Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. maj 2024 | 01:21   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Streaming opsætning? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sambora
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Februar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 710
Sendt: 25 Juli 2014 kl. 09:12 | IP-adresse registreret  

Nu har tæsket diverse tråde igennem herinde og spurgt og spurgt, så nu er vi ved at være fremme til at udstyret til streaming skal indkøbes og opsættes.

Jeg har som nævnt en Primare i30 forstærker og jeg regner med at valget af en DAC havner på en Hegel HD11, den får fine omtaler og test og så er prisen overkommelig synes jeg.

Så langt så godt...

Da jeg er iPhone/iPad bruger er vejen frem vel Airplay??
Dvs. jeg kan få fat i en AirPort Express, som jeg så forbinder til DAC'en

Jeg kan se den har mulighed for at både trådløst og LAN kabel. Da jeg har mulighed for at proppe et LAN kabel i boksen, så er det vel en bedre løsning end at bruge det trådløse??

Jeg vil gerne have WIMP, så det er vel bare at hente app'en til iPhone/iPad og så ellers oprette mig som bruger og så igang.

Er det vejen frem for mig, der gerne vil fodre min Primare i30 med nogte musik i kvalitet, der kunne minde om det min Primare CD31 kan levere?
Til top Vis Sambora's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sambora
 
velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline
Indlæg: 1740
Sendt: 25 Juli 2014 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

så vidt jeg ved har airport expres ikke digital udgang, som appletv har, den har en desideret opt dig udg....samt hdmi da den jo også billed siden.....så kan du jo bare glemme billedsiden....jo en billig løsning...selv har jeg en onkyo T4070 med indb spotify og den kan også køre airplay hvis man ønsker det...og med usb indg....mulighederne er mange....men nu vil du jo ha wimp....jeg er ok tilfreds med spotify....denne netværkstuner har jo også indb dac 24bit/192khz....men også div dig udg både opt, coax samt aes/ube dig ballanceret udg.....og koster ikke en formue.....4800 vejl ved av-connection.dk

vh velkommen
Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen
 
Sambora
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Februar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 710
Sendt: 25 Juli 2014 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

Ja, netop mulighederne er mange. Jeg synes det er lidt af en jungle at manøvrere rundt i for der findes så mange komponenter med alt muligt indbygget.

Jeg vil gerne adskille DAC'en, så det er en selvstændig enhed (Hegel HD11) og så er jeg ellers i tvivl om hvad jeg så skal streame med?
Til top Vis Sambora's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sambora
 
velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline
Indlæg: 1740
Sendt: 25 Juli 2014 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

ja når du har air play skal det jo være noget der er kompatibel med appel......der løber man også tit ind i noget der ikke er kompatibel.....det er en jungle for onknown people!!!!

velkommen....
Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen
 
Sambora
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Februar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 710
Sendt: 25 Juli 2014 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

Det SKAL heller ikke være et Apple produkt, bare det kan styres via en app på iPad/iPhone, så er jeg tilfreds. :-) 
Til top Vis Sambora's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sambora
 
Thomas Bidstrup
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Januar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 267
Sendt: 25 Juli 2014 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

Airport Express har optisk udgang i jack-stikket. Der skal bruges et TOSlink-kabel med 3,5mm stik i den ene ende eller en
3,5mm->TOSlink adapter.

Airport Express kan streame 16bit/44.1kHz, altså CD-kvalitet. Du vil ikke kunne høre forskel på, om du sætter CD31 til DAC'en
eller streamer et lossless rip af samme cd over Airport Express til DAC'en.

Du vil heller ikke kunne høre forskel på, om den er tilsluttet trådløst eller med kabel, hvis dit trådløse net er stabilt.
Er det ikke stabilt, vil du få udfald i lyden, ikke forringet lydkvalitet.
Til top Vis Thomas Bidstrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Bidstrup
 
Sambora
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Februar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 710
Sendt: 25 Juli 2014 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

Thomas Bidstrup skrev:
Airport Express har optisk udgang i jack-stikket. Der skal bruges et TOSlink-kabel med 3,5mm stik i den ene ende eller en
3,5mm->TOSlink adapter.

Airport Express kan streame 16bit/44.1kHz, altså CD-kvalitet. Du vil ikke kunne høre forskel på, om du sætter CD31 til DAC'en
eller streamer et lossless rip af samme cd over Airport Express til DAC'en.

Du vil heller ikke kunne høre forskel på, om den er tilsluttet trådløst eller med kabel, hvis dit trådløse net er stabilt.
Er det ikke stabilt, vil du få udfald i lyden, ikke forringet lydkvalitet.


Så et mini-toslink kabel imellem de to:



Til top Vis Sambora's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sambora
 
Thomas Bidstrup
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Januar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 267
Sendt: 25 Juli 2014 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

Sambora skrev:

Thomas Bidstrup skrev:
Airport Express har optisk udgang i jack-stikket. Der skal bruges et TOSlink-kabel med 3,5mm stik i den
ene ende eller en
3,5mm->TOSlink adapter.

Airport Express kan streame 16bit/44.1kHz, altså CD-kvalitet. Du vil ikke kunne høre forskel på, om du sætter CD31 til DAC'en
eller streamer et lossless rip af samme cd over Airport Express til DAC'en.

Du vil heller ikke kunne høre forskel på, om den er tilsluttet trådløst eller med kabel, hvis dit trådløse net er stabilt.
Er det ikke stabilt, vil du få udfald i lyden, ikke forringet lydkvalitet.
Så et mini-toslink kabel imellem de to:
id="irc_mi" height="123" width="196">http://media.tas.zeitpress.com/articles/images/H egel%20Rear.jpg" id="irc_mi" height="149" width="373">


Præcis
Til top Vis Thomas Bidstrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Bidstrup
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes