Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. maj 2024 | 11:17   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Marantz NP-8005 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Draagmad
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Februar 2011
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 161
Sendt: 14 November 2015 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg overvejer at købe en netværksafspiller, og har i den forbindelse set på (endnu ikke lyttet til) både Pioneer N-70a, Yamaha N-
S2000 og Marantz NP-8005. Jeg hælder lidt mod Marantzen, da den rent visuelt vil passe til mit setup med PM11 og SA15, men
kunne rigtig godt tænke mig at høre fra andre, der måske har erfaringer med en af de nævnte modeller - evt. Pioneer N-50a eller
Marantz NP-6005.

Jeg tænker her bl.a. på brugervenligheden af de relevante apps til betjening af hele herligheden. I diverse fora på nettet får disse
apps generelt en del knubbede ord med på vejen. Hvem har erfaring med det? Hvordan med udfald ved afspilning via netværk? Der
er jeg MEGET kritisk. Allerhelst vil jeg have en kablet forbindelse med afspilning fra tilsluttet HDD, men det er kun Pioneer og
Marantz, der giver den mulighed (Marantzen kun med USB ind på fronten - væmmeligt at have et kabel stikkende ud der
permanent). Yamahaen har kun LAN ind, så der er valget truffet for én.

Tak for info!
Til top Vis Draagmad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Draagmad
 
gasolin
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2385
Sendt: 14 November 2015 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

Marantz modellen hedder Marantz NA6005 og er valgt til årets netværksafspiller af lyd og billede så den vil jeg vælge, har også selv marantz forstærker og cdafspiller som lyder godt i forhold til prisen
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
Kurt P
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 19 Juli 2015
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 526
Sendt: 14 November 2015 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Jeg ville gå efter Yamaha'en - God lyd, fremragende holdbarhed og en god fornuftig app-betjening.

M.v.h.
Til top Vis Kurt P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt P
 
Draagmad
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Februar 2011
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 161
Sendt: 14 November 2015 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

@gasolin: OK, modelbogstaverne er rigtig nok NA og ikke NP, som jeg skrev, men modelnummeret er nu rigtigt nok. Der findes også en NA6005, men
jeg har set på NA8005. Den har en anden analogdel, anden strømforsyning og lidt flere ind- og udgange.

@Kurt P: Har du personlig erfaring med Yamahaen? Den ser dejligt "overdimensioneret" ud, men hænger lidt bagud på formater og tilslutninger. Det
er dog til at leve med, hvis den bare gør det, den kan på en ordentlig måde. Hører gerne om dine erfaringer.
Til top Vis Draagmad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Draagmad
 
andersreimer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Marts 2014
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 72
Sendt: 15 November 2015 kl. 09:27 | IP-adresse registreret  

Har du overvejet en Raumfeld Connector 2? Koster meget mindre end de nævnte, men gør det samme. Den har en glimrende app og tilslutning af
HDD bagpå, og alle formater (så vidt jeg ved) er understøttet. Så kan du jo bruge de sparede penge på en god ekstern DAC.

Jeg har selv prøvet en Pioneer N-50, og jeg syntes app'en var ringe, og generelt fungerede den bare ikke helt, som man kune ønske sig. Jeg har
haft en Connector 2, sat til en ekstern DAC, i et par måneder nu, og det er en helt anden sag.
Til top Vis andersreimer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andersreimer
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes