Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 21:13   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Holm & Avantgarde Acoustic ZERO1 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 694
Sendt: 07 September 2013 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

En af de store overraskelser i 2008 eller var det 2009, var demonstrationen af konceptet og produkterne hos Holm Acoustics, der havde noget af messens mest velkontrollerede lyd (min subjektive vurdering) til trods for de fysiske omgivelser. Siden high fidelity anmeldte det, har der været lidt stille om firmaet. Nu erfarer vi så, at de er involveret i udviklingen af Avantgarde Acoustic ZERO1, fra en virksomhed, der tidligere har præsenteret megen vellyd fra deres hornkonstruktioner. Det kunne være interessant med en test af ZERO1 og en samtidig artikel om Holms virke i de år, der er gået.

Om Avantgarde Acoustic ZERO1 kan man læse følgende specs:
Subwoofer frequency response 30 – 250 Hz.
Midrange horn frequency response 250 – 2.000 Hz.
Tweeter horn frequency response 2.000 – 20.000 Hz
Horn sensitivity >104dB
Specielt sidstnævnte er interessant, for betyder det, at konstruktionen kan drives af en (f.eks.) 2x20 watt forstærker?



__________________
"There's no substitute for experience".
Til top Vis Jan Eskildsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Eskildsen Besøg Jan Eskildsen's Websted
 
lowlevell
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Marts 2011
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 32
Sendt: 08 September 2013 kl. 02:34 | IP-adresse registreret  

Læser du det hele kan du se det er et aktivt system med 1x400 og 2x50 watt
Til top Vis lowlevell's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lowlevell
 
Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 694
Sendt: 08 September 2013 kl. 07:16 | IP-adresse registreret  

Ups!, ja, det overså jeg lige. Derfor kunne det alligevel være interesant at læse om dem i en test.



__________________
"There's no substitute for experience".
Til top Vis Jan Eskildsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Eskildsen Besøg Jan Eskildsen's Websted
 
Artsound
Branchemedlem
Branchemedlem

ArtSound

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 82
Sendt: 08 September 2013 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

Der vil uden tvivl komme en del test´s af Zero-1. Første batch af højttalerne er netop under produktion hos Avantgarde - og
bliver sendt ud på markedet (mest til distributører) indenfor ca 10 dage.
Jeg holdt et lille møde med Thomas Holm tidligere på ugen - og vi har lagt hovedet i blød, med henblik på et par events som
skal præsentere højttalerne i DK


Til top Vis Artsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Artsound Besøg Artsound's Websted
 
Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 694
Sendt: 08 September 2013 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

Hej Artsound, tak for info.
Jeg hørte nogle af Avantgardes andre horn på en stand for nogle år siden, og de lød rigtig godt.



__________________
"There's no substitute for experience".
Til top Vis Jan Eskildsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Eskildsen Besøg Jan Eskildsen's Websted
 
pac-man
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Dobb.prof. Pierre?

Bruger siden: 24 December 2012
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 145
Sendt: 08 September 2013 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

Hej Artsound

Hørte dem på messen i foråret og kan beskrives som fantastisk.
Dog har jeg svært ved at læse mig frem til hvordan de bruges og tilsluttes.

Ved digital tilslutning, så mangler man da en udgang fra sin kilde. Kender ikke nogle digitale kilder som har 2 coach udgange, hvordan bliver dette
løst. Er der en højre/ venstre højtaler. Volumekontrollen sker det digitalt eller skal der en pre først g hvis ja, hvordan klare de så det digitale signal?

Er det klasse D effekter som sidder i højtaleren eller A/B.

Til top Vis pac-man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pac-man
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9869
Sendt: 08 September 2013 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

Meget interessant. Men må da ikke håbe de skal spille i de viste omgivelser. Hvilke mennesker bor i så hårdt et rum.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 694
Sendt: 08 September 2013 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

Man skal måske sætte sig ind, i hvordan Holms egne højttalere tilsluttes
http://www.holmacoustics.com]

__________________
"There's no substitute for experience".
Til top Vis Jan Eskildsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Eskildsen Besøg Jan Eskildsen's Websted
 
Artsound
Branchemedlem
Branchemedlem

ArtSound

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 82
Sendt: 09 September 2013 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Mht til tilslutning fra de digitale kilder, så er det således at man kun tilslutter den ene højttaler, master-speaker. Så et cd drev,
en computer, en musikserver ect, tilsluttes denne højttaler via SPDIF, USB, Optisk, AES EBU indgangen. Master højttaleren
sender signalet trådløst til slaven (den anden højttaler) Og vupti, der er stereo :-)

Det er også muligt at spille in via WLAN indgangen, musikken ligger måske på en NAS harddisk og man styrer via fx en app på
en iPAd.

Volumen og indgangsvælger, styres via en fjernbetjening som følger højttalerne

Vedr forstærkerne som er indbyggede, så er svaret begge dele. Bassen drives af en 400 watt´s digital forstærker, mellemtone
og diskant drives af en 2x50 watts forstærker, udviklet på baggrund af Avantgarde´s egen XA-serie

Til top Vis Artsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Artsound Besøg Artsound's Websted
 
HOLM Acoustics
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Soundboks

Bruger siden: 18 November 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 29
Sendt: 16 September 2013 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

Lidt indspark fra mig. Vi starter med trådstarteren. Tak for gode ord, ja det blev ret svært at komme igang med distributører på HOLM produkterne. Der dukkede lidt krise op og dermed langt mindre risikovillighed op på ukendte teknisk tunge produkter. Der var jo masser af teknologi i HOLM produkterne og disse er så efterhånden blevet kanaliseret ud i flere retninger på lidt forskellige brands. Jeff Rowland, Aeris og Capri 2S w/DAC.  Parasound, Halo CD1 og Zdac. Roksan, Oxygene CD (DAC sektion). Avantgarde Acoustic, Zero1 og XD preamp. Så en rigtig stor del af det oprindelige HOLM teknologi grundlag er blevet til kundeglæde.

M.h.t. følsomhed kan jeg bekræfte at hornene har en effektivitet på hhv 106dB og 112dB så med 50watt A/B kan den spille en smule højt ca 125-130dB. Og det gør den så rent - det kan godt give lidt grænseoverskridende oplevelser.. Snakkede med en kammi på München messen og hans ven gik ind i rummet for at lytte mens vi fyrede røverhistorier af. Han kom tilbage i dybt chock visene os sine armhår der stod lige ud  Vi ses Århus hifi og musik klub.

Ja, jeg håber Hans og jeg kan finde på nogle gode måder at få omtalt Zero 1 over et lidt breder publikum.

Rent teknisk tilslutter man sin kilde til master højttaleren (venstre) og så sendes lyden ind i det digitale filter hvor der deles og korrigeres for hver enhed. Der er ikke indbygget nogen WLAN i selve højttaleren, fordi kunder er meget forskellige m.h.t. valg af streaming, er man til AppleAirplay, Sonos eller noget helt andet. Et sæt koster derudover 10.000Euro så de fleste har ikke råd til at skifte højttaleren ud når apple eller sonos finder på noget nyt - så derfor extern streamer. En apple Airplay passer nu ellers helt fint gemt af vejen i hulrummet under masteren. Signalet fra det digitale delefilter sendes via 4 radiolinks til slaven (højre) separat for bas, mellem og diskant. Det fjerde radiolink sender information om volumenkontrol så der ikke tabes bitdybde på de digitale signaler. Så der er gjort rigtigt meget for at lave en kvalitativ og korrekt løsning.

Der er da både sofa og tæppe i det viste lokale så jeg har set lang værre akustiske omgivelser

m.v.h. Thomas

Til top Vis HOLM Acoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HOLM Acoustics
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 16 September 2013 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

Ja, og betonelementerne er limet sammen med akustisk absorberende silikonefuge

Er hard-core vinyltilhænger, så hvis I har planer om en demo i hovedstadsområdet, så må I godt ta' en pladespiller med ... men det kan selvfølgelig
også være, jeg dukker op alligevel

Den hvide farve vil sikkert tiltale konen. Så mangler jeg blot at overbevise hende om resten
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
HOLM Acoustics
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Soundboks

Bruger siden: 18 November 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 29
Sendt: 16 September 2013 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

Tager gerne noget vinyl med hvis det blot er optaget over på en harddisk - nå, spøj til side. Masteren har en optional analog linie indgang (XLR), så det kan godt lade sig gøre. Du skal blot have en extern RIAA. Hvis vi laver et arrangement hos ArtSound er der nok stærke muligheder for at få koblet en rimelig pladespiller på. 
Til top Vis HOLM Acoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HOLM Acoustics
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 16 September 2013 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

Jeg kommer desværre nok ikke til Viborg (og omegn).

Hvis Avantgarderne bliver demoet i hovedstadsområdet, må jeg se, om jeg kan overkomme min digitalaversion. Hvis jeg husker at tage min medicin,
klarer jeg det nok
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 694
Sendt: 17 September 2013 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

Viborg ligger også lidt langt fra mig, men hovedstaden ville være interessant ;-) .
"Et sæt koster derudover 10.000 Euro", mao DKK 80.000 for to højttalere inklusive elektronikken?

__________________
"There's no substitute for experience".
Til top Vis Jan Eskildsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Eskildsen Besøg Jan Eskildsen's Websted
 
Morell
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Neon^

Bruger siden: 28 Februar 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 666
Sendt: 17 September 2013 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

HOLM Acoustics skal dælme lige have at jeg syntes det er rigtigt fedt de kommer med indspark og kommentare her!

Har altid syntes produkterne har været fede men dog aldrig set det IRL desværre.

__________________
Livet er som en barneskjorte - kort og beskidt
Til top Vis Morell's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morell
 
Anker E
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Januar 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 570
Sendt: 17 September 2013 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

Spændende bud på en teknologi vi nok kommer til at se mere til i fremtiden. Omend det nok kræver at de kommer i andre prislejer - med de kompromis'er det nu betyder.

Men håber da der bliver mulighed for at høre dem på den østlige side af Storebælt. Selvom det vil kræve nogen tids opsparing før de kommer indenfor min rækkevidde
Til top Vis Anker E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anker E
 
Roky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1974
Sendt: 17 September 2013 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Digitale delefiltre er ikke fremtid, det er nutid

Men ja, stor udbredelse kommer nok til at tage nogle år endnu.
Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky
 
Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 694
Sendt: 17 September 2013 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

Altså ... De ser temmelig meget smartere og mere moderne ud end andre højttalere til over 100.000 og da man ikke skal bruge titusindevis af
elektronik for at få dem til at spille, ligner det fremtiden for de, der vil have andet og mere end skoæsker med lyd. Hvem ved, om der kommer en lidt
mindre model, når de har fået afprøvet markedet...


__________________
"There's no substitute for experience".
Til top Vis Jan Eskildsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Eskildsen Besøg Jan Eskildsen's Websted
 
Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 694
Sendt: 30 September 2013 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Jan Eskildsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Eskildsen Besøg Jan Eskildsen's Websted
 
Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 694
Sendt: 15 December 2013 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

Så kom der en engelskproget anmeldelse af Avantgarde Zero 1 Pro hos 6moons.

http://www.6moons.com/audioreviews/avantgarde6/1.html



__________________
"There's no substitute for experience".
Til top Vis Jan Eskildsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Eskildsen Besøg Jan Eskildsen's Websted
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes