Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. april 2024 | 10:06   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: BeoSound 9000 hyletone? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Clive
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 April 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 265
Sendt: 16 Oktober 2016 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

Jeg er ejer af en BeoSound 9000 MkIII, som er købt brugt hos en B&O forhandler.

CD-værket har den tilsyneladende svaghed, at der under afspilning af en vilkårlig CD, genereres en konstant hyletone på ca. 7,4 kHz et sted inde i CD-værket.

På en Mark III-model er hele CD-værket et Philips VAM 1250, som benytter en brushless platter motor som selve disc-drive motoren, hvorimod motoren til at drive laseren er en DC-motor. Hyletonen kommer med al sandsynlighed fra brushlessmotoren, hvilket jeg kan uddybe hvis det ønskes.

To gange har anlægget været til reparation, og skulle efter signede begge gange have fået udskiftet hele CD-værket, dog uden positivt resultat for mig. B&O-værkstedet siger, at CD-værket skal kaste noget lyd af sig, når der afspilles en CD, og pga. den meget åbne konstruktion af anlægget, vil mange driftlyde nemmere kunne detekteres.

Naturligvis er jeg klar over, at der kan høres noget motorstøj, samt hvis laseren skal flytte sig over mange spor på én gang. Men al dette er lavfrekvent støj, som jeg er vant til at høre fra et CD-værk. Jeg har lyttet til adskillige CD-drev i tidens lød. Men aldrig har jeg oplevet denne uønskede højfrekvente hyletone, som jeg oplever på BeoSound 9000-anlægget.

Jeg søger derfor erfaring fra andre ejere af en Mark III-model af 9000-anlægget, for at høre deres oplevelser, når de afspiller CD.

Hyletonen minder mest af alt om samme støj fra en Switchmode PSU, hvor spolen sitrer. Den høres når musikken spiller på et niveau, hvor normal tale kan føres, dvs. ved baggrundsmusik.
Et sæt BeoLab 4000 MkII højttalere er tilsluttet anlægget, og jeg skal over trin 26 på BeoSound 9000, før hyletonen ikke længere er fremtræden, og dermed ikke høres!

__________________
Mvh. Clive
Til top Vis Clive's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clive
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes