Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. april 2024 | 20:48   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: Hypex UcD400HxR mono (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ocmaster.dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Maj 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 198
Sendt: 31 Marts 2013 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Ja – 5år er gået, og jeg tænkte det var tid til en lille opdatering ☺
Jeg har siden jeg postede ”The Theatre” tilbage i marts 2008 desværre flyttet fra min gamle lejlighed. Rykkede til Odense i en
lille 60kvm lejlighed, hvor pladsen har været trang, og desværre uden muligheder for multikanals setup.
For nylig er jeg så flyttet i ny lejlighed - pladsen er dog stadig ikke at prale af, men det skal nu ikke hindre mig i, at opdatere
lidt på mit grej ;)

Lidt billeder fra updaten for 5år siden:

Opbygning af den gamle bio i min første lejlighed..
The Theatre

Bygge billeder fra konstruktionen af mit 5.1 højtaler setup..
Front højtalere
Baghøjtalere og center
Subben

Min gamle Yamaha snurrerundt reciver har efterhånden 10år på bagen og begynder at halte lidt mht. fjernbetjening og volume
justering på både begge enheder. Jeg har derfor været på udkig efter noget som kan erstatte min aldrende Yamaha.

Jeg faldt forleden over en NAD M15 til en fornuftig pris. Jeg har altid været facineret af NAD’s master series, og har siden jeg så
dem første gang, gået med en lille drøm om, en dag at eje noget fra den serie.
Så jeg tøvede ikke længe, før jeg kontaktede ejeren af den NAD M15 jeg har fundet.


Så står jeg så nu med en lækker surround forforstærker/processor, men uden effektforstærker. Jeg har luret efter en NAD
M25, men har ikke fundet nogle i et prislag jeg har kunne forsvare overfor damen (desværre) ☺
Dog har jeg benyttet mig af et Hypex class d forstærker modul ved konstruktion af min sub til mit 5.1 setup. Derfor begyndte
jeg at kigge lidt efter Hypex modulerne igen. Jeg fandt så med mit store held, frem til én der havde et par UcD400HxR +
SMPS400 moduler liggende til en fornuftig pris – det endte med at blive dem ! ☺
Der bliver så bygget to mono blokke i første omgang, da jeg pt. kun kører med mine fronte (pladsmangel :/)



Jeg fandt en kineser på eBay der var mere end villig til at lave lidt custom arbejde på et kabinet i sit sortiment. Er kommet frem
til følgende model:




Efter et par timers arbejde, fik jeg designet bagpanelet, som skal bestykkes af lidt WBT terminaler – WBT0765 og WBT0210:



Jeg sidder nu og glæder mig som en lille dreng ved Juleaften, på at modtage min M15 og mine Hypex stumper som lander ved
mig, forhåbentlig tirsdag i næste uge..! ☺

Kabinetterne er også bestilt, men tvivler på de dukker op, før om en 2-3 ugers tid.

Opfølgning følger når grejet ankommer..!!

__________________
       OCMaster
Til top Vis ocmaster.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ocmaster.dk
 
ocmaster.dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Maj 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 198
Sendt: 26 April 2013 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

Så skete der endelig noget..!!

Kabinetterne modtog jeg for snart noget tid siden pga. Super hurtig levering..!
Jeg har nu fået lyttet en del på dem, og kan kun sige at jeg Virkelig er imponeret og de moduler..!!
De lever uden tvivl op til den hype der har været omkring dem..!

Men nok snak..! I har sikkert nogle spørgsmål som jeg meget hellere vil besvare..!
Vil tro at I hellere vil se nogle billeder..

 

 




 

 

 


Smid endelig kommentarer..! :)

__________________
       OCMaster
Til top Vis ocmaster.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ocmaster.dk
 
Sub100
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobb. prof. Heltny/Cujo m.fl.

Bruger siden: 31 Marts 2013
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 249
Sendt: 27 April 2013 kl. 00:15 | IP-adresse registreret  

Jeg synes det ser ret godt ud

Dog havde jeg nok vendt højttalerne med diskanterne indad (byttet om på dem), men måske spiller de bedst som de står nu,
det kan kun du vide

Angående forstærkeren, så siges der at kabeltrækket fra strømforsyning til modulet er meget kritisk og bør være med meget
kraftigt kabel.

Men igen, det er godt ud og rigtig pænt lavet   
Til top Vis Sub100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sub100
 
ocmaster.dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Maj 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 198
Sendt: 27 April 2013 kl. 08:48 | IP-adresse registreret  

Højtalerne er normalt byttet rundt, men da højre højtaler nu står synlig bagtil, så var jeg nød til at bytte dem rundt, da der var olie(glidemiddel fra rundsaven i form af mørkere pletter) bagpå højtaleren, eller på mdf pladen fra rundsaven for 5år siden (WAF factoren var MEGET lav på det punkt )

Så det er også imod min vilje at de står som de gør..! :) Mangler ligeledes noget dæmpning i rummet, tæppet eller lign. Får sku nok ikke plads til super chunks eller andre fancy løsninger !   

Mht. kabelførring mellem smps og modulerne, så har jeg bare brugt det der var monteret fra standard, regner med at det er nok til mit forbrug.. :) Jeg har dimensioneret højtaler kablerne nogenlunde inde i forstærkeren synes jeg..! :)

Der er flere ting jeg ville have gjort bedre, som fx. at montere modulerne direkte på én af køleribberne mv., men jeg har desværre ikke længere adgang til et super udvalg af værktøj, som jeg havde da jeg var auto mekaniker.. :)

__________________
       OCMaster
Til top Vis ocmaster.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ocmaster.dk
 
Bryde
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 394
Sendt: 27 April 2013 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

De er rigtig flotte de forstærkere , men hvad bruger du alt det køle-areal til ??
Til top Vis Bryde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bryde
 
Migo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 555
Sendt: 27 April 2013 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Ser godt ud, men kan ikke forstå, hvorfor du ikke har monteret Ucd400 modulet bagerst i kabinettet på den ene køleplade, så
havde dine kabler været meget korte, samt ikke skulle forbi smps modulet, samtidig havde det også fået bedre køling, Det får
det ikke nemt ved nu, hvor det også sidder på hovedet??

Bortset fra det, har du et sæt mono-blokke, som kan trække ALT....
Til top Vis Migo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Migo
 
ocmaster.dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Maj 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 198
Sendt: 27 April 2013 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Bryde skrev:
De er rigtig flotte de forstærkere , men hvad bruger du alt det køle-areal til ??


Varmen ledes ud fra bundpladen ud i ribberne.. :) Ved det ikke er optimalt, men de blev også bygget/samlet på én aften, da
jeg ville have noget lyd ud af dem...

EDIT: har ikke rodet med UcD modulerne før, så var også usikker på hvor meget køling jeg skulle have. Med disse kabinetter
har jeg i hvert fald muligheden for at give dem køreareal nok.. ;) og så ser de sku godt ud med nogle ribber. :)

__________________
       OCMaster
Til top Vis ocmaster.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ocmaster.dk
 
ocmaster.dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Maj 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 198
Sendt: 27 April 2013 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Migo skrev:
Ser godt ud, men kan ikke forstå, hvorfor du ikke har monteret Ucd400 modulet bagerst i kabinettet på den
ene køleplade, så
havde dine kabler været meget korte, samt ikke skulle forbi smps modulet, samtidig havde det også fået bedre køling, Det får
det ikke nemt ved nu, hvor det også sidder på hovedet??

Bortset fra det, har du et sæt mono-blokke, som kan trække ALT....


Havde det i tankerne, men manglede en ca. 5mm tyk alu plade, for at kunne montere modulet på kølepladen.. Det er en
midlertidig løsning pt. Men varmen ledes faktisk ret godt ud i bundpladen og videre til ribberne.. :)
Så længe jeg ikke spiller højere end jeg kan pt. i lejlighed, så er det mere end rigeligt.. :) De bliver kun let lune..

De vinkler jeg havde til at montere modulerne på, var ikke ret store, så jeg var bange for at ligge bagsiden af printet mod
bundpladen, da de ville komme til at sidde meget tæt.. jeg bygger i fremtiden en 3 kanals som kommer til at indeholde én
ucd400 og 2x ucd180. Denne 3 kanals blok skal så trække min center og to bagerste kanaler :) Når denne bygges, ændrer jeg
opbygningen af de 2 nuværende, så de kommer direkte på en køleprofil..! :)

__________________
       OCMaster
Til top Vis ocmaster.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ocmaster.dk
 
kristianemail
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobb.profil Hurtig

Bruger siden: 24 August 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 241
Sendt: 27 April 2013 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Fede kabinetter til effektforstærkeren. Har du et link til dem? Og hvad måtte du slippe for dem??
Til top Vis kristianemail's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kristianemail
 
ocmaster.dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Maj 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 198
Sendt: 28 April 2013 kl. 09:39 | IP-adresse registreret  

kristianemail skrev:
Fede kabinetter til effektforstærkeren. Har du et link til dem? Og hvad måtte du slippe for dem??


De er fundet på eBay ved en sælger kaldet "sep_store"

Det er dette jeg har brugt - dog fik jeg ham til at lave en anden bagplade så hullerne passede med mine WBT terminaler..
Han skulle bare have en tegning af placeringen :)
pt=UK_Sound_Vision_Amplifier_Parts&hash=item1c3109927b">Kabi net

Han har en del andre fede kabinetter også.. Priserne er helt sikkert acceptable !

__________________
       OCMaster
Til top Vis ocmaster.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ocmaster.dk
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes