Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 09:48   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Airport, Chromecast & ATV (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
henrikn
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 April 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 190
Sendt: 14 Maj 2019 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har i lang tid søgt efter en streamer løsning, uden helt at kunne finde hvad jeg ønsker mig. Jeg har brugt airport express, og elsker funktionaliteten. Men har ikke været tilfreds med lyden. Fint nok til køkken og andre rum... Men ikke stuen. Jeg bruger synology nas og har multirum via den, så har ikke behov for Airplay 2. Jeg spiller kun via Synology app.... Problemet med Airport har været at det er som om den ikke helt sync'er med min DAC (Audiolab 8000). Det høres som små klik, og lidt blinkende LED på DAC. Det gælder ved både 1. og 2. generation Airport. Faktisk en smule værre på 2. gen. Har en gammel ATV 3 liggende, som jeg indtil nu fravalgt pga. opsampling til 16/48, da jeg tænkte det ikke kunne være en fordel.

Nå, men en kollega på arbejde mente jeg skulle prøve Chromecast. Så tænkte det var en billig løsning, indtil jeg finder en mere permanent løsning. Men udover en bøvlet opsætning (man skal installere 2 apps), så fik jeg 2 store udfald af lyden engang imellem. Ca. 1/2 - 1 sek. Sandsynligvis fordi den kører wireless (kører normalt kablet, men dette er ikke en mulighed på Chromecast). Jeg har hjemmeboende børn som suger på wireless... Så den røg ud igen...

Så midt i min frustration, kom jeg i tanke om mit gamle ATV3, og tænkte nu prøver jeg det.... fik den opdateret med seneste software... netværkskabel i og så test.... Alle mine problemer med sync/klikkelyde er forsvundet. Og jeg synes faktisk lyden er bedre. Især i det høje område.... Det er jeg så overrasket over, at jeg har overbevist mig selv om at det må være indbildning :-o Hvad har andre af erfaringer? Når jeg google lyd på Airport og ATV er der meget delte meninger. Jeg ved godt det er individuelt.

Men jeg jagter stadig den permanente løsning. 2-3000kr. Og kigget lidt på den lille Musiccast fra Yamaha. Men der er analog udgang, og har ikke rigtig kunne finde nogle sammenligningstest med andre. Er lidt bekymret for at D/A converter er god nok... Den er jo billig... Men tanken om at den kan gemmes helt væk bag anlægget synes jeg er en stor fordel. Findes der andre lignende produkter i bedre kvalitet, uden at fylde meget mere... Der er ikke meget plads bag anlæg...

__________________
Mvh
Henrik
Til top Vis henrikn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af henrikn
 
erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1530
Sendt: 15 Maj 2019 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

Prøv at kigge på en løsning bestående af en Raspberry Pi, et hifiberry digi+ board og styret af mode audio player software'en.

Det kan laves for under 1.000 kr, fylder ikke meget og har en super lyd.

__________________
"What this country needs is a good 5 watt amplifier!" (Paul Klipsch)
Til top Vis erlingt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erlingt
 
Boye
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2019
Sendt: 15 Maj 2019 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

Jeg har problemfrit kørt med Squeezebox-systemet i flere år nu.

Server-programmet 'Logitech Media Server' kører på min Synology NAS og jeg har så et antal klienter rundt om i huset: En SB Radio, et par SB Receiver
og to Windows-pc'er med Squeezelite-X kørende. Til hovedanlægget har jeg en ekstern dac koblet til. Styring af det hele foregår på min telefon via appen
OrangeSqueeze. Mere avancerede indstillinger sker via webinterfacet på computeren.

Det fungerer bare - også sammen med Spotify.

I takt med at SB Receiverne desværre går i stykker udskifter jeg med brugte eller med Raspberry Pi med Picoreplayer.

Logitech opdaterer ikke systemet længere, men der er flittige ildsjæle som vedligeholder og opdaterer serverprogrammet.
Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye
 
henrikn
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 April 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 190
Sendt: 16 Maj 2019 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Takker for input. Men er nok ikke så meget til byggesæt o.l.

__________________
Mvh
Henrik
Til top Vis henrikn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af henrikn
 
erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1530
Sendt: 18 Maj 2019 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

Du skal montere 2 færdigtsamlede printkort i et kabinet - det vil jeg ikke kalde et byggesæt

__________________
"What this country needs is a good 5 watt amplifier!" (Paul Klipsch)
Til top Vis erlingt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erlingt
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes