Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. maj 2024 | 22:42   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Primare D20 PROBLEMER (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
thomas f
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 Juni 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 181
Sendt: 15 Januar 2005 kl. 09:04 | IP-adresse registreret  

Har en D20 der driller ved afspilning. Den hakker ind i mellem i numrerne og ofte er der også problemer med åbne/lukke-funktionen på skuffen. Den er nu indleveret til service for tredie gang! Håber der kan findes en fornuftig løsning! Er der mon nogen der har haft tilsvarende problemer?

__________________
VH Thomas

http://www.groundsound.com/GalleryThomasF.php
Til top Vis thomas f's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomas f Besøg thomas f's Websted
 
KRIKSTAR
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 408
Sendt: 17 Januar 2005 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

Ja, dog ikke med skuffen eller hakken i numrene!

Jeg har dog flere gange oplevet at den kan gå helt i selvsving, hvis man sætter en ridset biblioteks cd, eller en dårlig brændt cd i den! Lidt lige som med windows (Ingen kontakt til maskinen -genstart er løsningen...)

Min A20'er er nu også meget sjov, den kan nemlig finde på at skifte indgang, når man skruer op og ned på volumen...

Men, men, men! Jeg elsker det nu alligevel og har absolut ingen planer om at skifte det sådan lige fremover!

Edit: Dette sker heldigvis forholdsvist sjældent, hvorfor jeg har valgt at leve med det.

Til top Vis KRIKSTAR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KRIKSTAR
 
octo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 336
Sendt: 17 Januar 2005 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

hehe min D20 er hos forhandleren af samme årsag, det sgu træls

__________________

Til top Vis octo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af octo
 
KRIKSTAR
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 408
Sendt: 17 Januar 2005 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

Håber at det er blevet bedre på deres nye I21 og D21! Ja man må jo lide for skønlyden... 

Til top Vis KRIKSTAR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KRIKSTAR
 
Bob Dylan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 350
Sendt: 17 Januar 2005 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

Hej Krikstar,

Står din A20 på et blank glasbord eller lign. kan det være årsagen.

Vh/Bob

PS! Har inge problemer med hverken I20, T21 eller V10

Til top Vis Bob Dylan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bob Dylan
 
Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1593
Sendt: 17 Januar 2005 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

 

Bob. Dylan.

Fint, men kan du ikke lige beskrive hvorfor eller lidt mere hvad du har erfaret og hvordan det hænger sammen - det med glaspladen tror jeg ikke mange forstår.

Selv har jeg en Primare 30. 2 CD afspillersom er forrygende og velspillende. Men jeg har oplevet det samme bøvl i en periode. Først alt strømmen fra i 30 sekunder. Senere fik jeg orden i alle mine kabler og opstilling. Jeg er af den opfattelse det bl.a. er stråling fra andre apparater og maskiner i dens nærhed - måske er den lidt følsom. Jeg har ikke problemet efter jeg fik ryddet op i det hele og med en ordentlig opstilling. Andre apparater kan være årsagen med deres udstråling????????

Får I IKKE  løst problemet så kontakt mig lige på en privat besked - jeg har måske nogle muligheder for teknisk assistance.

Endvidere.

Jeg kom lige i tanke om en ting - da jeg købte Primares meget lækre fjernbetjening (metal)ændrede det også karakter og blev meget bedre. De små plastik fjernbetjeninger der følger med laver enormt bøvl.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl
 
Bob Dylan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 350
Sendt: 17 Januar 2005 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

Hej Jørgen,

Det kunne være spejling af signalerne fra remote'en i glaspladen som forstyrrer signalet.

Vh/Bob

Til top Vis Bob Dylan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bob Dylan
 
KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1100
Sendt: 17 Januar 2005 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

HEj

Har selv I20 og en V25... De har også haft deres eget liv... I20'eren har det med en gang i mellem at skifte signal kilde når man skruer op og ned på volumen via fjernbetjeningen...

V25'eren kan finde på når en cd er lagt i, at starte afspilningen som den skal, men der kommer ingen lyd, kun lidt susen... Skal så slukkes og tændes igen for det bliver afhjulpet... Hmmmmm Og så syntes jeg den støjer lidt fra drevet. Mere end normalt vil jeg tro..

Men ellers er lyden jo rigtig god og normalt sker de sære ting ikke hver gang, men kun en sjælen gang imellem.. Er dog ligesom blevet bedre med tiden... Men stadig underligt.....



__________________
Mvh
Kenneth
Til top Vis KBAndersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KBAndersen
 
happy
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 505
Sendt: 17 Januar 2005 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg vil da også lige blande mig i "debatten".

Jeg har samme problem med min C32 i relation til min Pre30. Den kan engang imellem skifte indgang, når jeg skruer og eller ned via remoten.

Jeg har haft nogle problemer med min DVD30. Den har været til rep. 2 gange. 1. gang skiftede de SACD modulet og 2. gang skiftede de drevet, men ellers har der ikke været noget. Problemerne var primært vanskeligheder med aftastning af CD og DVD.

Happy

 

Til top Vis happy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af happy
 
thomas f
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 Juni 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 181
Sendt: 17 Januar 2005 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Lyder som om jeg ikke er den eneste med problemer! Håber der findes en løsning og at jeg ikke skal vente alt for længe på afspilleren!!! (det giver jo selvfølgelig mulighed for at få hørt en masse gammel vinyl - men alligevel.....!)

__________________
VH Thomas

http://www.groundsound.com/GalleryThomasF.php
Til top Vis thomas f's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomas f Besøg thomas f's Websted
 
KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1100
Sendt: 17 Januar 2005 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Kunne være vi skulle sende dette link til Primare ??? bare et forslag... Eller evt. gøre noget andet i fællesskab, så vi kunne blive vores problemer kvit??

hvad siger I til det ?



__________________
Mvh
Kenneth
Til top Vis KBAndersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KBAndersen
 
Thomas O.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 51
Sendt: 17 Januar 2005 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Jeg er glad for denne tråd, da jeg åbenbart ikke er den eneste med fjernbetjeningsproblemer:

Min I20 (som jeg i øvrigt er meget glad for) kan finde på at skifte source eller mute når man skruer op/ned eller justerer balancen. For at undgå det, skal man rette fjernbetjeningen direkte mod forstærkeren, så gør den det ikke så meget. Den har ikke gjort det siden jeg blev opmærksom på det. Jeg kan dog sagtens provokere den til det. Jeg har iøvrigt på fornemmelsen at det hjælper med friske batterier.

Jeg har mailet til Primare, indtil videre uden svar.

Mvh.

Thomas

Til top Vis Thomas O.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas O.
 
KRIKSTAR
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 408
Sendt: 17 Januar 2005 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

Bob Dylan skrev:

Hej Krikstar,

Står din A20 på et blank glasbord eller lign. kan det være årsagen.

Nej! og jeg har hverken spejle, glas eller andet reflekterende i min stue, så det kan desværre næppe være problemet!

Vh/Bob

PS! Har inge problemer med hverken I20, T21 eller V10

Ingen? Du må være en af de få..., specielt V10 er kendt for at have mange fejl!

Ja for at det ikke skal være nok har jeg også en god ven med en A20 der både kan finde på skifter kanaler og slukke ved volumenændring, ligeledes kan den finde på at slukke og tænde hvis han starter sin bærbare computer i nærheden eller bruger fjernbetjeningen til hans Phillips tv!

PS Nogen der ved hvorfor D20'eren er udstyret med jord, når den alligevel ikke er forbundet nogen steder inde i maskinen? Skal det være sådan? - og hvad med A/I20 osv?

PPS Nogen der ved hvorfor samtlige forhandlere (jeg har spurgt) siger at de ikke kender noget til at der skulle være fejl på Primares produkter. (Standard svar: Vi har aldrig hørt om fejl på Primares produkter - Du må gøre noget forkert!).

Til top Vis KRIKSTAR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KRIKSTAR
 
happy
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 505
Sendt: 17 Januar 2005 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

 

Det er altid svært, når emnet går på HIFI udstyr, der ikke virker efter hensigten. Da jeg havde Densen udstyr - B400XS, B200, B300XS og Gizmo remote havde jeg også en del problemer. Trafoer der brummede, CD'en gik en gang imellem i baglås, hvor jeg var nødsaget til at slukke den helt for at få forbindelse med den igen. Gizmo der havde knapper der lejlighedsvis ikke virkede osv. osv.

Forøvrigt en af årsagerne til, at jeg skiftede mit anlæg ud med Primare.

Jeg tror umiddelbart, at der er noget man må leve med, når man har valgt produkter fra "mindre" firmaer.

Happy

 

Til top Vis happy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af happy
 
KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1100
Sendt: 18 Januar 2005 kl. 00:17 | IP-adresse registreret  

Muligvis.. Men små firmaer burde alligevel være "bedre" end dette her vi oplever, vil jeg mene..

Ska vi lave et fælles brev og sende til Primare...?? Ikke som en klage, mere for at få lidt forklaring og de bliver oplyst om vores erfaringer, oplevelser med produkterne...

Tænk over det. Jeg vil gerne skrive brevet evt...



__________________
Mvh
Kenneth
Til top Vis KBAndersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KBAndersen
 
mog-
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 34
Sendt: 18 Januar 2005 kl. 00:31 | IP-adresse registreret  

Jeg har problemer med DVD 30

den laver tit lydfejl ved afspilning af DVD det giver sig udslag i at det "gnistrer" i højtalerne, i ekstreme tilfælde forsvinder lyden helt

Jeg har fået den byttet pga af problemet men den nye gør det også !

jeg lever med det fordi den spiller cd og sacd fremragende

Til top Vis mog-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mog-
 
Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2539
Sendt: 18 Januar 2005 kl. 00:37 | IP-adresse registreret  

KRIKSTAR skrev:

Ja for at det ikke skal være nok har jeg også en god ven med en A20 der både kan finde på skifter kanaler og slukke ved volumenændring, ligeledes kan den finde på at slukke og tænde hvis han starter sin bærbare computer i nærheden eller bruger fjernbetjeningen til hans Phillips tv!

PS Nogen der ved hvorfor D20'eren er udstyret med jord, når den alligevel ikke er forbundet nogen steder inde i maskinen? Skal det være sådan? - og hvad med A/I20 osv?

PPS Nogen der ved hvorfor samtlige forhandlere (jeg har spurgt) siger at de ikke kender noget til at der skulle være fejl på Primares produkter. (Standard svar: Vi har aldrig hørt om fejl på Primares produkter - Du må gøre noget forkert!).

Jeg har de samme problemer. I20/D20.

Sjovt nok ved min forhandler hvad der er i vejen. Med hensyn til I20 og dens skiften mellem indgange. Den skal have skiftet en IC-kreds. (noget jeg får lavet i næste uge). At den reagerer på en Philips remote, beror på at de bruger samme koder. Og det er ski.... irriterende

Desuden er Primare ifø. min forhandler også meget følsomme mht. glasborde og halogenbelysning (dont ask me why)

Mht. til min D20. Så kan den også finde på at tænde når jeg bruger remoten til min Pioneer dvd. (igen det med kodninger)

Men jeg får en snak med ham i næste uge, så vender jeg tilbage med et forhåbenligt fornuftig svar på de forskellige problemer der er med Primare produkterne

 



__________________
Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
Til top Vis Scatcat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scatcat Besøg Scatcat's Websted
 
thomas f
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 Juni 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 181
Sendt: 18 Januar 2005 kl. 09:25 | IP-adresse registreret  

Jeg havde helt klart det indtryk, at Primares produkter var af ekstraordinært høj kvalitet da jeg valgte at købe deres produkter (A20, D20, T20). Det er derfor ikke rart at høre, at der er så mange der har problemer med deres udstyr! En samlet henvendelse til Primare ville måske være en mulighed.



__________________
VH Thomas

http://www.groundsound.com/GalleryThomasF.php
Til top Vis thomas f's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomas f Besøg thomas f's Websted
 
happy
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 505
Sendt: 18 Januar 2005 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

mog- skrev:

Jeg har problemer med DVD 30

den laver tit lydfejl ved afspilning af DVD det giver sig udslag i at det "gnistrer" i højtalerne, i ekstreme tilfælde forsvinder lyden helt

Jeg har fået den byttet pga af problemet men den nye gør det også !

jeg lever med det fordi den spiller cd og sacd fremragende

Det er helt klart min holdning, at man ikke skal leve med det. Vi tale om en maskine til godt kr. 23.000!!

Hvis vi alle har den holdning (kan umiddelbart godt følge dig) kan Primare ikke få indblik i vores problemstillinger. Ned til forhandleren med den!!

Happy

 

Til top Vis happy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af happy
 
happy
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 505
Sendt: 18 Januar 2005 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

Scatcat skrev:

KRIKSTAR skrev:

Ja for at det ikke skal være nok har jeg også en god ven med en A20 der både kan finde på skifter kanaler og slukke ved volumenændring, ligeledes kan den finde på at slukke og tænde hvis han starter sin bærbare computer i nærheden eller bruger fjernbetjeningen til hans Phillips tv!

PS Nogen der ved hvorfor D20'eren er udstyret med jord, når den alligevel ikke er forbundet nogen steder inde i maskinen? Skal det være sådan? - og hvad med A/I20 osv?

PPS Nogen der ved hvorfor samtlige forhandlere (jeg har spurgt) siger at de ikke kender noget til at der skulle være fejl på Primares produkter. (Standard svar: Vi har aldrig hørt om fejl på Primares produkter - Du må gøre noget forkert!).

Jeg har de samme problemer. I20/D20.

Sjovt nok ved min forhandler hvad der er i vejen. Med hensyn til I20 og dens skiften mellem indgange. Den skal have skiftet en IC-kreds. (noget jeg får lavet i næste uge). At den reagerer på en Philips remote, beror på at de bruger samme koder. Og det er ski.... irriterende

Desuden er Primare ifø. min forhandler også meget følsomme mht. glasborde og halogenbelysning (dont ask me why)

Mht. til min D20. Så kan den også finde på at tænde når jeg bruger remoten til min Pioneer dvd. (igen det med kodninger)

Men jeg får en snak med ham i næste uge, så vender jeg tilbage med et forhåbenligt fornuftig svar på de forskellige problemer der er med Primare produkterne

 

Jeg er spændt på at høre, om du får rettet fejlen. *Jeg har selv problemer med min PRE30.

Happy

Til top Vis happy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af happy
 

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes