u i strømforsynings tegningen, men det har du garanteret styr på.



__________________
---------------------------------
Bare mine $0.02
Til top Vis janpo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janpo
 
Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1567
Sendt: 23 Maj 2010 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

janpo skrev:

Jeg studsede lidt over, at der står 1000u i strømforsynings tegningen, men det har du garanteret styr på.



Det er ikke tegningen til hovedforsyningen, det er en lokal forsyning der kommer til at sidde på hvert forstærker modul, du kan også se det på layout billederne.

Regnede med at bruge en LM3915 til et LED VU meter, det bliver nu LM3916 istedet for, pga større præcision(0.2 db vs 1 db for LM3915).
Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe
 
FlexQ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 April 2008
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 173
Sendt: 16 Juli 2010 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

Det ser sq godt ud mate, glæder mig til at høre hvordan den kommer til at spille ;)

Jeg har selv lige lagt hånd på mine 2 effekt og preamp moduler - så må vi jo lige smide os sammen en dag og lytte, min er bygget op lidt anderledes end din, men stadigvæk af lm38xx serien ;)

Henrik


__________________
Drømme uden indsats medfører bare skuffelse
Indsats uden drømme er bare udmattende.
Det er kombinationen af drømme og indsats der skaber resultater og udvikling.
Til top Vis FlexQ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FlexQ Besøg FlexQ's Websted
 
Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1567
Sendt: 16 Juli 2010 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

FlexQ skrev:
Det ser sq godt ud mate, glæder mig til at høre hvordan den kommer til at spille ;)

Jeg har selv lige lagt hånd på mine 2 effekt og preamp moduler - så må vi jo lige smide os sammen en dag og lytte, min er bygget op lidt anderledes end din, men stadigvæk af lm38xx serien ;)

Henrik


Hej Henrik

Projektet er blevet ændret lidt, har købt print til 2 stk Pass diy Firstwatt F5 moduler i udvidet udgave.  25W Klasse A i 8 Ohm som standard.

Så det har jeg designet et softstart til jeg lige skal have testet en eller anden dag når der er tid(og penge) til det. Der er brugt 2 power relæer, relæ 1 switcher trafo primary ind og igennem load resistorerne, som i det her tilfælde er af NTC typen, mens relæ 2 bypasser NTC'erne. NTC er brugt fordi de giver sikerhed for at hvis relæ 2 som bypasser NTC'erne ikke virker så brænder de ikke af som der kan ske hvis du har en fixed value som load resistor. Der er mulighed for at vælge mellem at starte med en power knap på fronten eller med en 12V ext. trigger funktion. Onboard strømforsying med PCB trafo. Stik til 12V POWER ON LED og ON LED til hver af de 2 power relæer. Smid 230 VAC på og så kører det bare.

Men har ikke droppet LM3886'erne, det bliver sikkert til noget surround, hvor enten 1 eller 2 stk LM3886 skal drive hver sin kanal, henholdsvis Center og 2 surround kanaler. Enten 3 separate moduler eller hvis det kun er 1 stk LM3886 pr kanal så kunne det blive et stort print.

Ideer har jeg nok af, det er tiden(og pengene) der er den største begrænsning.

Med det tempo jeg får gjort tingene i så går der nok laaaang til før der virkelig sker noget. Det kan være jeg engang til næste år har noget færdigt der kan komme lyd ud af.

Men i august skulle jeg gerne få lavet print til softstart og monteret komponenter, designet er ihvertfald ready to go(håber jeg ).


Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe
 
FlexQ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 April 2008
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 173
Sendt: 16 Juli 2010 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Bass�e skrev:
FlexQ skrev:
Det ser sq godt ud mate, gl�der mig til at h�re hvordan den kommer til at spille ;)

Jeg har selv lige lagt h�nd p� mine 2 effekt og preamp moduler - s� m� vi jo lige smide os sammen en dag og lytte, min er bygget op lidt anderledes end din, men stadigv�k af lm38xx serien ;)

Henrik


Hej Henrik

Projektet er blevet �ndret lidt, har k�bt print til 2 stk Pass diy Firstwatt F5 moduler i udvidet udgave.  25W Klasse A i 8 Ohm som standard.

Det er nok ikke nogen helt dårlig idé, men syns nu alligevel det var at slippe lidt let om det, men jeg er meget spændt på at høre dem, har kun hørt om dem :P

S� det har jeg designet et softstart til jeg lige skal have testet en eller anden dag n�r der er tid(og penge) til det. Der er brugt 2 power rel�er, rel� 1 switcher trafo primary ind og igennem load resistorerne, som i det her tilf�lde er af NTC typen, mens rel� 2 bypasser NTC'erne. NTC er brugt fordi de giver sikerhed for at hvis rel� 2 som bypasser NTC'erne ikke virker s� br�nder de ikke af som der kan ske hvis du har en fixed value som load resistor. Der er mulighed for at v�lge mellem at starte med en power knap p� fronten eller med en 12V ext. trigger funktion. Onboard str�mforsying med PCB trafo. Stik til 12V POWER ON LED og ON LED til hver af de 2 power rel�er. Smid 230 VAC p� og s� k�rer det bare.

En fed idé med at bruge en extern trigger til at kunne tænde, det åbner for nogle meget spændende muligheder. Dog er jeg ikke enig i din idé med at bruge NTC modstande, af den simple årsag at det er en, i mine øjne, lidt ustabil løsning. Men ikke sagt at den er dårlig.
Jeg spekulerede selv på den løsning, men efter at have leget med det og en anden løsning så blev det den anden.

hvordan jeg switcher ind osv er ligegyldigt, men jeg har valgt at bruge load modstande der ikke er wirewound'ede, men keramiske, dvs. firkantede, fordi så kan man nemlig tage en bimetal switch, som hvis den bliver "specificeret temperatur" så kortslutter den F og N og klipper sikringen. Intet kan nå og lide overlast i de få sekunder det tager, har afprøvet det lidt frem og tilbage, det virker faktisk ret godt (:.

Men har ikke droppet LM3886'erne, det bliver sikkert til noget surround, hvor enten 1 eller 2 stk LM3886 skal drive hver sin kanal, henholdsvis Center og 2 surround kanaler. Enten 3 separate moduler eller hvis det kun er 1 stk LM3886 pr kanal s� kunne det blive et stort print.

Til din center vil jeg nok anbefale en dobbelt konstruktion, af den simple årsag at hvis du driver en 4Ohms højtaler til et normalt leje, så bliver chippen rigtig varm og kræver mere køling. Hvis du kører 2 eller 3 parallelt så vil strømtrækket i den enkelte chip ikke være særlig stort, og derved vil den afsatte effekt i varme ikke være særlig stor.
Det anbefales faktisk af mange rundt omkring, mange snakker om det, men National har selv lavet en note om det i et af deres utallige application notes (:

Ideer har jeg nok af, det er tiden(og pengene) der er den st�rste begr�nsning.

Med det tempo jeg f�r gjort tingene i s� g�r der nok laaaang til f�r der virkelig sker noget. Det kan v�re jeg engang til n�ste �r har noget f�rdigt der kan komme lyd ud af.

kender det kun alt for godt, du ved jo selv hvor længe min har været undervejs, men sommeren har jo været god, mine print mangler kun at blive ætset nu, de er næsten hvad man kan kalde for nuttede, selvom der er 150W i hver ;)

Men i august skulle jeg gerne f� lavet print til softstart og monteret komponenter, designet er ihvertfald ready to go(h�ber jeg ).

Så må vi jo holde en lytteaften når jeg kommer tilbage fra svendeprøve, der burde min amp også være elektrisk klar, det er ikke sikkert den er skruet fast i kabinettet eller sådan noget fornemt noget, men det er jo også det kedelige af historien




Just a tiny note

/Q


__________________
Drømme uden indsats medfører bare skuffelse
Indsats uden drømme er bare udmattende.
Det er kombinationen af drømme og indsats der skaber resultater og udvikling.
Til top Vis FlexQ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FlexQ Besøg FlexQ's Websted
 
Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1567
Sendt: 16 Juli 2010 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

FlexQ skrev:
Bass�e skrev:
FlexQ skrev:
Det ser sq godt ud mate, gl�der mig til at h�re hvordan den kommer til at spille ;)

Jeg har selv lige lagt h�nd p� mine 2 effekt og preamp moduler - s� m� vi jo lige smide os sammen en dag og lytte, min er bygget op lidt anderledes end din, men stadigv�k af lm38xx serien ;)

Henrik


Hej Henrik

Projektet er blevet �ndret lidt, har k�bt print til 2 stk Pass diy Firstwatt F5 moduler i udvidet udgave.  25W Klasse A i 8 Ohm som standard.

Det er nok ikke nogen helt dårlig idé, men syns nu alligevel det var at slippe lidt let om det, men jeg er meget spændt på at høre dem, har kun hørt om dem :P

S� det har jeg designet et softstart til jeg lige skal have testet en eller anden dag n�r der er tid(og penge) til det. Der er brugt 2 power rel�er, rel� 1 switcher trafo primary ind og igennem load resistorerne, som i det her tilf�lde er af NTC typen, mens rel� 2 bypasser NTC'erne. NTC er brugt fordi de giver sikerhed for at hvis rel� 2 som bypasser NTC'erne ikke virker s� br�nder de ikke af som der kan ske hvis du har en fixed value som load resistor. Der er mulighed for at v�lge mellem at starte med en power knap p� fronten eller med en 12V ext. trigger funktion. Onboard str�mforsying med PCB trafo. Stik til 12V POWER ON LED og ON LED til hver af de 2 power rel�er. Smid 230 VAC p� og s� k�rer det bare.

En fed idé med at bruge en extern trigger til at kunne tænde, det åbner for nogle meget spændende muligheder. Dog er jeg ikke enig i din idé med at bruge NTC modstande, af den simple årsag at det er en, i mine øjne, lidt ustabil løsning. Men ikke sagt at den er dårlig.
Jeg spekulerede selv på den løsning, men efter at have leget med det og en anden løsning så blev det den anden.

hvordan jeg switcher ind osv er ligegyldigt, men jeg har valgt at bruge load modstande der ikke er wirewound'ede, men keramiske, dvs. firkantede, fordi så kan man nemlig tage en bimetal switch, som hvis den bliver "specificeret temperatur" så kortslutter den F og N og klipper sikringen. Intet kan nå og lide overlast i de få sekunder det tager, har afprøvet det lidt frem og tilbage, det virker faktisk ret godt (:.

Men har ikke droppet LM3886'erne, det bliver sikkert til noget surround, hvor enten 1 eller 2 stk LM3886 skal drive hver sin kanal, henholdsvis Center og 2 surround kanaler. Enten 3 separate moduler eller hvis det kun er 1 stk LM3886 pr kanal s� kunne det blive et stort print.

Til din center vil jeg nok anbefale en dobbelt konstruktion, af den simple årsag at hvis du driver en 4Ohms højtaler til et normalt leje, så bliver chippen rigtig varm og kræver mere køling. Hvis du kører 2 eller 3 parallelt så vil strømtrækket i den enkelte chip ikke være særlig stort, og derved vil den afsatte effekt i varme ikke være særlig stor.
Det anbefales faktisk af mange rundt omkring, mange snakker om det, men National har selv lavet en note om det i et af deres utallige application notes (:

Ideer har jeg nok af, det er tiden(og pengene) der er den st�rste begr�nsning.

Med det tempo jeg f�r gjort tingene i s� g�r der nok laaaang til f�r der virkelig sker noget. Det kan v�re jeg engang til n�ste �r har noget f�rdigt der kan komme lyd ud af.

kender det kun alt for godt, du ved jo selv hvor længe min har været undervejs, men sommeren har jo været god, mine print mangler kun at blive ætset nu, de er næsten hvad man kan kalde for nuttede, selvom der er 150W i hver ;)

Men i august skulle jeg gerne f� lavet print til softstart og monteret komponenter, designet er ihvertfald ready to go(h�ber jeg ).

Så må vi jo holde en lytteaften når jeg kommer tilbage fra svendeprøve, der burde min amp også være elektrisk klar, det er ikke sikkert den er skruet fast i kabinettet eller sådan noget fornemt noget, men det er jo også det kedelige af historien




Just a tiny note

/Q


Hehe, ja det er lidt nemmere bare at købe nogle print, men at lave noget selv ud fra Nationals applikation note er heller ikke ligefrem svært. Nu er jeg også en der vil vil have det skal se godt ud og holde i mange år og der kommet ætsede print lidt til kort, både med udseende og holdbarhed, selv hvis man passer rigtig godt på under ætsning og efterfølgende lakering synes jeg stadigvæk de har en tendens til at begynde at irre. Men det er jo smag og behag.

Din softstart løsning er heller ikke dårlig, har selv luret lidt på den. Om man skal bruge en NTC modstand alene som softstart, NTC+relæ som soft start eller fixed value resistor+relæ som softstart er lidt op til hvad man selv synes om eller tror på virker bedst. Man finder alle 3 løsnigner i kommercielle forstærkere så man må formode at alle 3 virker fint. Ang. 12V ext. trigger, tja min NAD surround forstærker har mulighed for det, så hvorfor ikke gøre brug af det, så er det også nemmere for kæresten når effekten tænder/slukker automatisk med resten af anlægget.

Lige pt har jeg ikke surround, så det haster ikke helt vildt, men ja, centeren kan helt sikkert godt bruge 2 x LM3886.

Men nu må vi se hvordan det skrider fremad, kan være vi begge bliver hurtigere færdige end vi regner med(yeah right )
Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe
 
FlexQ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 April 2008
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 173
Sendt: 16 Juli 2010 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Nej, det har du fuldstændig ret i, det er også det de fleste gør, men jeg har nu hørt en del på dem, har jo som du ved bygget en del af dem også, og er kommet frem til noget som jeg er ganske godt tilfreds med. Tror faktisk jeg efterhånden er afviget en del fra deres application notes :P vedhæfter lige et sch, så kan du hygge dig med det en dag det regner =)

http://up-it.dk/uploads/100716/kt-brief_sch.xps
note: det er kun en brief, endelige komponent værdier er ikke helt på plads endnu. Desuden er effekt psu ikke tegnet med.

Men det er rigtigt, de holder ikke evigt, de skal larkeres med rigtig lak, ellers holder de ikke. Det er nok også derfor at de her print kun fungerer som prototype serie nummer 2, og så får jeg JLP til at få nogle print lavet ude i byen ;) Det kan jo gøres for under en tusse, og så har jeg 4 print jeg bare skal montere og vupti ^^ så er det næsten pro

Det er ret smart, skal den bare have en bestemt puls sekvens, eller bare en enkelt puls så ? (:

Vi ender nok før vi aner det, men lige nu står det jo stille 14 dage, kan ikke komme ud og lave print, så nu må jeg bare vente de her lausy 14 dages ferie med øl, vin, godt vejr og piger uden alt for meget tøj på :D


__________________
Drømme uden indsats medfører bare skuffelse
Indsats uden drømme er bare udmattende.
Det er kombinationen af drømme og indsats der skaber resultater og udvikling.
Til top Vis FlexQ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FlexQ Besøg FlexQ's Websted
 
Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1567
Sendt: 17 Juli 2010 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

FlexQ skrev:
Nej, det har du fuldstændig ret i, det er også det de fleste gør, men jeg har nu hørt en del på dem, har jo som du ved bygget en del af dem også, og er kommet frem til noget som jeg er ganske godt tilfreds med. Tror faktisk jeg efterhånden er afviget en del fra deres application notes :P vedhæfter lige et sch, så kan du hygge dig med det en dag det regner =)

http://up-it.dk/uploads/100716/kt-brief_sch.xps
note: det er kun en brief, endelige komponent værdier er ikke helt på plads endnu. Desuden er effekt psu ikke tegnet med.

Men det er rigtigt, de holder ikke evigt, de skal larkeres med rigtig lak, ellers holder de ikke. Det er nok også derfor at de her print kun fungerer som prototype serie nummer 2, og så får jeg JLP til at få nogle print lavet ude i byen ;) Det kan jo gøres for under en tusse, og så har jeg 4 print jeg bare skal montere og vupti ^^ så er det næsten pro

Det er ret smart, skal den bare have en bestemt puls sekvens, eller bare en enkelt puls så ? (:

Vi ender nok før vi aner det, men lige nu står det jo stille 14 dage, kan ikke komme ud og lave print, så nu må jeg bare vente de her lausy 14 dages ferie med øl, vin, godt vejr og piger uden alt for meget tøj på :D


12V ext. trigger virker normalt ved at enheden der styrer det hele har en trigger udgang hvor den, når enheden er tændt sender en konstant 12V spænding ud som man så kan bruge til at tænde feks. et relæ i det apparat du vil styre. Der er selvfølgelig begrænsninger for hvor meget strøm sådan en trigger udgang kan afgive, spec siger 12V og 200 mA fra min NAD T742. Relæ 3 som sidder i triggerfunktionen på min softstart bruger noget med 200mW når det er aktiveret så det kan min NAD trigger sagtens drive. Det er simpelt, men skulle fungere helt fint.

Angående dit schematic, hvorfor har du ikke bare nøjes med en mute modstand/kondensator og så bare ført alle 3 mute pins sammen? der kræver lidt mere layout arbejde men du sparer 2 modstande/2 kondensatorer. Men ok, de ekstra komponenter koster ikke ligefrem meget.
Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe
 
FlexQ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 April 2008
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 173
Sendt: 18 Juli 2010 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

Bass�e skrev:


12V ext. trigger virker normalt ved at enheden der styrer det hele har en trigger udgang hvor den, n�r enheden er t�ndt sender en konstant 12V sp�nding ud som man s� kan bruge til at t�nde feks. et rel� i det apparat du vil styre. Der er selvf�lgelig begr�nsninger for hvor meget str�m s�dan en trigger udgang kan afgive, spec siger 12V og 200 mA fra min NAD T742. Rel� 3 som sidder i triggerfunktionen p� min softstart bruger noget med 200mW n�r det er aktiveret s� det kan min NAD trigger sagtens drive. Det er simpelt, men skulle fungere helt fint.

Snedigt, men den kan jo sagtens drive meget mere, brug en af de fet switche, dem har vi masser af på lager, så kan du jo bare bruge trigger udgangen til at drive den switch, så slipper du for at bekymre dig om du trækker for meget strøm (:

Ang�ende dit schematic, hvorfor har du ikke bare n�jes med en mute modstand/kondensator og s� bare f�rt alle 3 mute pins sammen? der kr�ver lidt mere layout arbejde men du sparer 2 modstande/2 kondensatorer. Men ok, de ekstra komponenter koster ikke ligefrem meget.

Det er, som du selv er inde på, et routningsspørgsmål, de par ekstra komponenter koster ikke noget, og så slipper jeg for at have andet imellem chippene end signal ind og ud (:


__________________
Drømme uden indsats medfører bare skuffelse
Indsats uden drømme er bare udmattende.
Det er kombinationen af drømme og indsats der skaber resultater og udvikling.
Til top Vis FlexQ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FlexQ Besøg FlexQ's Websted
 
panos
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget valg!

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1345
Sendt: 18 Januar 2011 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

ups... sorry... forkert indlæg



__________________
moddet marantz sa15
touch m. internt skærm samt panos bat. psu
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
Til top Vis panos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af panos
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes