Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. maj 2024 | 19:26   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Tidal på Squeezebox (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rotte
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 169
Sendt: 20 Maj 2015 kl. 08:34 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har lige fået fingrene i et Tidal prøveabbonement, og prøver at installere det på mit Squeezebox setup.
Det ser dog ud til at overstige min IT kundskaber.

Jeg kører LMS 7.8.1 på en QNAP-NAS server.
Med lidt bøvl formåede jeg at installere WiMP for et år siden, men det her ser ud til at skulle laves på en helt anden måde.

Jeg har oprettet den konto hos ickstream, men så gik jeg i stå her:
http://wiki.ickstream.com/index.php/Open_Beta_Squeezebox_Ins tallation#Installing_ickStream_plugin

Hvad skal jeg gøre?

Til top Vis Rotte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rotte
 
Alland
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 515
Sendt: 20 Maj 2015 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

Du skal installere Ickstream plugin'et i LMS på din QNAP. Hvilken et plugin du skal vælge i dit link, afhænger af hvilken type processor der sidder i din QNAP - det tør jeg ikke kloge mig på. Hvis du skriver modellen på din QNAP, så er der sikkert nogle kloge hoveder der kan kaste lys over det. Om ikke andet så ved Google det nok.

Derudover skal du logge ind på din Ickstream konto og tilføje Tidal som tjeneste, hvis du ikke allerede har gjort det.

Jeg kører Tidal på Squeezebox via en Synology NAS og er godt tilfreds. Kørte WiMP HiFi før, og kunne faktisk bedre lide Ickstreams måde at integrere det med LMS end den "indbyggede" WiMP app i LMS.

//Allan
Til top Vis Alland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alland
 
callesoroe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 760
Sendt: 20 Maj 2015 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

Alland skrev:
Du skal installere Ickstream plugin'et i LMS på din QNAP. Hvilken et plugin du skal vælge i dit link, afhænger af hvilken type processor der sidder i din QNAP - det tør jeg ikke kloge mig på. Hvis du skriver modellen på din QNAP, så er der sikkert nogle kloge hoveder der kan kaste lys over det. Om ikke andet så ved Google det nok.Derudover skal du logge ind på din Ickstream konto og tilføje Tidal som tjeneste, hvis du ikke allerede har gjort det.Jeg kører Tidal på Squeezebox via en Synology NAS og er godt tilfreds. Kørte WiMP HiFi før, og kunne faktisk bedre lide Ickstreams måde at integrere det med LMS end den "indbyggede" WiMP app i LMS.//Allan


Det er lidt en smagssag. Søgninger via Ickstreams api giver alt for meget crap. Så jeg foretrækker stadig Wimp plugin.

__________________
Callesoroe
Til top Vis callesoroe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af callesoroe
 
callesoroe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 760
Sendt: 20 Maj 2015 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

Alland skrev:
Du skal installere Ickstream plugin'et i LMS på din QNAP. Hvilken et plugin du skal vælge i dit link, afhænger af hvilken type processor der sidder i din QNAP - det tør jeg ikke kloge mig på. Hvis du skriver modellen på din QNAP, så er der sikkert nogle kloge hoveder der kan kaste lys over det. Om ikke andet så ved Google det nok.Derudover skal du logge ind på din Ickstream konto og tilføje Tidal som tjeneste, hvis du ikke allerede har gjort det.Jeg kører Tidal på Squeezebox via en Synology NAS og er godt tilfreds. Kørte WiMP HiFi før, og kunne faktisk bedre lide Ickstreams måde at integrere det med LMS end den "indbyggede" WiMP app i LMS.//Allan


Det er lidt en smagssag. Søgninger via Ickstreams API giver alt for meget crap. Derfor fortrækker jeg stadig Wimp plugin.

__________________
Callesoroe
Til top Vis callesoroe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af callesoroe
 
Alland
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 515
Sendt: 20 Maj 2015 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

callesoroe skrev:
Alland skrev:
Du skal installere Ickstream plugin'et i LMS på din QNAP. Hvilken et plugin du skal vælge i dit link, afhænger af hvilken type processor der sidder i din QNAP - det tør jeg ikke kloge mig på. Hvis du skriver modellen på din QNAP, så er der sikkert nogle kloge hoveder der kan kaste lys over det. Om ikke andet så ved Google det nok.Derudover skal du logge ind på din Ickstream konto og tilføje Tidal som tjeneste, hvis du ikke allerede har gjort det.Jeg kører Tidal på Squeezebox via en Synology NAS og er godt tilfreds. Kørte WiMP HiFi før, og kunne faktisk bedre lide Ickstreams måde at integrere det med LMS end den "indbyggede" WiMP app i LMS.//Allan


Det er lidt en smagssag. Søgninger via Ickstreams API giver alt for meget crap. Derfor fortrækker jeg stadig Wimp plugin.


Det vil selvfølgelig være en smagssag. Jeg synes dog stadig jeg oplevede bedre stabilitet via Ickstream, og så kan jeg bedre lide den måde det ser ud på i min iPeng.

//Allan
Til top Vis Alland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alland
 
callesoroe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 760
Sendt: 20 Maj 2015 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

Alland skrev:

callesoroe skrev:
Alland skrev:
Du skal installere Ickstream plugin'et i LMS på din QNAP. Hvilken et plugin du skal vælge i dit link, afhænger af hvilken type processor der sidder i din QNAP - det tør jeg ikke kloge mig på. Hvis du skriver modellen på din QNAP, så er der sikkert nogle kloge hoveder der kan kaste lys over det. Om ikke andet så ved Google det nok.Derudover skal du logge ind på din Ickstream konto og tilføje Tidal som tjeneste, hvis du ikke allerede har gjort det.Jeg kører Tidal på Squeezebox via en Synology NAS og er godt tilfreds. Kørte WiMP HiFi før, og kunne faktisk bedre lide Ickstreams måde at integrere det med LMS end den "indbyggede" WiMP app i LMS.//Allan


Det er lidt en smagssag. Søgninger via Ickstreams API giver alt for meget crap. Derfor fortrækker jeg stadig Wimp plugin.
Det vil selvfølgelig være en smagssag. Jeg synes dog stadig jeg oplevede bedre stabilitet via Ickstream, og så kan jeg bedre lide den måde det ser ud på i min iPeng.//Allan


Wimp fungerer nu helt stabilt her. Især efter deres seneste store opgradering.
Jeg har nu også oplevet udfald på Ickstreams servere.

__________________
Callesoroe
Til top Vis callesoroe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af callesoroe
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes