Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. maj 2024 | 23:36   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Fidelify - HiFi Spotify (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Crash
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 128
Sendt: 26 Maj 2015 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

Jeg fandt lige dette lille program til at gå uden om Windows mixer

for renere lyd hvis man har hardware der supporter ASIO driver.

http://fidelify.net/



Glem ikke også.

http://www.fidelizer-audio.com/download-fidelizer/
Til top Vis Crash's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Crash
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2820
Sendt: 27 Maj 2015 kl. 06:41 | IP-adresse registreret  

Bedst som man tror, det ikke kan lyde bedre!

Med en blanding af (sund) skepsis og nysgerrighed fulgte jeg rådet. Min DAC kan anvende ASIO drivere, så hvorfor ikke lave forsøget? Der har aldrig været sået tvivl om lydkvaliteten fra min PC via DAC'en. Hverken fra undertegnede eller trænede tilhørere. Troen på forbedringer i den sammenhæng var lagt på hylden. Men så ........

I min opstilling er forandringen umulig at overhøre! Ganske vist har jeg mistet reguleringen af volumen via PC'en, men det har jeg alligevel aldrig brugt. Lydforbedringen derimod kræver at jeg lægger bånd på min begejstring, så ingen tror jeg har økonomiske interesser indblandet.

Min subwoofer har aldrig lydt mere dynamisk, præcis og med entydig subjektiv udvidet frekvensgang nedadtil. Stemmer og instrumenter har på en overraskende og særdeles overbevisende måde fået præciseret deres pladser i lydbilledet. Helhedsindtrykket er at mine to højttalere og subwoofer er forsvundet i et sammenhængende lydbillede. Naturligt, på en måde jeg aldrig har hørt det før!

Hvad er det sket? Er det brugen af ASIO driverne alene, som gør forskellen? Oplevelsen er på ingen måde den samme. Jeg har svært ved at finde anden forklaring, for musikken jeg spiller er præcis den samme som før.   
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj.
 
velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline
Indlæg: 1740
Sendt: 27 Maj 2015 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

jeg havde godt fundet den og har den liggende på pc...men min F-secure vil ikke rigtig lade den kommen ind....afventer it hjælp lige nu da mit system er nede delvis....det er så ikke så tit jeg bruger pc til spotify....da jeg har en onkyo T-4070 netværkstuner, hvor spotify er indbygget...og bruger den mest med onkyo remote2....og her synes jeg spotify lyder acceptabel....ellers bruger jeg min ipad1 til det og kører airplay...gennem onkyo T-4070 og dig ud med aes/ebu til en Oppo HA-1 DAC...og lyder også ok med den opstilling....så det fidelify program er vel kun til pc....(er bestemt ikke it nørd) og synes det har kørt helt ok i perioder...men der skal ikke meget til før det bryder sammen....og det er så F... træls....men når det så kører til gengæld hurtigt og nemt.....

velkommen
Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen
 
Morgenstjerne
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 03 August 2012
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 680
Sendt: 27 Maj 2015 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

Jo færre processer der kører ved siden af musikafspilning, jo bedre yder/lyder det. Det er der ikke noget nyt i.
Næste skridt er at komme væk fra en almindelig pc, til en dedikeret musikafspiller med minimum af processor der KUN skal musikafspille, og intet
andet, og liniær reguleret strømforsyning ikke mindst. DET er noget der kan høres.

__________________
PRaT er nr.1!
Til top Vis Morgenstjerne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morgenstjerne
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes