Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 12:34   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til indsigtsartikler
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til indsigtsartikler
Emne Emne: Tidsforvrængning? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Boman
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1143
Sendt: 22 April 2011 kl. 10:01 | IP-adresse registreret  

Er der nogen i dette forum, som er interesseret i, hvordan man opnår god lyd?

Jeg har forsøgt at beskrive mine iagttagelser/erfaringer i indsigtsartiklen "Tidsforvrængning?".

Det handler om, hvordan man kan forbedre højttalergengivelsen væsentligt, ved også at arbejde i tidsdomænet, og ikke som
normalt, kun arbejde i frekvensdomænet.

Men jeg har ingen feed-back fået.

Er min artikel uforståelig, er der virkeligt ingen i dette forum, der er seriøst interesserede i god lyd, eller er der for meget DIY
over det (det må der nødvendigvis være, da ingen højttalerfabrikanter arbejder systematisk med det)?

__________________
Boman
Til top Vis Boman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boman
 
Jonas_h
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 904
Sendt: 24 April 2011 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Jeg synes det var en meget interessant artikel, og har også tænkt mig at bruge de metoder du nævner til mit kommende
system (aktiv deling).

Den manglende feedback tror jeg hænger sammen med redajtionens beslutning om, at der ikke længere bliver oprettet
"Kommentarer til...." tråde automatisk. Derudover kan man vel kun bruge det til noget hvis man kører aktiv deling i sit setup?
Tror det er en meget lille procentdel herinde som gør det

Men for min skyld, må du meget gerne poste lignende artikler!
Til top Vis Jonas_h's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas_h Besøg Jonas_h's Websted
 
Ningbo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 736
Sendt: 25 April 2011 kl. 00:50 | IP-adresse registreret  

Det er da en ganske god indsigtsartikel, men jeg har aldrig set/hørt om faselinære digitale filtre og jeg ved ikke rigtigt hvordan jeg skal få dem puttet ind i min højttaler ;-(

Nej du er inde på noget af det helt rigtige, selvfølgelig skal enhederne også være i rigtig tidsmæssig forskydning, men hvordan finder man lige ud af det ? B&W DM6 (den gravide højttaler) er vist den ældste højttaler, hvor man gjorde et forsøg, andre, fx Sony, Technics har forsøgt sig med helt flade honycomb  højttalerenheder. Jeg tror nu det er ligemeget hvordan enheden ser ud, man skal bare finde det punkt som er t=0 og man skal finde punktet for alle enhederne (er det inde ved conen eller ude ved ophænget), men så igen punktet ligger nok ikke stille men forandre sig sikkert med frekvensen, og så skriver du jo at det ikke duer med analoge (fx 'faselinære' 6 dB/oct) filtre.

Min erfaringer med at skrive artikler til fx Recordere.dk, Tweak.dk, OmBeatles.dk m.fl er at tilbagemeldingerne er yderst spartanske med mindre folk kan finde et kritikpunk, for da skal man nok få høre, men heldigvis er tonen her på HiFi4All dejlig afslappet - men det betyder så også færre tilbagemeldinger.

/MichaelS



__________________
mvh
Ningbo
Til top Vis Ningbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ningbo Besøg Ningbo's Websted
 
Flemming
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 September 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 1248
Sendt: 25 April 2011 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

Hej Boman,

Efter at jeg har læst din artikel, finder jeg faktisk mange lighedspunkter med det jeg forsøger at gøre i mit system, hvor
placeringen af enhederne umiddelbart er hifi agtigt utro.

Jeg mener netop også at enhederne skal være i tidstro afstand. Det jeg har mulighed for er, udover at holde fase, også at
tidsforskyde mine enheder i forhold til min mellemtone/diskant. Dog kan jeg kun gøre det i frekvensovergangen mellem
enhederne.

Dine vandfalds målinger vil jeg forsøge at "gøre efter" hvis mit udstyr kan finde ud af det (Holmimpuls og SMAART). Jeg er
også enig i din betragtning over "target" kurven, der bør være svagt hældende opad til. I mit tilfælde lyder det bedst. Da jeg
benytter horn har jeg i forvejen meget lav forvrængning på signalerne og som du også skriver er der en klar lydmæssig
gevinst der ;-)

Hilsen Flemming

__________________
Rør med følelse og horn i panden :-)
Til top Vis Flemming's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Flemming
 
aakilde
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 Januar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 58
Sendt: 25 April 2011 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

Hej Boman,

Jeg arbejder på at få et sæt AV Si6 A til at lyde lige noget bedre end fabriksudgaven. I værktøjskassen bruger jeg en Ground Sound DCN28 til at styre fasen, så jeg synes din artikel er lige i øjet. Det er supernemt at grovindstille forsinkelsen ved at regne lidt på afstanden mellem de akustiskt punkter i enhederne og øret i forhold til lydens hastighed.

Digitale filtre kombineret med en aktiv løsning giver virkelig mange muligheder for at fintrimme. Du skal bruge MEGET lang tid med loddekolben for at få adgang til de samme muligheder i den passive verden.

Mh Søren

Til top Vis aakilde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aakilde
 
Boman
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1143
Sendt: 25 April 2011 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

Ningbo skrev:

Det er da en ganske god indsigtsartikel, men jeg har aldrig set/hørt om faselinære digitale filtre og jeg
ved ikke rigtigt hvordan jeg skal få dem puttet ind i min højttaler ;-(


Nej du er inde på noget af det helt rigtige, selvfølgelig skal enhederne også være i rigtig tidsmæssig forskydning, men
hvordan finder man lige ud af det ? B&W DM6 (den gravide højttaler) er vist den ældste højttaler, hvor man gjorde et forsøg,
andre, fx Sony, Technics har forsøgt sig med helt flade honycomb  højttalerenheder. Jeg tror nu det er ligemeget hvordan
enheden ser ud, man skal bare finde det punkt som er t=0 og man skal finde punktet for alle enhederne (er det inde ved
conen eller ude ved ophænget), men så igen punktet ligger nok ikke stille men forandre sig sikkert med frekvensen, og så
skriver du jo at det ikke duer med analoge (fx 'faselinære' 6 dB/oct) filtre.


Min erfaringer med at skrive artikler til fx Recordere.dk, Tweak.dk, OmBeatles.dk m.fl er at tilbagemeldingerne er yderst
spartanske med mindre folk kan finde et kritikpunk, for da skal man nok få høre, men heldigvis er tonen her på HiFi4All
dejlig afslappet - men det betyder så også færre tilbagemeldinger.


/MichaelS



Det er desværre ikke nok, at de akustiske centre er placeret over hinanden, der skal også digital faselineære delefiltre til.

Læs

http://www.hifi4all.dk/content/templates/artikler.asp?articl eid=2441&zoneid=2

og/eller

http://www.acourate.com/XOWhitePaper.pdf

Jeg anvender 2.ordens NT (Neville-Thiele) filtre.

Alle målinger, korrektioner, delefiltre og beregninger er baseret på Acourate (http://acourate.com/)

Samt en Linuxbaseret korrektionspc.

Da du tilsyneladende bor i Københavnstrup, kan det være du skulle aflægge er lyttebesøg.



__________________
Boman
Til top Vis Boman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boman
 
Boman
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1143
Sendt: 25 April 2011 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Flemming Skov skrev:
Hej Boman,

Efter at jeg har læst din artikel, finder jeg faktisk mange lighedspunkter med det jeg forsøger at gøre i mit system, hvor
placeringen af enhederne umiddelbart er hifi agtigt utro.

Jeg mener netop også at enhederne skal være i tidstro afstand. Det jeg har mulighed for er, udover at holde fase, også at
tidsforskyde mine enheder i forhold til min mellemtone/diskant. Dog kan jeg kun gøre det i frekvensovergangen mellem
enhederne.

Dine vandfalds målinger vil jeg forsøge at "gøre efter" hvis mit udstyr kan finde ud af det (Holmimpuls og SMAART). Jeg er
også enig i din betragtning over "target" kurven, der bør være svagt hældende opad til. I mit tilfælde lyder det bedst. Da jeg
benytter horn har jeg i forvejen meget lav forvrængning på signalerne og som du også skriver er der en klar lydmæssig
gevinst der ;-)

Hilsen Flemming


Jeg kunne også godt tænke mig at lave Waterfall målinger, og Uli, som har lavet Acourate, har også lavet et program som
kan lave det - "STransform", ovenikøbet er det freeware, MEN det kræver lyddøde omgivelser, ellers er det en blanding af
højttaleren og rummets akustik man måler.

__________________
Boman
Til top Vis Boman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boman
 
danp
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dan holder en pause!

Bruger siden: 07 November 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 26
Sendt: 25 April 2011 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

Boman skrev:
Er der nogen i dette forum, som er interesseret i, hvordan man opnår god lyd?

Jeg har forsøgt at beskrive mine iagttagelser/erfaringer i indsigtsartiklen "Tidsforvrængning?".

Det handler om, hvordan man kan forbedre højttalergengivelsen væsentligt, ved også at arbejde i tidsdomænet, og ikke som
normalt, kun arbejde i frekvensdomænet.

Men jeg har ingen feed-back fået.

Er min artikel uforståelig, er der virkeligt ingen i dette forum, der er seriøst interesserede i god lyd, eller er der for meget DIY
over det (det må der nødvendigvis være, da ingen højttalerfabrikanter arbejder systematisk med det)?


Hej.

Jeg er virkelig glad for at kunne læse denne type indsigtsartikler, så tak for det :-) Det er bestemt ikke uforståeligt. Jeg synes bestem heller ikke det er for meget DIY. Nærmere for lidt...

Jeg har læst artiklen for nogen tid siden og synes egentlig den er ganske god og giver noget forståelse for hvorfor "det ikke virker". Jeg er i forvejen udmærket bekendt med at både højttalere og lytterum lider af en mængde udfordringer der er meget besværlige at overkomme. Det gør de fleste der har haft mulighed for at sammenligne et rigtigt instrument med med en optagelse spillet over et HIFIanlæg. Der er mildt sagt ikke meget high fidelity over det hvis man ved hvordan det skal lyde.

Desværre er artiklen en lille smule halt på samme måde som andre lignende artikler her på H4A. Det er jo fint nok at forfatteren kan få lavet noget der er meget bedre end det almindeligvis er, men hvordan gør man? Det jeg i den grad mangler er nogle praktiske anvisninger på hvordan man reelt kommer i gang med at gøre noget ved problemerne. Det er mildt sagt en meget stejl bakke at finde nogle praktisk gennemførlige projekter der bare går lidt ud over at sætte nogle dæmpeplader/rockwool op på væggen for at forbedre akustikken. Tro mig jeg har ledt efter dem.

Jeg tror derfor at grunden til at du ikke rigtig har fået mere respons er at denne artikel ikke rigtig forholder sig konkret til hvordan man gør noget ved de beskrevne problemstillinger. Det svarer lidt til at man får at vide at en bil med en stempelmotor har en maget lav virkningsgrad. Det kan man ikke rigtig bruge til noget da man ikke kan få andet og da man ikke kan gøre noget ved det selv, og i øvrigt skal på arbejde om lidt... Håber du forstår :-)

MVH

Til top Vis danp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af danp
 
Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2172
Sendt: 25 April 2011 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Hvordan ser du på afdøde Duelunds Syncronfilter, der er rsultatet en analog passivt opnået "alle enheder i fase ved alle frekvenser og til enhver tid"?

Er det ikke det du mener man kun kan opnå med digitale filtre?

mvh. M
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury
 
Boman
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1143
Sendt: 25 April 2011 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

danp skrev:

Boman skrev:
Er der nogen i dette forum, som er interesseret i, hvordan man opnår god lyd? Jeg har
forsøgt at beskrive mine iagttagelser/erfaringer i indsigtsartiklen "Tidsforvrængning?". Det handler om, hvordan man kan
forbedre højttalergengivelsen væsentligt, ved også at arbejde i tidsdomænet, og ikke som normalt, kun arbejde i
frekvensdomænet. Men jeg har ingen feed-back fået. Er min artikel uforståelig, er der virkeligt ingen i dette forum, der er
seriøst interesserede i god lyd, eller er der for meget DIY over det (det må der nødvendigvis være, da ingen
højttalerfabrikanter arbejder systematisk med det)?


Hej.


Jeg er virkelig glad for at kunne læse denne type indsigtsartikler, så tak for det :-) Det er bestemt ikke uforståeligt. Jeg
synes bestem heller ikke det er for meget DIY. Nærmere for lidt...


Jeg har læst artiklen for nogen tid siden og synes egentlig den er ganske god og giver noget forståelse for hvorfor "det
ikke virker". Jeg er i forvejen udmærket bekendt med at både højttalere og lytterum lider af en mængde udfordringer der er
meget besværlige at overkomme. Det gør de fleste der har haft mulighed for at sammenligne et rigtigt instrument med med
en optagelse spillet over et HIFIanlæg. Der er mildt sagt ikke meget high fidelity over det hvis man ved hvordan det skal
lyde.


Desværre er artiklen en lille smule halt på samme måde som andre lignende artikler her på H4A. Det er jo fint nok at
forfatteren kan få lavet noget der er meget bedre end det almindeligvis er, men hvordan gør man? Det jeg i den grad
mangler er nogle praktiske anvisninger på hvordan man reelt kommer i gang med at gøre noget ved problemerne. Det er
mildt sagt en meget stejl bakke at finde nogle praktisk gennemførlige projekter der bare går lidt ud over at sætte nogle
dæmpeplader/rockwool op på væggen for at forbedre akustikken. Tro mig jeg har ledt efter dem.


Jeg tror derfor at grunden til at du ikke rigtig har fået mere respons er at denne artikel ikke rigtig forholder sig konkret til
hvordan man gør noget ved de beskrevne problemstillinger. Det svarer lidt til at man får at vide at en bil med en
stempelmotor har en maget lav virkningsgrad. Det kan man ikke rigtig bruge til noget da man ikke kan få andet og da man
ikke kan gøre noget ved det selv, og i øvrigt skal på arbejde om lidt... Håber du forstår :-)


MVH



Det kunne godt være, at jeg skulle skrive en mere specifik beskrivelse af, hvordan man kan opnå det ønskede resultat.

__________________
Boman
Til top Vis Boman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boman
 
Boman
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1143
Sendt: 25 April 2011 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

Mercury skrev:
Hvordan ser du på afdøde Duelunds Syncronfilter, der er rsultatet en analog passivt opnået "alle enheder i
fase ved alle frekvenser og til enhver tid"?Er det ikke det du mener man kun kan opnå med digitale filtre?mvh. M


Ud fra det kendskab jeg har til Duelunds Syncronfilter, er det den optimale udnyttelse af analog delefilterteknik, men digital
teknologi giver mange flere muligheder for at opnå korrekt amplitude og tidsresponse.

At "alle enheder i fase ved alle frekvenser og til enhver tid" er ikke mulig uden faselineære digitale delefiltre - samt andre
korrektioner.

__________________
Boman
Til top Vis Boman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boman
 
Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1508
Sendt: 25 April 2011 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  


Jeg synes det må være svært at få all den extra elektronik til at lade være med at bidrage negativt på lyden taget i betragtning
hvor svært det er bare at få et traditionelt system til at være fri for at det er elektronikken der bidrager mest til den samlede
lyd.

Dette afholder mig fra at koble mig på din måde at lave det på.

Kører du stadig med et dipol system ?
Til top Vis Diamagnetic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Diamagnetic
 
Boman
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1143
Sendt: 25 April 2011 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

Diamagnetic skrev:

Jeg synes det må være svært at få all den extra elektronik til at lade være med at bidrage negativt på lyden taget i
betragtning
hvor svært det er bare at få et traditionelt system til at være fri for at det er elektronikken der bidrager mest til den samlede
lyd.

Dette afholder mig fra at koble mig på din måde at lave det på.

Kører du stadig med et dipol system ?


Der tager du helt fejl.

Ved at arbejde digitalt, altså med nuller og ettaller, er jeg netop fri fra bidrag, positive eller negative.

Signalet er digitalt til lige før højttalerkablerne, da mine forstærkere er fuldt digitale (faktisk en DAC der kan levere strøm).

De eneste analoge kabler jeg har, er højttalerkablerne.

Ja, jeg "kører" stadig dipol, eller rettere modificeret dipol, idet jeg forsøger at absorbere så meget af den bagudstrålende lyd
som muligt.

__________________
Boman
Til top Vis Boman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boman
 
Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1508
Sendt: 25 April 2011 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

Så jeg tager "helt fejl " i at man kan høre bidragene fra de digitale kredsløb ! Her er det at jeg aldrig vil kunne overbevises .

Under alle omstændigheder så hører jeg du har en fantastisk lyd så et eller andet har du fat i på den rigtige måde.
Til top Vis Diamagnetic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Diamagnetic
 
Jonas_h
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 904
Sendt: 25 April 2011 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

Diamagnetic skrev:
Så jeg tager "helt fejl " i at man kan høre bidragene fra de digitale kredsløb ! Her er det at jeg aldrig
vil kunne overbevises .

Under alle omstændigheder så hører jeg du har en fantastisk lyd så et eller andet har du fat i på den rigtige måde.

Hvis det digitale udstyr er konstrueret korrekt, så vil det ikke ændre signalet på andre måder end tiltænkt. En musikfil på
computeren forringes jo heller ikke af at kopiere den rundt på 100 forskellige harddiske. (Ved godt der er større krav til digital
signalbehandling, men overdrivelse fremmer forståelsen).

EDIT: Glemte et "ikke" i starten, så hvsi I har læst forum-mailen, er mit indlæg nok lidt kryptisk :)
Til top Vis Jonas_h's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas_h Besøg Jonas_h's Websted
 
Boman
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1143
Sendt: 25 April 2011 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

Diamagnetic skrev:
Så jeg tager "helt fejl " i at man kan høre bidragene fra de digitale kredsløb ! Her er det at jeg aldrig
vil kunne overbevises .

Under alle omstændigheder så hører jeg du har en fantastisk lyd så et eller andet har du fat i på den rigtige måde.


Jeg vil stadig hævde, du tager fejl.

Så længe vi er i det digitale domæne, og har nuller og ettaller er der ingen problemer. Alle nuller og ettaller når uskadt frem
til mine digitale forstærkere.

Når man skal omsætte nuller og ettaller til et analog musiksignal kan det gå galt, men mine Lyngdorf TDA2200+ forstærkere
har styr på det.

__________________
Boman
Til top Vis Boman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boman
 
pof@
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 941
Sendt: 25 April 2011 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Jeg er helt klart med på dine teorier og dit system – især efter at jeg har hørt det.

Dit system er logisk skruet sammen, og at du kan bruge dine to Lyngdorf’er som både DAC og volumenkontrol, er rigtigt godt. Men hvis man ikke har to TDAI2200, og måske hellere vil bruge andre forstærkere, begynde det at være lidt sværere at få et system op og køre mht. volumenkontrol og DAC.

Hvis du kender andre konfigurationer, ville det være spændende læsning.

Til top Vis pof@'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pof@
 
NAD-Mand
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2010
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1324
Sendt: 25 April 2011 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Er det muligt at finde et program online, hvor man tage en udmåling af sit rum? Jeg har min mic fra mit audyssey korrektions halløj. Og den må vel være ok, til at danne et billede af rummets akustiske forhold. Jeg har siddet og ledt og ledt efter et program der kan gøre det, men kan intet finde.
Er der nogle af jer, som kender et program?
 
Til top Vis NAD-Mand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NAD-Mand
 
Jonas_h
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 904
Sendt: 25 April 2011 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

NAD-Mand skrev:
Er det muligt at finde et program online, hvor man tage en udmåling af sit rum? Jeg har min mic fra mit
audyssey korrektions halløj. Og den må vel være ok, til at danne et billede af rummets akustiske forhold. Jeg har siddet og ledt
og ledt efter et program der kan gøre det, men kan intet finde. Er der nogle af jer, som kender et program? 



Ledt og ledt? Check link 2 og 3: http://www.google.dk/search?sourceid=chrome&ie=UTF-
8&q=room+measurement+software
Til top Vis Jonas_h's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas_h Besøg Jonas_h's Websted
 
NAD-Mand
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2010
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1324
Sendt: 25 April 2011 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Den øverste havde jeg vræet inde på, kan jeg se :D Jeg prøver at se de andre 2 links, og se om det noget der dur for mig!
Tak for det Jonas.
Andre må også gerne smide nogle links
Til top Vis NAD-Mand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NAD-Mand
 

Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes